• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • System nie działa a oni robią przelew za 10 mln (7)

    Zamiast w trybie natychmiastowym odstąpić od umowy i nie zapłacić nawet 1 zł. Łatwo się wydaje nie swoją kasę dla dobrze znanych sobie usługodawców.

    • 85 4

    • Działa tylko nie ma na razie 4080 rowerów a 1220 (6)

      Ja jeżdżę codziennie

      • 4 13

      • taa z z tych 1220 czynne jest 200-300 w porywach (3)

        • 12 3

        • To jest liczba rowerów do pożyczenia (2)

          • 3 4

          • w nocy też jest 1000 stale wypożyconych

            no nieźle

            • 14 2

          • ponad tysiąc to liczba całkowita rowerów

            nikt nie wie ile jest zablokowanych, bo bateria ma 20%, albo ile jest w naprawie (bo są zepsute)

            na 74.000 użytkowników jeśli w danym momencie jest funkcjonujących 500 to raczej stanowi to poważny problem bo to ok. pół procenta

            • 7 2

      • Gdzie są te rowery? Większość stojaków jest stale pusta! (1)

        • 12 2

        • u mnie na dzielnicy na żadnym z 3 od startu projektu widziałem tylko raz - 1!

          tak... 1.

          • 3 1

  • No cóż, będzie kolejna komisja śledcza (1)

    To dobrze, bo nie wiedzieli jaki temat mi przydzielić...

    • 20 12

    • wszyscy zdrowi?

      • 4 0

  • Inżynierowie zamiast urzędasów (21)

    W tym całym zamieszaniu wychodzi kompletny brak przygotowania merytorycznego osób po stronie zamawiającego. Trójmiejscy oficerowie rowerowi (obecni na otwarciu ofert) to jest jakaś pomyłka.

    Jak na dłoni widać, że zadanie przygotowali niekompetentni urzędnicy a nie inżynierowie. Pan z gdynskiego referatu rowerowego pół dnia spędza na feju w robocie zapewniając o trzymaniu pieczy nad zadaniem. Sorry ale trójmiejscy urzędnicy nic nie potrafią i w końcu mamy tego spektakularne efekty. Wystarczy spróbować najprostsze sprawy załatwić w tut. Zarządzie by się przekonać z jakich spraw potrafią zrobić problem....

    Przykro to pisać, ale osoby odpowiedzialne od strony zamawiającego za tą farsę powinny zostać z urzędu dyscyplinarnie wy......ne !

    • 72 4

    • Pół dnia na feju

      ale roboczego czy doby? To istotne: 4 godziny czy 12?

      • 0 4

    • napisał człowiek, który ma za sobą realizację kilku dużych projektów na kilkadziesiąt mln złotych (17)

      żadnych usterek, za każdym razem sukces na 120%. Żadne pozycje kosztów nie okazały się niedoszacowane, oczekiwane korzyści przerosły wyobraźnię, a szacunki przychodów okazały się grubo niedoszacowane. Przychody pojawiły się już po pierwszych tygodniach od wdrożenia każdej pilotowanej przez niego inwestycji, przy której zatrudniał nie tylko inżynierów, ale politologów, psychologów społecznych i socjologów emocji. Tylko zazdrościć.

      • 6 8

      • (13)

        Napisał człowiek który ocenia jak się wywiazaliscie z zadania. Wychodzi ze fantazjowaliscie w temacie 100% elektrycznych rowerów. Ale już na etapie.siwz powinniście ocenić czy utrzymanie.takiej ilości rowerów bez ładowania w stacjach postojowych jest możliwe. Jak widać nie jest. System MEVO został źle zaprojektowany i dlatego wykonanie jest obarczone wadą projektu i nie ma szans na sukces. Ostateczna porażka jest tylko kwestią czasu.

        • 13 1

        • (7)

          Przecież tu nie jest problemem to, że rowery są elektryczne. Tu problemem jest to, że tych rowerów w ogóle nie ma. 0 rowerów elektrycznych = 0 rowerów klasycznych.

          • 2 6

          • co ty pitolisz? rowerów jest 30% (ponad tysiąc) (3)

            ale właśnie problem stanowi to, ze są to rowery tylko elektryczne

            przy 20% stanu baterii sa blokowane do czasu wymiany baterii

            • 5 1

            • Gdzie jest te 1000 rowerów? Na papierze! (2)

              Przejedź się do Gdyni. Nie ma rozładowanych rowerów na stojakach! W ogóle nie ma tych rowerów.

              • 3 2

              • wiele rowerów jeździ

                to że ich nie widzisz na stojakach, może potwierdzić prostą tezę , że ich popularność jest większa niż projektanci się spodziewali.

                • 2 1

              • Odpal se stronę mevowatchdog i będziesz wiedzieć

                Czy do łazienki też należy Cię za rączkę prowadzić?

                • 0 0

          • (2)

            im więcej będzie rowerów - tym więcej będzie problemów. I jeszcze bardziej sobie nie poradzą - tak działa logika :)

            • 5 0

            • (1)

              Nie ma rowerów, nie ma problemów.

              • 3 1

              • O to chodzi.

                A kaska leci tak czy siak.

                • 2 0

        • większa popularność niż początkowo szacowana spowodowała większe zapotrzebowanie na ładowanie (1)

          po prostu zamiast jeździć rekreacyjnie w pierwszych dniach użytkowania systemu baterie były (dużo) szybciej rozładowywane niż przewidywano w momencie projektowania systemu. System ma nadal szanse na sukces wtedy, gdy liczba rowerów zostanie zwiększona. Sukces można mierzyć na różne sposoby: jeśli popularność jeżdżenia rowerem wzrośnie, to pod tym względem już będzie można mówić o sukcesie.

          • 0 0

          • oni nic nie przewidzieli nie mają ludzi do serwisu rowerków jest 30% z zamówionych szukają do serwisu niewolników za grosze więc chętnych brak

            • 0 0

        • Miliony (2)

          Kolego, w budownictwie niemalże każdy projekt wart jest dziesiątki milionów i ludzie w to zaangażowani potrafią przewidywać potencjalne zagrożenia, bo za każda decyzje odpowiadają głowa i własnym majątkiem, tym sie właśnie różnią od urzędników...

          • 4 0

          • "to zaangażowani potrafią przewidywać potencjalne zagrożenia" hahaha (1)

            Ty chyba w życiu na budowie nie byłeś xD

            Dopiero co - na dniach - Elektromontaż padł tak spektakularnie, że to się w głowie nie mieści

            • 0 0

            • papudractwo jest wszędzie natomiast u prywaciarza za taką niegospodarność jest kara

              • 0 0

      • Duży przekręt

        To nie jest duży projekt, przynajmniej pod względem technicznym.

        • 5 1

      • jak ty człowieku nie wstydzisz się tak kompromitować swoja socjalistyczna mentalnością? (1)

        jakbyś jeszcze się po 30 latach nie obudził - w Polsce obecnie obowiązuje kapitalizm

        • 1 2

        • za cudze pieniądze - zapomniałeś dodać

          taki to kapitalizm...

          • 1 1

    • Prawo Ohma plus kilka równań matematycznych na początek (1)

      Najbardziej przykre jest, że nawiedzeni działacze rowerowi, nie ogarniają prostych warunków technicznych wypożyczalni rowerów. Tanie stojaki nazywają ... stacjami. Aspirują przy tym do miana inżynierów miejskiej komunikacji. Ile szkód jeszcze narobią ci niedouczeni szaleńcy?

      • 13 1

      • Inżynieria ruchu drogowego

        Właśnie te aspiracje do miana ekspertów miejskiej inżynierii komunikacyjnej bez podstaw elementarnej wiedzy o inżynierii ruchu drogowego najbardziej mnie przerażają w tym środowisku.. zamiast nośnego hasła pt „zatoki to sie leczy” powinno sie skandować biurokracja to należy leczyć.. najwyższy czas by w urzędach zatrudniać fachowców zamiast tych gołodupcow bez żadnej wiedzy i co najgorsze ambicji by ta wiedzę zdobyć...

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    tak to jest, gdy nie potrafi się napisać porządnego przetargu (13)

    w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje

    1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
    2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
    3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas

    itd...

    to wcale nie jest trudne, trzeba tylko chcieć

    niestety w Trójmieście przypiernicza się kasę na prawo i lewo, bez jakiejkolwiek głębszej refleksji

    te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły, dostają kolejne umowy, bo niby wygrywają przetargi

    brak jest jakiegokolwiek nadzoru nad wykonywaniem prac i nad odbiorami wykonanych prac

    każdy to widzi każdego dnia, w jaki sposób są 'remontowane' chodniki czy ulice - i ile niepotrzebnych ale kosztownych elementów tam widać gołym okiem ignoranta

    niestety nasza 'polskość' pozwala na takie marnotrawstwa, na które na 'bogatym' zachodzie nikt sobie nie może pozwolić

    • 119 13

    • (3)

      Takie rzeczy były w przetargu, ale jakimś cudem policzyli doświadczenie nextbike a nie NB Tricity, które wygląda na spółkę-wydmuszkę bez jakiegokolwiek doświadczenia.

      • 15 4

      • bo akurat Nexbike ma doświadczenie

        ja napisałem to ogólnie, bo wielokrotnie wygrywał przetargi Budimex albo Qumak, a to firmy, które notorycznie zawalają kontrakty

        w tym przypadku wystarczyło określić inne konkretne szczegóły i etapy i nie wypłacać kasę pomniejszoną o karę, ale domagać się wpierw kary, a dopiero potem płacić

        nie wiem doprawdy, to jest ABC prowadzenia biznesu

        • 8 5

      • NB Tricity = Polacy (1)

        • 3 4

        • do 3 narodowców - niestety

          zamiast obrażać się na rzeczywistość, pracujcie i zachowujcie się w życiu tak, by tego nie trzeba było przypominać

          Auchan w Polsce, w którym pracują Polacy, to totalny syf, wystarczy przejść się na dział warzywa - jak za PRLu

          na zachodzie Auchan to bardzo dobry sklep, ze świeżymi warzywami, czysty, wszystko ładnie poukładane, itd...

          • 3 2

    • Określenie warunków przetargu i SIWZ to wcale nie łatwa sztuka (1)

      Ale pomyśleć by można, że do tak dużego, kluczowego projektu metropolitalnego zaangażują jednak kogoś, kto się na tym zna... no, chyba że o to chodziło, żeby ten projekt nie wypalił. Jeśli nie, to totalna żenada, brak kompetencji, dziecinada.

      • 9 2

      • doprawdy? a cóż tak trudnego jest w określeniu paru punktów, które zabezpieczą interes zleceniodawcy czyli NAS?

        • 2 4

    • nie znasz się na zamówieniach publicznych. Prywaciaze mają dobrych prawników i o wszystko się przywalą

      A tu next bajk nie chciał zarobić ale zatkac dziure przed konkurencją.

      • 2 0

    • Język (1)

      Nie mówi się kasę tylko pieniądze ...jeżeli wogóle coś takie go ma miejsce !

      • 0 2

      • ty mówisz pieniądze, a ja używam różnych określeń, w zależności od okoliczności

        a pisze się w ogóle (osobno)

        • 1 0

    • Jakbyś przejrzał choć przez chwilę dok. przetargową (1)

      To byś wiedział, że wszystkie te zapisy zostały wpisane.
      Sam siwz ma 90 stron.
      Nie mówiąc o załącznikach.
      Były zapisy o wymaganiach względem wykonawcy, jego doświadczeniu i zabezpieczeniu kontraktu.
      Poczytaj sobie.

      • 0 0

      • to do mnie (autora wątku)?

        nie muszę sobie niczego czytać

        skoro wszystko jest poprawnie napisane, to jakim cudem nic nie funkcjonuje, a pieniądze nadal są płacone wykonawcy, który z kontraktu się nie wywiązuje

        a może są napisane, tylko po prostu źle - o czy w końcu napisałem

        • 0 2

    • te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły

      Bo tylko te się zgłaszają do przetargów xD

      To załóż samemu "firemkę" co nie będzie zawalać i bierz udział w przetargach.

      Jak te nie będą robić to nic się dziać nie będzie, tak trudno zrozumieć?

      • 0 0

    • Wygrywają...

      ...bo wszystko jest ustawione. To jasne jak słońce. System miał być wdrożony na pewnych zasadach pod pewnymi warunkami. Firma zasad nie przestrzega, warunki nie są spełnione, ale transza poszła więc kasa się zgadza. A Ty obywatelu Gdańska, płac podatki i nie marudź.

      Mamy system rowerów miejskich, który nie działa, czyli nie mamy systemu. Nic tylko się cieszyć, że choć stacje stoją, można przypiąć swój prywatny rower.

      • 1 1

  • Jaki jest koszt (3)

    Zakupu jednego roweru Mevo?

    • 15 2

    • (1)

      jakie to ma znaczenie? rower to tylko ułamek kosztów. najwięcej kosztuje system i obsługa tego wszystkiego.

      • 3 5

      • Co to znaczy - jakie ma znaczenie?

        • 8 4

    • aa tam Cicho być

      • 0 0

  • A może zlikwidować abonamenty? (15)

    Myślę że dostępność rowerów mogłoby poprawić zlikwidowanie abonamentów.
    Teraz jest 90 minut za darmo i wiele osób myśli że trzeba wyjeździć bo zapłacone.

    Gdyby każda minuta kosztowała np 1-2 grosze to ludzie nie używaliby rowerów tak całkiem bez sensu.

    • 7 32

    • (9)

      ale to o to w tym chodzi żeby z rowerów korzystało jak najwięcej osób, a nie żeby były naładowane ;) ty chyba nie rozumiesz po co te rowery wprowadzono.

      • 11 2

      • a ty wysil się by zrozumieć co on sugeruje (8)

        że 90 minut to za dużo, bo jako bezpłatne blokuje przez tyle każdy rower

        gdyby było 15 minut, jak w innych miastach, to oczywiście że powodowałoby to większa rotację

        • 2 7

        • (7)

          taaa ludzie nie mają nic do roboty tylko blokować rowery ;)
          problem jest taki że większość rowerów stoi rozładowanych, a nie że ktoś blokuje.

          • 10 4

          • one są rozładowane bardzo często w wyniku jeżdżenia nimi w celach rekreacyjnych (3)

            a nie tylko użytkowych. Jak system osiągnie pełny wymiar, problem ulegnie redukcji. Prawo malającej użyteczności zadziała: po pierwszym okresie fascynacji nową zabawką z rowerów będą korzystać jedynie ci, którzy będą ich faktycznie potrzebować do krótkich przejazdów (do 15 minut dziennie w jedną stronę).

            • 4 7

            • A jeździć można tylko użytkowo? Rekreacja w tym mieście tylko dla władzy? A czarna masa ma zap....ć ?

              • 13 1

            • (1)

              Ale ze mnie głąb: zawsze używałem swojego roweru w celach rekreacyjnych :( Biję się w pierś, rower jeszcze dziś wystawię na sprzedaż.

              Albo lepiej oddam komuś darmo w ramach pokuty.

              • 6 1

              • Ha ha ha

                • 0 0

          • jak dorwiesz taki rower, to chcesz go 'zajeździć' do ostatniej minuty (2)

            proste jak drut

            ale widać ciebie to przerasta

            PS
            jak na razie większość nie jeździ 'do pracy', bo nie może liczyć na to że znajdzie rower

            • 4 2

            • Może

              ty tak robisz. Osobiście z racji, że jestem emerytem, codziennie idę na spacer i przy okazji jeżdżę rowerem. Mimo, że mam abonament to roweru nie blokuje i nie zajeżdżam do ostatniej minuty. Wydaje mi się, że nie korzystasz z roweru i na ten temat mało wiesz.

              • 2 0

            • Co ty bredzisz ja jezdze nim ile chce i nie zwracam uwagi ile

              ...najwyzej doplace badz starczy i tyle.Nie mysl ze kazdy jak ty to cebula

              • 1 0

    • mnie jest obojętne - przede wszystkim wolę normalny a nie elektryczny (1)

      w innych miastach nawet abonamentu nie ma i są minuty bezpłatne, ale o wiele mniej

      • 3 2

      • Co akurat

        ty wolisz to jest nieistotne. Rower ma być do dyspozycji wszystkich. Do dojazdu do pracy, uczelni czy do sklepu. Ma być też do rekreacji.

        • 4 1

    • (1)

      W PRL-u cukru w sklepach nie było, bo ludzie bez sensu, za dużo słodzili i dlatego musiano wprowadzić kartki. Teraz mniej słodzą, to i cukier jest w sklepach.

      Brawo, towarzyszu, trafnie definiujecie wyzwania współczesności.

      • 10 2

      • Ha ha trafne!

        Kris

        • 3 0

    • Piotr to kolejna zakala portalu na miare przyglupiego Svena

      • 0 0

  • z pozycji Gdyni nikt tego projektu nie śledzi (4)

    czy analizuje a radni Samorządności to żart. Tyle w temacie

    • 23 2

    • Trzebiatowski paple bez sensu bo już o nim nikt nie pamięta (2)

      Dno

      • 2 7

      • ma jaja. Postawił się (1)

        • 8 3

        • po prostu smucił

          • 0 4

    • a co można śledzić jak dostępność jest zerowa?

      • 4 1

  • Całkowita porażka!!! (3)

    Ostatnie tygodnie pokazały jednoznacznie, że projekt Mevo okazał się totalną porażką, a regulowanie przez miasto jakichkolwiek transz powinno zostać wstrzymane do momentu usuniecia "niedociągnięć". Kolejna sprawa to rozliczenie osób nadzorujących Mevo, bo cała koncepcja wypozycznia ponad 4000 rowerów bez stacji doładowujących skazana była na porażkę.

    • 56 4

    • kolejny doświadczony realizator dużych projektów infrastrukturalnych (2)

      Ekspert bezobsługowych systemów rowerów publicznych wspomaganych elektrycznie sprawdzonych w kilkudziesięciu miastach I, II i III świata. Szkoda, że nie został zaangażowany w projekt od samego początku. Od wielu lat przecież był znany jako promotor przekształcania miast polskich w miasta przyjazne pieszym i rowerzystom. Naprawdę gość się marnuje. ;-)

      • 5 7

      • Kolejny urzędnik albo pracownik wykonawcy

        braniący swojej d...y bo juz jest gorąco. Ale.bez obaw. Instytucja 3 literowa jak juz dokonacie ostatniego przelewu wszystko rozliczy.

        • 13 1

      • za coś się płaci tym d**ilom prawda?A tak co projekt to niewypał czekamy na bilecik metropolitalny fala firemka obsadzona pociotami już zgarnia dotacje potem znowu się okaże że system się uczy źle nalicza pieniądze myli taryfę SKM z ZKM Gdynia ZTM Gdańsk czy Gryfem Żukowo zobaczysz ośle że tak będzie bo za wszystko za co bierze się niekompetentna i skorumpowana ferajna zmienia się w kupę g..wna

        • 0 0

  • przypominam - firma zarabia na czysto 740.000 miesięcznie (obecnie) (3)

    może zarabiać nawet ponad milion bez ruszenia palcem...

    • 42 5

    • Ale to 1wszy przelew od Miasta (2)

      Może rowerów brak bo kasy nie było

      • 2 6

      • przelew to dodatkowe pieniądze, ja mówię o wpływach z abonamentów (1)

        jak podawał portal jest obecnie zapisanych 74.000 osób - gdyby system działał, to zapisanych byłoby bez problemu 2x wiecej

        • 6 0

        • Zapisanych nie równa się płacących abonament

          Ja nie płacę kolejnego, mam to w tyle.

          • 0 0

  • Ostatni taniec elyt POwskich (2)

    • 31 11

    • Powiedzial glab z Pisu (1)

      • 1 5

      • Tylko nie głąb, peowski pustaku

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane