• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna

erka
17 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (151)
aktualizacja: godz. 10:34 (31 stycznia 2024)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.



AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.

- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.



Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.



Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
erka

Miejsca

Opinie (151) 4 zablokowane

  • Vektra

    Mam srebrny pakiet a programy do kitu oglądam tylko 4 programy

    • 0 0

  • Serio?

    Od prawie roku mam umowę. Operator podniósł już cenę jakbym płacił za dodatkowy kanał. Mam 22 złote więcej co miesiąc a kanałów tyle ile miałem. Co mnie obchodzą ich koszta związane z inflacją. Mam w to wywalone. Płacę więcej za zakupy i nikogo tym nie obciążam. Czas chyba zmienić operatora.

    • 0 0

  • Szkoda że w parze nie idzie również jakość usług.

    Vectra poziom usług internetowych ma na obrzydliwie niskim poziomie. Słabej jakości sprzęt, oraz jakość łącza poniżej standardu. Czy podwyżki nie powinny iść w parze z jakością a nie tylko ze względu na inflację?

    • 0 0

  • $$$

    Zmiana stawki internetu z 45zł na 220zł. Łącze 300mbit. Plus oplata stała 10zł za utrzymanie łącza.

    • 0 0

  • waloryzacja

    Właśnie dostałam fakturę z Multimedia i kwota do zapłaty jest podwyższona o ponad 20 zl. Obieła mnie waloryzacja nie pojmuję tego co to ma znaczyć

    • 0 0

  • Tomasz ludzie przecież to złodziejstwo iakim prawem widzi mi się i podnoszę sobie płatność za faktury powinno byc jesli nowy a

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane