- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (165 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (317 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (24 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (77 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (60 opinii)
Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?
Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.
AKTUALIZACJA, 12.07
W przetargu siedem firm złożyło oferty.
- Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
- LPW z Katowic - 117 772,50 zł
- PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
- Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
- Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
- Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
- Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł
Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.
Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypy
Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta
![Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3207/150x100/3207683__c_252_484_524_378__kr.webp)
Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.
![Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2578/150x100/2578523__kr.webp)
Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.
Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka
Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:
- Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
- Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
- Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa
Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?
Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. Cedrowa
- Analizy ruchu mają być wykorzystane w przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.
Opinie (362) 7 zablokowanych
-
2023-07-11 14:45
Wiadukty i tramwaj do kiełpina
Tramwaj od kiełpina na AK iwiadukty
- 4 1
-
2023-07-11 14:47
Szanowna pani Aneto Niezgodo.
To, ze krzyzowanie tylu pasow ruchu na jednym poziomie powoduje korki nie wymaga zadnych analiz! Prosze zabrac sie za wlasciwa prace, czyli budowanie estakad. A nie za filozofowanie czy sa potrzebne, bo to powie Pani pierwsza z brzegu osoba stojaca w tych korkach.
- 6 0
-
2023-07-11 14:54
Dziwne, lobotomy jeszcze przejść naziemnych nie zaproponowały?
- 1 0
-
2023-07-11 15:28
Warianty
Dla osób które stoją w korku i chcą pojechać na Morenę z obwodnicy - argument że korki utworzą się przy ul. 3 maja jest raczej i**otyczny. Czy naprawdę władze w Gdańsku są aż tak krótkowzroczne ?
- 3 0
-
2023-07-11 15:51
Zawsze powstają plany i analizy
gdy zbliżają się wybory. A potem wracamy do tego dziadostwa. I tak od 25 lat.
- 5 0
-
2023-07-11 16:15
Nie zapomnijcie tylko id..i o tramwaju przez te estakady do kokoszek!
- 3 0
-
2023-07-11 18:01
Potrzebna analiza?
Niech się ustawią rano w stronę centrum a po 15 w stronę obwodnicy.
I po analizie....
Tak samo półtora dekady debatują czy na obwodnicy trzeci pas jest potrzbny...
Milionowa aglomeracja z dwoma pasami , bez pasa awaryjnego. Codziennie kilkukilometrowe korki przez jedną awarię lub kolizję...a oni debatują... załamka- 7 0
-
2023-07-11 18:10
Nic nie zmieniać, bo to tylko przesunie korki
- 0 2
-
2023-07-11 19:23
DAWNO temu tak zaplanowali
Nikt nie każe odrazu budować czteropasmówki narazie wystarczyło by coś takiego jak przy Galerii Bałtyckiej jednym torem tramwajowym dla młodego miasta i Jasienia poprowadzone po środku linia tramwajowa z mijankami. zamiast utrudniających ruch przejść naziemnych
- 0 1
-
2023-07-11 20:52
Szybki tramwaj (1)
wzdłuż Armii Krajowej łączący centrum z górnym tarasem sprawiłby, że wielu mieszkańców przesiadłoby się na komunikację miejską. Projekt szybkiego tramwaju sięga czasów Gierka, czasów kiedy urbaniści przewidywali kierunki rozwoju miasta na dziesięciolecia w przód. Dodatkowe skrzyżowania nie poprawią płynności ruchu na opisywanej trasie W-Z.
- 6 1
-
2023-07-11 22:21
szybki to ty jestes w pisaniu bredni i nikt niechce ztych awaryjnych tramwajów korzystac a szybkie to one sa w tworzeniu korków
i co dziennych awari
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.