• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej

Michał Sielski
19 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (124)
  • Prace na ul. Nowowiczlińskiej potrwają około pół roku.
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska
  • Gdynia Dąbrowa, ulica Nowowiczlińska

Gdy w poprzednim przetargu najniższa oferta na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka opiewała na 21,4 mln zł, urzędnicy ją odrzucili, bo planowali wydać nie więcej niż 19 mln zł. Teraz musieli przyjąć ofertę na prawie 25 mln zł, bo w związku z inflacją już nikt tych prac taniej wykonać nie chce. Kierowcy pojadą zmodernizowaną ulicą na początku 2024 rok.



Czy przebudowa Nowowiczlińskiej to dobry pomysł?

Rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej związana jest z budową węzła Karwiny. Ma on bowiem diametralnie zmienić możliwości transportowe w tej części Gdyni. Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów.

Koszt prac, które wykona konsorcjum WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowę. Inwestycja podzielona została w realizacji na etapy. W efekcie stworzy spójną całość, ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - To kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln zł, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie.


Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale nie ma co marzyć - i tak będą one spore. Wykonawca - konsorcjum WPRD Gravel - ma 30 tygodni na ich wykonanie i siedem tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.

Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza oferta firmy Strabag opiewała na niemal 21,5 mln zł.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.



W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

Miejsca

Opinie (124) 6 zablokowanych

  • smieszne pieniadze!!! ile kosztuja biletomaty w autobusach???? (1)

    • 4 0

    • Jo

      • 0 0

  • Jestem za

    • 0 3

  • nowowiczlinska (1)

    witam jaki bus pas dwa pasy jakie to chore umysly zadza gdynia po ich cieciach komunikacji miejskiej nikt nie pptrzebuje bus pasow kazdy jezdzi swoim autem prosze zobaczyc czym jezdza nasi niby wlodaze szkodniki

    • 9 0

    • A w jakich dzielnicach mieszkają włodarze Gdyni? Xkad dojeżdżają fo magistratu?

      • 2 0

  • Zostawcie już tą Dąbrowę w spokoju

    Zlikwidujcie światła , posprzątajcie i już sobie idźcie.

    • 11 0

  • gdyński urząd:
    *zawsze miałem łeb do interesów*

    • 3 0

  • analizując te planowane zmiany, dochodzę do wniosku że ktoś komuś idzie wyjątkowo daleko na rękę i nie mówię tu o nas, użytkownikach tej ulicy. Dziwnym trafem tam gdzie zakres prac jest największy, powstaje nowy supermarket. Koincydencja czy może cos innego?

    • 5 0

  • sięgnijmy pamięcią wstecz;

    Kiedyś w Trójmieście instalowano supernowoczesny system zwany Tristar i co z tego wyszło? - odpowiem od razu; Ulica Władysława IV - nawet autobusy, które to miały być traktowane priorytetowo, nie przejada całej tej niezbyt długiej ulicy , bez co najmniej jednego postoju na światłach - choć zwykle jest to dwa i więcej zatrzymań. Czy na Nowowiczlińskiej będzie to samo?

    • 6 0

  • Chwarznieńska - 54 bańki za przemalowanie

    Tak! Bo nie będzie ani buspasa, ani dodatkowych prawo/lewoskrętów, ani poszerzenie jezdni.
    Także pozdrawiam wszystkich którzy obecnie mają wątpliwą przyjemność przejeżdzać przez objazd na Hodowlanej i pragnę uświadomić że po półtora roku nic się nie zmieni - jak staliśmy w korkach tak będziemy stać. Korki natomiast będą strzelały w UM...

    • 10 1

  • Bez poszerzenia to zmarnowane 25mln.

    Prezenty dla Kauflandu, ciekawe gdzie będzie zlokalizowany wyjazd z tego "centrum handlowego"

    • 5 0

  • Elektorat Samorządnosci czyta tylko Ratusz a w tym tygodniku jedna słuszna racja

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane