• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna

erka
17 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (151)
aktualizacja: godz. 10:34 (31 stycznia 2024)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Kolejne podwyżki w sieciach kablowych Vectra i Multimedia Polska.

Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.



AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.

- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.



Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.



Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
erka

Miejsca

Opinie (151) 4 zablokowane

  • Będę płacić po prostu mniejszy rachunek. I czekać, aż się przedawni.

    • 1 0

  • rezygnujcie z ich usług

    telewizja to smietnik tylko zniekształca Wam swiat.
    Ja nie mam juz 4 lata i zyje mi sie lepiej, mozna wszystko obejrzec w internecie i bez reklam

    • 4 2

  • klienci na koniec umowy powinni podziękować operatorowi

    klienci na koniec umowy powinni podziękować operatorowi tak aby ten zarobek definitywnie odczuli w ilości klientów.

    • 4 0

  • W tym roku zrezygnowałem z subskrypcji Amazona, Apple i

    czekam na wygaśnięcie UPC by zrezygnować z telewizji. Skoro chcą być nowocześni, ekologiczni i progresywni, chętnie im pomogę.

    • 6 0

  • To wy nam powinniście płacić! Za to,że pozwalamy się wypowiadać politykom w naszych domostwach, (1)

    a reklamodawcom rozgłaszać zalety ich "cudownych" produktów.

    • 4 0

    • Coś w tym jest.

      W zasadzie 1/4 czasu antenowego to reklamy.

      • 1 0

  • Vectra to dno

    Jestem z multimedia od 15 lat i nie bylo czegos takiego nigdy. Jak tylko przejela ich vectra to sa cyrki. Na szczescie roczna umowa do maja i podziekuje im wiec pazerny traci. Znajomi tez juz maja wypowiedzenia. nie polecam vectry. jak macie inne mozliwosci to bierzcie inna firme.

    • 6 0

  • W tym momencie można bez komplikacji wypowiedzieć umowę -sa inne możliwości !!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 1 1

    • nie wypowiesz bez kary, te podwyżki są zawarte w umowie

      • 0 0

  • mam vectre od paru lat i nic nie podnieśli

    • 0 1

  • Nie polecam

    Najgorszy dostawca.

    • 1 0

  • Brak internetu

    Codziennie są przerwy w internecie i jeszcze podnoszą ceny po podpisaniu umów rok wcześniej haha żart

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane