- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (99 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Utrudnienia dla pieszych na nowym osiedlu we Wrzeszczu
Skarpy, schody, wysokie krawężniki w zaskakujących miejscach, a nawet donica w poprzek chodnika - mieszkańcy osiedla Zajezdnia Wrzeszcz przy al. Hallera alarmują o niedostosowaniu przestrzeni wokół budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi. Deweloper zapewnia, że niedociągnięcia poprawi wiosną przyszłego roku.
Wydawałoby się także, że standardy dotyczące kształtowania przestrzeni dla pieszych diametralnie zmieniły się w ostatnich latach - nie tylko dla inwestycji publicznych, ale także deweloperskich.
Jednak w tym przypadku mieszkańcy osiedla zaalarmowali redakcję Trojmiasto.pl, wskazując szereg rozwiązań zastosowanych wokół budynków, które utrudniają życie pieszym i odbiegają od współcześnie stosowanych rozwiązań.
- Deweloper uchyla się od odpowiedzialności i naprawy tych bubli przestrzennych, mimo iż szczyci się na swojej stronie, że osiedle jest przyjazne dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. To jest totalna kpina - nie kryje oburzenia nasza czytelniczka, która jest mieszkanką nowego osiedla. W wiadomości do naszej redakcji przesłała też długą listę błędów projektowych.
Okrężne trasy, aby ominąć przeszkody przestrzenne
Zweryfikowaliśmy sygnał naszej czytelniczki bezpośrednio na terenie osiedla. Rzeczywiście pokonanie przestrzeni między budynkami dla osoby o ograniczonej swobodzie poruszania się jest niemożliwe bez nakładania wielu metrów okrężnymi trasami. Co chwila można się bowiem natknąć na schody, nieobniżone krawężniki lub skarpy.
Zastosowane rozwiązania przeczą też zapewnieniom Biura Rozwoju Gdańska, które w planie zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu obiecywało zastosowanie zapisów gwarantujących miejską i przyjazną zabudowę.
Miejska zabudowa ze skarpami wzdłuż sąsiednich ulic
Zamiast niej lokale handlowo-usługowe znajdują się na zupełnie innym poziomie niż okalające ulice, wymuszając pokonywanie różnicy poziomów, bez jakiejkolwiek możliwości utworzenia ogródków gastronomicznych na przedzielonych skarpami wąskich chodnikach.
Czytaj więcej:
- Miejska zabudowa zamiast zajezdni autobusowej przy Hallera
- Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?
Ponadto na terenie osiedla nie brakuje progów, wysokich krawężników, chodników bez kontynuacji po drugiej stronie jezdni czy wąskich skrawków trawników, które już są wydeptywane przez pieszych. Przysłowiową "wisienką na torcie" jest donica ustawiona w poprzek chodnika.
Deweloper: wszystko jest wykonane zgodnie z prawem
Deweloper w prywatnej, zrelacjonowanej redakcji rozmowie z czytelniczką przekonywał, że wszystko zostało wykonane zgodnie z prawem i sztuką budowlaną, zaś osoby niepełnosprawne mogą dostać się do budynków od drugiej strony względem głównego wejścia.
- Donicę na środku chodnika określono natomiast "rozwiązaniem nietypowym, odróżniającym Zajezdnię od innych osiedli". Podkreślano przy tym po raz kolejny, że "chodnik jest wykonany zgodnie z projektem" - skarży się nasza czytelniczka.
Będą jeszcze poprawki niektórych rozwiązań i przebudowa ulicy
W wypowiedzi dla redakcji Trojmiasto.pl deweloper przekonuje natomiast, że wciąż jeszcze nie zostały zakończone wszystkie prace nad rozwiązaniami komunikacyjnymi.
- Z myślą m.in. o osobach niepełnosprawnych planujemy optymalizację wskazanych rozwiązań, na przykład poprzez dostosowanie wysokości części krawężników i chodników. Prace te są przewidziane na wiosnę przyszłego roku. Również w tym terminie planowana jest przebudowa ul. Grudziądzkiej. Jej wysokość nie jest wysokością docelową, a obecne rozwiązanie ma jedynie charakter przejściowy - zapowiada Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Ponadto deweloper zapewnia, że jest otwarty na potrzeby mieszkańców osiedli.
- Sytuacje, w których otrzymujemy sygnały, że możemy wprowadzić usprawnienia mające wpływ na komfort życia, zawsze traktujemy bardzo poważnie. Tam, gdzie jest to możliwe, czyli nie koliduje to z narzuconymi normami prawnymi, staramy się realizować usprawnienia - dodaje Borowiecki.
Nie będzie dodatkowego połączenia z al. Hallera
Spytaliśmy dewelopera również o możliwą poprawę wyjazdu i wjazdu z osiedla z wykorzystaniem zjazdu z al. Hallera, który pierwotnie prowadził do Polmozbytu, na terenie którego powstają teraz nowe budynki mieszkalne.
- Jest to zadanie, którego nie uda się nam zrealizować. Wymaga ono zgody Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, której nie otrzymaliśmy - wyjaśnia dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Zajezdnia Wrzeszcz
Miejsca
Opinie (149) 7 zablokowanych
-
2020-12-28 13:18
Haha komedia (1)
Układ ścieżek, bariery i skarpy.
Co za wesołe miasteczko?
Za metr po 9k? :))))- 13 5
-
2020-12-28 19:17
Bardzo dobrze. Inaczej rowerzyści zrobiliby sobie autostradę z chodnika.
- 3 6
-
2020-12-28 13:19
Firma administrująca!!! - Panie redaktorze proszę opisać ten temat (2)
Proponuję Panu redaktorowi zająć się tematem firmy administrującej większością budynków na tym osiedlu. Spółka dewelopera, która... tu bym chciał napisać wiele rzeczy, ale z uwagi na prawdopodobne usunięcie komentarza zostawię puste. Jednak jeśli Pan redaktor zainteresuje się tematem, to wystarczy pojawić się na osiedlu i podpytać spotkane osoby, temat wszystkim znany i ilość, nazwę to dwuznacznych spraw tej spółki, jest powalająca.
- 24 1
-
2020-12-28 13:47
Firma Veidik? (1)
Usuńcie ja jak najszybciej, juz lepiej nie miec administratora niz te pseudo firemke
- 10 0
-
2020-12-28 18:10
byc moze chodzi tez o firme ktorej nazwa zaczyna sie na sylabe Pre
a konczy na Mio.
ew administracja z literka P na poczatku :)- 7 0
-
2020-12-28 13:20
Wiedza teoretyczna a praktyka (1)
Co to znaczy usunie się na wiosnę w 2021 roku? Do 31 grudnia 2020 roku po 16 godzin dziennie w piątek i świątek za darmo w ramach reklamacji!! Komu pandemia zadziałała na wzrok przy rysowaniu czy zatwierdzaniu projektów ? Powinno się "rozreklamować": w Programie TV i tabliczką na tej donicy w poprzek chodnika nazwiska projektantów i tych co zatwierdzali projekt do realizacji małej architektury ku przestrodze innych. To kpina z ludzi co grubo zapłacili za osiedlowe dojścia i dojazdy a otrzymali tak partacką robotą projektantów i zatwierdzających do realizacji toru przeszkód dla łazika na Marsie.
- 19 0
-
2020-12-28 13:58
Ja akurat grubo nie płaciłem
6,5 z metr a reszcie współczuje płacić po 9- 10 koła za metr trochę wtopa. No cóż baranów nie brakuje
- 6 1
-
2020-12-28 13:20
A gdzie te izyniery nauki braly (2)
No i gdzie inspektorzy, przynajmniej ci fachowi i utrzciwi!?
- 11 1
-
2020-12-28 13:50
Patrzysz i nie grzmisz - sięgnij po SJP
- 0 2
-
2020-12-28 13:52
Ja znam tego. On za tamtego. Tamten zna tego.
Razem wszyscy się znamy. Nie ma problemu z akceptacją.
- 4 0
-
2020-12-28 13:43
Widzę, że standard
U mnie (inny deweloper) podobne rozwiązania chodników, byle przeszły papiery na zgodę na budowę.
Przy odbiorach na pytanie dlaczego chodnik nie jest obniżony do jezdni (dojście do śmietnika) - to nie jest ciąg komunikacyjny...
W innym miejscu, zgodnie z założeniami projektanta trzeba obchodzić cały budynek na około, zamiast przejść koło wyjazdu z hali garażowej. Potem oczywiście jeszcze schody do pokonania.
W jeszcze innym, chodnik wzdłuż budynku i parkingów, z jednej strony ślepy (kończy się na wyjeździe z hali, brak obniżeń czyli - "to nie jest ciąg komunikacyjny"). Na rogu budynku brak obniżenia, więc też według projektu nie ma przejścia. Teoretycznie jest to dojście do parkingu ale jest na skarpie, zejść do miejsc postojowych brak...
No niestety ale to jest cały ciąg od projektanta, przez wewnętrzne zatwierdzenia deweloperów, a kończąc na wydawaniu pozwoleń.
A potencjalny klient? Przecież wykonane zgodnie z projektem, więc spadaj na drzewo.- 13 2
-
2020-12-28 13:50
widze ze podobnie jak w Polnordzie na Morenie przy Rakoczego ;) (1)
- 11 2
-
2020-12-28 13:57
Ten wasz budynek
To plebs straszny
- 5 2
-
2020-12-28 13:53
Ałtor ., autor - nazwisko architekta ?! - i od razu wniosek o specjalną nagrode prezydencką ! (1)
pt. "Gamoń 2020 "
- 16 1
-
2020-12-28 14:25
'Budyń 2020'
- 4 0
-
2020-12-28 14:00
robyg i wszystko jasne
- 16 2
-
2020-12-28 14:04
Jak to jest
że ktoś to wymyśla, obgaduje, zatwierdza, projektuje, zatwierdza, wykonuje, zatwierdza, płaci i odbiera. Sztab ludzi po to tylko by zrobić takiego gniota.
- 10 2
-
2020-12-28 14:15
Brzydka zabudowa. (2)
Nigdy bym nie zamieszkała na takim osiedlu ,ciasna zabudowa, byle jaka infrastruktura, nie ma ani stylu, ani intymności,takie budynki przytłaczają, brak porządnej zieleni, nie dla ludzi.Zatloczenie gorzej jak za komuny, mimo,że takie" nowoczesne ".
- 27 6
-
2020-12-28 14:48
A gdzie w nowym budownictwie masz (1)
Intymność ?
- 6 4
-
2020-12-30 04:59
Jak to gdzie...
....w szafie z ikei ;P
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.