• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zrobili rowerzystom drogę kosztem kierowców. Rowerzyści nie chcą z niej korzystać

Szymon Zięba
8 maja 2024, godz. 18:00  Raport
Opinie (431)
Dziurawy chodnik lepszy od nowej drogi rowerowej? Część cyklistów uważa, że trasa nie jest bezpieczna. Dziurawy chodnik lepszy od nowej drogi rowerowej? Część cyklistów uważa, że trasa nie jest bezpieczna.

Rowerzyści dostali drogę rowerową wzdłuż ul. Jana z KolnaMapka, a kierowcy stracili jeden pas ruchu. Sęk w tym, że wielu cyklistów nadal woli jeździć wąskim chodnikiem wzdłuż ruchliwej trasy. - Na drodze dla rowerów prostu nie czuję się bezpiecznie - napisał do nas jeden z czytelników.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Droga rowerowa kosztem kierowców. Rozwiązanie krytykują zmotoryzowani i... cykliści



Uważasz, że droga rowerowa przy Jana z Kolna w Gdańsku jest dobrze zorganizowana?

W lipcu minie rok od oddania rowerzystom drogi rowerowej przy ul. Jana z Kolna. Dwukierunkowa droga rowerowa powstała kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna. "Na papierze" i w teorii wydawała się bezpieczna, bo odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.

Z kolei przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu.

Czy ta droga rowerowa to zmiana na lepsze? Zdania są podzielone. Wśród niezadowolonych są oczywiście kierowcy, którzy narzekają, że odebrano im jeden z pasów ruchu.

Sama idea zwężania dróg w centrach miast jest jednak dobrym kierunkiem, który prowadzi do uspokojenia ruchu i zachęcenia do częstszego korzystania z ekologicznych jednośladów lub komunikacji miejskiej.



Żeby jednak tak się stało, proponowane alternatywy dla prywatnych aut muszą być sensowne. Zdaniem części naszych czytelników DDR przy Jana z Kolna taką alternatywą... nie jest.

- Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić drogę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem, który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tędy, minęło mnie jakichś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na kolarzówce i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki - napisała internautka w Raporcie z Trójmiasta.

Jana z Kolna w Gdańsku (41 opinii)

Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić ścieżkę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem? Który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tamtędy minęło mnie jakiś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na legendarnej kolażówce i w "obcisłym" i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki.
Mnóstwo słupków kupione za ogromne pieniądze, wszystkie prace drogowe, zwężona wieksza część ulicy Jana z Kolna, a ścieżka świeci pustkami, w czasie gdy "rowerzyści" przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku. No ale publiczne pieniądze łatwo się wydaje...
Zobacz więcej
Jaki jest sens zwężania ulic, żeby zrobić ścieżkę rowerową, skoro rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem? Który jest wąski, krzywy i dziurawy? Idąc tamtędy minęło mnie jakiś 6-7 rowerzystów, w tym jeden na legendarnej kolażówce i w "obcisłym" i babka na hulajnodze, która prawie we mnie uderzyła, w ostatnim momencie zdążyłam odskoczyć w krzaki.
Mnóstwo słupków kupione za ogromne pieniądze, wszystkie prace drogowe, zwężona wieksza część ulicy Jana z Kolna, a ścieżka świeci pustkami, w czasie gdy "rowerzyści" przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku. No ale publiczne pieniądze łatwo się wydaje...
Zobacz więcej


Jak zauważa, droga dla rowerów świeci pustkami, w czasie gdy rowerzyści przeciskają się między ludźmi na wąskim chodniku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że zdjęcia dołączone do Raportu z Trójmiasta nie oddają do końca rzeczywistości. Droga dla rowerów przy ul. Jana z Kolna zaczyna się na wysokości przejazdu przez tory tramwajowe. Sam chodnik jest odcinkiem współdzielonym.

Droga rowerowa wzdłuż ul. Jana z Kolna. Droga rowerowa wzdłuż ul. Jana z Kolna.


Brak bezpiecznego wjazdu na drogę rowerową przy ul. Jana z Kolna?



Nie zmienia to jednak uwag internautów co do sensowności wydzielonej DDR.

- Na drogę rowerową na Jana z Kolna od strony pl. Solidarności nie ma bezpiecznego wjazdu. Zamiast wykorzystać ul. Malarzy (między biurowcami) i połączyć ją DDR z odcinkiem przy biurowcu C200 i dalej do ul. Twardej, miasto uszczęśliwiło rowerzystów nieprzemyślanym pomysłem. I piszę to jako rowerzysta - podkreśla kolejny internauta.
Wtóruje mu inna czytelniczka:

- Jechałem tą ścieżką wydzieloną z jezdni raz. Pierwszy i ostatni. Kierowcy tam jadą bardzo szybko. Jest zwyczajnie niebezpiecznie.

Problem znają również rowerzyści z Gdyni



Co ciekawe, podobny problem sygnalizują mieszkańcy Gdyni. Tam chodzi o trasę rowerową, nomen omen, również przy ul. Jana z KolnaMapka.

Cykliści i piesi zwracali uwagę, że trasa powoduje duże niebezpieczeństwo przy przedszkolu nr 16 oraz przez słupki i linię ciągłą właściwie uniemożliwia wjazd na parking. I choć teren miał zostać przeorganizowany, rowerzyści wciąż często wybierają chodnik niż nową DDR.

Opinie (431) ponad 10 zablokowanych

  • To kłamstwo (4)

    Cały artykuł to bzdura wyssana z palca. Grupa trolli pisze do redakcji podpisując się jako rowerzyści, a na rowerze ostatnio siedzieli jak mieli 14 lat. Takie teksty szkodzą wszystkim, dlaczego Trojmiasto się nadal na to nabiera?

    • 23 13

    • To są rowerzyści (1)

      Z Rogerowej Nekropolii, która od paru lat (tj odkąd Adamowicz powiedział "nie" wydzieleniu pasa AK na ich pomysł) orbituje wokół Kacpra

      • 4 4

      • To NIE są rowerzyści

        My rowerzyści nie mamy żadnego problemu tam jeździć. I nie, my rowerzyści nie jeździmy po chodniku, bo to nie ma sensu, jest skrajnie niewygodne i niebezpieczne.

        • 10 0

    • Nie nabiera się, po prostu hejt się lepiej sprzedaje.

      • 9 0

    • bo się dobrze klika,

      z etyką dziennikarską ten portal zaczyna mieć mało wspólnego

      • 2 0

  • jeszcze gorzej sytuacja wygląda na 3 Maja

    tam zupełnie nikt nie korzysta z pasów rowerowych donikąd. przejeżdżam tamtędy kilkanaście razy w tygodniu i przez rok spotkałem na niej kilku rowerzystów w stronę urzędu i jednego w stronę Wrzeszcza. Zdecydowanie bardziej byłby potrzebny pas dla autobusów.

    • 8 4

  • (2)

    Czesc rowerzystow zawsze i wszedzie z niewiadomych przyczyn jedzie chodnikiem

    • 16 2

    • Czasem jest to najprostsza opcja przy tym jakimi zakosami idą ścieżki

      • 4 1

    • To nie są rowerzyści

      A piesi, którzy przypadkiem wsiądą na rower i nie wiedzą jak go użyć

      • 4 2

  • Samochody i rowery na chodniki! (1)

    Ostatnio oglądałem reportaż o kopenhadze Tam bardzo pilnują, aby droga rowerowa była odpowiednio oddzielona od chodnika, najlepiej pasem zieleni - to podstawa
    Najczęściej wytyczana jest na ulicy - kosztem miejsc parkingowych czy pasów ruchu
    W Gdańsku na odwrót...
    Chodnik służy do parkowania i zabierany jest pod ścieżki rowerowe: piesi mają dzielić się chodnikiem z rowerami i samochodami
    Samochody i rowery na chodniki!

    • 10 11

    • Naoglądałam się ścieżek w Rotterdamie i tam też ścieżki rowerowe są dokładnie wydzielone krawężnikami - zarówno od ulicy jak i od chodnika.

      • 0 0

  • Postawic na chodniku patrol i walic mandaty

    • 9 7

  • Ślepi wyborcy wybierają ślepych lewaków do wladz (1)

    A ci na siłę chcą urządzić świat wg swoich chorych pomysłów i nie znoszą sprzeciwu lub nawet wątpliwości.
    A przy okazji ile pieniędzy podatników można bezkarnie zmarnować...

    • 11 11

    • W gdańskich władzach nie ma ani jednego przedstawiciela lewicy, nikt się nie dostał, no może z wyjątkiem Banach, która i tak zdradziła i poszła do WdG.

      • 0 0

  • idea zwężania dróg w mieście jest dramatycznie wprost głupim pomysłem (9)

    mamy sieć dróg wybudowaną jeszcze w PRLu i przeznaczoną na dość ograniczoną ilosc samochodów. Od czasu PRL do dzis ilosc samochodów na drogach wzrosła do normalnych poziomów porównywalnych do innych krajów europejskich. Niestety za wzrostem liczby pojazdów na drogach nie nastąpił rozwój infrastruktury drogowej. Co gorsze oszołomy od rowerów niszczą to co wybudowano jeszcze w PRLu.... I to jest odpowiedz na to, dlaczego w Trojmiescie są tak dramatyczne korki i tak beznadziejna infrastruktura drogowa - jedna głowna droga przez Trojmiasto - Grunwaldzka/Zwycięstwa/Morska....
    Dramat. Drogi trzeba budować a nie zwężać!

    • 31 13

    • Kłamstwo na kłamstwie (4)

      Po pierwsze, w rankingach zakorkowanych miast Trójmiasto od lat wychodzi jako jedno z najmniej zakorkowanych. Po drugie, mamy kilka dróg przelotowych przez miasto. Podwale - tunel. Zwycięstwa - Jana z Kolna. Grunwaldzka - Rzeczpospolitej. Do tego cały ciąg Rakoczego przez Morenę. W Sopocie faktycznie jest tylko jedna nitka, ale potem w Gdyni znów mamy dwie równoległe wielopasmowe drogi po obu stronach torów.

      • 8 15

      • puknij się w ten swój pusty łeb (3)

        w jednym zdaniu piszesz:
        Po drugie, mamy kilka dróg przelotowych przez miasto
        a w drugim:
        W Sopocie faktycznie jest tylko jedna nitka.
        Nic nie rozumiesz i masz podstawowe problemy z myśleniem

        • 9 8

        • Z czubami rowerowymi ciężko dyskutować, zachowują się jak sekta. We łbie wgrany jeden program nie do obejścia.

          • 7 4

        • (1)

          Odstaw swoją puszkę bo masz nieszczelność w układzie wydechowym i zaczadziło cię spalinami

          • 4 6

          • Przecież to TY wdychasz moje spaliny. Nic dziwnego że masz zaczadzony mózg.

            • 4 2

    • (3)

      przejedź się do innego kraju europejskiego mam tu na myśli zachód nie wschód i zobacz jak wygląda tam transport nie są to wielopsmowe drogi prowadzone przez centrum jak np. podwale tylko uspokojony ruch przez miasto po wąskich drogach z dużą ilością ścieżek rowerowych chodników i transportem zbiorowym. Wielopasmowa dobejr jakości drogi są owszem ale płatne i prowadzone na obrzeżach miasta

      • 8 9

      • bzdury

        • 5 4

      • widać, że nigdy nie wyjechałeś poza swoją wieś (1)

        gdybyś wyjechał to wiedziałbyś, że przez taki Wiedeń przelatuje kilkupasmowa arteria, a rondo wokół Łuku Triumfalnego w Paryżu ma mnóstwo pasów, w każdym większym mieście na zachodzie tak jest

        • 9 2

        • No ale chyba przyznasz, że jest różnica między rozmiarem Paryża a Gdańska.

          • 0 0

  • (1)

    Tam się nie da szybko jechać autem bo droga się korkuje i rozwinąć tam 50km/h jest wyzwaniem.

    • 4 7

    • Zanim była DDR nie było mowy o korkowaniu się Jana z Kolna w kierunku Nowego Portu

      • 13 6

  • (1)

    Przypadkiem to samo jest w Gdyni na Jana z Kolna, zabrany pas ruchu, nawalone słupków, a rowerzystów ni ma.

    • 10 5

    • otwórz oczy to ich zobaczysz

      • 3 3

  • (1)

    Sam zamysł budowania tam ścieżki jest dobry, ale nie ma ona połączenia z innymi ścieżkami. Trzeba to koniecznie zmienić tak aby transport rowerowy mógł się szybciej rozwijać.

    • 10 10

    • Przecież bez problemu można stamtąd dojechać do drogi rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum