- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Zobacz, jak powstaje terminal za 470 mln euro
Zakończenie prac przy budowie terminalu T3 planowane jest na wrzesień 2025 r.
Terminal T3 w Baltic Hub w Gdańsku nabiera kształtów. Jest już "wyspa" z betonową pokrywą, teraz trwa budowa nabrzeży. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec przyszłego roku nowy półautomatyczny terminal będzie gotowy na przyjęcie pierwszych statków. Inwestycja za 470 mln euro (2 mld zł) znacznie wzmocni możliwości przeładunkowe.
W środę, 5 czerwca, wmurowano kamień węgielny pod trzecie głębokowodne nabrzeże w terminalu kontenerowym Baltic Hub. Prace "na wodzie" są już wykonane w 60 proc. Ta inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe gdańskiego terminalu do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
![Terminal instalacyjny. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3725/150x100/3725105__c_150_0_1286_900__kr.webp)
- Dzięki inwestycji T3 Baltic Hub stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zwiększając moce przeładunkowe z 2,7 do 4,5 mln TEU rocznie. To nie tylko znaczący wzrost potencjału operacyjnego i nowe możliwości rozwoju dla naszych klientów, ale także korzyści zarówno dla całej polskiej gospodarki, jak i rynków Europy Europy Środkowo-Wschodniej: Czech, Słowacji czy Węgier - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Rozbudowa terminalu Baltic Hub rozpoczęła się w listopadzie 2022 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex i DEME. W ramach T3 powstaje nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości - 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.
Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi.
Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.
Baltic Hub T3 będzie przeznaczony do przeładunku i magazynowania kontenerów. Po zakończeniu robót, co planowane jest na wrzesień 2025 r., wyposażeniu terminala i przekazaniu go do eksploatacji będzie to jeden z największych obiektów tego typu na kontynencie.
Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.
Obiekt będzie półautomatyczny, co oznacza, że operatorzy będą mogli zdalnie sterować urządzeniami z ergonomicznie zaprojektowanych stanowisk, co zapewni bezpieczne, wydajne i nowoczesne środowisko pracy przez cały rok.
Miejsca
Opinie (155) 6 zablokowanych
-
2024-06-06 13:04
Przecież do dct zawija mniej statków niż jeszcze rok temu o tej samej porze. Po co to budują, dla kogo?
- 7 3
-
2024-06-06 13:11
Jak każdy zacznie sobie usypywać sztuczne wyspy to podnosi się poziom morza.
- 4 3
-
2024-06-06 14:05
wszystko ładnie wszystko pieknie tylko mieszkańcy tego kraju maja co raz mniej pieniędzy. (2)
gdzie to paliwo po 5,15 .
- 6 2
-
2024-06-07 11:27
musza zapłacić za 50 mln szczepionek Morawieckigo !!!
- 1 0
-
2024-06-07 16:35
Po co ci paliwo za 5,15 jak masz elektryka pinokio?
- 1 0
-
2024-06-06 14:06
już zatrudniają za 3200 na ręke z sobotami.
- 8 1
-
2024-06-06 14:07
Rudy kłamca sprzedał wszystko, PIS ledwo odratowało najważniejsze co Polskie. Teraz jak rudy będzie wszystko sprzeda. (1)
- 8 3
-
2024-06-06 20:56
Pisbolcu, pis stocznie i kopalnie likwidował... Lotos ruskim i arabom sprzedał
I co Mordaradziecki?
W 2011 chciał Pan sprzedać PKP Cargo Rosjanom, konkretnie Jakuninowi, przyjacielowi Putina, który kierował wówczas kolejami rosyjskimi. Zarząd PKP, którym kierowałem, odrzucił Pana rekomendację. Mimo to kasę za doradztwo Pana zagraniczny bank przyjął. Czy to dlatego pozwolił Pan aby nominaci PiS doprowadzili tego dawnego polskiego championa do ruiny w czasach gdy był Pan premierem? Wartość PKP Cargo spadła w latach 2015-23 o 90%. Jaką ma Pan dzisiaj rekomendację żeby uratować PKP Cargo i tysiące miejsc pracy? Sprzedać Orbanowi? przypomina Jakub Karnowski.- 1 1
-
2024-06-06 14:54
Spokojnie,spokojnie.....
Spokojnie,spokojnie, będzie telefon z Berlina i żadnego działającego terminala nie będzie. Zostanie punkt przeładunkowy szmateksów dla uśmiechniętych POliniaków i ich kumpli z Kaczopartii. Pozdro.
- 1 3
-
2024-06-06 15:14
po co tam Karnowski?
- 7 0
-
2024-06-06 21:44
(2)
400-metrowce z maerska już do BH nie wpływają, ale o tym jakoś cisza.
- 6 0
-
2024-06-07 10:07
no cóż, strefa wojny, strumienie wysychają... ale są inni
Maersk ogólnie ma problemy, zwolnił masę ludzi, zatrudnia praktykantów i studentów...
Wzorem polskich, "świetlanych" przykładów...- 2 0
-
2024-06-07 16:36
Pis pajacu... bo Maersk tak chciał.
Rozumiesz co to feeder?
- 1 0
-
2024-06-07 06:18
(5)
Sztucznie nadmuchana impreza. Przeładunki spadają, zawija co raz mniej statków. Maersk z oceanicznymi statkami woli Roterdam niż Dct. Taka sytuacja panuje już od przynajmniej początku roku. Taka prawda, wiem co piszę, bo jestem pracownikiem portu, tzn jeszcze jestem.
- 3 3
-
2024-06-07 09:19
"łaska pańska na pstrym koni jeździ"... (2)
ale jak nie będzie możliwości, to nie przypłyną na pewno.
Co do Maersk, to można się tego było spodziewać, w ten sam sposób potraktowali Gdynię...
Na czym tak Gdańsk skorzystał i z czego się tak cieszył...
Jest oczywiste, że w czasie wojny przepływy towarów i pieniędzy ulegną zmianie. Jest naiwnością uważać, że czas prosperity będzie trwał wiecznie. Trzeba być zawsze przygotowanym na zmiany a polityka centralizacji i "psa ogrodnika" na pewno nie jest do tego odpowiednia...
Próbą siły gospodarczej jest czas bessy a nie hossy...- 2 1
-
2024-06-07 16:52
(1)
Gdynię to Maersk potraktował podobno z pomocą ówczesnego rządu. Dct stało puste, a państwo ma udziały w terminalu dct i tak się sprawy miały.
- 1 0
-
2024-06-07 17:26
w tamtych czasach udziałów nie miał...
Churn i układy przewoźników z portami to chleb powszedni branży.
Gdynia sobie winna, bo wiedząc o wymaganiach floty Maersk, nic nie robiła w kierunku ich zaspokojenia.
Co tam, zostało w rodzinie...
No nie zupełnie, "trochę" popłynęło do Australii...
Do tego stopnia, że cel zrealizowano w połowie czasu dzierżawy i sprzedano udziały.- 2 0
-
2024-06-07 11:29
Darek to ty z Y. T. ?? (1)
- 1 0
-
2024-06-07 16:53
Nie to nie ja
- 1 0
-
2024-06-07 17:02
Tabletki na głowe się skończyły jak widać (1)
- 4 1
-
2024-06-09 06:55
Www
To biegnij do apteki i kup sobie nową paczkę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.