• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej

Michał Sielski
19 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (124)
  • Prace na ul. Nowowiczlińskiej potrwają około pół roku.
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska

Gdy w poprzednim przetargu najniższa oferta na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka opiewała na 21,4 mln zł, urzędnicy ją odrzucili, bo planowali wydać nie więcej niż 19 mln zł. Teraz musieli przyjąć ofertę na prawie 25 mln zł, bo w związku z inflacją już nikt tych prac taniej wykonać nie chce. Kierowcy pojadą zmodernizowaną ulicą na początku 2024 rok.



Czy przebudowa Nowowiczlińskiej to dobry pomysł?

Rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej związana jest z budową węzła Karwiny. Ma on bowiem diametralnie zmienić możliwości transportowe w tej części Gdyni. Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów.

Koszt prac, które wykona konsorcjum WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowę. Inwestycja podzielona została w realizacji na etapy. W efekcie stworzy spójną całość, ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - To kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln zł, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie.


Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale nie ma co marzyć - i tak będą one spore. Wykonawca - konsorcjum WPRD Gravel - ma 30 tygodni na ich wykonanie i siedem tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.

Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza oferta firmy Strabag opiewała na niemal 21,5 mln zł.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.



W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

Miejsca

Opinie (124) 6 zablokowanych

  • Wystarczy ścieżka rowerowa i bus las (1)

    Normalni ludzie jeżdżą komunikacją i rowerami

    • 5 24

    • Chyba mało normalni

      • 11 1

  • Diametralne zmiany

    Ale dla kogo? Dla pasażerów zkm tych zlikwidowanych i obciętych kursów? Dla pasażerów PKM, do której stacji jest za daleko, żeby to miało sens. No bo nie dla kierowców przecież.

    • 44 2

  • Dobrze że spróbowano osiągnąć niższą cenę i powtórzono Postępowanie

    Tak praktyka jest poprawna a nie przyjęcie od razu wysokich cen. Teraz przy nowych przepisach inflacyjnych i tak wykonawcy mogą się ubiegać dopłat

    • 3 10

  • A jest w tych planach odbudowa prawoskrętu z Nowowiczlińskiej na obwodnicę w stronę Chyloni? (1)

    Bo z tego zapasu, który został po likwidacji korzystają obecnie pojazdy z budowy Kauflandu, a ich słupki to już wchodzą prawie na środek pasa. Dla kogo są te ulice?! Jeden, jedyny wjazd na obwodnicę i z takim utrudnieniem?!

    • 41 2

    • tak. jak zapłacisz i twoi koledzy z dizli to sobie zbudujecie.

      • 0 6

  • A pod wiaduktem zwężenie i światła

    Tak remont nic nie poprawi,

    Realna poprawa to rondo najlepiej biszkoptowe pod wiaduktem

    Buspas i wjazdu w lokalne uliczki jak anyżowa

    • 24 0

  • (2)

    Panie Guć a kiedy zbuduje pan ścieżkę rowerową z Dąbrowy/Dąbrówki do szkoły na Wiczlinie ???? aby dzieciaki mogły bezpiecznie dojeżdżać rowerami lub hulajnogą !!

    • 27 2

    • Nigdy. Tego nawet władze nie mają w planach.

      • 9 0

    • Liczy się tylko developerka

      Teraz jak puścili okolice Koperkowej pod developerkę tuż przy drodze, wszelka rozbudowa Nowowiczlińskiej została zaprzepaszczona na amen.
      Sami zrujnowali nową dzielnicę wkopując się tak jak z Witominem (dwupasmowa Chwarznieńska nic nie zmieniająca bo wchodząca w wąskie gardło na Witominie)

      • 12 0

  • To jest granda!

    Powinni tę drogę umieścić pod ziemią, a nie że zwierzątka nie mają jak przejść.
    To jest skandal by łosiom, dzikom i jeleniom, zabrano ich dom, przez centrum ich życia puszczono jakąś tam nowo-coś-tam, której nazwę to co najwyżej pijany kaszub wybełkocze...

    • 8 8

  • Zawsze miałem łeb do interesów

    zamiast 21 to 25 mln

    • 23 2

  • To jakaś paranoja. (1)

    Najpierw zakończcie inne remonty a potem zabierajcie się za następne. Karwiny rozkopane, Witomino i Chwarzno rozkopane. A wy już zabieracie się za następny remont? Chcecie całą Gdynię rozkopać? Co was tak goni? Czyżby zbliżające się wybory? Nawet jak zdążycie poprzecinać wstęgi przed wyborami to nie zmieni nastawienia mieszkańców do władz miasta.

    • 42 1

    • Zmieni. Zakończą ich swoją wieloletnią nasiadówkę :) Karwiny przeorane do bólu. Chwarzno przekopane. Witomiono dopiero zaczynają. Co za i**ota koordynuje te prace??

      • 11 0

  • Może by tak najpierw skończyli ten burdel na Chwaszczyńskiej (2)

    Na te gucie, kucyki i inne smerfy z UM jedynie Gargamel może pomóc

    • 44 2

    • Gargamel niestety nie był skuteczny ;)

      • 0 2

    • Och. Miło patrzeć jak się kierowczyki denerwują

      Mam nadzieję, że dłużej będziecie stali w korkach.

      • 1 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane