• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Estakada?

    A dla czego nie tunel w kierunku obwodnicy. Będzie ciszej i krajobraz mniej ucierpi.

    • 0 0

  • A gdzie buspas i droga rowerowa?

    Takie badanie powinno uwzględniać powstanie buspasów na AK i drogi rowerowej.

    • 0 3

  • Po co pomiary?

    Wystarczy pojechac i zobaczyc co sie wyprawia. Normalny widzi, głupi musi zobaczyć a i tak nie uwierzy.

    • 2 0

  • Dawno to powinno być zrobione. (1)

    Pani Dulkiewicz żyje w matrixie,ma przygotowane wjazdy na wiadukt przez łostowicką,no ale......lepiej kupić rydwan.Jak tego nie opubikujecie pójdzie na fb i wszędzie.Głosowalem na PO ,ale w Gdańsku to już nigdy nie zagłosuję ani na Panią ani na PO dopuki się nie zajmiecie się południem gdańska!Południe Gdańska drogowo leży.Co deweloperka daje......Jak tak dalej będzie to pis i Kacperek będzie prezydenem.Nic dodać nic ująć.

    • 0 0

    • Brakuje 500m

      Sikorskiego od Kaflandu do Małomiejskiej. Kiedy się nieudacznicy za to weźmiecie? Czekacie na łapówę od Kauflandu ( banku PariBas - własciciela budynku i parkingu) żeby drogę wybudować w dół do Małomiejskiej?

      • 0 0

  • Lipa

    Całe to skrzyżowanie na hawla jest źle zaprojektowane od początku. Czemu przy remoncie lostowickiej nie wykonano estakady nad skrzyżowaniem kartuskiej z lostowicka? Teraz się zastanawiają? Wtedy nie było pieniędzy a teraz są? Gdzie niby Gdańsk omijany kasą państwową?

    • 1 0

  • Taaaa, jasne. Nie będzie estakady. Powracający temat i to pewnie przed wyborami.

    • 1 0

  • To jest dziadostwo nie planowanie

    w tym tempie rozładujemy trasẹ WZ gdzieś w okolicach 2050 roku
    .....smutne.

    • 1 0

  • mejster

    Durne pytania, tylko w Gdańsku jest tak mało skrzyżowań dwupoziomowych. Ten wiadukt miał być budowany w latach 90-tych nawet pale w ziemi są przygotowane i pszyczułki z jednej strony, a oni po 30 latach kiedy ruch 10krotnie wzrósł pytają czy jest potrzebny? SZok

    • 2 1

  • Tam już dawno powinien iść tramwaj do kokoszek.

    • 2 0

  • Zaprośmy jeszcze więcej aut do miasta. Gdańsk wytrzyma.

    Jeszcze tylko estakada, druga estakada, lewoskręt, prawoskręt, tunel i 4 nowe pasy w każdą stronę i problem korków zniknie!!!!!111

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane