- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna
Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.
AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.
- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.
Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.
Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
Miejsca
Opinie (151) 4 zablokowane
-
2024-01-18 19:49
Vektra
Mam srebrny pakiet a programy do kitu oglądam tylko 4 programy
- 0 0
-
2024-01-18 20:41
Serio?
Od prawie roku mam umowę. Operator podniósł już cenę jakbym płacił za dodatkowy kanał. Mam 22 złote więcej co miesiąc a kanałów tyle ile miałem. Co mnie obchodzą ich koszta związane z inflacją. Mam w to wywalone. Płacę więcej za zakupy i nikogo tym nie obciążam. Czas chyba zmienić operatora.
- 0 0
-
2024-01-19 06:09
Szkoda że w parze nie idzie również jakość usług.
Vectra poziom usług internetowych ma na obrzydliwie niskim poziomie. Słabej jakości sprzęt, oraz jakość łącza poniżej standardu. Czy podwyżki nie powinny iść w parze z jakością a nie tylko ze względu na inflację?
- 0 0
-
2024-02-26 12:18
$$$
Zmiana stawki internetu z 45zł na 220zł. Łącze 300mbit. Plus oplata stała 10zł za utrzymanie łącza.
- 0 0
-
2024-04-04 16:14
waloryzacja
Właśnie dostałam fakturę z Multimedia i kwota do zapłaty jest podwyższona o ponad 20 zl. Obieła mnie waloryzacja nie pojmuję tego co to ma znaczyć
- 0 0
-
wczoraj 17:25
Tomasz ludzie przecież to złodziejstwo iakim prawem widzi mi się i podnoszę sobie płatność za faktury powinno byc jesli nowy a
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.