• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023, godz. 09:40 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • A co w tych kontenerach płynie do kraju pismiodu?

    • 0 7

  • A armatorom to pasuje :)

    Mniejsze wolumeny, ale nie trzeba robić blank sailingow, tłumaczyć się regulacjami IMO w zakresie CO2, żeby zmniejszyć podaż, bo jest taki terminal na końcu pętli, który załatwi spowolnienie o 2 tygodnie za nich. Można go dokładnie wskazać, pokazać liczby, raporty, powiedziec: tu jest winny. I podnieść fracht o 40% :)

    • 8 1

  • cykory! (6)

    Niby Wam tak źle i niedobrze. To dlaczego nie odejdziecie i nie poszukacie lepszej roboty skoro to takie oczywiste, że wszędzie lepiej płacą? Droga wolna.

    Po prostu nie macie jaj, żeby to zrobić, albo podświadomie wiecie, że sytuacja jest beznadziejna w całym kraju, a nie tylko w DCT.

    • 21 45

    • nie interesuj sie

      • 5 3

    • nielatwo o taka prace, a narzekaja (1)

      dokladnie, ja nie zmieniam, bo lubie, jakbym chcial meic wiecej to bym politechnike kończyl, a jest tak, że mam stabilną robote i sobie działam z zaangazoowaniem i jest ok, poprzewracało sie w głowach, ze niby firma ma nie zarabiać, a wszystko rozdawac pracownikom /// moze prosty ze mnie chlop, ale w moim wieku to już widze jaki jest świat

      • 3 9

      • "ze niby firma ma nie zarabiać, a wszystko rozdawac"

        Udział płac w PKB w krajach starej Unii przekracza 70%
        W Polsce z trudem sięga 50% i to od niedawna...

        Widzisz różnicę?

        • 1 2

    • Cykory?

      Przecież odchodzimy, gdybyśmy nie odchodzili byście nie zatrudniali takiej chmary ludzi, zatrudnieni też odejdą.

      • 10 1

    • tefałenu się naoglądali

      tam mówią ciągle o kryzysie i dyktaturze

      • 3 8

    • cykory!

      I oczywiście. Nikt nie odpowie, tylko jedyne co potraficie to minusować. hahahaha

      • 2 3

  • W porcie Radom dobrze płacą.

    • 3 1

  • Były pracownik

    Taka potężna firma,a pieniążki malutkie,bez dodatkowych nadgodzin tragedia z pensją jeżeli chodzi o Gdańsk , normalni ludzie uciekają stamtąd na potęgę, ale za to Ukraince będę dalej robić dla nich do obucha

    • 6 0

  • Pensja

    Lepiej zaczną płacić to i ludzie do pracy się znajdą

    • 8 0

  • Braki kadrowe hahaha

    Ochłapy dla Polaków za pot i ostrą jazdę, a tyle samo dla Ukrów za 3 razy mniejszą wydajność i całkowity brak lojalności. Stąd biorą się tzw braki kadrowe. Roboty jest masa ale za grosze. Ukr może sobie na to pozwolić bo i tak nic nie robi, ale nie Polak.

    • 8 0

  • Ktos wie ile (1)

    Można zarobić jako kierowca ?

    • 1 1

    • 3960 zł netto za pracę zmianową w weekendy i święta

      • 1 0

  • Celnicy

    Jako agent celny dodam, że celnicy robią co mogą, aby spowolnić przepływ kontenerów, przeciągajace się w nieskończoność rewizje, kontrole, nawet otwarcie tranzytu potrafi trwać kilka godzin. Firmy, dla których czas to priorytet zaczynają znowu uciekać do Hamburga. I tak pilnując groszy na VAT, stracicie miliony, a zyskają Niemcy.

    • 4 1

  • Nieładnie (2)

    Kolejny miesiąc z rzędu pracownicy Działu Technicznego są pomijani przy udzielaniu ekstra premii, to chyba dla tego, że nie biorą zwolnień nie strajkują a pracują 24 h na zewnątrz.. Nie ladnie

    • 3 0

    • Zacznijcie brać L4 i urlopy na żądanie

      • 2 0

    • Z całym szacunkiem panowie ale wasze pensje są dużo wyższe niż w OPS. Napisz ile zarabiasz jak tak samo mało jak my to dołączcie do nas .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane