- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (224 opinie)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (48 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (108 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (186 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (322 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (365 opinii)
Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?
Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.
AKTUALIZACJA, 12.07
W przetargu siedem firm złożyło oferty.
- Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
- LPW z Katowic - 117 772,50 zł
- PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
- Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
- Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
- Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
- Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł
Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.
Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypy
Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta
![Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3207/150x100/3207683__c_252_484_524_378__kr.webp)
Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.
![Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2578/150x100/2578523__kr.webp)
Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.
Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka
Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:
- Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
- Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
- Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa
Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?
Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. Cedrowa
- Analizy ruchu mają być wykorzystane w przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.
Opinie (362) 7 zablokowanych
-
2023-07-11 08:36
argument z przeniesieniem korków niżej jest słaby (2)
Jak ktoś musi jechać niżej, to niech stoi w korku albo się przesiądzie na komunikację, trudno ale dlaczego z tego powodu mają stać ci wszyscy, którzy jadą w poprzek Havla, Łostowicką itd nie mówiąc już o jeździe w stronę Obwodnicy.
- 32 8
-
2023-07-11 08:54
sam sobie odpowiedziałeś :) (1)
Przesiądź się na komunikację miejską :*
- 3 10
-
2023-07-11 19:51
Tylko niżej jest ona o niebo lepsza niż wyżej. Więc ludzie którzy mieszkają wyżej w sumie nie mają takiej opcji ;) więc albo polepszyć komunikacie na górnym tarasie albo estakada
- 0 0
-
2023-07-11 08:38
Estakada docelowo nic nie da.
Bus pas i dobra komunikacja z przedmiesc do centrum.
- 4 4
-
2023-07-11 08:39
(2)
Czyli zamiast wydłużenia lewoskrętu, co byłoby tutaj najtańszym i najmniej uciążliwym przy budowie rozwiązaniem, i wybudowania szybkiego tramwaju wzdłuż AK co najmniej pod Auchana i stację PKM Kiełpinek wraz z dużym parkingiem P+R towarzyszącym stacji, miasto rozważa dalsze brnięcie w ściąganie do centrum coraz większej liczby aut, której to i tak nie pomieści.
- 3 6
-
2023-07-11 08:42
(1)
ludzi z Kokoszek to nie urządza, stacja Kiełpinek jest na totalnym odludziu, obsługuje w zasadzie jedno osiedle i nie dojeżdza tam żaden autobus
- 3 1
-
2023-07-11 08:58
Kiełpinek PKM nie ma być celem samym w sobie, a po prostu krańcówką i węzłem przesiadkowym. Po drodze wzdłuż AK jest coraz więcej nowych osiedli, dla których szybki tramwaj - nawet z dojazdem autobusem na przystanek tramwajowy - byłby zdecydowanie atrakcyjniejszą formą transportu niż wlekący się okrężnymi drogami i stojący w korkach autobus na Dolny Taras. W takim wypadku można by też było stworzyć połączenia autobusowe w Kokoszkach dowożące ludzi z osiedli do tramwaju.
- 0 1
-
2023-07-11 08:41
A co
A co z analizą ruchu w szczycie w Starej Oliwie???
- 1 0
-
2023-07-11 08:41
Estakada w kierunku Obwodnicy i nie ma tematu.
- 2 1
-
2023-07-11 08:43
Jak budowa estakad - bardzo kosztowna - ma się do strategii miasta Gdanska (1)
Uspokajania ruchu samochodowego?
Czyżby w 99 procentach ta strategia była tylko teorią/ zapisem?- 5 1
-
2023-07-11 09:04
Tak. Gdańska strategia miejska zakłada uspokojenie ruchu samochodowego, priorytet dla pieszych i rowerzystów oraz rozwój i zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego. Tymczasem miasto nadal utrzymuje drogi o tranzytowym charakterze z mnóstwem barier architektonicznych w środku miasta (case kładek na Zaspie nad Al. Rzeczypospolitej), piesi i rowerzyści muszą czekać wieki na światłach, a przy dwuetapowych przejściach nie ma często możliwości pokonania ich za jednym razem, a transport zbiorowy tworzony jest tak, by miał jak najmniej atrakcyjne czasy przejazdów, by miał jak najbardziej okrężne trasy. Do tego nawet na stosunkowo mało uczęszczanych skrzyżowaniach (Chałubińskiego - Dragana - Sikorskiego, Sikorskiego - Cienista - Witosa) pojazdy marnują po kilka minut czekając na światłach, by przepuścić samochody, których albo nie ma, albo których jest garstka.
- 3 2
-
2023-07-11 08:49
Zamist analizy wystarczy przez tydzień jeździć na Armii Krajowej w pobie strony.
I wnoski sa oczywiste: kierunek do obwodnicy estakada niezbędna, dla kieunku Al. Havla I Obwodnicy; dla kierunku 3 Maja na wprost i dla lewoskrętu w Łostowicką. O ile budowa estakad w kierunkach "na wprost" nie powinna stranowić problemu, to obydwa lewoskręty mogą być problematyczne ze wzgledu na brak miejsca lub zakresu inwestycji (koszt budowy skrzyżowań wielopoziomowych jest znacznie wyższy)
- 2 1
-
2023-07-11 08:51
Przesuwanie korka ma sens
Bo każdy bliżej celu, krok następny załatwi problem. Jak miasto nie chce mieć pracowników i kady z podatków to proponuje mur na wjeździe do miasta. Mieszkańców w końcu mnogo
- 6 0
-
2023-07-11 08:52
ale ci w urzędzie są bez granicznie żałośni....pfuuu "zaradni"
zakładam, że wyjdzie im, aby wybudować 2 estakady, aby udrożnić ruch i rozluźnić korki, aby następnie zrobić skrzyżowania z cedrową i nastawiać świateł i pasów. żal ..... ściska kto tam siedzi i o czym myśli. Najważniejsze, że nie z ich kasy to mogą wymyślać do woli jak utrudnić życie mieszkańcom.
- 5 0
-
2023-07-11 08:55
A ci z urzedu sami
Nie potrafia tej analizy zrobic? Tacy specjalisci od picia kawy.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.