- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna
Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.
AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.
- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.
Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.
Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
Miejsca
Opinie (151) 4 zablokowane
-
2024-01-17 08:59
Vectra (2)
Jestem klientem od wielu lat.
To ostatnia umowa z tą firmą.
Mam nadzieje że UOKiK się tym zajmie.
Chytry dwa razy traci.
Miłego dnia- 81 1
-
2024-01-17 09:48
Również. czas wziąć rozwód po prawie 10 latach. Jeszcze rok.
- 9 1
-
2024-01-17 19:16
BOK - Vectra
Trudno, żegnamy
- 1 1
-
2024-01-17 09:06
Znając tą firmę od środka (1)
Nic od nich nie kupię
- 18 0
-
2024-01-17 19:27
A od zewnątrz to kupisz.
- 1 2
-
2024-01-17 09:09
Kolejna klauzula abuzywna
- 8 0
-
2024-01-17 09:19
Czy GUS ma w koszyku inflacyjnym takie usługi?
- 7 0
-
2024-01-17 09:27
Jedyna kablowka na jaką bym się skusił to taka w której będę płacił tylko za to co faktycznie oglądam. (2)
A nie za jakieś pakiety z których interesuje mnie może 5% kanałów.
Ma być prosto i konkretnie. I oferta ma być pełna. A jak nie to niech spadają na drzewo.- 31 1
-
2024-01-17 09:32
(1)
Przede wszystkim, telewizji nie da się oglądać, bo albo są tam reklamy, albo produkcje stworzone tylko po to, żeby wcisnąć tam reklamy.
- 13 1
-
2024-01-17 17:37
O to m.in. mi chodzi.
Mogę płacić, ale za konkretne treści, a nie za oglądacie powtórek i reklam.
- 5 0
-
2024-01-17 09:58
Złodziejstwo
Jakim cudem prawo w Polsce pozwala na konstruowanie takich umów? To jest właśnie nasz kraj. Polacy kłócą się, która partia lepsza a deweloperzy, banki i tym podobne instytucje mają tu eldorado rąbiąc klientów ile wlezie w świetle prawa.
- 33 0
-
2024-01-17 10:00
Internet (1)
Może ktoś polecić jakąś ofertę internetu? Po skończeniu umowy nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą, która traktuje klientów jak dojną krowę proponując umowy, które gwarantują im że mogą sobie zmieniać cenę usług jak im się podoba.
- 24 0
-
2024-01-18 14:41
Lepsza od vectry ?
Weź cokolwiek...
- 1 0
-
2024-01-17 10:09
rąbac ich
Najgorszy dostawca internetu w Trójmieście
- 17 0
-
2024-01-17 10:51
(1)
mam tv pakiet platynowy i internet 450 mbs - płacę po podwyżkach 92 zł
za półtora miesiąca koniec czasowej umowy i teraz mogę:
1. zostawić tylko internet bo pakietu TV w ogole nie uzywam. Ciekawe jak cena dla samego neta o tych parametrach
2. pozbyć się wszystkiego bo będą dalej doili i podnosili pod byle pozorem ale nawet jak się ma 30 GB internetu mobilnego na osobę to boję się że kiedyś może nie starczyć
co tu robić sie zastanawiam- 6 0
-
2024-01-17 13:53
wypowiedzieć umowę
do widzenia do zobaczenia
- 3 0
-
2024-01-17 11:05
A spróbuj jeszcze nie oddać routera (1)
Zaraz po skończonej umowie...
- 18 0
-
2024-01-17 13:55
po 14 dniach kara
chyba 250 zł za ten szajs co muli non stop
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.