- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (133 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (155 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej
Gdy w poprzednim przetargu najniższa oferta na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej opiewała na 21,4 mln zł, urzędnicy ją odrzucili, bo planowali wydać nie więcej niż 19 mln zł. Teraz musieli przyjąć ofertę na prawie 25 mln zł, bo w związku z inflacją już nikt tych prac taniej wykonać nie chce. Kierowcy pojadą zmodernizowaną ulicą na początku 2024 rok.
Koszt prac, które wykona konsorcjum WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowę. Inwestycja podzielona została w realizacji na etapy. W efekcie stworzy spójną całość, ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - To kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln zł, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie.
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale nie ma co marzyć - i tak będą one spore. Wykonawca - konsorcjum WPRD Gravel - ma 30 tygodni na ich wykonanie i siedem tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza oferta firmy Strabag opiewała na niemal 21,5 mln zł.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa
- Obwodnica Trójmiasta
prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta
do ul. Chwaszczyńskiej
przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody na sprzedaż
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Miejsca
Opinie (124) 6 zablokowanych
-
2023-04-19 11:18
Znowu drogowy Bubel (1)
Zamiast zrobić po dwa pasy bo jest miejsce pod wiaduktem na obwodnicy znowu dają zarobić MTM, pudrując bubel drogowy. Przebudowa nic nie zmieni
- 25 0
-
2023-04-19 12:18
Za komuny jakoś potrafili pomyśleć, że choć ruch na Dąbrowę jest obecnie znikomy to w przyszłości będzie potrzeba rozbudowy i walnęli masywnie szeroki przejazd pod wiaduktem.
Gdynia miała gigantyczny potencjał rozbudowy Nowowiczlińskiej od samego początku. Pod wiaduktem to chyba z 5-6 pasów by weszło, a oni zaczęli okoliczne grunty wyprzedawać pod stację benzynową i myjnię uznając że Nowowiczlińska nigdy nie będzie potrzebować więcej niż 1 pasa w stronę Dąbrowy...
Budy w Dąbrowie centrum miały być tymczasowo i do zaorania, a oni zaczęli tam sprzedawać pod zabudowy dveloperskie, żabki i inne pierdu pierdu...- 9 0
-
2023-04-19 11:22
Ooo, Guć nagle ma coś do powiedzenia? (3)
Gdzie pan był, jak tyle lat mieszkańcy Dabrowy mają problem dojechać do centrum itd.? Panu to wisi, kierowca zawiezie autkiem, za które my płacimy, najwyżej pan się spóźni, nikt przecież pana prezydenta upominać nie będzie.
- 76 5
-
2023-04-19 11:42
kiedy on czy szczur zaczną jeździć komunikacją?? (1)
- 17 1
-
2023-04-19 12:26
No i jeszcze do autobusu wsadzić Łucyka i koleżkę Ubycha. Chwarznieńska rozkopana. Rondo i droga dla rowerów zrobiona kilka lat temu rozwalona. To są oszczędności.
- 19 0
-
2023-04-19 12:26
Pan Gucci bywa w szkole na Dąbrowie, by żebrać u rodziców o pieniądze na "strefy ciszy" :)
- 12 0
-
2023-04-19 11:28
juz skopane (11)
zrobili ścieżkę rowerową i chodnik za Lubczykową kierunek Gdynia centrum, przy skręcie na obwodnice na Gdańsk: do świateł przy przejściu dla pieszych chodnik po prawej stronie, ścieżka rowerowa po lewej a dalej za przejściem na odwrót,
więc i tak piesi i rowerzyści się krzyżują"
Czemu nie ma zielonej strzałki przy śwaitłach?- 42 9
-
2023-04-19 11:45
Dokładnie (2)
Pomijając już niepotrzebne kolidowanie i przecinanie ruchu pieszego z rowerowym, to już widziałem tam ludzi chodzących asfaltowym odcinkiem (który domyślnie ma być ścieżką rowerową) zamiast chodnikiem-kostką, zwłaszcza tych co idą w tę stronę od przejścia dla pieszych z przeciwnej strony Nowowiczlińskiej, bo jest po prostu bliżej/wygodniej (ludzie zawsze będą robić takie skróty)
Dodatkowo droga rowerowa i chodnik po obu stronach skrętu na obwodnicę są względem siebie nienaturalnie przekoszone (coś w stylu jak sławetne sytuacje gdzie budują most od dwóch stron na raz i nie spotykają się w środku tylko przeciwnymi krawędziami)
Nie zrozumiem ich nigdy czemu nie puścić drogi rowerowej razem z ruchem ulicznym jak w cywilizowanych krajach. Proste i bezpieczniejsze bo o wiele mniej punktów przeciecia z samochodami i pieszymi- 6 3
-
2023-04-19 12:17
(1)
To nie tak. Kolizja ruchu rowerowego z pieszym jest wcześniej, nie na łącznicy wjazdowej na OT.
- 0 5
-
2023-04-19 12:23
no przecież o tym właśnie pisałem w pierwszym akapicie...
- 2 1
-
2023-04-19 12:15
zieloną strzałkę zrób sobie pod swoją oborę. Do miasta masz trajtki, autobusy, pkm, skm, itd. (2)
gruchota zostaw pod swoją oborą.
- 6 19
-
2023-04-19 12:19
(1)
Zielona strzałka do wjazdu na obwodnice. Który autobus czy trajtek wjeżdża na obwodnice w prawo? Żaden, ale poawanturowac się trzeba.
- 13 6
-
2023-11-11 08:18
chodziło o Twojego grata
Nie o mojego miejskiego Mercedesa
- 0 0
-
2023-04-19 12:18
Przy dojściu do łącznicy na Gdańsk rowery są już z lewej
Po przejściu tak samo. Przypatrz się
- 0 1
-
2023-04-19 13:20
nie na odwrót tylko przesunięte
- 0 0
-
2023-04-20 05:35
W Gdyni tak jest w wielu miejscach
- 0 0
-
2023-06-27 10:52
Jan
Bo zielona strzałka jest nadużywana przez kierowców.
- 1 0
-
2023-11-11 08:17
dobrze
Tam trzeba trochę zwolnić poza tym prawo i odległości takie mają być
- 0 0
-
2023-04-19 11:36
Rozumiem że różnica w kosztach
Zostanie pokryta przez nieudolnych urzędników?
- 12 0
-
2023-04-19 11:41
Za chore pomysły z buspasami nie zagłosuje na lucyka na pewno. Jeżeli gdzieś poprawnie działa sygnalizacja buspasy nie są potrzebne. Wyremontowali np. Kwiatkowskiego i dołożyli buspas w dół. Pytam się po co? W górę po remoncie też nie jest potrzebny a ci gamonie z UM przy każdym remoncie dokładają buspasy.
- 11 1
-
2023-04-19 11:41
Haha, jasne... W 2024 to kierowcy jeszcze nie pojadą zmodernizowaną ulicą Chwaszczyńską
Nowowiczlinska to może w 2027 będzie gotowa.... To się nazywa remont po Gdyńsku.
- 19 0
-
2023-04-19 12:13
Jakim prawem z naszych podatków kierowczykom buduje się drogi? (2)
Sami niech płacą za swoje drogi kierowczyki roszczeniowe. Komuchy, dokładnie komuchy. Niech sobie zapłacą ze swoich, ci milionerzy to zobaczą jakie to ogromne koszty. Ciągle im mało i mało. Komunikacja jest, więc do do komunikacji. Gdyby nie płacić na kierowczyków to byśmy mieli piękną, nowoczesną komunikację z gęstą częstotliwością połączeń. A tak tylko dusimy się w spalinach, które wyziewają roszczeniowe komuchy w gruchotach.
- 4 22
-
2023-04-19 12:22
(1)
Spadówa
- 3 3
-
2023-04-19 12:49
Gnij w korku.
- 2 3
-
2023-04-19 12:26
ciekawe, jak dla jednej firmy to dołożyli (1)
a dla drugiej już nie ... ciekawe
- 12 0
-
2023-04-19 16:53
Rodzina i znajomi muszą wyjść na swoje
- 2 0
-
2023-04-19 12:29
remont? (1)
a co z lewoskrętem z Rdestowej w kierunku Wiczlino?prawoskrętem Rdestowa -Nowowiczlińska?
a wogóle kiedy mają zacząć,jesze jednego odcinka nie skończyli- 13 0
-
2023-04-19 16:54
Na piechotę trzeba będzie
jak 150 lat temu
- 0 0
-
2023-04-19 12:34
Fajny ten buspas, taki nie za przydatny
A autobusy dalej będą stały w korku do skrzyżowania z Rdestową.
- 24 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.