Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie (873) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-27 06:59
Ten kretyński pomysł w Oliwie to chyb pomysł lobbystów z biurowców którzy blokują ruch Grunwaldzkiej?
Ten kretyński pomysł w Oliwie to sprawka lobbystów z biurowców którzy blokują ruch Grunwaldzkiej
- 11 1
-
2023-01-27 07:32
Ciasne rajtuzy rowerzystów... (3)
...powodują zaburzenie przepływu krwi i zmniejszoną ilość tlenu docierającą do mózgu - mamy tego efekty w postaci takich "projektów".
- 15 4
-
2023-01-27 07:48
Bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby aby kierowcy płacili na drogi a rowerzyści na drogi rowerowe.
- 2 1
-
2023-01-27 09:22
Ucisk ciasnych rajtuz i siodełka powoduje, że bąki rowerzysty nie mogąc wydostać się na zewnątrz drogą naturalną rozpuszczają się we krwi, a z tego rodzą się pos.ane myśli, co widać na tym portalu.
- 2 2
-
2023-01-27 15:11
codzienna jazda samochodem jest przyczyną wielu groźnych chorób
- 0 1
-
2023-01-27 07:59
(1)
Wszystkim kret... którzy każą jeździć rowerami kazałbym jeździć 200km dziennie, ciekawie ilu by pod wieczór było dalej takich mądrych
- 9 2
-
2023-01-27 15:10
nikt nie każe jeździć rowerami - zbiór twoich oponentów jest więc pusty
wyluzuj się: im więcej osób przesiądzie się na rowery, tym więcej miejsca będzie na drogach, parkingach i w środkach komunikacji publicznej.
- 0 0
-
2023-01-27 08:11
Super, pochwalam takie decyzje jako synergię miedzy użytkownikami pojazdami. Takie usystematyzowanie ruchu w mieście,
wpłynie dobrze na bezpieczeństwo ruchu drogowego .Kołobrzeska w Gdańsku, były po dwa popasy w każdą stronę a obecnie jest różnie, jeździmy wolniej ale za to bezpiecznie. Ścieżki rowerowe , jeżeli chodnik jest w miarę szeroki malujemy białą linie w zadłuż i jest sukces.
- 2 5
-
2023-01-27 08:26
Super, miasto idzie w dobrym kierunku! miasto jest dla mieszkańców nie dla samochodów (2)
- 4 11
-
2023-01-27 09:18
Samochodami jeżdżą kosmici nie mieszkańcy (1)
Taka prawda
- 2 2
-
2023-01-27 15:11
mieszkańcy korzystający z samochodów bardzo utrudniają życie innym mieszkańcom korzystającym z samochodów
- 0 0
-
2023-01-27 08:27
Mózg niech sobie zwęża, ale już raczej nie ma z czego ;)
- 5 2
-
2023-01-27 09:00
Pas rowerowy wyznaczany na jezdni, żeby miał sens musi być odgrodzony słupkami. Inaczej zwiększa tylko niebezpieczeństwo wypadku.
Bus pas, żeby miał sens też musi mieć jakąś długość.
Poza tymi uwagami - bardzo dobre posunięcie.- 3 1
-
2023-01-27 09:08
ten absurd z 3 maja powinien zniknąć
- 7 1
-
2023-01-27 09:13
Brak wyobraźni? (1)
Na fali zwężania ulic zamieniane są skośne miejsca parkingowe na równoległe do ulicy - ostatnio na 3 Maja przed dworcem PKS (Gdańsk), to też ważny parking z uwagi na remont Dworca Głównego i szczególne miejsce, gdzie dowożeni i odbierani są samochodami podróżni z pociągów. Nie dość że po zmianie miejsc jest mniej, to parkowanie równoległe wiąże się z cofaniem, zabiera więcej czasu, nie każdy jest w tym dobry. Przy wysypie ludzi z pociągów, których próbują odebrać znajomi samochodami robi się tam niezły bałagan - teraz jeszcze większy. Jesteśmy starzejącym się społeczeństwem, nie każdy ma siłę by po kilku godzinach jazdy pociągiem tłuc się jeszcze godzinę komunikacją miejską do odległych dzielnic. Szkoda, że nikt o tym nie pomyślał wymyślając te zmiany (GZDiZ?)
- 11 1
-
2023-01-27 20:48
Bardzo mądry wpis
- 0 1
-
2023-01-27 09:27
głupota urzędnicza nie ma granic (1)
najgorsze jest to że tych absurdów nie ma jak zatrzymać i zablokować. Zaczęło się od oliwy i zabrania pasa na parkingi. Codziennie widzę gwałtownie hamujące pojazdy i korek.
- 7 1
-
2023-01-27 15:13
ograniczenie wyobraźni wielu kierowców nie ma granic
gwałtowne hamowanie bywa potrzebne wyłącznie wtedy, gdy ktoś lekceważy limity prędkości.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.