Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie (873) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-27 01:05
Droga dla rowerów na jezdni ulicy 3 Maja to poroniony pomysł, (8)
przede wszystkim z uwagi na istniejącą wykorzystywana i doskonale sprawdzającą się równoległą trasę w odległości 20-30 m od tej nowej, która ma tę dodatkową zaletę, że przebiega wśród zieleni, a nie między samochodami.
- 289 12
-
2023-01-27 01:20
Nie widzisz budynków po stronie dworca PKS i uliczki dojazdowej od 3 Maja pod okolice Hevelianum i Góry Gradowej ? (2)
To tory tramwajowe można przeciać w każdej chwili jak nie ma na nich przejazdu ?
Ta równoległa trasa ze zwględu na izolację spowodowaną torami tramwajowymi ma jedynie charakter tranzytowy w stosunku do tej ulicy. Po to zrobiono pasy, na które można wjechać jedynie na skrzyżowaniu z Huciskiem i na wysokości kościoła pw. Bożego Ciała (zobacz sobie na "street view" gdzie jest) aby móc dotrzeć do tych budynków i na ich tyły.
Zapewne nikt z tam pracujących nie używa roweru i ani nikt z nich nie zamówił sobie do roboty na przerwę coś do zjedzenia czegoś co dowożą kurierzy rowerowi (np. z "Glovo"), ani żaden petent nawet do Sądu nie dojechał na rowerze.- 14 22
-
2023-01-27 01:31
(1)
mozna bylo jezdnia jechac tam rowerem. nie bylo zakazu wjazdu rowerow. skrecic na bramie oliwskiej w 3 maja i jestes. wymyslony problem dla garstki parweniuszy
- 28 6
-
2023-01-27 01:42
Nie wiem o czym piszesz. Nie każdy odwagę ma jechać rowerem po jezdni - nie jesteś jedynym rowerzystą na świecie,
w dodatku o dość silnej odwadze. Po to zrobiono obok tranzytowej przez tę ulicę drogi rowerowej pasy, aby nimi dojechać do celów podroży na rowerze przy niej.
- 7 18
-
2023-01-27 10:02
dokładnie (2)
Jeżdżę tam regularnie i nigdy tą ulica , bo jest niebezpiecznie.
Jednakże myślę, że miasto ma chytry plan wywalić istniejąca ścieżkę rowerowa wśród drzew i zrobić tam chodnik.
Ot takie mają chytre plany.- 8 2
-
2023-01-27 19:18
(1)
Jest ścieżka z drugiej strony!
- 0 5
-
2023-03-16 10:46
to czemu nie jezdziesz smaochodem z drugiej strony ? pod prąd
- 1 0
-
2023-01-27 10:23
(1)
Też to popieram. Mieszkam w okolicy i ani razu nie widziałem rowerowców na asfalcie. Owszem zdarzają się sporadycznie ,ale sporadycznie na chodniku. Jakoś latem była gadka o zrobieniu miejsc parkingowych po wewnętrznej dla powstającego kompleksu Hewelianum, a za kilka miesięcy namalowano pasy dla rowerów. Lepszym rozwiązaniem byłaby przebudowa skrzyżowania przy CPNnie. Drobić lewoskręt z 3maja w Dąbrowskiego i
od skrzyżowania w dół do Błędnika dobudować drugi pas. Dobrym rozwiązaniem byłby prawoskręt z góry w 3 mają. Ale nie za bardzo tam z miejscem. A na koniec to co można zrobić od razu i to bez wielkich nakładów finansowych można poprawić ruch i korki na skrzyżowaniu. Wystarczy na 3 mają w stronę Wrzeszcza wydłużyć zielone o 5-10 sekund ,aby jadący od strony PKSu mogli łatwiej skręcać w Dąbrowskiego.- 4 2
-
2023-03-16 10:48
lepiej uspokazjać ruch i tyle. po co poszerzać coś aby wiecej samochodó tało na szerokość ? jak sa2 pasy zajma 2 pasy , jak dołożysz 6 padó , zajmą 8 a i tak stać będą tyle samo, bo dalsza infrastruktura nie pozwala na więcej.
