• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • argument z przeniesieniem korków niżej jest słaby (2)

    Jak ktoś musi jechać niżej, to niech stoi w korku albo się przesiądzie na komunikację, trudno ale dlaczego z tego powodu mają stać ci wszyscy, którzy jadą w poprzek Havla, Łostowicką itd nie mówiąc już o jeździe w stronę Obwodnicy.

    • 32 8

    • sam sobie odpowiedziałeś :) (1)

      Przesiądź się na komunikację miejską :*

      • 3 10

      • Tylko niżej jest ona o niebo lepsza niż wyżej. Więc ludzie którzy mieszkają wyżej w sumie nie mają takiej opcji ;) więc albo polepszyć komunikacie na górnym tarasie albo estakada

        • 0 0

  • Estakada docelowo nic nie da.

    Bus pas i dobra komunikacja z przedmiesc do centrum.

    • 4 4

  • (2)

    Czyli zamiast wydłużenia lewoskrętu, co byłoby tutaj najtańszym i najmniej uciążliwym przy budowie rozwiązaniem, i wybudowania szybkiego tramwaju wzdłuż AK co najmniej pod Auchana i stację PKM Kiełpinek wraz z dużym parkingiem P+R towarzyszącym stacji, miasto rozważa dalsze brnięcie w ściąganie do centrum coraz większej liczby aut, której to i tak nie pomieści.

    • 3 6

    • (1)

      ludzi z Kokoszek to nie urządza, stacja Kiełpinek jest na totalnym odludziu, obsługuje w zasadzie jedno osiedle i nie dojeżdza tam żaden autobus

      • 3 1

      • Kiełpinek PKM nie ma być celem samym w sobie, a po prostu krańcówką i węzłem przesiadkowym. Po drodze wzdłuż AK jest coraz więcej nowych osiedli, dla których szybki tramwaj - nawet z dojazdem autobusem na przystanek tramwajowy - byłby zdecydowanie atrakcyjniejszą formą transportu niż wlekący się okrężnymi drogami i stojący w korkach autobus na Dolny Taras. W takim wypadku można by też było stworzyć połączenia autobusowe w Kokoszkach dowożące ludzi z osiedli do tramwaju.

        • 0 1

  • A co

    A co z analizą ruchu w szczycie w Starej Oliwie???

    • 1 0

  • Estakada w kierunku Obwodnicy i nie ma tematu.

    • 2 1

  • Jak budowa estakad - bardzo kosztowna - ma się do strategii miasta Gdanska (1)

    Uspokajania ruchu samochodowego?
    Czyżby w 99 procentach ta strategia była tylko teorią/ zapisem?

    • 5 1

    • Tak. Gdańska strategia miejska zakłada uspokojenie ruchu samochodowego, priorytet dla pieszych i rowerzystów oraz rozwój i zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego. Tymczasem miasto nadal utrzymuje drogi o tranzytowym charakterze z mnóstwem barier architektonicznych w środku miasta (case kładek na Zaspie nad Al. Rzeczypospolitej), piesi i rowerzyści muszą czekać wieki na światłach, a przy dwuetapowych przejściach nie ma często możliwości pokonania ich za jednym razem, a transport zbiorowy tworzony jest tak, by miał jak najmniej atrakcyjne czasy przejazdów, by miał jak najbardziej okrężne trasy. Do tego nawet na stosunkowo mało uczęszczanych skrzyżowaniach (Chałubińskiego - Dragana - Sikorskiego, Sikorskiego - Cienista - Witosa) pojazdy marnują po kilka minut czekając na światłach, by przepuścić samochody, których albo nie ma, albo których jest garstka.

      • 3 2

  • Zamist analizy wystarczy przez tydzień jeździć na Armii Krajowej w pobie strony.

    I wnoski sa oczywiste: kierunek do obwodnicy estakada niezbędna, dla kieunku Al. Havla I Obwodnicy; dla kierunku 3 Maja na wprost i dla lewoskrętu w Łostowicką. O ile budowa estakad w kierunkach "na wprost" nie powinna stranowić problemu, to obydwa lewoskręty mogą być problematyczne ze wzgledu na brak miejsca lub zakresu inwestycji (koszt budowy skrzyżowań wielopoziomowych jest znacznie wyższy)

    • 2 1

  • Przesuwanie korka ma sens

    Bo każdy bliżej celu, krok następny załatwi problem. Jak miasto nie chce mieć pracowników i kady z podatków to proponuje mur na wjeździe do miasta. Mieszkańców w końcu mnogo

    • 6 0

  • ale ci w urzędzie są bez granicznie żałośni....pfuuu "zaradni"

    zakładam, że wyjdzie im, aby wybudować 2 estakady, aby udrożnić ruch i rozluźnić korki, aby następnie zrobić skrzyżowania z cedrową i nastawiać świateł i pasów. żal ..... ściska kto tam siedzi i o czym myśli. Najważniejsze, że nie z ich kasy to mogą wymyślać do woli jak utrudnić życie mieszkańcom.

    • 5 0

  • A ci z urzedu sami

    Nie potrafia tej analizy zrobic? Tacy specjalisci od picia kawy.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane