- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (179 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (59 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (86 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna
Vectra wprowadza podwyżkę cen w oparciu o wzrost inflacji. Tym razem obejmie ona klientów, którzy podpisali lub przedłużyli umowy z operatorem od września 2022 r.. To kontynuacja procesu waloryzacji opłat, który rozpoczął się w 2022 r.
AKTUALIZACJA, godz. 10.34: Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi telekomunikacyjne w zależności od sytuacji gospodarczej. Prezes UOKiK prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Po analizie materiałów postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień.
- Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Wysokość podwyżki jest oparta o ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w grudniu 2023 r. wyniósł on 11,4 proc.
Proces podnoszenia opłat dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 r. i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 r.
Już w 2022 r. Grupa Vectra wprowadziła do umów klauzulę waloryzacyjną, która pozwala na podniesienie opłat w związku z inflacją także klientom w trakcie obowiązywania umowy. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów miało wpłynąć już kilkaset skarg na działania spółki.
Miejsca
Opinie (151) 4 zablokowane
-
2024-01-18 00:13
Będę płacić po prostu mniejszy rachunek. I czekać, aż się przedawni.
- 1 0
-
2024-01-18 06:24
rezygnujcie z ich usług
telewizja to smietnik tylko zniekształca Wam swiat.
Ja nie mam juz 4 lata i zyje mi sie lepiej, mozna wszystko obejrzec w internecie i bez reklam- 4 2
-
2024-01-18 06:43
klienci na koniec umowy powinni podziękować operatorowi
klienci na koniec umowy powinni podziękować operatorowi tak aby ten zarobek definitywnie odczuli w ilości klientów.
- 4 0
-
2024-01-18 07:50
W tym roku zrezygnowałem z subskrypcji Amazona, Apple i
czekam na wygaśnięcie UPC by zrezygnować z telewizji. Skoro chcą być nowocześni, ekologiczni i progresywni, chętnie im pomogę.
- 6 0
-
2024-01-18 08:17
To wy nam powinniście płacić! Za to,że pozwalamy się wypowiadać politykom w naszych domostwach, (1)
a reklamodawcom rozgłaszać zalety ich "cudownych" produktów.
- 4 0
-
2024-01-18 11:17
Coś w tym jest.
W zasadzie 1/4 czasu antenowego to reklamy.
- 1 0
-
2024-01-18 08:49
Vectra to dno
Jestem z multimedia od 15 lat i nie bylo czegos takiego nigdy. Jak tylko przejela ich vectra to sa cyrki. Na szczescie roczna umowa do maja i podziekuje im wiec pazerny traci. Znajomi tez juz maja wypowiedzenia. nie polecam vectry. jak macie inne mozliwosci to bierzcie inna firme.
- 6 0
-
2024-01-18 13:32
W tym momencie można bez komplikacji wypowiedzieć umowę -sa inne możliwości !!!!!!!!!!!!!!! (1)
- 1 1
-
2024-01-18 17:58
nie wypowiesz bez kary, te podwyżki są zawarte w umowie
- 0 0
-
2024-01-18 14:06
mam vectre od paru lat i nic nie podnieśli
- 0 1
-
2024-01-18 15:47
Nie polecam
Najgorszy dostawca.
- 1 0
-
2024-01-18 17:39
Brak internetu
Codziennie są przerwy w internecie i jeszcze podnoszą ceny po podpisaniu umów rok wcześniej haha żart
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.