- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (366 opinii)
- 2 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (268 opinii)
- 3 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (111 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (469 opinii)
- 5 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (513 opinii)
- 6 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (75 opinii)
120-metrowy wieżowiec przy węźle Cegielskiej. Trwają prace inżynieryjno-geologiczne
Blisko półtora roku temu Grupa Allcon ogłosiła, że tuż obok węzła Franciszki Cegielskiej w Gdyni zbuduje wysoki na 120 metrów mieszkalny wysokościowiec. Na działce trwają prace geologiczno-inżynieryjne.
Wcześniej zorganizowano konkurs architektoniczny. O możliwość zaprojektowania budynków walczyło sześć pracowni, w tym dwie zagraniczne.
Pracownia architektoniczna wybrana w konkursie
Wygrał tworzony przez trzy miesiące projekt autorstwa pracowni Grupa 5 Architekci z Warszawy. W Trójmieście architekci stamtąd odpowiadają m.in. za projekt przebudowy dawnego szpitala przy ul. Kieturakisa na Dolnym Mieście na hotel.
W jury konkursu zasiedli członkowie Izby Architektów, przedstawiciele Gdyni oraz inwestora - Grupy Allcon. Funkcję przewodniczącej jury objęła dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni - Iwona Markešić.
Mieszkania i usługi po połowie
Plan miejscowy, określający warunki zabudowy w tym miejscu, uchwalono ponad dekadę temu, bo jeszcze w 2009 r. Na co najmniej połowie powierzchni przewidziana jest funkcja usługowa. Resztę zajmą mieszkania.
Ile ich będzie? To okaże się po uzyskaniu przez inwestora pozwolenia na budowę. Wiadomo już jednak, że inwestycja rozpocznie się od części mieszkaniowej.
Deweloper będzie musiał przebudować okoliczne drogi
Wśród okolicznych mieszkańców nie brakuje obaw dotyczących wpływu inwestycji na ruch drogowy.
Urzędnicy podkreślają, że budowa będzie się wiązała z przebudową układu drogowego w okolicy. Powstaną nowe drogi oraz przebudowane zostaną istniejące skrzyżowania. Te prace mają poprzedzić właściwą budowę albo być prowadzone w tym samym czasie. Szczegółowe warunki zostaną określone w umowie drogowej między miastem i deweloperem.
Plan zakłada 24 metry wysokości, ale punktowo bez ograniczeń
Co do wysokości, kluczowa okazała się organizacja międzynarodowego konkursu z udziałem przedstawicieli miasta.
Zasadniczo plan dopuszcza bowiem budowanie do 24 metrów, z założeniem zróżnicowania wysokości budynków lub ich części. Zostawia jednak furtkę, dopuszczając podwyższenie wysokości zabudowy na powierzchni 30 proc. całej powierzchni zabudowy. W dokumencie nie ma wskazania, do jakiej wysokości.
W prezentowanej blisko półtora roku temu wizji najwyższy budynek ma osiągnąć wysokość 120 metrów.
Trwają prace geologiczno-inżynieryjne
Teren o powierzchni 2 ha nadal pozostaje pusty, ale czytelnicy poinformowali nas, że kilka dni temu pojawili się tam pracownicy wykonujący prace ziemne.
- W tej chwili na działce prowadzimy prace geologiczno-inżynieryjne, które pomogą nam pozyskać niezbędne dane do prowadzenia dalszych prac projektowych. Wiąże się to z wykonaniem prac terenowych polegających głównie na wierceniach, w wyniku których pozyskujemy wszelkie niezbędne dane do dalszych prac projektowych - komentuje Anna Maj, kierownik działu marketingu Allcon.
Zabudowa ma mieć liczne certyfikaty, m.in. polski "Obiekt bez Barier", a także międzynarodowy: BREEAM przyznawany za rozwiązania ekologiczne, więc - jak tłumaczą przedstawiciele inwestora - projekt ma być odpowiednio dopracowany, a cała procedura wydłuża się.
- Dokładamy wszelkich starań, aby przyjęte przez nas rozwiązania i kierunki projektowania były zarówno atrakcyjne dla przyszłych mieszkańców oraz przemyślane pod względem technicznym - dodaje Anna Maj.
![Znane budynki Trójmiasta.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2748/405x405/2748222__kr.webp)
Znane budynki Trójmiasta.
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (243) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-03 09:26
TO (1)
Chyba wizualizacja z Gdańska a nie z Gdynii bo u nas jest trakcja trolejbusową, a nie tranwajowa . No chyba że o czymś nie wiem.
- 8 5
-
2022-03-03 13:42
skm nie widziałeś?
- 2 0
-
2022-03-03 09:30
(1)
Fajnie, że w końcu zabudowa mieszkalna, a nie tylko biurowa. Ale niestety znowu pewnie wyjadą z niebotycznymi cenami, jak invest komfort na węglowej i te mieszkania zostaną kupione przez inwestorów, którzy je potraktują jak maszynkę do zarabiania pieniędzy z wynajmu. Szkoda bo by można bylo fajnie zaludnić tą Gdynię normalnymi młodymi ludzmi.
- 11 3
-
2022-03-03 10:18
"maszynkę do zarabiania pieniędzy"
i będą narzekać na zapachy i pył z portu...
Szkoda że Mielno się nie udało, to by te szumowiny odpłynęły...- 1 0
-
2022-03-03 09:30
Gidantomania (1)
Byle kacza banda nie zalęgła się w Gdyni.
- 4 12
-
2022-03-03 16:29
Po blednym wpisie widze ze emocje wziely gore nad twoim rozumkiem.
- 0 0
-
2022-03-03 09:31
Jak być powinno (1)
Miasto Gdynia powinno teraz postawić na tej działce infobox, po czym go zdemontować za pół miliona złotych.
Ma już doświadczenie w tej kwestii.- 17 5
-
2022-03-03 11:16
Infobox z założenia byl tymczasowy. Dlatego byl tak skontruowany, aby móc nim manewrować.
- 4 0
-
2022-03-03 09:31
Tak ma wyglądać nowoczesne miasto XXI wieku!
Projekt wygląda super, ciesze się, że moje miasto się rozwija i staje się symbolem nowoczesności. Osoby z Sea Towers będa mogły machać mieszkańcom na Kieleckiej z okna :D :D
- 7 14
-
2022-03-03 09:33
Wygląda imponująco
Piekny, monumentalny projekt. Idealnie pasuje do Gdyni. Przypomina klimaty Warszawy.
- 5 18
-
2022-03-03 09:53
Wiecej natury i przestrzeń dla mieszkańców!!! (1)
za duzo blokow !
- 15 5
-
2022-03-03 11:16
Kurcze, obok masz las. Mało zieleni?
- 3 1
-
2022-03-03 10:04
Zaraz po dodaniu artykułu wysyp pozytywnych komentarzy trolli dewelopera i UM. (2)
Przykład: "I tak ma właśnie wyglądać nowoczesne miasto!"
W ciągu dnia pojawia się więcej komentarzy zwykłych czytelników i te zwykle nie są już tak przychylne. I tak zawsze mnie dziwi, jak dużo jest ludzi, którzy uważają iż miarą nowoczesności jest wysoka zabudowa. A Gdynia ma dość terenów, żeby bloki mieszkalne były na ludzką skalę - czyli maksymalnie kilku a nie 35-piętrowe. I nie wyglądać jak niedokończona budowa.
Gdynia nigdy nie będzie Nowym Jorkiem, Singapurem czy Dubajem. Deweloper wyciśnie z tej działki maksimum zysku, ale miasto zostanie z wrzodem.
Zapisy planu zagospodarowanie to osobny temat - jakby urzędnicy nie wiedzieli jaka będzie koniunktura i co deweloper zdecyduje się postawić, więc na wszelki wypadek dopuścili wszystkie opcje. Te 30 procent wynika zapewne z innych ogólnych przepisów więc nie jest to ograniczenie planu.- 23 7
-
2022-03-03 10:51
Też uważam że pierwsze co się rzuca w oczy (1)
Pod tym artykułem to propaganda dewelopera lub um.
- 3 0
-
2022-03-04 01:01
Cóż, chyba każdy ocenia po sobie
Nie mam nic wspólnego z Urzędem. Po prostu lubię gdy moje miasto się rozwija. A dla mnie taka budowa to rozwój. Łatwiej krytykować, stąd więcej marud. A ja się cieszę, że są ludzie inwestujący w Gdyni. Oczywiście, że dla swojego zarobku. Ale dzięki temu miasto się rozwija. Bo to jest rozwój.
- 2 0
-
2022-03-03 10:05
Korek
będzie się zaczynał już w hali garażowej , bo budować trzeba , ale nie drogi.
- 16 6
-
2022-03-03 10:15
Warto aby przy okazji zmniejszyć ilość miejsc parkingowych
Żeby pod nowym biurowcem było zero miejsc parkingowych.
Niech korpolud wsiada na rowery :)- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.