• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

85 tys. zł kary za zbyt ciężką ciężarówkę

Maciej Naskręt
19 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów

Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości. Najwyższy mandat wyniósł 85 tys. zł! Mimo to inspektorzy transportu drogowego mówią: - Nie jest tak źle.



Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców. Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców.
W ubiegłym roku pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) kontrolowali ciężarówki 8 tys. razy. Co się okazało? Znaleziono w nich aż 9 tys. różnego rodzaju nieprawidłowości. Inspektorzy ITD wręczyli 1172 kary administracyjne i zabrali aż 1135 dowodów rejestracyjnych. Sytuacja niewiele poprawiła się w stosunku do roku poprzedniego.

Jednak inspektorzy uspokajają. - Nie jest tak źle. Statystyki mogą wprowadzać w błąd, ponieważ często w jednym pojeździe stwierdzamy kilka nieprawidłowości. Większość samochodów ciężarowych, które poruszają się po drogach naszego województwa, jest sprawna - zapewnia Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Najczęstszą nieprawidłowością ujawnioną przez kontrolerów jest zbyt długi czas jazdy i zbyt krótki odpoczynek zawodowych kierowców. - Kierowcy spieszą się i wydłużają czas jazdy. Naciskają ich spedytorzy i właściciele firm przewozowych, w których pracują. Dlatego kierowcy często majstrują przy urządzeniach rejestrujących czas ich pracy - tłumaczy Tomasz Redo.

W ubiegłym roku inspektorzy zważyli 660 pojazdów. Niemal co piąty z nich (121 sztuk) przekroczył normy. - Przeciążone auta to zmora nie tylko trójmiejskich dróg. Koleiny i dziury, na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, czy na al. Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska to dzieło pojazdów wożących przeładowane towarami kontenery do portu. - mówi Tomasz Redo. - Walczymy z tym zjawiskiem i częściej niż zwykle kontrolujemy kierowców z kontenerami.

W ub. r. na terenie Trójmiasta rekordowo wysoką karę w wysokości 85 tys. zł zapłacił kierowca, który wiózł przeładowany kontener ul. Sucharskiego na gdańskiej Przeróbce. zobacz na mapie Gdańska Po zważeniu pojazdu okazało się, że jego ciężar wyniósł 64 tony, czyli o 22 tony przekroczył dopuszczalną wagę.

Z wysokich kar mogą cieszyć się drogowcy. Pieniądze uzyskane od kierowców trafiają na konta miejskich zarządów dróg i zieleni, a także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Miejsca

Opinie (94) 6 zablokowanych

  • 64 tony to nic. (1)

    HAHAHAHAH ja codziennie laduje naczepy i mało która nie ma 80 ton.

    • 2 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A czy przypadkiem jedna z ważnych Pań z ITD w Gdańsku to nie ciocia jednego z ważnych Panów z ZKM???

    A czy przypadkiem jedna z ważnych Pań z ITD w Gdańsku to nie ciocia jednego z ważnych Panów z ZKM??? Jak Wszystkich kontrolują tylko nie ich - To potem są takie efekty

    • 3 0

  • Transpotr

    Powinno karac sie wlascicieli firm transportowych bo to oni zmuszaja kierowcow do zbyt dlugiej pracy sami o tym dobrze wiecie a kary spadaja na kierowcow jak kierowca chce odmowic to "szef" straszy go zwolnieniem i to jest to cale zlo.

    • 7 0

  • Dokladnie

    Kto wymyslil to idiotyczne prawo.Dlaczego konsekwencje glupoty urzednikow musza ponosic kierowcy.Dlaczego nikt sie nie dobierze do pracodawcow,w koncu nie z wlasnej woli podmieniaja tarczki i leca na leb na szyje

    • 7 2

  • dlaczego placa kierowcy -niech placa pracodawcy

    • 3 1

  • zapraszam na srodmiescie

    zapraszam panie i panow inspektorow z inspekcji transportu drogowego na srodmiecie do gdanska ul.grodzka ( owszem pozwolenie na budowe jest) ale na to zeby przyslowiowe "tiry" jezdzily ta mala uliczka gdzie jest ograniczenie do 6t to juz nie
    kierownictwo lub ludzie wyznaczeni przez nich na czas wjazdu tak ciezkiego sprzetu zdejmuja lub odwracaja te znaki , dlaczego przeciez moze to robic tylko zarzad drog i zieleni w gdansku z tego co mi wiadomo
    a jak by taki inwestor dostal 85 tys mandatu to by moze pomyslal
    ZRESZTA GDZIE JEST SM OPLACANA PRZEZ NAS MIESZKANCOW TEGO GRODU

    • 3 0

  • e tam, drogi dalej sa dziurawe

    panstwo powinno doplacac do napraw samochodow a nie tylko zakazy,nakazy,mandaty i kary

    • 3 0

  • teraz wiadomo kto robi dziury w jezdni

    a druga sprawa ze drogi to fuszerki!

    • 1 0

  • ?

    "rekordowo wysoką karę w wysokości 85 tys. zł zapłacił kierowcaę
    A skąd wiecie, że zapłacił? Może na razie tylko taką wymierzono.
    Po drugie - kierowca czy może właścicie firmy przewozowej?

    • 2 0

  • waga na wyjezdzie z portu... i staly patrol - kara w kazdym tirze.... (1)

    i nie bedzie wtedy ani kolein, ani uszkodzonej estakady - posluchajcie na radyjku co mowia kierowcy o ciezarze swoich aut... wlos sie jerzy... ale tu jest polska - a urzedas panstwowy ma wszystko w d...

    • 2 0

    • imiona z wielkiej

      się pisze...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane