Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie (873) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-26 22:29
Kto monitoruje ruchu na tych ścieżkach rowerowych? (2)
Na Oruni górnej powstała taka pseudo ścieżka na jezdni. Przez dwa miesiące widziałem tam dwa rowery. No i w sumie się nie dziwię bo zdecydowanie bezpieczniej pojechać chodnikiem. Na Armii Krajowej pod górę zapewne będą pomykały całe rodziny jeszcze z przyczepami dla maluchów. To jakiś żart. Buspasy za to rozumiem ale na AK jest tramwaj więc to nie ma sensu. Faktycznie jakiś szalony psychopata rowerowy w UM zagościł.
- 19 1
-
2023-01-26 23:32
Gratuluję,
Rowerzysta pisze, że bezpieczniej jechać chodnikiem... Kur...chodnik jest dla pieszych!!! Mieszkam w okolicach Oruni Górnej i często muszę uciekać na trawnik przed pseudorowerzystami, którzy dzwonią, krzyczą i popychają pieszych... Tak, tak.
- 2 2
-
2023-01-27 15:01
w Gdańsku jest ponad 30 miejsc w których liczony jest ruch rowerzystów
można sprawdzić w internecie
- 0 0
-
2023-01-26 22:35
Parytet (3)
Pomysł jest pozbawiony sensu. Wystarczy porównać natężenie ruchu rowerowego i samochodowego. jedno do drugiego ma się jak 1:100 lub jeszcze mniej. Dlatego zwężanie dróg dla małej liczbowo grupy użytkowników kosztem grupy dominującej jest nieprzemyślane. I żadne okrzyki rowerowych ortodoksów nic tu nie zmienią. Powodem jest pogoda. Z jej powodu większość przez prawie cały rok wybiera samochód. Poza tym dojazd spoza Gdańska do pracy np. w OBC jest dobry do trzydziestki jak nie ma się dzieci i tony zakupów. Sam dużo jeżdżę rowerem ale jak w pracy mam być w miarę świeży to nie mogę pozwolić sobie aby wpaść zbryzgany błotem i ociekający potem. Teoretycznie mogę się wykąpać i przebrać ale to tylko teoria ponieważ nikt z pracowników nie chce widzieć kolegi paradującego z ręcznikiem. A co z grupą ludzi aktywnych zawodowo ale niemłodych? Też mają całą zimę pedałować ze Złotej Karczmy czy Oruni? Poza tym Trójmiasto nie jest tak płaskie jak Amsterdam a to co nazywamy dumnie zbiorkomem to nędzne popłuczyny tego co oferowała przaśna komuna, zarówno co do ceny jak i częstości kursów....
- 18 3
-
2023-01-27 15:03
chyba nie pamiętasz komfortu jazdy za komuny (1)
około 50% przejazdów samochodem w Gdańsku odbywa się na odległość 3 km lub mniej. Rowerem to się da przejechać w ciągu 10 minut - więc twoje poglądy na temat ociekania potem świadczą o tym, że po prostu jeździsz rowerem sportowo lub rekreacyjnie. Wystarczy, że zrozumiesz, że gdy większa liczba osób zdecyduje się na rower zamiast na samochód (dzięki poprawi infrastruktury) to konieczne przejazdy samochodem będą łatwiejsze.
- 2 2
-
2023-01-27 15:51
i tak oto potem w badaniach wychodzi że najprzyjemniej samochodem jeździ się w.... holandii
- 1 0
-
2023-01-27 17:05
Najwiecej zweza sie najliczniejszej grupie
Pieszym
- 1 0
-
2023-01-26 22:36
Do władz Gdańska (4)
Takie działania to samobójstwo, popatrzcie na wyniki sondażu. W ten sposób torujecie prostą drogę dla Kacperka do prezydentury Gdańska.
- 18 3
-
2023-01-26 22:55
A ja jestem za zmianą ! (2)
Ta ekipa już mnie dość wk.rwiła.
Nie mydlmy sobie oczu. Bardziej upolitycznionej prezydent jak A.D to trudno znaleźć. Nie może sobie odpuścić parcia na szkło więc dziękuję.- 6 2
-
2023-01-26 23:14
(1)
Tylko nie Kacperek. Może ktoś jeszcze sensowny się znajdzie
- 2 1
-
2023-01-27 00:31
trzeba bylo w 2019r. brac Brauna. Ja glosowalem i nie zaluje. Mimo religijnych odchylow jego plan na miasto byl bardzo dobry. A kompetencje nie pozwolily by mu religijnych przekonan w polityce miejskeij inkorporowac
- 1 4
-
2023-01-27 15:04
takie sondaże nie są miarodajne
- 0 0
-
2023-01-26 22:51
(1)
To jest trwonienie naszych pieniędzy bez naszej zgody , lekko wydaje się nie swoje pieniądze na absurdy ze szkodą dla większości.
- 11 1
-
2023-01-27 15:05
uzależnieni od samochodu nie są większością
wielu kierowców rozumie sens uspokajania ruchu i poprawy jakości infrastruktury rowerowej
- 0 0
-
2023-01-26 22:56
urbaniści i ci którzy dostarczecie nam takich atrakcji , jesteście d**ilami (1)
- 10 3
-
2023-01-27 15:06
sam sobie wydajesz świadectwo
dając wyraz negatywnym emocjom i nie przedstawiając jakichkolwiek argumentów.
- 0 0
-
2023-01-26 23:07
Ostatnio zauważyłam, że ścieżka rowerowa posypana piachem, a chodnik już niee (1)
Zdziwieni?
- 7 2
-
2023-01-26 23:35
Tak samo z odśnieżaniem - ścieżki tak, chodniki nie (przynajmniej na Al. Zwycięstwa w Gdańsku)...
Bardziej złośliwy odśnieżacz jeszcze zepchnie ten spychany ze ścieżki rowerowej śnieg na chodnik...
- 4 3
-
2023-01-26 23:21
Paranoja (1)
Trwa
- 10 2
-
2023-01-27 15:07
Fakt: uzależnienie mentalne od samochodu słusznie bywa interpretowane jako forma paranoi
- 0 0
-
2023-01-26 23:36
nazwiska autora pomysłu do publicznej wiadomości (2)
Obowiązkowe powinno być umieszczanie nazwisk pomysłodawców tych kuriozalnych "udogodnień" np. przy drogach, obok tablicy informacyjnej, że współfinansowała Unia, realizowało Miasto Gdańsk, i wytłuszczone nazwiska osób odpowiedzialnych...
Zwęzić i tak zakorkowaną Armii Krajowej ??? Kto na to wpadł??? Chyba nie gdańszczanin...- 18 3
-
2023-01-27 01:22
A po co tam 3 pasy ? Zatem sam się ośmieszasz, tym bardziej pomysłem wytłuszczania na tablicach jakiś nazwisk,
- 1 8
-
2023-01-27 05:55
Znajdz tych geniuszy w bipie i przypomnij nazwy radnych przed wyborami
- 3 1
-
2023-01-26 23:44
Jeszcze troche i kierowcow trafi szlag.Trojmiasto to nie Amsterdam gdzie mozna na rowerach jezdzic po plaskim i bez zimy. (3)
A najlepsze jest w tytule - kosztem zbednych pasow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!trojmiasto jest zakorkowane po uszy a urzednicy zawezaja drogi lub je usuwaja.To jest zart czy skretynienie?Mam nadzieje,ze PIS sie dobierze do tych patologicznych prezydentow miast,jest juz nowa ustawa ktora nie pozwoli na blaznowanie.Sciezki i buspasy to budowac nowe lub kosztem chodnikow.My kierowcy placimy za uitrzymanie jezdni i wara od nich.
- 23 4
-
2023-01-27 01:26
Nie pisz za innych kierowców, w tym mnie. I nie ośmieszaj chowaniem się za swą żałosną partyjką jaką jest PiS.
Co ty sobie bezczelny człowieku wyobrażasz, że zaorasz demokrację lokalną ? Marzy ci się PRL w pseudo katolickim wydaniu ?
Poza tym nic nie płacisz w podatku od paliw - na ulice w miastach. Z tego źródła kasa idzie jedynie do GDDKiA na drogi wyłącznie krajowe, a na ulice w miastach łożą się wszyscy dorośli mieszkańcy miast, w tym rowerzyści.- 2 6
-
2023-01-27 01:27
I odśwież sobie pamięć - jaka ekipa wybudowała w Gdańsku nowe drogi, w tym przede wszystkim tunel pod Martwą
Wisłą.
Jeśli teraz nie ma nowych dróg w mieście to przez kierowników twojej partii - kto blokuje środki z KPO ?- 2 5
-
2023-01-27 15:08
kierowcom we wszystkich miastach świata najbardziej utrudniają życie inni kierowcy
jeśli tego jeszcze nie rozumiesz, to mogę tylko współczuć
- 0 0
-
2023-01-26 23:47
XD a pamiętacie jak zwężenie grunwaldzkiej w oliwie (3)
Argumentowali dystansem społecznym podczas covida? Że chodniki teraz szersze więc mniej ludzi się zaraża XD
- 10 1
-
2023-01-27 00:30
(2)
i oczywiscie po pandemii juz nie wrocilo zwezenie do normy. kondony nie ludzie!!!
- 5 2
-
2023-01-27 01:30
A kto tam parkuje swoje samochody ? Mieszkańcy budynków opodal. Zatem leć do nich z mordą. Wiem, że są zadowoleni, (1)
bo sami jako piesi odczuwali "szerokość" chodnika pod ich budynkami. WIem to z Pchlego Targu w Oliwie, gdzie można się dowiedzieć ciekawych rzeczy z ust mieszkańców Oliwy.
- 1 5
-
2023-01-27 01:32
tez mieszkam w oliwie. nie raz z buta szedlem tamtedy do OBC. mam 190cm wzrostu i waze ponad stowke a nie mialem problemu z szerokoscia chodnika nigdzie poza wejsciem do 1 salonu fryzjerskiego (mozna bylo usunac jedno miejsce parkingowe anie caly pas). nie probuj starego misia na robiony miod zrobic, chlopie
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.