- 0 1
-
2023-01-27 01:48
Spowalnianie głównych ulic to chory pomysł
Ulica Hallera była jedną z ulic o dużej przepustowości. Była, bo to co miejscy urzędnicy z nią zrobili w kierunku Brzeżna to w zasadzie znaczne ograniczenie przepustowości (o połowę) oraz spowolnienie ruchu. Urzędnicy odpowiedzialni za sprawny ruch drogowy podejmują działania przeciwne do potrzeb wynikających z dużego ruchu pojazdów i zwiększenia przepustowości. Czy ktoś z urzędników zastanawiał się nad tym jakie koszty ekonomiczne ponoszą ludzie (przedsiębiorcy) którzy muszą codziennie stać w korkach z powodu wyznaczenia buspasa? Przyspieszenie o 3-5 minut autobusu ZKM kosztem kilkuset tysięcznych strat co miesiąc tysięcy innych użytkowników dróg? Czy dla pasażera autobusu wracającego do domu 5 minut ma ekonomiczne znaczenie? Bo dla kuriera stojącego codziennie 20 minut w tym samym miejscu kosztem buspasa ma znaczenie.
- 18 2
-
2023-01-27 01:59
Przez dwa tygodnie poruszałem się komunikacją miejską.... koszmar, którego życzę urzędnikom w powrocie do domu
Zazwyczaj pomiędzy różnymi firmami i instytucjami przemieszczałem się pojazdem. Niestety, przez dwa tygodnie musiałem przemieszczać się komunikacją miejską. Pomogła znana aplikacja, ale rozkład jazdy chyba ktoś układał w excelu w stanie sporego naćpania bądź upojenia. Zgodnie z regulaminem, środek transportu może odjechać minutę przed czasem z rozkładu jak również przybyć z trzy minutowym opóźnieniem. Konieczność przejścia z przystanku tramwajowego na autobusowy (300m) wraz z pokonaniem podwójnych świateł oznacza oczekiwanie 20 minut na następny autobus, lub na tramwaj, np. w przypadku ul. Chłopskiej i Pomorskiej.
- 15 0
-
2023-01-27 02:56
Omg
Proponuje jeszcze zrobić jeden pas na A1 dla rowerzystów. Najlepiej do samego Strykowa brawo włodarze, absurd goni absurd
- 10 0
-
2023-01-27 03:38
w Gdańsku już chyba jest z 15 różnych rozwiązań co do drogi rowerowej
niedawno było tylko 10, weźcie się zdecydujcie w końcu na jedno, max dwa
- 2 0
-
2023-01-27 04:42
Uspokojenie ruchu
To kosmiczne korki. Miasto ma kierowców w nosie i dalej robi co chce. Czy ktoś z tym zrobi porządek?
- 12 0
-
2023-01-27 05:51
super pomysł
brawa dla pomysłodawców...samochodów przybywa ,dróg ubywa...zróbcie darmową komunikacje to wtedy tak zróbcie...banda baranów...za mało korków w trójmiescie
- 12 0
-
2023-01-27 05:52
Na rzecz komunikacji tak
Na rowery nie bo się rozpychają nie stosując do przepisów ruchu drogowego
- 2 0
-
2023-01-27 05:57
NO i elegancko
A może zrobić na obwodnicy zwężenie do jednego pasa i zrobić ścieżkę rowerowa ( tam to dopiero wariaci pędzą w swoich karawanach) , a i jeszcze na Słowackiego potrzebna ścieżka rowerowa .
A tak od razu wszystkie drogi zwęzic do do jednego pasa i więcej świateł zrobić no i jeszcze za mało przejść jest na mieście.
Na Armii Krajowej zlikwidować te kładki i zrobić przejścia naziemne .
Brawooo dla Gdańskich Urzędników- 11 0
-
2023-01-27 06:11
Kosztem zbędnych pasów?!
Raczej gotują nam kosztem swojej głupoty koszmarny paraliż komunikacyjny miasta!
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.