• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

85 tys. zł kary za zbyt ciężką ciężarówkę

Maciej Naskręt
19 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów

Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości. Najwyższy mandat wyniósł 85 tys. zł! Mimo to inspektorzy transportu drogowego mówią: - Nie jest tak źle.



Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców. Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców.
W ubiegłym roku pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) kontrolowali ciężarówki 8 tys. razy. Co się okazało? Znaleziono w nich aż 9 tys. różnego rodzaju nieprawidłowości. Inspektorzy ITD wręczyli 1172 kary administracyjne i zabrali aż 1135 dowodów rejestracyjnych. Sytuacja niewiele poprawiła się w stosunku do roku poprzedniego.

Jednak inspektorzy uspokajają. - Nie jest tak źle. Statystyki mogą wprowadzać w błąd, ponieważ często w jednym pojeździe stwierdzamy kilka nieprawidłowości. Większość samochodów ciężarowych, które poruszają się po drogach naszego województwa, jest sprawna - zapewnia Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Najczęstszą nieprawidłowością ujawnioną przez kontrolerów jest zbyt długi czas jazdy i zbyt krótki odpoczynek zawodowych kierowców. - Kierowcy spieszą się i wydłużają czas jazdy. Naciskają ich spedytorzy i właściciele firm przewozowych, w których pracują. Dlatego kierowcy często majstrują przy urządzeniach rejestrujących czas ich pracy - tłumaczy Tomasz Redo.

W ubiegłym roku inspektorzy zważyli 660 pojazdów. Niemal co piąty z nich (121 sztuk) przekroczył normy. - Przeciążone auta to zmora nie tylko trójmiejskich dróg. Koleiny i dziury, na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, czy na al. Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska to dzieło pojazdów wożących przeładowane towarami kontenery do portu. - mówi Tomasz Redo. - Walczymy z tym zjawiskiem i częściej niż zwykle kontrolujemy kierowców z kontenerami.

W ub. r. na terenie Trójmiasta rekordowo wysoką karę w wysokości 85 tys. zł zapłacił kierowca, który wiózł przeładowany kontener ul. Sucharskiego na gdańskiej Przeróbce. zobacz na mapie Gdańska Po zważeniu pojazdu okazało się, że jego ciężar wyniósł 64 tony, czyli o 22 tony przekroczył dopuszczalną wagę.

Z wysokich kar mogą cieszyć się drogowcy. Pieniądze uzyskane od kierowców trafiają na konta miejskich zarządów dróg i zieleni, a także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Miejsca

Opinie (94) 6 zablokowanych

  • Kosic przeladowane ciezarowki (1)

    Ciekawe skad ten kierowca tyle kasy ma wziac na mandat.. ten mandat powinien dostac ten, co mu samochod ladowal i kazal jechac.. Ale popieram, kosic przeladowane ciezarowki..osobowki kolein i dziur nie robia.

    • 7 1

    • kosić kosić

      tak być powinno

      • 1 0

  • Bardzo prosto ukrócić to zjawisko - postawić wagi ZA bramą terminali i będzie spokój (2)

    co prawda odbędą się protesty, przyjedzie kilku posłów (zgadnijcie z której partii), spłonie kilka opon ale po 2 tygodniach będzie spokój. Kierowca wyjedzie z portu i na dużym wyświetlaczu widocznym dla wszystkich pokaże się właściwa już waga..proste...

    • 20 0

    • (1)

      Przecież nie tylko z terminali TIR-y wyjeżdżają przeładowane. Pomyśl człowieku zanim coś napiszesz

      • 0 1

      • Ale właśnie z terminali wyjeżdża ich bardzo dużo, więc ten post wcale nie był bezsensowny. Wszystkich nieprawidłowości się nigdy nie wyeliminuje ale naprawdę znaczącą część można.

        • 1 0

  • Kara adekwatna do szkód jakie wyrządza (2)

    Wystarczy ze przeladowany o 20 ton tir stanie sobie w korku a potem trzeba wydawac miliony na likwidacje kolein

    • 13 0

    • 20 ton to nie jest ciężar (1)

      jako spedytor odbieram kontenery z jednej ramy o wadze czasem ponad 65 ton + waga dwuch kontenerów 20 stopowych czyli każdy po 2 tony łączna masa towaru to 69 ton i do tego waga zestawu czyli około 11 ton. Łączna masa takiego zestawu to 80 ton !!!!

      • 0 1

      • Ciekawe

        To skad sie biora koleiny? Moze to rowerzysci, osobowki albo motocykle? Bo ja mimo wszystko nadal stawiam na przeladowane tiry!

        • 0 0

  • cieszą mnie takie kary dla tych kretynów

    ale szkoda tylko, że niestety te pieniądze popłyną w inne miejsca niż powinny:(

    • 6 0

  • Co z wagą na Al. Niepodlehgłości w Sopocie!!!!??????

    Nigdy nie widziałem ani patrolu wąsatego ani żadnego ważonego TIR-a!!!!!
    Szkoda było kasy!!!!!

    • 7 1

  • mag. neodymowe

    A czy magnesy neodymowe na prądniczkach nie psują ich,czy zakłócone pole nie spowoduje trwałego uszkodzenia prądniczki-pozdro dla kontener.

    • 2 0

  • Jak krokodylki staną to ruch zamiera :P

    • 7 0

  • ....a jakby tak skontrolowac WAKOZ ... ????? (7)

    Przeciez tam prawie kazda wanna jest przeladowana... i to spoooooro.

    • 6 0

    • 1 (2)

      Ta firma ma takie mandaty wliczone w koszta.85tys przy tej ilosci samochodow ktore posiadaja to zadna strata.

      • 1 0

      • OK (1)

        Zgodze sie z przedmowca, ale wymnozyc te "marne" 85 tys przez ilosc nieprawidlowosci w firmie i mnogosc pojazdow Wakoza..... hmmm. Kaszubski szefuncio nakrylby sie kopytkami a dzial transportu do "renowacji".

        • 0 0

        • Wakoz kaszubski ?

          Raczej wielkopolski przez duże Q

          • 0 0

    • (1)

      W Wakozie same proste jak cepy Kaszuby jeźdżą... wystarczy posłuchać 19 w okolicach stoczni
      tępaki nie wiedzą że ich CB z Biedronki ma 40 kanałów
      pieprzą całymi godzinami swoje bzdury typu ile Jasiu piw wczoraj wypiłeś

      wieś do kwadratu....

      • 3 1

      • to chyba nie tylko kierowcy Wakozu

        w Gdyni w okolicach portu na 19 jest podobnie.

        • 3 0

    • wakoz jest pod ochroną

      Adamowicz wie od kogo kase brać im nic nie da się zrobić !!!

      • 1 0

    • waga

      to postawic wage na wyjezdzie/wyjezdzie z placy budowy. Zwroci sie w tydzien.

      • 0 0

  • WAKOZ-a na widelec, mniam mniam (2)

    alez bylaby smaczna przekaska dla ITD

    • 5 0

    • nie ma takiej opcji (1)

      • 0 1

      • jest jest, oooo uwierz mi, ze jest

        szkoda tylko ludzi pracujacych w transporcie i logistyce w Wakozie, no coz

        • 0 0

  • JUŻ DAWNO MÓWIŁEM - WAGA NA WJAZDACH/WYJAZDACH Z PORTÓW, OBWODOWEJ I WYJAZDACH Z MIAST. i NIE WPUSZCZAĆ/WYPUSZCZAĆ (1)

    PRZEŁADOWANYCH I USTAWOWO NAKAZAĆ PORTOM NIE WYDAWAĆ KONTENERÓW PRZEŁADOWANYCH! NAPEWNO SUWNICA MA WAGĘ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    KARAĆ PO 1000ZŁ ZA 1 KILOGRAM NADWAGI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 13 0

    • jak byś miał transport to ciekawe czy też miałbyś takie myśli 1000za kg.pewnie powiesz że trzeba ładować wg.przepisów -załaduj zrębkę w lesie jak ja wożę i zważ ja.-podaj wzór

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane