• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna

erka
17 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (151)
aktualizacja: godz. 10:34 (31 stycznia 2024)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.



AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.

- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.



Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.



Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
erka

Miejsca

Opinie (151) 4 zablokowane

  • Vectra (2)

    Jestem klientem od wielu lat.
    To ostatnia umowa z tą firmą.
    Mam nadzieje że UOKiK się tym zajmie.

    Chytry dwa razy traci.

    Miłego dnia

    • 81 1

    • Również. czas wziąć rozwód po prawie 10 latach. Jeszcze rok.

      • 9 1

    • BOK - Vectra

      Trudno, żegnamy

      • 1 1

  • Znając tą firmę od środka (1)

    Nic od nich nie kupię

    • 18 0

    • A od zewnątrz to kupisz.

      • 1 2

  • Kolejna klauzula abuzywna

    • 8 0

  • Czy GUS ma w koszyku inflacyjnym takie usługi?

    • 7 0

  • Jedyna kablowka na jaką bym się skusił to taka w której będę płacił tylko za to co faktycznie oglądam. (2)

    A nie za jakieś pakiety z których interesuje mnie może 5% kanałów.
    Ma być prosto i konkretnie. I oferta ma być pełna. A jak nie to niech spadają na drzewo.

    • 31 1

    • (1)

      Przede wszystkim, telewizji nie da się oglądać, bo albo są tam reklamy, albo produkcje stworzone tylko po to, żeby wcisnąć tam reklamy.

      • 13 1

      • O to m.in. mi chodzi.

        Mogę płacić, ale za konkretne treści, a nie za oglądacie powtórek i reklam.

        • 5 0

  • Złodziejstwo

    Jakim cudem prawo w Polsce pozwala na konstruowanie takich umów? To jest właśnie nasz kraj. Polacy kłócą się, która partia lepsza a deweloperzy, banki i tym podobne instytucje mają tu eldorado rąbiąc klientów ile wlezie w świetle prawa.

    • 33 0

  • Internet (1)

    Może ktoś polecić jakąś ofertę internetu? Po skończeniu umowy nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą, która traktuje klientów jak dojną krowę proponując umowy, które gwarantują im że mogą sobie zmieniać cenę usług jak im się podoba.

    • 24 0

    • Lepsza od vectry ?

      Weź cokolwiek...

      • 1 0

  • rąbac ich

    Najgorszy dostawca internetu w Trójmieście

    • 17 0

  • (1)

    mam tv pakiet platynowy i internet 450 mbs - płacę po podwyżkach 92 zł
    za półtora miesiąca koniec czasowej umowy i teraz mogę:
    1. zostawić tylko internet bo pakietu TV w ogole nie uzywam. Ciekawe jak cena dla samego neta o tych parametrach
    2. pozbyć się wszystkiego bo będą dalej doili i podnosili pod byle pozorem ale nawet jak się ma 30 GB internetu mobilnego na osobę to boję się że kiedyś może nie starczyć
    co tu robić sie zastanawiam

    • 6 0

    • wypowiedzieć umowę

      do widzenia do zobaczenia

      • 3 0

  • A spróbuj jeszcze nie oddać routera (1)

    Zaraz po skończonej umowie...

    • 18 0

    • po 14 dniach kara

      chyba 250 zł za ten szajs co muli non stop

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane