• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna

erka
17 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (151)
aktualizacja: godz. 10:34 (31 stycznia 2024)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.



AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.

- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.



Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.



Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
erka

Miejsca

Opinie (151) 4 zablokowane

  • Vectra to badziewie - no ale na budynki i reprezentacje zawsze kasa jest . Młodzi, uczcie się jak walić klienta w rogi nie robiąc nic.

    • 3 0

  • Żart

    Podłączyłem usługi w grudniu - mam usługi niecały miesiąc, a tu już dostaje podwyżkę! Żart????

    • 6 0

  • Hahahaha

    Chca oglądać to płacic!!!
    Nie ma za darmo!!!!

    • 2 6

  • Tylko światłowód

    Nie ważne od kogo. Teraz są takie transfery, że już mało komu robi czy plus, czy T-Mobile, czy Orange, czy Tygrys czy inne wytwory. Reszta jak telewizja się nie liczy

    • 3 0

  • Dziadowska firma.

    Nic tylko rozwiązywać z nią umowy.

    • 4 0

  • Po polsku piszemy: Powodem jest...

    Nie piszemy: "Powodem klauzula inflacyjna". Nie mówimy: "Jej mąż żołnierzem" lecz "Jej mąż jest żołnierzem". Podstawówka "erko"!

    • 3 1

  • Rezygnować

    Ot co

    • 2 0

  • opłaty....

    aby zyc trzeba dusic klienta ile sie da,kody to chamstwo sie skonczy czy nie

    • 2 0

  • Żegnam Vectre

    Tylko czekam parę miesięcy do końca umowy. Nie dość, że wiecznie są problemy to jeszcze po raz kolejny podnoszą sobie ceny

    • 3 0

  • Wiele firm ma taka.klauzule.Np.luxmed

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane