- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (103 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Barometr Cen Nieruchomości. Nowe mieszkania inwestycyjne
Lokowanie oszczędności w nieruchomościach cieszy się w ostatnich latach rekordową popularnością. Naprzeciw oczekiwaniom inwestorów wychodzą zatem deweloperzy, którzy nie tylko uwzględniają w ofercie mieszkania, które chętnie kupowane są pod wynajem czy jako drugi dom, ale nawet budują całe budynki z lokalami inwestycyjnymi. Tym razem przeanalizowaliśmy oferty zamieszczone w naszym Serwisie Ogłoszeniowym pod kątem cen i dostępności w Trójmieście właśnie takich lokali.
- Obserwujemy duże zainteresowanie ze strony klientów, którzy poszukują mieszkań pod wynajem lub zakupowanych jako lokatę kapitału - potwierdza Wioletta Kleniewska, dyrektor ds. sprzedaży w NDI Development. - Kluczowe zalety inwestycji to funkcjonalny projekt oraz rozwinięte usługi dodatkowe: profesjonalne zarządzanie obiektem i atrakcyjna oferta części wspólnych.
Osoby poszukujące u deweloperów lokali pod wynajem zwracają uwagę, by były zaprojektowane ergonomicznie i komfortowo dla docelowych odbiorców, bo to zwiększa szanse na szybkie znalezienie najemców i zwrot z inwestycji.
- Klienci inwestycyjni szukają nieruchomości dla dzieci na studia, jako zabezpieczenie emerytury lub jako adres kolekcjonerski. Zazwyczaj optymalizują parametry oferty, kierując się przede wszystkim ceną i funkcjonalnym układem, a w drugiej kolejności piętrem czy nasłonecznieniem - mówi Marta Drozd-Piekarska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży ze spółki deweloperskiej Allcon.
Ważną rolę natomiast ma otoczenie inwestycji: dostępność infrastruktury handlowo-usługowej, komunikacji miejskiej czy terenów sprzyjających wypoczynkowi.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Różni inwestorzy czy "hurtowe" zakupy mieszkań?
Niektórzy deweloperzy w Trójmieście zauważają zainteresowanie zakupem kilku, a nawet kilkunastu mieszkań inwestycyjnych jednocześnie.
- Mamy klientów, którzy decydują się na zakup kilku lokali na wynajem w jednej inwestycji. To bardzo ułatwia zarządzanie portfelem nieruchomości - przyznaje Wioletta Kleniewska z NDI Development.
W Trojmiasto.pl trwa 13-ty plebiscyt Najciekawsza Inwestycja Mieszkaniowa 2023. Zagłosuj!
Obserwacje naszych rozmówców nie są w tej kwestii identyczne. Ze względu na różnorodność oferty w obrębie jednej inwestycji (mieszkania od dwóch do pięciu pokoi) Allcon nie zauważa "hurtowych" zakupów nieruchomości.
- Doświadczeni inwestorzy dywersyfikują swoje portfele, w efekcie tego coraz częściej sięgają poza standardową ofertę mieszkań dwupokojowych - dodaje Marta Drozd-Piekarska.
Budynki i osiedla zaprojektowane na potrzeby inwestorów
W ofercie deweloperów coraz częściej pojawiają się całe osiedla dopasowane do potrzeb inwestorów. Wśród nich są w Gdańsku m.in. apartamenty Śląska Osiem, Rezydencja Merwede, Jagiellońska 13 realizowane przez NDI Development, Remedium Domesty, Baltic Line i Baltic Porto Dekpolu czy Portovo Murapolu.
W przypadku apartamentów inwestycyjnych Śląska Osiem na Przymorzu struktura lokali pozwala na dopasowanie oferty do różnych grup finalnych odbiorców. Deweloper uwzględnił także przestrzenie wspólne z możliwością najmu, w tym m.in. lobby z ofertą usług, przestrzeń coworkingową, taras widokowy, automatyczną pralnię, rowerownię czy system parkingowy. Oferowane lokale są wykończone pod klucz, co nie tylko jest wygodnym rozwiązaniem dla inwestorów, ale przede wszystkim skraca czas od zakupu do czerpania zysków.
Inwestycją wykończoną pod klucz z myślą o przyszłych najemcach jest także Remedium Domesty, która powstaje w dzielnicy Aniołki. Lokalizacja ma zapewnić przyszłym mieszkańcom komfort codziennego życia, sąsiedztwo natury i łatwy dostęp do wszelkich usług. W budynku znajdzie się 65 wykończonych pod klucz apartamentów, trzy lokale usługowe na parterze budynku oraz strefa rekreacyjna dla mieszkańców.
Z kolei w przypadku Rezydencji Merwede oraz Jagiellońskiej 13 realizowanych przez NDI Development kluczową grupę odbiorców stanowią inwestorzy nabywający mieszkania jako drugi dom. Obie te inwestycje mieszczą się w pobliżu pasa nadmorskiego. Na popularnej wśród inwestorów w ostatnim czasie Wyspie Sobieszewskiej powstało Baltic Line i Baltic Porto dewelopera Dekpol, gdzie jest kolejno 60 i 72 mieszkania. W przypadku inwestycji Baltic Porto, do dyspozycji użytkowników deweloper przewidział także recepcję oraz dwie sauny.
Sopot
Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Sopot może poszczycić się najuboższą ofertą mieszkań inwestycyjnych. Bardzo mała dostępność gruntów pod nowe realizacje deweloperskie bezpośrednio przekłada się na małą liczbę mieszkań dostępnych z rynku pierwotnego.
W naszym Serwisie Ogłoszeniowym jest zaledwie 16 ofert mieszkań inwestycyjnych (na potrzeby naszego badania przyjęliśmy, że nie przekraczają one 50 m kw.) Ceny wahają się od 19,2 do 24,4 tys. złotych za m kw.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania pod inwestycję w Sopocie
Mały Kack, Dąbrowa
W Gdyni największa liczba ofert niewielkich lokali w naszym Serwisie Ogłoszeniowym znajduje się na Dąbrowie i Małym Kacku, przy czym przeważają jednak oferty z Dąbrowy, a konkretnie z realizowanej aktualnie przez Allcon inwestycji Nowa Dąbrowa.
Na Małym Kacku powstają także inwestycje realizowane przez Inwesting, BPI oraz Moduł. W przypadku mniejszych metraży ceny zaczynają się od 10,6 tys. złotych za m kw. na Dąbrowie i sięgają 21,9 tys. złotych za m kw. na Małym Kacku. Najdroższe mieszkania w naszym Serwisie Ogłoszeniowym w tej części Trójmiasta znajdują się w inwestycji realizowanej przez BPI.
Chylonia, Leszczynki, Grabówek
W tej części Gdyni inwestorzy nie mają zbyt wielkiego wyboru mieszkań od dewelopera. Ceny wahają się od 11,5 tys. złotych za m kw. na Chyloni do 18 tys. złotych za m kw. w tej samej dzielnicy. Najdroższe mieszkanie inwestycyjne w tej lokalizacji z naszego Serwisu Ogłoszeniowego znajduje się w opóźnionej inwestycji Morska Park dewelopera Semeko.
Redłowo, Śródmieście Gdyni
Chociaż pod względem liczby ofert mieszkań inwestycyjnych w Serwisie Ogłoszeniowym Trojmiasto.pl Redłowo i Śródmieście nie wiodą prymu, to możemy jednak zaobserwować największe zróżnicowanie inwestycyjne w centrum Gdyni.
Ceny zaczynają się od 15,7 tys. złotych za m kw. w Śródmieściu i sięgają 33,8 tys. złotych za m kw. w Redłowie.
Brzeźno, Letnica
Ponad 100 ofert mieszkań inwestycyjnych w naszym Serwisie Ogłoszeniowym znajduje się na terenie Brzeźna i w Letnicy.
Ceny w tej części Gdańska zaczynają się od 12,6 tys. złotych za m kw. na Letnicy. Najdroższe mieszkania znajdują się na Brzeźnie w inwestycji Nadmorski Dwór Invest Komfortu. Ich ceny przekraczają 20 tys. złotych za m kw., ale deweloper nie podaje w ogłoszeniu dokładnej ceny.
Oliwa, Wrzeszcz
Trochę mniej ofert znajduje się w Oliwie i we Wrzeszczu. Rozpiętość cenowa jest dość spora, ponieważ najtańsze niewielkie mieszkanie w te okolicy w naszym Serwisie Ogłoszeniowym znajduje się we Wrzeszczu w inwestycji Sea Hall dewelopera Allcon i kosztuje 15,9 tys. złotych za m kw., a najdroższe - w Olivia Koncept zrealizowanej przez Budner Inwestycje. Warto jednak podkreślić, że najdroższe mieszkanie w tej lokalizacji zostało wykończone pod klucz przez dewelopera.
Śródmieście Gdańska, Aniołki
W samym Śródmieściu Gdańska mamy niewielki wybór ofert. W Serwisie Ogłoszeniowym Trojmiasto.pl jest ich zaledwie 11. Znacznie więcej, bo kilkadziesiąt mieszkań inwestycyjnych znajdziemy w dzielnicy Aniołki. Jednak największa rozpiętość cenowa dla takich lokali jest właśnie w Śródmieściu - według danych z naszego Serwisu Ogłoszeniowego ceny wahają się od 14,4 do 29,8 tys. złotych za m kw. Najdroższe mieszkanie znajduje się w inwestycji Granaria.
Jasień, Morena, Ujeścisko, Łostowice
Największy wybór ofert lokali inwestycyjnych z rynku pierwotnego w Trójmieście jest na Jasieniu, Morenie, Ujeścisku i Łostowicach. To część miasta, gdzie deweloperzy są obecnie najbardziej aktywni.
W naszym Serwisie Ogłoszeniowym aż 400 ofert mieszkań o powierzchni do 50 m kw. Ceny wahają się od 9,9 tys. złotych za m kw. na Łostowicach do 19,4 tys. złotych za m kw. na Jasieniu. Największa rozpiętość cenowa jest właśnie na Jasieniu, bo tam ceny zaczynają się od 10,1 tys. złotych za m kw.
Miejsca
Opinie (228) 5 zablokowanych
-
2024-03-10 11:09
Opinia wyróżniona
Wypłata 3.200 netto (17)
Za wynajem małego mieszkania 2.700 netto a za resztę sobie żyje jak Król kawaler w szlacheckim Trójmieście.
Ostatnio też kupiłem sobie różowe okulary i wszystkim polecam,gdyż za 5 zł można sobie sprawić wiele radości.
Kolorowej Niedzieli życzę wszystkim czytającym opinie,komentarze,artykuły ..- 79 2
-
2024-03-10 15:01
Tego kawalera z 3200 (9)
Nikt nie zmusza do wynajmu mieszkania za 2700. Może wynająć tańsze w mniej "prestiżowej" lokalizacji, albo pokój.
- 13 14
-
2024-03-10 19:18
,,,,,,,,,,,,,,
Tak się składa coraz więcej ludzi wystawiających swoje mieszkania na wynajem lub sprzedaż dawno odjechało
nawet jak nic nie łykają tak po prostu. Jak w Chyloni w starych wieżowcach wystawia się 2O m na sprzedaż czasem
rudery za około 300 tys to naprawdę nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Wynajem owszem są niektóre mieszkaniaTak się składa coraz więcej ludzi wystawiających swoje mieszkania na wynajem lub sprzedaż dawno odjechało
nawet jak nic nie łykają tak po prostu. Jak w Chyloni w starych wieżowcach wystawia się 2O m na sprzedaż czasem
rudery za około 300 tys to naprawdę nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Wynajem owszem są niektóre mieszkania ładne na wynajem ale też takie gdzie wystrój zatrzymał się w kątach 9O tych. też cenami czasem wyśnionym podczas snu.
Druga sprawą jest to że są wynajmujący którzy niestety nie nadają się na wynajem w blokach a tylko i wyłącznie do wynajmu w oborze razem ze zwierzętami. Smutne ale prawdziwe.- 9 0
-
2024-03-10 17:44
(4)
No taniej to jest w tej chwili np. w Lęborku albo Kwidzynie.
- 5 2
-
2024-03-10 18:29
(3)
Są tam też super perspektywy pracy.
- 7 0
-
2024-03-10 19:30
W Kwidzynie akurat mnóstwo pracy (2)
Polecam. Sam mam tam kawalerkę
- 1 1
-
2024-03-10 19:48
(1)
Jako ochroniarz w dyskoncie na umowie-zleceniu za minimalną krajową.
- 3 1
-
2024-03-10 21:40
No.
Albo w fabryce,prawie na akord na zlecenie.
- 1 0
-
2024-03-10 15:58
Stary Kawaler na pokoju,i tak do emerytury (2)
To żeś zabłysnęła. Czyżbyś była psycholożką, czy niespełnioną agentką nieruchomości?
- 9 6
-
2024-03-10 18:11
Jestem mężczyzną :) (1)
To niech ten kawaler zacznie robić coś ze swoim życiem póki jest młody, bo inaczej rzeczywiście tak skończy. Każdy by chciał wszystko i od razu. Oczywiście najlepiej za free, bo przecież mnie sie należy! Nie każdy musi być zaraz menedżerem czy programistą. Ludzie wykonujący pracę fizyczną również dobrze zarabiają, ale po prostu trzeba coś umieć,
To niech ten kawaler zacznie robić coś ze swoim życiem póki jest młody, bo inaczej rzeczywiście tak skończy. Każdy by chciał wszystko i od razu. Oczywiście najlepiej za free, bo przecież mnie sie należy! Nie każdy musi być zaraz menedżerem czy programistą. Ludzie wykonujący pracę fizyczną również dobrze zarabiają, ale po prostu trzeba coś umieć, mieć konkretny fach. Niedawno miałem awarię pralki. Przyszedł pan, naprawił usterkę w niespełna 10 minut i skasował 200, bo to była tylko wymiana paska. Można? Można, tylko trzeba coś umieć, a jeśli się nie umie, to trzeba się "naumieć". Ale jeśli ktoś ma dwie lewe ręce do wszystkiego to sorry, zostaje 3200 i jęczenie na wynajętym pokoju. Ja też od takiego pokoju zaczynałem, ale na nim nie poprzestałem i teraz po latach jestem już w zupełnie innym miejscu.
- 11 7
-
2024-03-10 18:32
Stary kawaler to nie młody.
Łatwo napisać komuś życiorys, trudniej zrealizować własny wg planu.
- 5 2
-
2024-03-10 11:38
(6)
Zmień pracę,weź kredyt,wyjedź.
- 14 4
-
2024-03-11 15:37
Ja tak zrobiłem.
Dzięki temu mam 3 mieszkania, juz dawno splacone, oszczednosci i jeszcze srednio 45 lat zycia przed sobą. Rada calkiem trafiona.
- 3 3
-
2024-03-10 13:30
Zmień pracę,
kiedy czas na szparagi?
- 8 0
-
2024-03-10 12:07
(3)
No akurat to bardzo dobra rada była. Kto tak wtedy zrobił wygrał życie.
- 5 8
-
2024-03-10 13:02
(2)
czyżby teraźniejszość nie napawała optymizmem
- 5 1
-
2024-03-10 13:51
Optymizmu tutaj nie ma od lat. (1)
Kto ma trochę oleju w głowie to już dawno wyjechał.
- 6 6
-
2024-03-10 14:55
Nie opłaca się pracować na etacie praktycznie nigdzie w Europie ale i dalej też nie polecam.
Zapomniano że z wypłaty wypadało by opłacić własne życie. Do życia niezbędne są: dach nad głową i jedzenie. Dziś realnie to trudne do zrobienia dla wszystkich bez wyjątku a tak być nie powinno.- 19 1
-
2024-03-10 13:38
Opinia wyróżniona
Inwestowanie w mieszkanko (22)
Jest proste i w zasadzie pewne w Trójmieście, więc nie brakuje chętnych, potem będzie dla dzieci, albo się wynajmie, czy sprzeda. Opcji jest kilka. Stąd te wzrosty cen. Trzymanie kasy w banku jest słabo opłacalne, banki nie chcą naszych pieniędzy. Chcą pożyczać i zgarniać za to kasę. Giełda czy krypto spore ryzyko, zabawa nie dla wszystkich, nie na
Jest proste i w zasadzie pewne w Trójmieście, więc nie brakuje chętnych, potem będzie dla dzieci, albo się wynajmie, czy sprzeda. Opcji jest kilka. Stąd te wzrosty cen. Trzymanie kasy w banku jest słabo opłacalne, banki nie chcą naszych pieniędzy. Chcą pożyczać i zgarniać za to kasę. Giełda czy krypto spore ryzyko, zabawa nie dla wszystkich, nie na kwoty kilkaset tyś złowych. Dopóki nie będzie bezpiecznych, stabilnych opcji trzymania i powiększania oszczędności, tak to będzie wyglądało. Patrząc na inne miasta na zachodzie ceny mieszkań stale rosną i nikt nie zamierza nic z tym robić.
- 19 11
-
2024-03-13 17:01
Mieszkania powinny służyć do zaspokoajania potrzeb mieszkaniowych. Nie do pomnażania kapitału. Przez takie patologiczne "inwestowanie" mamy teraz co mamy na rynku nieruchomości.
Może jeszcze zacznijcie inwestować w chleb wykupując wszystkie bochenki z piekarni w całym mieście i czekając aż ich cena urośnie, albo wykupcie całą produkcję insuliny żeby tylko zarobić.- 1 0
-
2024-03-11 18:28
(1)
ciekawi mnie tylko, to, że potem komu to się będzie wynajmować jak przyrost naturalny w PL jest ujemny .
- 4 1
-
2024-03-11 21:05
Ogólnie w Polsce
przyrost będzie ujemny. Ale w dużych miastach raczej nie, bo są szkoły, praca, kultura. Jedni odchodzą, pojawiają się nowi. Raczej mniejsze miasta i wsie będą pustoszały.
- 3 0
-
2024-03-10 16:26
Dzieci sobie same kupią. Nie zabieraj innym mieszkań!
- 4 12
-
2024-03-10 15:53
Nieruchomości to aktualnie też ryzyko (1)
Ryzyko głównie ze względu na przepałowane ceny ale nie tylko, bo na rynku najmu jest przesyt a dodatkowo cały czas jest widmo opodatkowania w tej czy innej formie.
- 9 2
-
2024-03-10 18:39
Nie ma ryzyka.
Produktem jakim jest nieruchomość,staje się luksus jego posiadania. Luksus ma adekwatną cenę.
- 4 5
-
2024-03-10 15:01
Zapomniano o etyce i przyzwoitości. (6)
Zapomniano o ludziach niestety.
Jak ktoś kto zarobi 3 lub 4 a nawet 5 tys netto ma kupić mieszkanie w Trójmieście?
To nie realne w tym momencie. Przy 3 tys netto to nawet nie wynajmiesz nic bo na życie nie wystarczy.
Stare przysłowia się tu sprawdza i silna wola+zmowa milczenia.- 13 5
-
2024-03-10 15:19
A musi kupić? (5)
Każe mu ktoś? Może wynająć. Ofert jest mnóstwo - w różnych lokalizacjach i co za tym idzie w różnych cenach. Pomijam zarabiających minimalną, bo w tym przypadku to ew. pokój.
- 6 9
-
2024-03-10 16:01
Rozumiem że ciebie problem nie dotyczy (4)
tak więc jeśli problem nie dotyczy ciebie to nie ma problemu i gitarra.
- 8 3
-
2024-03-10 18:27
Owszem, nie dotyczy (3)
Ale kiedyś dotyczył. Nikt mi w życiu niczego nie dał, niczego nie dostałem w spadku. Też kiedyś startowałem od wynajętego pokoju, bo na nic innego nie było mnie stać.
- 9 6
-
2024-03-11 08:33
kiedyś wynajem pokoju czy kupno mieszkania to były grosze sam kupowałem za 3 tys za metr (1)
było dużo łatwiej, ale dolarów nadrukowali kapitalisty dlatego takie ceny są teraz :)
- 6 0
-
2024-03-11 15:39
3k za metr 20 lat temu to byly tak samo
olbrzymie pieniadze jak obecnie 10k/m. Problemem ludzi jest, ze chca wszystko tu i teraz. I uwazają, ze jak kupią dzis za 10k/m to bedą wielkimi frajerami. Bo przeciez bedzie lada chwila 5k/m. Potem pojawiaja sie komentarze, ze spisek, zmowa itp.
- 4 2
-
2024-03-10 18:37
Kiedyś było kiedyś,a teraz jest teraz.
Ktoś ma teraz problem a ty teraz nie masz problemu.
Gdybyś teraz miał problem to mógłbyś spojrzeć na niego aktualnie,lecz nie robisz tego,wybacz.- 2 4
-
2024-03-10 14:11
bzdura (7)
W Niemczech tanieją, w Holandii rownież a tu wypowiedź chyba pracownika biura obrotu nieruchomościami lub innego magika
- 5 9
-
2024-03-10 17:18
I na pewno w Berlinie, Hamburgu czy innym Monachium ludzie w panice sprzedają 25% taniej. (1)
Ten krach dotyczy Niemiec ale w ujęciu ogólnym. U nas też tym tokiem rozumowania jest krach. Spróbuj sprzedać mieszkanie nawet w miastach powiatowych typu Tczew czy inna Kościerzyna. Nawet za 200k, w cenie sredniej klasy auta trudno jest sprzedać. Odwrotna sytuacja jest w Gdańsku, Wrocławiu czy Krakowie. To taki nasz Hamburg czy Monachium.
- 11 1
-
2024-03-11 18:32
w Sopocie przy Ergo arenie inwestycja znanego dewelopera, to kupiłem za nie całe 11 000zł m2 w 2014 na mega wypasie mieszkanie urządzone + w cenie miejsce w hali garażowej. Nie wiem ile facet włożył w wyposażenie, ale można liczyć, że lekko ponad 150-200tyś w mieszkanie 52m2! Czy można stracić na mieszkaniach ? wszystko zależy od horyzontu inwestycyjnego. Facet co sprzededawał był grubo w plecy.
- 0 4
-
2024-03-10 15:12
(4)
Najwidoczniej w tych krajach rynek mieszkań już się nasycił, więc ceny spadają. U nas jeszcze do tego daleko.
- 11 3
-
2024-03-10 18:17
Ceny spadaja (2)
Bo nie stac kupcow na ich kupno
- 1 1
-
2024-03-10 18:35
Tak spadają. (1)
25.5 M2 w oliwie teraz 459 tys a rok temu 380 tys.. Jak przyjdzie czas na spadki to będzie warte 420 tys a i tak może być że zostało kupione 10 lat temu za 110 tys. Pobudka,mistrzu.
- 4 1
-
2024-03-10 19:15
Tu mowa
O zachodzie. Pobudka atcymistrzu.
- 3 2
-
2024-03-10 16:23
Dlugo ceny rosly
A jeszcze dłużej mogą spadać,jeżeli wogóle.
Mało realne są spadki cen i regulacje,tak żeby biednego Kowalskiego z najniższą krajową w wieku pomiędzy 35-50 było stać na zakup małego mieszkania.
Życie raczej zmusi Kowalskiego żeby odmłodniał,zdobył wykształcenie,zmienił pracę z wypłata 12-15k i żeby zainwestował jeśli chce żyć.- 3 2
-
2024-03-10 13:52
Powtarzasz slogany
Zwrot z kapitalu w banku wyzszy niz z wynajmu. Wzrost wartosci nieruchomosci przy obecnym poziomie w srednim terminie watpliwy. Szopki z najmem pewne - wysoka podaz niski popyt. Tyle darmowych porad. Reszta w ksiazkach. W de to akurat spadki po 25 procent
- 12 4
-
2024-03-11 08:59
Opinia wyróżniona
to było opłacalne 4 lata temu i bez kredytu (5)
mam dwa takie mieszkania i na samych lokalach ma juz zarobione 1100000 zł.
oba mieszkania w wynajmnie tylko by płacic za opłaty i zarabiały po 2 tys miesiecznie by było na przetrwanie
Teraz taki deal juz nie jest opłacalny- 5 8
-
2024-03-11 21:10
W przeliczeniu na kapcie
To może zarobiłeś. Ale jak będziesz chciał sprzedać te mieszkania i kupić inne, czy kupić działkę, to nic lepszego nie kupisz niż to co masz.
- 0 0
-
2024-03-11 15:57
i zepsuty kalkulator - skąd kwota ponad 1 mln?
mogłeś w 4 lata zarobić na tych mieszkaniach kilkadziesiąt lub +100k, nie więcej. Sam podajesz kwotę miesięcznego zarobku, trzeba odjąć podatki i inne koszty (odświeżenie itp.)
- 2 1
-
2024-03-11 09:18
Skąd pewność, że teraz taki deal już nie jest opłacalny? (2)
Cztery lata temu też niektórzy wieszczyli spadki cen.
- 2 1
-
2024-03-11 11:42
(1)
ceny wyskoczyły do góry i stopa zwrotu juz nie jest atrakcyjna
- 2 0
-
2024-03-11 13:38
Teraz tak się wydaje, ale za 4 lata, kto wie...?
- 1 2
Wszystkie opinie
-
2024-03-10 10:03
(3)
Wstyd - z jednej strony wszyscy krzyczą, że mieszkania są za drogie dla szarego obywatela, a z drugiej powstają tego typu artykuły. Jakbyście nie zdawali sobie sprawy z tego, że właśnie kupowanie mieszkań "na inwestycje" pompuje ceny. Ale co sie dziwić jak gdańsk developerami stoi.
- 42 8
-
2024-03-10 10:23
dzięki temu, że ktoś zaryzykuje swój kapitał, to ci zarabiający medianę mogą wynająć od niego mieszkanie
bo bank nie da im kredytu i albo będą siedzieć na głowie rodzicom, albo wyemigrują
więc chyba pretensje nie na miejscu...- 5 23
-
2024-03-10 11:12
Nie do konca (1)
Gdyby "inwestorzy' nie kupowali mieszkan to by ich nie bylo. Rozniuca taka, ze teraz sa drogie mieszkania, a przy braku inwestorow bylyby drogie i byloby ich jeszzce mniej. Wiem, ze zaraz pojawia sie teksty o marzach deweloperow, co jest czesciowa prawda, ale na tym polega kapitalizm.
Troche zal mi mlodych ludzi, ktorym mozco "odjezdza' wlasne mieszkanie i praktycznie bez otrzymania spadku lub innej pomocy od rodziny sa bez szans na wlasne mieszkanie.- 5 6
-
2024-03-10 13:59
Czesciowa prawda?
Oficjalne info o marzy 35 do 47 dla spolek publicznych. A wszystko to po odjeciu faktur menadzerow i innych pralni. Wiec grubo za drogo. Kupujcie. Zlotego nie zalujcie :)
- 5 0
-
2024-03-10 10:07
Niestety nie opłaca się. (26)
Mieszkanie plus wykończenie w standardzie Ikea ok 40m w mocno średniej lokalizacji to 500-550k. Wynajem od 2,2 do 3k. Stopa zwrotu: dramat. Do tego amortyzacja, kiepskie prawo chroniące najemcę, i brak gwarancji ciągłości najmu. Nawet za gotówkę to średnie inwestycja. Nie przy tych cenach. Obecnie lepiej wejść w kryptowaluty ale nie jest to rynek dla każdego i wymaga pewnej wiedzy i cech. Wejście w nieruchomość i wymaga spadku cen o ok 30%. Dodatkowo rynek najmu przez ostatnie 12 mcy bardzo podupadł a mieszkań do wynajęcia przybywa. Odradzam
- 75 11
-
2024-03-10 10:30
Najwazniejsza jest lokalizacja (1)
Dlatego nie inwestuje sie w mieszkania i inne nieruchomosci w srednich lokalizacjach, tylko w dobrych tzn atrakcyjnych, modnych dzielnicach, dobrze skomunikowanych, takie inwestycje zawsze sie obronia, oczywiscie ze wzgledu na wyzsza cene mieszkania taka inwestycja bedzie bardziej dlugoterminowa, ale biorac pod uwage, ze mieszkania, nieruchomosci nie tanieja, a wrecz przeciwnie i nic nie zapowiada zmiany tego trendu, bo ciagle gonimy zachod Europy, dlatego uwazam, jest to dobra lokata kapitalu, poza tym w razie potrzeby taka nieruchomosc jest tez zawsze łatwiej szybko sprzedać
- 15 6
-
2024-03-10 10:59
słowo klucz kapitału, tu rozumiem,że masz kapitał własny ewentualnie pożyczony w max 30%. To wtedy pełna zgoda
bo mieszkania będą gonić zachód a tam jest jednak drożej. 99% ludzi skazanych jest na spory kredyt a to jest nieopłacalne ze względu na koszty kredytu. Tzn pętla na szyję.
- 7 2
-
2024-03-10 11:47
Cena mieszkania w dobrej lokalizacji (w miarę), nowe za 40m2 to koszt ok 750 tys + miejsce parkingowe, komórka i będzie prawie (15)
Doliczyć wykończenie... no bez jaj - 900 tys?
A okaże się że za parę lat wrzucą podatek i będzie różowo.- 21 3
-
2024-03-10 14:16
Nic tylko inwestwać. (14)
Kupno klitki np. w garnizonie to około milion zł. To z wynajmu się nam zwróci może przez 45 lat . Wchodzę w to:)
- 21 6
-
2024-03-10 16:59
(5)
Dziwne ,że Ci co mają kasę inwestują w nieruchomości! Jakoś Oni nie narzekają, tylko ci co nie mają tych mieszkań, za to dopowiedzenia i rad najwięcej !
- 18 6
-
2024-03-10 18:31
Mam (4)
I nie kupuje po tych cenach. Garnizon? Serio chce ktos tam mieszkac?
- 8 8
-
2024-03-11 05:27
(3)
No wyobraź sobie, że mieszkania wyprzedają się na pniu. Kamienica na Szymanowskiego, oddana w lutym, została sprzedana już w 2021.
- 1 3
-
2024-03-11 08:01
W 2021r,... wtedy jeszcze był popyt
- 4 0
-
2024-03-11 08:36
Wspaniale (1)
Czyli rownie szybko beda odsprzedawac
- 0 0
-
2024-03-11 20:29
Komu?
- 0 0
-
2024-03-10 23:42
(7)
Kolego, ja no to nie patrzę w ten sposób. Kwota, jaką otrzymuję od najemcy to tylko miły dodatek. Nawet mogę się bez niego obyć. Inwestycja w nieruchomości to dla mnie przede wszystkim lokata kapitału i ucieczka przed inflacją. Koniec tematu. Nawet gdybym w ogóle nie wynajmował i nie miał z tego tytułu dodatkowego zarobku to i tak opłaca mi się zakup nieruchomości. Niektóre moje mieszkania zwiększyły swoją wartość o 40% tylko przez ostatnie 3-4 lata. Nadal uważasz, że się nie opłaca? To może wróć na lekcje matematyki.
- 12 5
-
2024-03-10 23:59
Jeszcze kilka lat i skończy się eldorado (3)
Ujemny przyrost naturalny zrobi swoje
- 9 7
-
2024-03-11 06:54
Jeżeli nawet, to... (2)
Nowoczesne mieszkania w nowoczesnych apartamentowcach, w dobrych lokalizacjach będą na rynku bezkonkurencyjne w stosunku do przestarzałych konstrukcji z epoki PRL.
W tejs samej cenie mając do wyboru apartamentowiec z podziemnym garażem i czwarte piętro bez windy wybór będzie oczywisty.- 5 6
-
2024-03-11 21:16
Nowoczesne mieszkania wcale nie są zawsze lepsze (1)
Niektóre mieszkania i osiedla z PRL-u, lat 90. i 00. są duże lepsze od tych nowoczesnych z tzw.apartamentowców. Lepiej wykonane, z lepszym rozkładem, z osobną kuchnią, dużą piwnicą, obszerną klatką i zielenią pod blokiem. Serio. Te bloki dadzą sobie radę i zawsze znajdą amatorów.
- 1 0
-
2024-03-12 11:12
Słowo klucz - niektóre
W nowoczesnych apartamentowcach dzisiaj większość lokali spełnia oczekiwania mieszkańców. Podejrzewam, że za 20 lat część obecnie nowoczesnych mieszkań, w tym mikro-kawalerki w tak dużej ilości mogą nie znaleźć chętnych. Społeczeństwo mimo wszystko bogaci się i wydaje się, że więcej ludzi będzie chciała mieszkać w bardziej komfortowych warunkach, w przestronnych lokalach. Przy tym założeniu, oprócz mikro-kawalerek, większość starych mieszkań z PRLu też nie wytrzyma konkurencji.
Czy tak będzie, czas pokaże.- 1 0
-
2024-03-11 07:58
(2)
Kolego, a ja patrzę na to jeszcze inaczej. Kupuję mieszkanie z nadwyżek finansowych i zapominam, że ono w ogóle coś kosztowało. Osobiście nie planuję sprzedawać mieszkania, więc nie przeliczam jego wartości na gotówkę. Dla mnie liczy się tylko przychód z wynajmu, albo korzyść z bieżącego użytkowania (mieszkania wakacyjne).
Wartość mieszkania będzie mieć znaczenie dla spadkobierców, czyli moich dzieci, które bez względu na cenę mieszkania w przyszłości, zanotują zawsze zysk, większy lub mniejszy.- 4 4
-
2024-03-11 21:12
No raczej tu będzie zdziwienie (1)
Komu w przyszłości będą te mieszkania sprzedawać? Każde dziecko, które się dzisiaj urodzi, w przyszłości, czyli za około 20 lat będzie miało mieszkanie, jak nie mieszkania, po dziadkach, potem po rodzicach, po bezdzietnych ciociach i wujkach. Teraz dzieci są z reguły jedynakami, więc mieszkań będą miały więcej niż potrzebują. Wartość mieszkań spadnie i tu nie ma cudu. Nigdy już ich ceny nie będą tak rosnąć jak teraz.
- 0 2
-
2024-03-12 11:18
W moim przypadku, raczej zdziwienia nie będzie
Obecnie małe dzieci w większości otrzymają w spadku mieszkania po dziadkach, to fakt. Pytanie brzmi, gdzie w większości są zlokalizowane te mieszkania? O mieszkaniach w kiepskich lokalizacjach, czyli w małych mieścinach, na zadu...ch nie mówmy, bo te nie mają przyszłości. Mieszkania dobrze zlokalizowane zawsze znajdą nabywców.
- 0 0
-
2024-03-10 12:07
Tak wchodz
W bitego konia. Brdzie po 100 albo 100 tys.
- 8 0
-
2024-03-10 16:00
Czas januszy sie kończy
Docelowa rentowność najmu w dużych miastach to od -1% do 2% .
To się opóźnia przez wojnę i rozdawnicze rządy , gdyby nie to, to już w latach 2020-22 byłaby taka rentowność.- 11 9
-
2024-03-10 19:16
Oczywiście że się opłaca (3)
Skoro tylu ludzi kupuje mieszkania jako inwestycję . Masz też oczywiście rację że przy tych cenach inwestowanie na kredyt to żadna stopa zwrotu ,w najlepszej opcji najem spłaca kredyt ale sedno sprawy to wzrost ceny nieruchomości to tu jest ukryty zysk ale trzeba na niego poczekać . Dodam też że jest mnóstwo ludzi którzy kupują za gotówkę i tu jest zysk od razu i na wszystkim .
- 10 9
-
2024-03-10 21:39
głupoty (2)
stopa zwrotu jest praktycznie zerowa obecnie, za 15 lat zapotrzebowanie na mieszkania spadnie o 40% przez obecny poziom zastępowalności pokoleń, od 2019 rekordy umieralności r/r gdy dzietność spada i spada. Jeśli rządzący nie dosypią to czeka nas na jesień poprawka cen i powtórka z lat 2008-2015 - stagnacja. A to co mówisz o ludziach kupujących za gotówke - polecam poczytać jak banki uznają kto jest klientem gotówkowym, klientem gotówkowym jest ktoś kto przychodzi z 20% wkładem
- 13 7
-
2024-03-11 09:53
(1)
Bzdury piszesz. Bardzo dużo osób kupuje mieszkania za gotówkę i traktuje jako inwestycję - lokatę kapitału. Od zawsze mówi się że ceny mieszkań spadną, ale nie, jak widać ani nie spadły, nie spadają i nie spadną. Przeszła pandemia, wojna, inflacja, wysoki stopy procentowe, kredyty frankowe, róznice kursowe itd, itp. i ci ? Czy te czynniki spowodowały spadek cen ? nie. Popyt na mieszkania nie spadnie, a ceny będą nadal rosły. Czas się do tego przyzwyczaić a nie zaklinać rzeczywistość.
- 2 4
-
2024-03-12 21:20
jakoś nie wspomniałeś o tym, że całą pandemie dosypywano kasy 'przedsiębiorcom' żeby nie zamykali dobrze prosperujących biznesów, ani też nie wspomniałeś o pompie 2% - naganiaczu
- 0 0
-
2024-03-10 23:39
Chłopcze, jak dorośniesz to może pogadamy. Nie opłaca się, buahahahaha. Koń by się uśmiał.
- 6 12
-
2024-03-11 12:27
Ja się boję
Wynajmować, przyszedł jakiś karku i powiedział że on to by wynajął dla dziewczyny i płaci z góry za 6 miesięcy....
- 0 2
-
2024-03-10 10:08
(11)
Kiedy rząd w końcu weźmie się za tych kamieniczników i obłoży podatkiem katastralnym?
- 28 22
-
2024-03-10 11:09
Nigdy, bo sami politycy maja pieniadze utopione w nieruchomosciach (1)
A nawet jesli wprowadza podatek katastralny, to pomysl, kto go w koncu zaplaci?
Ten, kto jest na samym dole lancucha pokarmowego, czyli lokator.- 16 3
-
2024-03-10 13:54
Oczywiście.
Klita 30 m2 będzie do wynajęcia za 5 tysi i chętnych będą tłumy.
- 5 1
-
2024-03-10 15:45
przestań śnic (7)
po pierwsze: mamy gospodarke wolnorynkową, mogę z moimi $ zrobic co chce. przejesc w Mc albo kupic kilka mieszkań i nikomu nic do tego
po drugie: mamy gospodarke wolnorynkową wiec nie mozesz jak za komuny sterowac przepływem gotówki bo sie cud gospodarczy skonczy i wrocimy do niewydolnej gospodarki (jak w komunie)
po trzecie: taki jest rynek i kapitalizm. jedni potrafią/mogą/mają mozliwosci, a inni nie. trzeba sie z tym w koncu pogodzic. a nie piać że "wszystkim dejta, i po równo" tak juz było- 10 7
-
2024-03-10 16:23
Nie mamy gospodarki wolnorynkowej (1)
- 3 3
-
2024-03-10 18:13
Ciekawe
A jaką niby?
- 2 1
-
2024-03-10 17:12
(3)
Nie, nie trzeba się z tym godzić. Wręcz przeciwnie - jak jest coś złego, to trzeba to zmieniać.
- 4 2
-
2024-03-10 18:15
Zmieniać w jakim sensie? (2)
Marzy Ci się powrót do poprzedniego utopijnego ustroju? Nigdzie się on nie sprawdził.
- 2 2
-
2024-03-11 06:38
(1)
We Wiedniu jakoś nikt nie krzyczy że utopijny ustrój się nie sprawdził, a mają silną regulację rynku mieszkaniowego co się bardzo sprawdziło
- 2 2
-
2024-03-11 20:32
Powtarzasz slogany. Zasięgnij bardziej szczegółowych informacji i wyciągnij właściwe wnioski
- 0 0
-
2024-03-10 18:34
Nic z tych rzeczy
Pseudoekonomisci poprzez swiatowy dodruk zdewaluowali pieniadz. Rozwodnienie kryzysu.
- 1 0
-
2024-03-10 18:32
Jest uklad
Nasze kamienice wasze ulice
- 3 0
-
2024-03-10 10:20
Dobrze radzę, kupujcie póki przeciętne ceny nie osiągają 6-7 tys. EUR za m2 (11)
Niestety, ale idzie to tylko w jednym kierunku. A dlaczego? Dlatego, że Polska się rozwija.
- 25 19
-
2024-03-10 10:28
słuchając polityków pchających nas do wojny (7)
a nawet tych twierdzących, że to 3-5 lat to lepiej nie kupujcie, bo nie wiadomo co z tego zostanie
chyba, że w Portugalii- 6 4
-
2024-03-10 13:08
Tusk moze z Duusiem wypowiedziec wojne nawet dzisiaj . Problem jets z tym ze, ludzie oleja politykow cieplym m.
i bedzie jak z referendum Komorowskiego 7%. Nie po to Polacy skladaja kwiaty na westerplate gdzie po jelec w kopcu wbity miecz - a na nim napisane nigdy wiecej wojny.
- 9 0
-
2024-03-10 15:32
Co za brednie (4)
Którzy politycy pchają nas do wojny? Przykłady poproszę, ale konkretne, a nie takie z d... Ludzie zaczęli sobie coś wkręcać i to bez żadnej racjonalnej podstawy.
- 1 7
-
2024-03-10 16:17
(2)
Konferansjer, chwilo będący marszałkiem sejmu, słońce narodu, a szczególnie Peru.
- 6 6
-
2024-03-10 18:19
Chyba nie zrozumiałeś (1)
Prosiłem o konkretne przykłady, a nie, że ktoś coś palnął. Żaden polityk w Polsce, od prawa do lewa, nie nawołuje do żadnej wojny. Jeśli już to do zwiększania potencjału obronnego, a to się akurat chwali.
- 4 1
-
2024-03-11 08:09
Szkoda polemizować z cykorami, którzy na samą myśl "wojna" robią w portki
- 0 2
-
2024-03-11 11:43
a laleczka chucky nie namawia?
- 0 0
-
2024-03-11 08:08
Jeżeli będzie wojna, to wszyscy do Portugalii i tak nie wyjadą, a w Polsce mieszkać gdzieś muszą
- 0 0
-
2024-03-10 12:08
Osiagna
Ale bie dzis. W rzeszy spadki sa juz b.duze
- 6 4
-
2024-03-10 15:39
W Gdańsku w ostatnim miesiącu 0.6% w dół
Tylko zapomogi do kredytów mogą uchronić rynek przed scenariuszem niemieckim czyli pęknięciem bańki
- 3 8
-
2024-03-11 08:34
To juz mamy taki poziom cen
Oczywiscie nie w plebsach a w centrum
- 0 0
-
2024-03-10 10:44
Ja nie kupuję. Premier obiecał mieszkania i benzynę po 5,19 (2)
Mówił że mieszkanie prawem a nie towarem
- 19 10
-
2024-03-10 13:56
A ja czekam na darmowe mieszkanie.
PiS z Jarosławem obiecali setki tysięcy mieszkań. Coś teraz ich nie widać, pewnie budują te mieszkania. Może się jeszcze załapię na jeden z miliona elektrycznych samochodów obiecanych przez PiS
- 8 2
-
2024-03-10 19:06
Singiel zawsze u tatusia?
Kredyt 2% był do 45 lat dla singli,obecni obiecują 0 % ale do 35 lat.
- 1 0
-
2024-03-10 10:49
Dla wszytkich kupujących mieszkanie mam dobrą radę (1)
kupcie je dziesięć lat temu :)
- 32 2
-
2024-03-10 20:02
just keep buying - kupujcie cokolwiek i tak lepiej wyjdziecie na tym niż na gotówce, rządy cały czas dodrukowuje pieniądze i cały czas tracą one na wartości
- 4 0
-
2024-03-10 11:09
Opinia wyróżniona
Wypłata 3.200 netto (20)
Za wynajem małego mieszkania 2.700 netto a za resztę sobie żyje jak Król kawaler w szlacheckim Trójmieście.
Ostatnio też kupiłem sobie różowe okulary i wszystkim polecam,gdyż za 5 zł można sobie sprawić wiele radości.
Kolorowej Niedzieli życzę wszystkim czytającym opinie,komentarze,artykuły ..- 79 2
-
2024-03-10 11:17
Mieszkanie jest do mieszkania. (2)
Jedzenie do jedzenia.
To podstawa egzystencji a tu ludzie przeciwko ludziom zrobili nieetyczny rynek,wywołując trend w pato biznesie.
Czasem to wygląda jak brak pokoju wewnątrz narodu i to nie tylko polskiego.
W szkołach mogliby uczyć etyki i to na całym świecie,zaś w prawie utworzyć bardzo ostre artykuły związane z funkcjonowaniem dziś bardzo nieobecnej etyki.- 8 2
-
2024-03-10 21:06
Problem nie dotyczy tylko mieszkań ale np. aut (1)
czy nawet siłowni. Paru najbogatszych podzieliło rynek i ta słynna ręka rynku to dziś fikcja. Do tego elity opłacają polityków by to ich reprezentowali - to pod elity tworzy się prawo a dla nas są dżendery czy inne bzdury - demokracja to też fikcja, tak samo jak wolne media i jeszcze wiele innych. A referendum w Irlandii? Wszystkie istotne partie są dziś przeciwko ludziom - więc niby jakim cudem ma być nam lepiej?
- 2 1
-
2024-03-10 21:39
Mieszkanie i żywność to podstawa egzystencji.
Auta i inne dobra to już nie podstawa. Możesz żyć i nie posiadać dodatków.
- 0 0
-
2024-03-10 11:38
(6)
Zmień pracę,weź kredyt,wyjedź.
- 14 4
-
2024-03-10 12:07
(3)
No akurat to bardzo dobra rada była. Kto tak wtedy zrobił wygrał życie.
- 5 8
-
2024-03-10 13:02
(2)
czyżby teraźniejszość nie napawała optymizmem
- 5 1
-
2024-03-10 13:51
Optymizmu tutaj nie ma od lat. (1)
Kto ma trochę oleju w głowie to już dawno wyjechał.
- 6 6
-
2024-03-10 14:55
Nie opłaca się pracować na etacie praktycznie nigdzie w Europie ale i dalej też nie polecam.
Zapomniano że z wypłaty wypadało by opłacić własne życie. Do życia niezbędne są: dach nad głową i jedzenie. Dziś realnie to trudne do zrobienia dla wszystkich bez wyjątku a tak być nie powinno.- 19 1
-
2024-03-10 13:30
Zmień pracę,
kiedy czas na szparagi?
- 8 0
-
2024-03-11 15:37
Ja tak zrobiłem.
Dzięki temu mam 3 mieszkania, juz dawno splacone, oszczednosci i jeszcze srednio 45 lat zycia przed sobą. Rada calkiem trafiona.
- 3 3
-
2024-03-10 15:01
Tego kawalera z 3200 (9)
Nikt nie zmusza do wynajmu mieszkania za 2700. Może wynająć tańsze w mniej "prestiżowej" lokalizacji, albo pokój.
- 13 14
-
2024-03-10 15:58
Stary Kawaler na pokoju,i tak do emerytury (2)
To żeś zabłysnęła. Czyżbyś była psycholożką, czy niespełnioną agentką nieruchomości?
- 9 6
-
2024-03-10 18:11
Jestem mężczyzną :) (1)
To niech ten kawaler zacznie robić coś ze swoim życiem póki jest młody, bo inaczej rzeczywiście tak skończy. Każdy by chciał wszystko i od razu. Oczywiście najlepiej za free, bo przecież mnie sie należy! Nie każdy musi być zaraz menedżerem czy programistą. Ludzie wykonujący pracę fizyczną również dobrze zarabiają, ale po prostu trzeba coś umieć, mieć konkretny fach. Niedawno miałem awarię pralki. Przyszedł pan, naprawił usterkę w niespełna 10 minut i skasował 200, bo to była tylko wymiana paska. Można? Można, tylko trzeba coś umieć, a jeśli się nie umie, to trzeba się "naumieć". Ale jeśli ktoś ma dwie lewe ręce do wszystkiego to sorry, zostaje 3200 i jęczenie na wynajętym pokoju. Ja też od takiego pokoju zaczynałem, ale na nim nie poprzestałem i teraz po latach jestem już w zupełnie innym miejscu.
- 11 7
-
2024-03-10 18:32
Stary kawaler to nie młody.
Łatwo napisać komuś życiorys, trudniej zrealizować własny wg planu.
- 5 2
-
2024-03-10 17:44
(4)
No taniej to jest w tej chwili np. w Lęborku albo Kwidzynie.
- 5 2
-
2024-03-10 18:29
(3)
Są tam też super perspektywy pracy.
- 7 0
-
2024-03-10 19:30
W Kwidzynie akurat mnóstwo pracy (2)
Polecam. Sam mam tam kawalerkę
- 1 1
-
2024-03-10 19:48
(1)
Jako ochroniarz w dyskoncie na umowie-zleceniu za minimalną krajową.
- 3 1
-
2024-03-10 21:40
No.
Albo w fabryce,prawie na akord na zlecenie.
- 1 0
-
2024-03-10 19:18
,,,,,,,,,,,,,,
Tak się składa coraz więcej ludzi wystawiających swoje mieszkania na wynajem lub sprzedaż dawno odjechało
nawet jak nic nie łykają tak po prostu. Jak w Chyloni w starych wieżowcach wystawia się 2O m na sprzedaż czasem
rudery za około 300 tys to naprawdę nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Wynajem owszem są niektóre mieszkania ładne na wynajem ale też takie gdzie wystrój zatrzymał się w kątach 9O tych. też cenami czasem wyśnionym podczas snu.
Druga sprawą jest to że są wynajmujący którzy niestety nie nadają się na wynajem w blokach a tylko i wyłącznie do wynajmu w oborze razem ze zwierzętami. Smutne ale prawdziwe.- 9 0
-
2024-03-10 11:12
(7)
Teraz wszystkie sa inwestycyjne
- 17 1
-
2024-03-10 15:04
2 pokoje we Wrzeszczu w zwykłym bloku z lat 80 (6)
i co miesiąc około 8 tysi wpada na krótkoterminowym,więc nie ma co narzekać.
Mój kolega ma już 14 podobnych inwestycji w samym Gdańsku,więc jest progres. Im dłużej zwlekasz tym więcej tracisz.- 2 7
-
2024-03-10 19:17
Nie zapomnij (1)
Zaplacic podatku o nieruchy z dzial. Gosp. X 25
- 2 1
-
2024-03-10 21:41
Spoko.
- 0 0
-
2024-03-10 19:17
Nie wierze, że są chętni na krótko terminowy w starym bloku we Wrzeszczu. (1)
A już na pewno nie zimą i jesienią na pełne obłożenie.
- 4 1
-
2024-03-10 21:43
Mało wiesz.
Ukraina aż się prosi,nieustannie.
A ilu turystów. Obłożenie niemalże non stop.- 0 2
-
2024-03-11 08:32
Nie ma we Wrzeszczu (1)
Takich blokow.
- 1 1
-
2024-03-11 10:13
Słowackiego,Reymonta,Baczyńskiego,Ostroroga,
Bohomolca,Klonowa,Partyzantów,Batorego,Fiszera i jeszcze kilka adresów się znajdzie z blokami z lat około 80-tych we Wrzeszczu.
Lilli Wenedy kilka stoi a to Wrzeszcz i blisko morza,cisza spokój, chętnych sporo na wynajem.- 0 1
-
2024-03-10 11:51
Błagam was. Nie kupować po tych szatańskich cenach (16)
A jakie ROI? 3-4%? Haha. Już lepiej kupić obligacje skarbowe:) To jest jakaś mania. Sport narodowy Polaków!! Każdy zamarzył o mieszkanku na wynajem. Widzieli ile jest ogłoszeń??? To runie.
- 25 7
-
2024-03-10 12:19
Leyqu (15)
Runie, ale kiedy. Rząd zamierza wprowadzić kredy 0%+ na okres 4 lat. Więc runie dopiero za 7-9 lat. Jak ktoś nie ma mieszkania to i tak lepiej kupić z tym kredytem bo ceny wzrosną. Sam liczyłem na spadki i .. od 4 lat ceny wzrosły 60% więc jak nawet spadną o 30% to nic nie zmieni.
- 8 3
-
2024-03-10 12:36
Kredyt 0% (13)
Na udziały w partycypacji do TBS mają być. Idzie krach na nieruchomościach:)
- 1 4
-
2024-03-10 13:04
o tym krachu czytam od ...zawsze (12)
- 6 1
-
2024-03-10 13:58
Poczytaj o tym co się zaczyna dziać w tym temacie (6)
za naszą zachodnią granicą. Idzie krach .
- 4 3
-
2024-03-10 16:14
No to nie kupuj, poczekaj na krach i kup w krachu za 5k/m. (5)
W czym problem. Dla mnie pieniądz nie ma wartości, zwłaszcza po upodleniu złotówki przez PIS i kitranie 500k na lokacie mija się z celem.
- 8 1
-
2024-03-10 16:25
Nie mija się z celem. Dlaczego chcesz kosztem innych mieć więcej od nich? (4)
- 0 10
-
2024-03-10 17:15
Ale w jaki sposób zakup mieszkania odbywa się kosztem innych? (2)
Czy ja zabraniam komukolwiek podejmować decyzje o zakupie nieruchomości? Czy zabraniam komukolwiek odkładać kase i np kupić mieszkanie zamiast suva? Czy cenzuruje ogłoszenia sprzedaży mieszkań ? Wytłumacz o co ci chodzi.
- 8 3
-
2024-03-11 18:52
W jakiej bańce żyjesz. (1)
Tobie się wydaje, że ludzie mają do wyboru kupić mieszkanie albo suva? Większość Polaków nie może nawet dostać kredytu, żeby kupić mieszkanie. A jeżeli już dostanie to staje w szranki z kimś takim jak Ty, kto kupuje mieszkanie za gotówkę i może negocjować cenę i zapłacić od ręki. Jak myślisz kogo wybierze sprzedający?
- 0 2
-
2024-03-12 07:40
Ciekawe rzeczy wypisujesz.
Jeden z moich najemców jezdził 1 rocznym BMW. I narzekał na ceny mieszkań. Ja jeżdze 10 letnią skodą. Gdy kupowałem 1 mieszkanie to zbiorkomem poruszałem się.
- 0 0
-
2024-03-10 18:20
Lo socjalista
Matksista sie obudzil. Do pracy to bedziesz mial
- 1 0
-
2024-03-10 15:04
Leyqu (4)
Ja też..i sam go prognozowałem z 5 razy. Ale potem przeszły programy rządowe, pandemia , dodruk i inne dziwne wsparcia+ kredyty frankowe
- 4 0
-
2024-03-11 06:58
Powinnobyć ----1 rodzina to 1 mieszkanie!!! (3)
Lokaty nie przynosiły zysku,to bogaci wykupili mieszkania i fundusze.
- 0 3
-
2024-03-11 15:41
Niech bedzie 1 rodzina 1 iphone, (2)
1 rodzina 1 auto, 1 rodzina 1 markowe buty i 1 rodzina 1 rower. Wszystkich wtedy bedzie na wszystko stac :)
- 1 1
-
2024-03-11 18:49
Wszystko co wymieniłeś nie jest towarem pierwszej potrzeby (1)
A mieszkania tak.
- 0 1
-
2024-03-12 11:55
Nie każde mieszkanie jest towarem pierwszej potrzeby
Ogólnie mieszkań nie brakuje. Brakuje pracy poza dużymi ośrodkami miejskimi i w tym tkwi problem.
- 0 0
-
2024-03-10 19:09
Zmienili na niekorzyść dla singli
Ale do 35 lat,a było do 45 lat.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.