• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Wiadukty i tramwaj do kiełpina

    Tramwaj od kiełpina na AK iwiadukty

    • 4 1

  • Szanowna pani Aneto Niezgodo.

    To, ze krzyzowanie tylu pasow ruchu na jednym poziomie powoduje korki nie wymaga zadnych analiz! Prosze zabrac sie za wlasciwa prace, czyli budowanie estakad. A nie za filozofowanie czy sa potrzebne, bo to powie Pani pierwsza z brzegu osoba stojaca w tych korkach.

    • 6 0

  • Dziwne, lobotomy jeszcze przejść naziemnych nie zaproponowały?

    • 1 0

  • Warianty

    Dla osób które stoją w korku i chcą pojechać na Morenę z obwodnicy - argument że korki utworzą się przy ul. 3 maja jest raczej i**otyczny. Czy naprawdę władze w Gdańsku są aż tak krótkowzroczne ?

    • 3 0

  • Zawsze powstają plany i analizy

    gdy zbliżają się wybory. A potem wracamy do tego dziadostwa. I tak od 25 lat.

    • 5 0

  • Nie zapomnijcie tylko id..i o tramwaju przez te estakady do kokoszek!

    • 3 0

  • Potrzebna analiza?

    Niech się ustawią rano w stronę centrum a po 15 w stronę obwodnicy.
    I po analizie....
    Tak samo półtora dekady debatują czy na obwodnicy trzeci pas jest potrzbny...
    Milionowa aglomeracja z dwoma pasami , bez pasa awaryjnego. Codziennie kilkukilometrowe korki przez jedną awarię lub kolizję...a oni debatują... załamka

    • 7 0

  • Nic nie zmieniać, bo to tylko przesunie korki

    • 0 2

  • DAWNO temu tak zaplanowali

    Nikt nie każe odrazu budować czteropasmówki narazie wystarczyło by coś takiego jak przy Galerii Bałtyckiej jednym torem tramwajowym dla młodego miasta i Jasienia poprowadzone po środku linia tramwajowa z mijankami. zamiast utrudniających ruch przejść naziemnych

    • 0 1

  • Szybki tramwaj (1)

    wzdłuż Armii Krajowej łączący centrum z górnym tarasem sprawiłby, że wielu mieszkańców przesiadłoby się na komunikację miejską. Projekt szybkiego tramwaju sięga czasów Gierka, czasów kiedy urbaniści przewidywali kierunki rozwoju miasta na dziesięciolecia w przód. Dodatkowe skrzyżowania nie poprawią płynności ruchu na opisywanej trasie W-Z.

    • 6 1

    • szybki to ty jestes w pisaniu bredni i nikt niechce ztych awaryjnych tramwajów korzystac a szybkie to one sa w tworzeniu korków

      i co dziennych awari

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane