Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie (873) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-26 21:13
Chore umysły (3)
akceptują w tak wąskiej aglomeracji jaka jest drogi rowerowe (używane sporadycznie przez cztery miesiace) kosztem komunikacji oraz transportu i tak wąskim gardłem Grunwaldzkiej - rozumu tu nie ma ale inwencja Ratusza jak zwykle pod prąd mam nadzieje ze urzędnicy od 2023 przesiada sie na rowery Mevo 2023 i rusza do pracy w terenie .
- 12 2
-
2023-01-26 21:51
Jakim wąśkim gardłem ma być Grunwaldzka ? Nie ośmiesaj się ! (2)
- 0 3
-
2023-01-26 23:22
(1)
to co zrobili w Oliwie przecież to jest wymysł osoby niepełnosprawnej umysłowo żeby na odcinku 300m kasowac pas i zaburzać płynny ruch pojazdów na wysokości pętli w Oliwie dochodzi często do niebezpiecznych sytuacji
- 9 2
-
2023-01-27 01:38
Serio ? To czemu nikt nie daje na "raport" doniesień o niebepiecznych tam sytuacjach ? Zatem nie ośmieszaj się swoimi
kłamstwami.
Wiem z Pchlego Targu w Oliwie od mieszkańców Oliwy, że parkujący na tym pasie kierowcy są zadowoleni, bo sami odczuwali wcześniej jako piesi wspaniałą szerokość chodnika zastawionego swoimi samochodami pod ich budynkami (przy Grunwaldzkiej przy tym nowym pasie postojowym na miejscu dawnego prawego pasa).- 0 6
-
2023-01-26 21:17
Już brak słów na te d**il....zmy
- 4 1
-
2023-01-26 21:19
Tylko pasy rowerowe jak na Jana Pawła albo Nowej Myśliwskiej. (1)
Zwężanie Jana z Kolna albo te wygibasy na Hallera to jakiś i**otyzm.
- 9 2
-
2023-01-26 22:12
Pasy to ty masz zamiast mózgu akurat tam to najgorsze co moze byc dla rowerzystów i tak wiekszosc jedzie wtedy chodnikiem
- 0 2
-
2023-01-26 21:26
Rozwiązania na siłę ... (2)
Nasze trójmiejskie jezdnie i drogi nie są dostosowane do natężenia samego ruchu samochodowego, a na siłę tworzy się buspasy i ścieżki rowerowe, wprowadzając przez to większe zagrożenia i korki. Ścieżki rowrowe wydzielone na jezdni to już kompletna porażka - np. ścieżka rowerowa na skrzyżowaniu Błędnik to jakaś urzędnicza wtopa 100-lecia.
- 15 1
-
2023-01-26 21:52
Największą wtopą jest twój wpis.
- 1 4
-
2023-01-27 01:32
MOże zabroń lub wprowadź zakaz jazdy na rowerze w ogóle ? I mioże też komunikację publiczną ? To wtedy z korków nie
wyjedziesz nawet w nocy. Nie ośmieszaj się.
- 0 4
-
2023-01-26 21:51
O (1)
Przecież już brakuje pasów dla aut .jak rowerzyści chcą jeździć ulicami to podatki i oświetlenie
- 10 2
-
2023-01-27 01:34
Płacą podatki jak inni. Zaten co się ośmieszasz tym, że nie wiesz na co idą podatki z paliw ? Jedynie do GDDKiA i to
wyłącznie na drogi krajowe. Na budowę i utrzymanie ulic miejskich idzie kasa ze zwykłych podatków z tym od nieruchomości na czele.
- 0 3
-
2023-01-26 21:55
Czytajcie folwark zwierzęcy.
Świetna opowieśc
- 6 1
-
2023-01-26 22:01
Od rana tyle wpisów? Temat wrażliwy! Tylko że "władze" miasta nie wezmą tego do serca, bo go nie mają. Nie mówiąc już o rozumie.
- 6 2
-
2023-01-26 22:06
głupich urzędników za dużo
miasto korkuje się a urzędnicy *idioci( zwężają ulice
- 12 1
-
2023-01-26 22:22
Drogi rowewrowe tylko wydzielone poza ulicami a bus pasy zamiast torowisk koszmarnych tramwajów
Władze miasta i urzedniki szkodniki szkodzą wszystkim
- 2 1
-
2023-01-26 22:26
Leczcie się.
Tyle ode mnie.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.