• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Złoty interes, lepszy niż narkobiznes, 10 mln za 1000 rowerów i jakąś kopię aplikacji a dostaną jeszcze 30 mln.

    • 38 3

  • Gdyby ... (2)

    to wprowadzali naukowcy, to najpierw sprawdziliby na szczurach, a nie na ludziach :)

    • 12 2

    • szczury nie jeżdżą na rowerach (1)

      • 0 3

      • Jak nie jeżdżą ?

        Wojciech jechał, widziałem w telewizji :)

        • 0 1

  • Po 1 (2)

    Rowery powinne byc zwykle bez napedu elektrycznego.
    Po 2 jesli juz wymyslili sobie elektryczne to na kazdej stacji powinna byc wbudowana ładowarka, po kazdym zwróceniu roweru przypinamy na stacji i automatycznie ładowane. Tyle w temacie

    • 29 2

    • instalacja takich stacji umożliwiających zasilanie zwiększyłaby koszty systemu (1)

      i wtedy skala krytyki przeszłaby skalę już uruchomionego hejtu

      • 2 6

      • doprawdy? to w takim Paryżu chyba już się z rozpaczy powisili

        koszty są teraz związane z wymiana baterii i z przemieszczaniem rowerów

        ty myślisz że to samo się robi?

        widzę bezmyślność, która charakteryzuje tych co uważają, że płatności karta są związane z kosztami, ale już obrót gotówka to nie

        • 4 2

  • Identyczne rowery sa we Wroclawiu (5)

    i tam jakos to dziala. Warto podejrzec jak tam jest to zrobione oraz kto jest operatorem...

    • 16 3

    • Wocław ma głównie (a może nawet wyłącznie) rowery nie wspomagane elektrycznie (4)

      Jest miastem dużo bardziej płaskim niż Trójmiasto zwłaszcza Gdynia - drugie po Zakopanem miasto z różnicami wysokości.

      • 6 1

      • podaj mi ile rowerów jeździ w Gdyni pod górkę - to że mamy taki teren to jedno (3)

        to że rowerów nie ma to co innego, a jeszcze coś innego ile z tych rowerów jeździ na Witomino

        • 0 3

        • W ogóle niewiele jeździ w Gdyni, bo ich nie ma - puste stojaki! (2)

          A pod górkę w Gdyni jest z centrum nie tylko na Witomino, ale również do Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin, Dąbrowy, Oksywia...

          • 11 0

          • wiem bo co jakiś czas sprawdzam mapkę - wszędzie zera (1)

            do tego juz pytałem parę osób, które jechały na mevo (ale jest ich bardzo mało w Gdyni) i potwierdzają, ze wynajecie to fuks i praktycznie nigdy ich nie ma

            w 'centrum' to nieco przesadziłeś

            ja - jak i wielu innych liczylismy na normalne rowery, nie elektryczne

            dla was mogłoby byc 10-25% max elektryków i problemu by nie było

            • 1 1

            • Ja - jak i wielu innych - liczyliśmy na wspomagane elektrycznie rowery. Że będą. Taka była umowa i takie zapowiedzi. Dla Was mogłoby być max. 10-25% klasycznych i problemu by nie było (albo możliwość wypożyczania rozładowanych).

              • 1 1

  • Nie działa? Płacimy i uczymy się (1)

    • 13 1

    • płacimy, potrącając kary umowne. O co chodzi?

      uczyć się warto cały czas

      • 2 1

  • Wałek !!!

    Wałek , i to na jaką furę siana.

    • 13 3

  • Nauczył? Jak jesteście niedouczeni to wracajcie do szkół. Jak zatrudniam kafelkarza to nie pozwalam mu się uczyć kosztem mojej

    łazienki i zlecenia!

    • 32 2

  • Co na to Krówka?

    • 12 4

  • Komisja sledcza...

    Komisja Śledcza powinna się tym zająć.... to przekręt na miarę Amber Gold...

    • 15 1

  • paranoja, przekręt (3)

    nie jeżdzę na rowerze, nie rozumiem więc dlaczego z moich podatków idą pieniądze na takie bzdury. Oprócz 500+, mieszkanie + ,proponuję komóra+, auto +,komputer+ itd. Emerytowi dadzą jednorazowo na rok 800zł, a na dzieciaka 6000 rocznie. Chyba doszliśmy do absurdu!

    • 19 17

    • Pojeździj na rowerze. Dotlenisz mózg.

      • 9 2

    • Nie chodzę do lekarza. Nie rozumiem dlaczego z moich podatków opłacam Twoje wizyty.

      • 0 0

    • emerycie czas na ciebie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane