• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Przecież te nasypy pamiętają 1998 rok

    Jakie analizy to powinno się już teraz budować te estakady. Po cos tam to przygotowane jest. Po co jakieś d**ilne analizy na kolejne 7lat? Potem projekt przetarg kolejne 3 i budowa kolejne 2 to już z obsuwa mamy 15 lat?
    Rząd do wymiany i do zaorania

    • 8 0

  • nie wierzę

    , ze ktoś myśli i wykonuje jakiekolwiek analizy przy projektowaniu układu drogowego w Naszym Miescie.
    Wykonywane sa kosztowne inwestycje, z obecnościa w nich "szkolnych błędow"
    Przykladem skrzyzowanie Hallera z Płażyńskiego/czarny Dwór. Przecież główny potok aut z Hallera kieruje sie w stronę tunelu, a tam mamy tylko jeden korkujacy sie pas. Ale za to w " strategicznym kierunku "na plażę dwa pasy. gratulacje.

    • 2 0

  • "Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać."
    Budowa obydwu wiaduktów jest jak najbardziej zasadna. Umożliwi to zmianę programu sygnalizacji świetlnej i nadanie priorytetu na relację Łostowicka-Havla co odciąży te ulice. Wiadukt w kierunku Okopowej to również więcej miejsca dla skręcających w Havla i Łostowicką - będzie można zrobić po dwa pasy do skrętu, a i ci jadący na wprost nie będą blokowani przez wylewający się z prawo i lewoskrętów korek (szczególnie te w kierunku Havla, również w kierunku od Okopowej). Gdyby wiadukty były już wcześniej, to niezasadne byłoby budowanie pięciu pasów na wyjeździe z Havla.

    • 3 0

  • Estakady tylko zwieksza korki bo jeszcze wiecej osob bedzie jezdzic samochodem

    Janusze tego nie potrafią ogarnąć

    • 0 4

  • "Korki przesuną się na ulicę3-go Maja"... (1)

    Tym sposobem nie budujmy nic nowego, nie ulepszajmy istniejącego układu drogowego, bo przecież, gdzieś i tak się "zakorkuje". Zadzwońcie do burmistrza Los Angeles i powiedzcie, że po cholerę im po 8 pasów na autostradach, jak i tak korki wiecznie mają. Znając życie, za 10 lat wydłużą lewoskręt o 100m i to będzie na tyle...

    • 3 0

    • no wlasnie. po co w ogole w to inwestowac tyle kasy

      mozna tą kase lepiej wydać

      • 0 0

  • Szkoda tylko, że nowa pani prezydent za nic ma wyniki takiej ankiety. Zresztą. Co ona może...? Rada Miasta w d jej zdanie i robią po swojemu a ona tylko później strzela karpika w mediach.

    • 2 0

  • Bedzie wariant 3 bo najtanszy. A reszta pieniedzy na drogi rowerowe pojdzie

    A raczej na zamiane jezdni na drogi rowerowe.

    • 5 0

  • Tramwaj w ciagu całej trasy A. Krajowej!

    • 4 1

  • Jestem z Białegostoku, w którym jest najlepsza i świeża infrastruktura drogowa w Polsce. Pełno ścieżek rowerowych, wiaduktów, estakad i tuneli dla samochodów, to wszystko dzięki UE. Białostoczanie i Podlasianie uwielbiają porządek, bezpieczeństwo tak samo jest na Białorusi

    • 3 2

  • czas najwyższy na oba wiadukty, dziwie się, że jeszcze potrzeba analiz i że jeszcze ktoś się zastanawia...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane