• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Doprawdy jestem wstrząśnięty polotem DRMG. Już w latach siedemdziesiątych przewidzieli to architekci. Czyli za zgniłej

    komuny już potrafili to przewidzieć i przygotować pod taki projekt infrastrukturę drogową. Ale za przewspaniałego prezydenta nie byli w stanie tego zrealizować. Widocznie ich to przerosło. Okazało się , że jest to poza ich możliwościami percepcyjnymi, Takich oto mamy fachowców z nadania od ponad dwudziestu kilku lat.

    • 8 0

  • Zbudowali wam nową trasę tramwajową. (1)

    Przynajmniej niektórzy mogliby zmienić nawyki i przesiąść się na komunikację ... nie wszystkie jaśniepaństwo musi jeździć samochodem!

    • 0 5

    • Tramwaj jest tylko na fragmencie tej trasy a i tak samochodem jest szybciej

      • 1 0

  • (5)

    A teraz proponuję sprawdzić sobie co to jest popyt indukowany (a właściwie to induced demand).
    Poszerzanie dróg i budowanie kolejnych estakad w miastach ma mniej więcej tyle sensu co ustawiczne usiłowania mojego psa, żeby złapać własny ogon. Usprawnimy ruch, poszerzymy drogi - więcej ludzi pomyśli, że łatwiej jest dojechać do Gdańska samochodem i albo wyprowadzi się pod miasto albo porzuci transport publiczny na rzecz samochodu. I korki powrócą, wydłużą się, a jedyne co uda się osiągnąć - może będą zaczynać się w innym miejscu.
    Transportu nie da się rozwiązać tylko transportem indywidualnym. I nie wydaje mi się, żeby możliwe było poważne kwestionowanie tego twierdzenia.

    • 4 7

    • (3)

      To twierdzenie jest równie i**otyczne co inne wpisy z elementarza ekoterrorysty o tym, że ulice tną tkankę miejską tworząc getta.

      • 1 4

      • No to idź do sklepu na drugą stronę Armii Krajowej.

        A teraz wyobraź sobie że masz takie drogi ze wszystkich stron dookoła osiedla.

        • 2 1

      • Budują drogi i się dziwią, że ludzie chcą po nich jeździć. Czego tu nie rozumieć?

        • 1 0

      • Nie ogarniasz i nie potrafisz odpowiedzieć na temat to idziesz w obrażanie? słabiutko

        • 1 1

    • Też bym wolał, żeby dróg nie budowali, te co są zaorali i wszyscy żebyśmy wrócili do jazdy konnej. Ale by było fajnie. precz z nowoczesnością.

      • 1 1

  • Nawet wizualizacje z dwoma estakadami pokazują

    Jak bardzo przewymiarowane jest to skrzyżowanie z Łostowicką/Havla. Marnotrawstwo miejsca, żenada.

    • 2 0

  • W Gdańsku potrzebne

    są ogromne inwestycje w rozbudowę infrastruktury drogowej. Do tego trzeba wizji i chęci, których obecna władza nie ma. Oni są dobrze ustawieni, zadowoleni, pobierają pensje po 200 tys. rocznie zajmując się wymyślaniem uzasadnienia swojej indolencji, w stylu "kwietne łąki", czy "priorytetem jest ruch pieszy". Obecny stan infrastruktury i przestrzeni publicznej w Gdańsku to obraz niedorozwoju. O ile prywatne inwestycje pchają miasto do przodu, to Urząd Miasta utknął w mentalności PRL zmieszanej z religią klimatyczną i ideologią woke.

    • 5 1

  • Drogowcy są mądrzy, owszem, ale inaczej.

    Wiadomą rzeczą jest, iż dwupasmówka, zawsze gdzieś się kończy. Czy to będzie 3 Maja, czy Kartuska na Kokoszkach. Wiadukty, natomiast, udrożnią ruch pomiędzy dzielnicami. Choć tyle ulgi dla kierowców z Gdańska

    • 2 0

  • Wiadukt w obu kierunkach był już planowany w czasach PRL

    wtedy lepiej potrafili zaprojektować drogi. Teraz głównie ronda rysują tam gdzie jest na nie za ciasno.

    • 4 0

  • I znowu będą latami analizować a nic z tego nie wyniknie! (1)

    Ileż to razy było analizowane? Nawet niedawno UM wypowiadał się, ze nie planują budowy estakady nad Havla chociaż tam od początku był nasyp! Tak samo estakada aż się prosi na skrzyżowaniu Lostowickiej i Kartuskiej!

    • 5 0

    • Jak sypali nasyp, nikt nie przewidział inflacji takiej, że setki tysięcy ludzi wyprowadzą się za obwodnicę, bo ich nie stać na mieszkania w centrum.

      • 0 2

  • Taaaa (2)

    Już widzę jak p. Prezydentową cos z tym zrobi xD no chyba że wymyśli bubel taki jak z nową świętokrzyską czy adamowicza. Gdańsk przestaje być dla ludzi i mieszkańców a staje sie ostoją tylko dla znajomków dulkiewcz z marszy...

    • 6 0

    • Dorysują pas dla rowerów......Będzie to projekt na granicy umysłowych zdolności tej ekipy.

      • 2 0

    • A co jest nie tak z Adamowicza?

      Nawet raz się udało zrobić prawdziwą drogę dla rowerów...

      • 0 0

  • zacytuje beton urzędniczy "nie da się, bo się będzie blokować w centrum"

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane