- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna
Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.
AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.
- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.
Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.
Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
Miejsca
Opinie (151) 4 zablokowane
-
2024-01-17 20:27
Vectra to badziewie - no ale na budynki i reprezentacje zawsze kasa jest . Młodzi, uczcie się jak walić klienta w rogi nie robiąc nic.
- 3 0
-
2024-01-17 20:58
Żart
Podłączyłem usługi w grudniu - mam usługi niecały miesiąc, a tu już dostaje podwyżkę! Żart????
- 6 0
-
2024-01-17 21:10
Hahahaha
Chca oglądać to płacic!!!
Nie ma za darmo!!!!- 2 6
-
2024-01-17 21:39
Tylko światłowód
Nie ważne od kogo. Teraz są takie transfery, że już mało komu robi czy plus, czy T-Mobile, czy Orange, czy Tygrys czy inne wytwory. Reszta jak telewizja się nie liczy
- 3 0
-
2024-01-17 21:39
Dziadowska firma.
Nic tylko rozwiązywać z nią umowy.
- 4 0
-
2024-01-17 21:39
Po polsku piszemy: Powodem jest...
Nie piszemy: "Powodem klauzula inflacyjna". Nie mówimy: "Jej mąż żołnierzem" lecz "Jej mąż jest żołnierzem". Podstawówka "erko"!
- 3 1
-
2024-01-17 21:56
Rezygnować
Ot co
- 2 0
-
2024-01-17 22:55
opłaty....
aby zyc trzeba dusic klienta ile sie da,kody to chamstwo sie skonczy czy nie
- 2 0
-
2024-01-17 23:08
Żegnam Vectre
Tylko czekam parę miesięcy do końca umowy. Nie dość, że wiecznie są problemy to jeszcze po raz kolejny podnoszą sobie ceny
- 3 0
-
2024-01-17 23:50
Wiele firm ma taka.klauzule.Np.luxmed
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.