- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (564 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
85 tys. zł kary za zbyt ciężką ciężarówkę
Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości. Najwyższy mandat wyniósł 85 tys. zł! Mimo to inspektorzy transportu drogowego mówią: - Nie jest tak źle.
W ubiegłym roku pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) kontrolowali ciężarówki 8 tys. razy. Co się okazało? Znaleziono w nich aż 9 tys. różnego rodzaju nieprawidłowości. Inspektorzy ITD wręczyli 1172 kary administracyjne i zabrali aż 1135 dowodów rejestracyjnych. Sytuacja niewiele poprawiła się w stosunku do roku poprzedniego.
Jednak inspektorzy uspokajają. - Nie jest tak źle. Statystyki mogą wprowadzać w błąd, ponieważ często w jednym pojeździe stwierdzamy kilka nieprawidłowości. Większość samochodów ciężarowych, które poruszają się po drogach naszego województwa, jest sprawna - zapewnia Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Najczęstszą nieprawidłowością ujawnioną przez kontrolerów jest zbyt długi czas jazdy i zbyt krótki odpoczynek zawodowych kierowców. - Kierowcy spieszą się i wydłużają czas jazdy. Naciskają ich spedytorzy i właściciele firm przewozowych, w których pracują. Dlatego kierowcy często majstrują przy urządzeniach rejestrujących czas ich pracy - tłumaczy Tomasz Redo.
W ubiegłym roku inspektorzy zważyli 660 pojazdów. Niemal co piąty z nich (121 sztuk) przekroczył normy. - Przeciążone auta to zmora nie tylko trójmiejskich dróg. Koleiny i dziury, na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, czy na al. Armii Krajowej w Gdańsku to dzieło pojazdów wożących przeładowane towarami kontenery do portu. - mówi Tomasz Redo. - Walczymy z tym zjawiskiem i częściej niż zwykle kontrolujemy kierowców z kontenerami.
W ub. r. na terenie Trójmiasta rekordowo wysoką karę w wysokości 85 tys. zł zapłacił kierowca, który wiózł przeładowany kontener ul. Sucharskiego na gdańskiej Przeróbce. Po zważeniu pojazdu okazało się, że jego ciężar wyniósł 64 tony, czyli o 22 tony przekroczył dopuszczalną wagę.
Z wysokich kar mogą cieszyć się drogowcy. Pieniądze uzyskane od kierowców trafiają na konta miejskich zarządów dróg i zieleni, a także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Miejsca
Opinie (94) 6 zablokowanych
-
2010-03-21 07:11
ludzie pojęcia nie macie a takie bzdury piszecie
- 1 1
-
2010-03-21 07:46
łatwo wam pisać komentarze a nie macie pojęcia o temacie (1)
Naruszenia przez kierowców przepisów nie wynika z ich złej woli lecz dlatego że prawo traktuje ich jak zwierzęta, kierowca który wraca z trasy i zabraknie mu około 15 min dojazdu do domu musi odstać przepisowo 11 godz. ponieważ skończył mu się czas jazdy ,siedzieć jak pies w budzie zamiast jak normalny człowiek w domu z rodziną .Ale kogo to obchodzi dla ITD jest bandytom za przekroczenie czasu ok. 15 min jest kara 500 zł i tak właśnie powstają tak potężne sumy .Co do przeładowanego samochodu jestem za bezwzględnym karaniem ponieważ jest to niezdrowa konkurencja ale nie zawsze ponieważ nasi inspektorzy ważą w pojazdach każdą oś pojazdu osobno i kiedy jedna z nich jest za mocno załadowana nikogo nie interesuje że na pozostałych osiach jest mniej a nikt oprócz nich nie jest w stanie tego sprawdzić mimo żę samochód nie jest przeładowany jest potężna kara. Wiem że ciężarówki budzą w ludziach mieszane uczucia ale uświadomcie sobie że prawie wszystko co nas otacza przewiozły one i ich kierowcy . Mamy już dość traktowania nas jak przestępców ale jest najłatwiej złapać kierowce w powolnej ciężarówce a prawdziwi bandyci chodzą po ulicach.
- 6 0
-
2011-07-07 16:21
brak profesjonalizmu
No chyba zawodowy kierowca potrafi sobie tak rozlozyc ladunek zeby spelnial normy? Przeciez to tacy profesjonalisci.
- 0 0
-
2010-03-21 08:51
przy wyjezdzie i wjezdzie z portow powinni (1)
obligatoryjnie wazyc zestawy i poprostu nie wypuszczac na drogi czy to wymaga tak wielkiego myslenia ,tym co proboja powinni dowalic kare i po sprawie , ale w portach kwitnie korupcja i kumoterstwo , efektem sa rozjezdzone drogi kolejiny i ludzie zabijajacy sie na drzewach , szczytem glupoty jest wazenie pojazdow na koncu obwodnicy taki przeciazony zestaw niszczy cala dlugosc drogi a na koncu durnir go waza zamiast zwazyc go na poczatku przed zniszczeniem w/w drogi pozdrawiam ciezko myslacych
- 1 0
-
2011-07-07 16:22
tak jest
I to nie kary, tylko poprostu taki pojazd nie wyjezdza z portu. Co zrobi, jego sprawa.
A jak dogadaja sie z portem i to wyjdzie - odebrac papiery.- 0 0
-
2010-03-21 09:53
kary
no i fajnie ale kiedy zaczną naprawiać ulice i inne drogi ???? odpowiedź : nigdy!!!!
- 0 0
-
2010-03-21 20:58
niech robią drogi z asfaltu a nie z czekolady (1)
ci co piszą negatywne opinie o transporcie ciężarowym nie mają o nim pojęcia. Przedsiębiorcy próbują przetrawać i tną koszty i gonią z terminami gdyż taxi jeżdzi za 2,5 zł a ciężarówki za 2,2 zł taxi wypala 7litrów na 100 km a ciężarówka 30 litrów. Kierowcy też chcą żyć i zarabiać godne pieniądze i dlatego gonią. Sam jestem kierowcą i znam się natym
- 2 2
-
2011-07-07 16:25
guzik prawda
Drogi projektuje sie zgodnie z normami. Przepisy mowia, ze samochody o obciazeniu wiecej niz X nie moga jezdzic po drogach. Takie sa przepisy. A to co robia przewoznicy i spedytorzy to poprostu kradziez i dewastacja. To tak jakbym przyszedl i powybijal szyby w szkole. Tez mi nie wolno i tez mienie publiczne.
Jakby nikt nie chcial jezdzic przeladowanymi to by musieli zmniejszyc mase kontenerow.- 0 0
-
2010-03-21 22:07
hahahaha ponad 8tys kontroli pojazdow, stwierdzono ponad 9tys nieprawidlowosci dobre dobre pozdrawiam
- 0 0
-
2010-08-06 12:48
do wojt
A kolego nie słyszałeś że jedna kontrola jednego auta może wykazać kilka nieprawidłowości? Np przeładowanie, przekroczony czas jazdy lub brak licencji? Dlatego podczas kontroli 8tys pojazdów może wyjść 9tys nieprawidłowości. Pozdrawiam
- 0 0
-
2010-10-15 21:26
Trafiają tsk samo jak podatek drogowy z paliwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2011-05-18 19:07
durnie
robie male trasy, gdyby drogi byly szybsze wolałbym 2 razy przejechać z ładunkiem OK niż p.... po tym grajdole i niszczyć samochud
- 0 0
-
2011-07-07 16:19
Jeszcze za malo
Powinien zaplacic tyle, zeby zwrocil sie remont drogi, ktora uszkodzil.
To sie da policzyc jak wplynela ta masa na droge ktora sie poruszal.
I do tego kilka tysiecy mandatu.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.