• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Na skrócie od Cedrowej przez Kartuska skrótem na starej Myśliwskiej do Piekarniczej powinien być jednokierunkowy. Nie trzeba żad

    • 0 0

  • 30 lat za późno. (1)

    Bo min. od 20 lat powinna być estakada, choć po jednym pasie w kązdym kierunku. Ile czasu zaoszczędzonego, a o wydzielonych spalinach w codziennych korkach nie wspomnę.

    • 4 0

    • Zero i zero.

      Przesuwając korek w stronę miasta zwiększasz go kilkukrotnie. Tak samo z drugiej strony z wiecznie zakorkowaną obwodnicą.

      • 0 3

  • Już wiadomo co będzie (1)

    Analiza wykaże konieczność budowy buspasów i brak konieczności budowy estakad...

    • 7 0

    • Ja bym dołożył jeszcze kilku "leżących policjantów". Czemu nie ?! Jak szaleć, to na całego.

      • 2 0

  • Bez wydawania kasy na analizę odpowiedź brzmi TAK

    • 2 0

  • Analiza analizą pogania

    Tu nie ma co analizować, bo to sprowadza się do mierzenia cukru w cukrze w stosunku do promieniowania podziemnego a może i kosmicznego w tych czasach ;-) Tu jest potrzebny spojny, wieloletni, zintegrowany plan. Zintegrowany, bo obejmujący zarówno rozwój miasta (w tym cześci usługowo/przemysłowej), zmiany liczby mieszkańców (gdzie, ilu) zakładów (ich typu i "zapotrrzebowania" na transport), rozbudowę sieci dróg dojazdowych/przelotowych, rozwój zbior-komu (autobusy, tramwaje, pkm, skm) i w końcu chodniki i DDR, a także propagowanie (ale nie propaganowe ale faktyczne) odchodzenia od systemu 1 osoba - 1 samochód (ale to musi być korzytna alternatywa, a nie konieczny przymus).
    Bez tego rozwiąze się na chwilę problem, o którym wiadomo od niemal 20 lat (a jak popatrzy się na przyczólki estakad - to wiadomo było i 30-40 lat temu), ale to będzie znieczulenie miejscowe - które będzie nastawione nie na poprawę sytuacji ale na chwilowy efekt WOW - Patrzcie to nasze, przez nas wykonane - głosujcie na nas! A za chwilę jakiść nowo-mądry, zrobi 10 przejśc dla pieszych na W-Z - bo będzie łączył tkankę miejską Siedlec i Wzgórza Mickiewicza z Chełmem i korki wróca ;-)
    To jest projekt na lata, a w GD takiego myślenia nigdy nie było. wystarczy przejśc się na jakiekolwie nowe osiedle, czy to na Południu, czy dolnym tarasie. Blok przy bloku totalny brak szerszej perspektywy - jak ci ludzie dojadą do pracy/szkoły - którędy, czym? To wydaje się nieistotne, a jak czyta się plany to w niektórych miejscach, gdzie właśnie powstają bloki na 2-3 tysiące osób - układ drogowy nie zmienił się od 40 /50 lat i nie ma planów na jego rozbudowe przez kolejne 30... a okolica to dźwig przy dźwigu.
    Jedyne co mnie pociesza, to że za parę lat będę jak mój słowiański wq... osiągnie punkt wrzenia sprzedam to wszytko i pojadę w Karokonosze ;-) Choć mam nadzieję, że jednak Mój Gdańsk - będzie sie rozwijał z głową. Tu się urodziłem i tu wróciłem z wieloletnich wojaży po świecie.

    • 9 0

  • Ściema (1)

    Pozorowanie działań, 3 fikcyjne warianty, kilka obrazków i ankieta dla ćwierćinteligentów. Jak to, że nic nie robimy? No przecież...

    • 9 0

    • Tak, zdecydowanie tak ! Przecież wybory za niedługo. Trzeba czymś mamić gawiedź.

      • 2 0

  • Estakady

    Ja wykonałem pale 1500 pod te estakady PPRM.

    • 0 0

  • pomysł idealny (5)

    Jeśli Miasto nie chce zbudować estakady, to zgadzam się na budowę tunelu w zamian. Dobry plan?

    • 5 0

    • Spoko, ale każdy właściciel samochodu w mieście musi się zrzucić na jego koszt. Pasi? (4)

      Wyjdzie coś koło 2-3k na głowę, nie tak dużo przecież :)

      • 0 0

      • (3)

        Niech rowerzyści zrzucą się na drogi rowerowe. Pasi?

        • 0 0

        • Dawaj. (2)

          Bo jak na razie, płacą w podatkach tyle samo co kierowcy, a dostają z tego może 0.05%.

          • 0 0

          • (1)

            Rowerzyści płacą jakieś podatki z racji tego, że są rowerzystami?

            • 0 0

            • Dokładnie tyle samo co kierowcy jeżeli chodzi o infrastrukturę w mieście.

              Tyle że na kierowców co roku idą setki milionów, a rowerzystom rzuca się jakieś ochłapy...

              • 0 0

  • Estakada w ciągu Armii Krajowej jest potrzebne na przedwczoraj

    • 4 0

  • Estakada i wydluzony lewoskret

    Powinny byc tam wykonane w trakcie pierwotnej budowy, ale zrezygnowano z tego zeby zaoszczedzic. Dzieki temu tysiace mieszkancow od 10 lat stoi w korkach, nie mowiac juz o tym, ze dzis budowa bedzie 5x drozsza. Takie oszczednosci.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane