• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej

Michał Sielski
19 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (124)
  • Prace na ul. Nowowiczlińskiej potrwają około pół roku.
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska

Gdy w poprzednim przetargu najniższa oferta na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka opiewała na 21,4 mln zł, urzędnicy ją odrzucili, bo planowali wydać nie więcej niż 19 mln zł. Teraz musieli przyjąć ofertę na prawie 25 mln zł, bo w związku z inflacją już nikt tych prac taniej wykonać nie chce. Kierowcy pojadą zmodernizowaną ulicą na początku 2024 rok.



Czy przebudowa Nowowiczlińskiej to dobry pomysł?

Rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej związana jest z budową węzła Karwiny. Ma on bowiem diametralnie zmienić możliwości transportowe w tej części Gdyni. Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów.

Koszt prac, które wykona konsorcjum WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowę. Inwestycja podzielona została w realizacji na etapy. W efekcie stworzy spójną całość, ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - To kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln zł, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie.


Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale nie ma co marzyć - i tak będą one spore. Wykonawca - konsorcjum WPRD Gravel - ma 30 tygodni na ich wykonanie i siedem tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.

Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza oferta firmy Strabag opiewała na niemal 21,5 mln zł.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.



W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

Miejsca

Opinie (124) 6 zablokowanych

  • Ten remont w obecnej chwili to jest wyraz nienawiści władz miasta do mieszkańców. Całe Karwiny, Wielki Kack aż po Bernardowo rozkopane. Teraz zgotują jeszcze większe piekło. Nic nie jest i nie będzie lepiej.

    • 24 2

  • Tam muszą być po 2 pasy w jażdą stronę a nie buspas

    • 17 3

  • Samorządność precz!!! (1)

    Horror! Naprawdę pozew zbiorowy jakiś, bo to ręce opadaja!!! Zakaz pracy w miescie Gdynia, dla decydentów miasta Gdynia!!! Samorządność precz, raz na zawsze!!! Karwiny są w strzepach. Rozbebeszone ulice, skrzyzowania wszystkie juz chyba rozbabrane, przystanki nie wiadomo gdzie, mieszkańcy brodzą w szlamie, zero informacji, co, jak, kiedy??? Błagałem o namiot choćby, na przeniesiony przystanek Myśliwska, ale g*wno!!! Rada dzielnicy tez ma wywalone!!! Ludzie brodzą w błocie jak bydło!!! Plują nam w twarz, od lat szczurze mordy !!! Obudźmy się do licha!!! Trzeba iść szturmem pod Radę Miasta, bo inaczej się nie da!!! Tak jak górnicy, jak rolnicy, z oponami!!! Znowu stanie w korkach, w przepełnionych autobusach, bo oczywiście kursów mniej (ale bilety wyżej)!!! Przejechac normalnie przez Karwiny, na Dąbrowe nie sposób, od lat, a robią zaledwie pierwszą nitkę w stronę Śródmieścia!!! W perspektywie, kolejna nitka, czyli znowu dwa, trzy lata młynu!!! Co za zaraza zjada to miasto, do licha!!! Precz!!!

    • 32 1

    • Jestem pierwszy na barykady. Kiedy? Najbliższa sobota?

      • 3 0

  • (1)

    Skończcie chociaż jedną rozkopaną i porzucona inwestycję drogową z kilku w tym mieście !!!

    • 21 1

    • Otóż to

      • 2 0

  • Dąbrowa zablokowana będzie już na amen (1)

    • 21 1

    • i Chwarznieńska już jest

      • 1 0

  • (1)

    Juz zaczął sie 4ty rok męczarni Na Dabrowie i Karwinach. Juz nawet komentowac sie nie chce. Jeden wielki ...

    • 24 1

    • Będzie 5ty rok, bo to się w tym nie skończy

      • 4 0

  • Wielcy myśliciele z UM (1)

    Powinniście siedzieć w więzieniu!!!!
    Po jednym pasie??? Za tyle kasy???
    Przecież tam wiecznie korki są!
    Budują nowe osiedle na starej giełdzie, wiecie ile to nowych samochodów?
    Do tego ciągłe budowy na kaczych bukach!!! i mieszkańcy Gdynia Zachód
    Jak teraz zrobicie remont to przez najbliższe 20 lat tak zostanie
    Szczurek, Guć i Łucyk pod sąd!!!
    Na szczęście to wasza ostatnia kadencja, potem zostanie wam tylko praca w MTM.

    • 23 1

    • Nie ostatnia

      mogą być w następnej też wybrani , niestety.

      • 0 3

  • Ja to chyba jakiejś depresji dostanę przez te wieczne remonty (2)

    • 12 0

    • To zacznij jeździć komunikacją miejską (1)

      • 1 7

      • Chętnie pojade 23. A nie, czekaj

        • 6 0

  • CZy rondo koło dworca głównego

    kiedyś wyremontują, a w zasadzie powinni wymienić cały asfalt . Wstyd dla Gdyni i Gdynian , że w takim miejscu jezdnia jest gorsza niż w Kambodży.

    • 14 1

  • Plan komitetu centralnego się spelnia: (2)

    Jeśli jest Prezydent Miasta z partii, to będzie kasa na inwestycje centralnie przyznana z KC.
    A jak nie jest z partii, to kasy nie będzie i kwestia czasu kiedy go lokalni wyborcy zgrilują za kiepskie zarządzanie.

    • 6 2

    • Ty chyba jesteś członkiem nie partii (1)

      a rodziny Wojciecha Sz.

      • 1 1

      • Ty chyba nie rozumiesz

        Gdzie idą pieniądze z podatków mieszkańców Gdyni.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane