• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zrobili rowerzystom drogę kosztem kierowców. Rowerzyści nie chcą z niej korzystać

Szymon Zięba
8 maja 2024, godz. 18:00  Raport
Opinie (431)
Dziurawy chodnik lepszy od nowej drogi rowerowej? Część cyklistów uważa, że trasa nie jest bezpieczna. Dziurawy chodnik lepszy od nowej drogi rowerowej? Część cyklistów uważa, że trasa nie jest bezpieczna.

Rowerzyści dostali drogę rowerową wzdłuż ul. Jana z KolnaMapka, a kierowcy stracili jeden pas ruchu. Sęk w tym, że wielu cyklistów nadal woli jeździć wąskim chodnikiem wzdłuż ruchliwej trasy. - Na drodze dla rowerów prostu nie czuję się bezpiecznie - napisał do nas jeden z czytelników.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Droga rowerowa kosztem kierowców. Rozwiązanie krytykują zmotoryzowani i... cykliści



Uważasz, że droga rowerowa przy Jana z Kolna w Gdańsku jest dobrze zorganizowana?

W lipcu minie rok od oddania rowerzystom drogi rowerowej przy ul. Jana z Kolna. Dwukierunkowa droga rowerowa powstała kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna. "Na papierze" i w teorii wydawała się bezpieczna, bo odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.

Z kolei przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu.

Czy ta droga rowerowa to zmiana na lepsze? Zdania są podzielone. Wśród niezadowolonych są oczywiście kierowcy, którzy narzekają, że odebrano im jeden z pasów ruchu.

Sama idea zwężania dróg w centrach miast jest jednak dobrym kierunkiem, który prowadzi do uspokojenia ruchu i zachęcenia do częstszego korzystania z ekologicznych jednośladów lub komunikacji miejskiej.



Żeby jednak tak się stało, proponowane alternatywy dla prywatnych aut muszą być sensowne. Zdaniem części naszych czytelników DDR przy Jana z Kolna taką alternatywą... nie jest.

- Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić drogę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem, który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tędy, minęło mnie jakichś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na kolarzówce i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki - napisała internautka w Raporcie z Trójmiasta.

Jana z Kolna w Gdańsku (41 opinii)

Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić ścieżkę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem? Który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tamtędy minęło mnie jakiś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na legendarnej kolażówce i w "obcisłym" i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki.
Mnóstwo słupków kupione za ogromne pieniądze, wszystkie prace drogowe, zwężona wieksza część ulicy Jana z Kolna, a ścieżka świeci pustkami, w czasie gdy "rowerzyści" przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku. No ale publiczne pieniądze łatwo się wydaje...
Zobacz więcej
Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić ścieżkę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem? Który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tamtędy minęło mnie jakiś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na legendarnej kolażówce i w "obcisłym" i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki.
Mnóstwo słupków kupione za ogromne pieniądze, wszystkie prace drogowe, zwężona wieksza część ulicy Jana z Kolna, a ścieżka świeci pustkami, w czasie gdy "rowerzyści" przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku. No ale publiczne pieniądze łatwo się wydaje...
Zobacz więcej


Jak zauważa, droga dla rowerów świeci pustkami, w czasie gdy rowerzyści przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że zdjęcia dołączone do Raportu z Trójmiasta nie oddają do końca rzeczywistości. Droga dla rowerów przy ul. Jana z Kolna zaczyna się na wysokości przejazdu przez tory tramwajowe. Sam chodnik jest odcinkiem współdzielonym.

Droga rowerowa wzdłuż ul. Jana z Kolna. Droga rowerowa wzdłuż ul. Jana z Kolna.


Brak bezpiecznego wjazdu na drogę rowerową przy ul. Jana z Kolna?



Nie zmienia to jednak uwag internautów co do sensowności wydzielonej DDR.

- Na drogę rowerową na Jana z Kolna od strony pl. Solidarności nie ma bezpiecznego wjazdu. Zamiast wykorzystać ul. Malarzy (między biurowcami) i połączyć ją DDR z odcinkiem przy biurowcu C200 i dalej do ul. Twardej, miasto uszczęśliwiło rowerzystów nieprzemyślanym pomysłem. I piszę to jako rowerzysta - podkreśla kolejny internauta.
Wtóruje mu inna czytelniczka:

- Jechałem tą ścieżką wydzieloną z jezdni raz. Pierwszy i ostatni. Kierowcy tam jadą bardzo szybko. Jest zwyczajnie niebezpiecznie.

Problem znają również rowerzyści z Gdyni



Co ciekawe, podobny problem sygnalizują mieszkańcy Gdyni. Tam chodzi o trasę rowerową, nomen omen, również przy ul. Jana z KolnaMapka.

Cykliści i piesi zwracali uwagę, że trasa powoduje duże niebezpieczeństwo przy przedszkolu nr 16 oraz przez słupki i linię ciągłą właściwie uniemożliwia wjazd na parking. I choć teren miał zostać przeorganizowany, rowerzyści wciąż często wybierają chodnik niż nową DDR.

Opinie (431) ponad 10 zablokowanych

  • I po co wydawać pieniądze jak nie chcą? (1)

    Skoro ulice Jana z Kolna zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni zostały spaprane przez budowę ścieżek dla rowerów po których nikt nie jeździ to wróćmy do normalności i przywróćmy normalny ruch samochodowy. Rower na jezdni ma takie same prawa jak samochód.

    • 12 17

    • Jeżdżę tamtędy często, i nie tylko ja. To tych na chodniku jest mało i ch#j wie o co im chodzi? Bardzo dobra droga dla rowerów.

      • 4 3

  • To był nietrafiony

    Pomysł, od samego początku. Nie wiem jak można "zaprojektować" i zatwierdzić taki bubel. Warto odkopać poprzednie komentarze przy pierwszym artykule dot. powstania tego potworka.

    • 97 17

  • (2)

    Tak naprawdę droga bez początku i końca wcisnęli na siłę a był kawałek ścieżki przy biurowcu koło boiska mogli dale przedłużyć i przy okazji odnowić chodniki

    • 43 5

    • (1)

      Tej roszczeniowej grupie nikt nie dogodzi.

      • 4 5

      • Rozumiem że Masz na myśli kierowców...

        • 3 3

  • Gdańsk, miasto marzeń pani Oli... (3)

    Sami sobie zgotowaliście ten los, 58% w pierwszej turze...

    • 30 5

    • Jaś na Bobiku (poniżej 10 lat, pod opieką dorosłych) ma status pieszego.

      Rodzice mają pełne prawo jechać z nim po chodniku.

      • 5 1

    • W wywiadzie dla RadioZET

      ...Pani Ola powiedziała dosadnie, że wie, że to sie innym nie będzie podobać ale i tak tak zrobi.
      Nie powinno chyba tak być..??

      • 11 2

    • 350 tys. Uprawnionych do glosowania

      250 tys. Gdańszczan przeciwko

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    Na Zaspie ul. Jana Pawła 2 to samo. (19)

    Chociaż jest dużo miejsca na poboczu aby zrobić porządną ścieżkę rowerową. To zabrano w obu kierunkach część jezdni na ścieżkę rowerą jedynie oddzieloną namalowaną linią ciągłą. I przykładowo jadą rodzice z małym Jasiem na Bobiku i dziecko kiwa się na tym rowerku od prawa do lewa jakby za chwilę miało wyjechać poza linie wprost pod samochód. A do tego jeszcze podmuchy wiatru z powodu mijających autobusów i samochodów ciężarowych.

    • 245 23

    • Na Zaspie jest dużo gorzej - patrz skrzyżowanie tuż przed parkingiem przy molo (7)

      • 11 5

      • (6)

        Tak z ciekawości i bez ironii - co jest nie tak z tym skrzyżowaniem?

        • 5 4

        • Jazda na wprost na końcu wymaga skrętu w lewo i wbicia się między samochody (5)

          Jak jest czerwone światło to fajnie bo "śluza, ale inaczej trzeba uważać. Na wprost jedzie tylko lewy pas drogi

          • 8 4

          • Możesz skręcić "na dwa" (4)

            • 5 1

            • chodzi o jazdę na wprost w kierunku molo (3)

              • 1 1

              • (2)

                mozesz pojechac prosto, lol

                • 1 3

              • No nie możesz bo cie przejedzie pojazd skręcając w prawo (1)

                Zehy jechać prosto trzrba zmienić pas i zawsze się zastanawiam jak to się powinno tam robić

                • 4 1

              • zgodnie z przepisami dotyczącymi śluzy

                zaskoczę cię też - możesz zmienić pas wcześniej przy braku ruchu. Ostatecznie - możesz zjechać na przejazd i pokonać skrzyżowanie przejazdem rowerowym. Masz trzy opcje.

                • 1 0

    • Nic nie zabrano. Na Zaspie dobudowano metr jezdni

      • 14 8

    • Na Zaspie jest dokładnie tyle pasów dla aut ile było, nic się nie zmieniło (2)

      A nawet w kilku miejscach ją poszerzono żeby zmieścić pas dla rowerów. Jeżdżę tędy i w lecie zawsze paru rowerzystów mijam, jest używana. A "rodzice z małym Jasiem" mogą legalnie jechać chodnikiem.

      • 24 8

      • Pojedź rowerem tym chodnikiem (1)

        Dziury na pół metra, Jasio wróci bez zębów

        • 6 12

        • I tak ma mleczaki, więc strata niewielka

          • 4 0

    • Jest to rozwiązanie stosowane w wielu miejscach na świecie. Nie ma potrzeby budowania specjalnych dróg rowerowych.

      • 11 21

    • ja rowerem przejechałem kilka krajów, cale kaszuby, ale JP2 omijam szerokim łukiem

      jechalem ze dwa razy i na gazete mnie minela rozpedzona ciezarowka, dziekuje, pojade naokoło

      • 11 7

    • Kasia wyróżnia kłamstwa

      Widać lubi łgać dziewczynka

      • 2 3

    • Takie małe dziecko nie ma prawa poruszać się po drodze

      także rowerowej. Rodzice do ukarania.

      • 18 2

    • (1)

      Aha, czyli problemem jest to, że kierowcy jeżdżą za szybko. No kto by się spodziewał?

      • 5 6

      • A może problemem jest to, że zbudowanie prawdziwej drogi dla rowerów kosztuje dużo więcej niż zwężenie pasa, namalowania linii i pomalowanie jezdni na czerwono. Kubeł farby i już mamy DDR i kolejny sukces w statystykach. Jadąc rowerem też należy przestrzegać przepisów, a małym dzieciom nie wolno jeździć drogami.

        • 6 1

    • Bobik

      Ścieżki rowerowe nie są dla bobikow. Od tego są płace zabaw i zamknięte alejki.

      • 2 0

  • Widzisz boże i nie grzmisz jak piszą takie dyrdymały jak niżej (7)

    "Sama idea zwężania dróg w centrach miast jest jednak dobrym kierunkiem, który prowadzi do uspokojenia ruchu i zachęcenia do częstszego korzystania z ekologicznych jednośladów lub komunikacji miejskiej"

    • 29 19

    • (4)

      Twierdzisz więc, że dobrym kierunkiem jest poszerzanie dróg w centrach miast i zniechęcanie do rowerów i komunikacji miejskiej, tak? I że od tego będzie mniej korków pewnie, tak?

      • 7 13

      • nie dziwie się, że nie rozumiesz - do jeżdzenia rowerem nie trzeba zbyt wielkich kwalifikacji... to samo z KM (2)

        oprócz zwężania i poszerzania jest jeszcze trzecia opcja - o której nie napisałeś - nie ruszać i nie psuć tego co jest, w uzasadnionych przypadkach poszerzac. Fakt, że trzy miasta mają raptem jedną, JEDNĄ głowną arterię powinien cię skłonic do refleksji....
        Jestesmy prowincjonalna dziurą, z fatalną infrastrukturą drogową

        • 17 5

        • Sądząc po ilości melepet za kółkiem, prowadzenie samochodów też nie wymaga zbyt wielkich kwalifikacji.

          • 6 4

        • Noooo to pojechałeś teraz

          Ci nasi kierowcy to codziennie udowadniają w statystykach wypadków jakimi są tytanami umysłów. Jakoś więcej procentowo powodują wypadkow niż rowerzyści

          • 3 2

      • Bardzo pokrętne to jest.

        • 2 0

    • przecież to celowo zostało dodane

      inaczej nie byłoby faktury i płatności od jakiejś tam fundacji propagującej polityczną poprawność. Media to dziś tablice reklamowe, kto da więcej.

      • 7 3

    • No ale przecież to prawda

      • 2 2

  • Od samego poczatku był to poroniony pomysł - kupa kasy poszła w błoto - tak to jest jak się na siłę coś robi !!!!!

    • 22 9

  • Kolejny świetny pomysł naszej prezydent

    Widzimy się na festynie :)

    • 21 4

  • Żeby korzystać z komunikacji miejskiej, owa komunikacja musi być sprawna i punktualna. A to, co mamy w Gdańsku to dno.

    • 21 1

  • Drogi rowerowe

    Drogi rowerowe powinny być przemyślane .W trójmieście jest tendencja do zabierania ulic kierowcom , a powstaje coraz to więcej bloków co się przekłada na ilość samochodów i bezpieczeństwo . Nie trzeba być filozofem aby to zrozumieć , nie wiadomo komu to służy . Świetnie gdyby ktoś pomyślał nad przewróceniem promu dla rowerów z Nowego Portu na Westerplatte .

    • 57 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum