- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (265 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (59 opinii)
- 3 Będzie pył, nie będzie premii? (65 opinii)
- 4 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (130 opinii)
- 5 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (106 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (41 opinii)
Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?
Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.
AKTUALIZACJA, 12.07
W przetargu siedem firm złożyło oferty.
- Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
- LPW z Katowic - 117 772,50 zł
- PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
- Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
- Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
- Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
- Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł
Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.
Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypy
Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta
![Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3207/150x100/3207683__c_252_484_524_378__kr.webp)
Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.
![Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2578/150x100/2578523__kr.webp)
Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.
Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka
Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:
- Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
- Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
- Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa
Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?
Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. Cedrowa
- Analizy ruchu mają być wykorzystane w przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.
Opinie (362) 7 zablokowanych
-
2023-07-11 08:56
Na skrócie od Cedrowej przez Kartuska skrótem na starej Myśliwskiej do Piekarniczej powinien być jednokierunkowy. Nie trzeba żad
- 0 0
-
2023-07-11 09:06
30 lat za późno. (1)
Bo min. od 20 lat powinna być estakada, choć po jednym pasie w kązdym kierunku. Ile czasu zaoszczędzonego, a o wydzielonych spalinach w codziennych korkach nie wspomnę.
- 4 0
-
2023-07-11 09:23
Zero i zero.
Przesuwając korek w stronę miasta zwiększasz go kilkukrotnie. Tak samo z drugiej strony z wiecznie zakorkowaną obwodnicą.
- 0 3
-
2023-07-11 09:08
Już wiadomo co będzie (1)
Analiza wykaże konieczność budowy buspasów i brak konieczności budowy estakad...
- 7 0
-
2023-07-11 09:29
Ja bym dołożył jeszcze kilku "leżących policjantów". Czemu nie ?! Jak szaleć, to na całego.
- 2 0
-
2023-07-11 09:09
Bez wydawania kasy na analizę odpowiedź brzmi TAK
- 2 0
-
2023-07-11 09:10
Analiza analizą pogania
Tu nie ma co analizować, bo to sprowadza się do mierzenia cukru w cukrze w stosunku do promieniowania podziemnego a może i kosmicznego w tych czasach ;-) Tu jest potrzebny spojny, wieloletni, zintegrowany plan. Zintegrowany, bo obejmujący zarówno rozwój miasta (w tym cześci usługowo/przemysłowej), zmiany liczby mieszkańców (gdzie, ilu) zakładów (ich typu i "zapotrrzebowania" na transport), rozbudowę sieci dróg dojazdowych/przelotowych, rozwój zbior-komu (autobusy, tramwaje, pkm, skm) i w końcu chodniki i DDR, a także propagowanie (ale nie propaganowe ale faktyczne) odchodzenia od systemu 1 osoba - 1 samochód (ale to musi być korzytna alternatywa, a nie konieczny przymus).
Bez tego rozwiąze się na chwilę problem, o którym wiadomo od niemal 20 lat (a jak popatrzy się na przyczólki estakad - to wiadomo było i 30-40 lat temu), ale to będzie znieczulenie miejscowe - które będzie nastawione nie na poprawę sytuacji ale na chwilowy efekt WOW - Patrzcie to nasze, przez nas wykonane - głosujcie na nas! A za chwilę jakiść nowo-mądry, zrobi 10 przejśc dla pieszych na W-Z - bo będzie łączył tkankę miejską Siedlec i Wzgórza Mickiewicza z Chełmem i korki wróca ;-)
To jest projekt na lata, a w GD takiego myślenia nigdy nie było. wystarczy przejśc się na jakiekolwie nowe osiedle, czy to na Południu, czy dolnym tarasie. Blok przy bloku totalny brak szerszej perspektywy - jak ci ludzie dojadą do pracy/szkoły - którędy, czym? To wydaje się nieistotne, a jak czyta się plany to w niektórych miejscach, gdzie właśnie powstają bloki na 2-3 tysiące osób - układ drogowy nie zmienił się od 40 /50 lat i nie ma planów na jego rozbudowe przez kolejne 30... a okolica to dźwig przy dźwigu.
Jedyne co mnie pociesza, to że za parę lat będę jak mój słowiański wq... osiągnie punkt wrzenia sprzedam to wszytko i pojadę w Karokonosze ;-) Choć mam nadzieję, że jednak Mój Gdańsk - będzie sie rozwijał z głową. Tu się urodziłem i tu wróciłem z wieloletnich wojaży po świecie.- 9 0
-
2023-07-11 09:10
Ściema (1)
Pozorowanie działań, 3 fikcyjne warianty, kilka obrazków i ankieta dla ćwierćinteligentów. Jak to, że nic nie robimy? No przecież...
- 9 0
-
2023-07-11 09:27
Tak, zdecydowanie tak ! Przecież wybory za niedługo. Trzeba czymś mamić gawiedź.
- 2 0
-
2023-07-11 09:15
Estakady
Ja wykonałem pale 1500 pod te estakady PPRM.
- 0 0
-
2023-07-11 09:20
pomysł idealny (5)
Jeśli Miasto nie chce zbudować estakady, to zgadzam się na budowę tunelu w zamian. Dobry plan?
- 5 0
-
2023-07-11 09:31
Spoko, ale każdy właściciel samochodu w mieście musi się zrzucić na jego koszt. Pasi? (4)
Wyjdzie coś koło 2-3k na głowę, nie tak dużo przecież :)
- 0 0
-
2023-07-11 09:41
(3)
Niech rowerzyści zrzucą się na drogi rowerowe. Pasi?
- 0 0
-
2023-07-11 09:51
Dawaj. (2)
Bo jak na razie, płacą w podatkach tyle samo co kierowcy, a dostają z tego może 0.05%.
- 0 0
-
2023-07-11 10:07
(1)
Rowerzyści płacą jakieś podatki z racji tego, że są rowerzystami?
- 0 0
-
2023-07-11 10:14
Dokładnie tyle samo co kierowcy jeżeli chodzi o infrastrukturę w mieście.
Tyle że na kierowców co roku idą setki milionów, a rowerzystom rzuca się jakieś ochłapy...
- 0 0
-
2023-07-11 09:22
Estakada w ciągu Armii Krajowej jest potrzebne na przedwczoraj
- 4 0
-
2023-07-11 09:24
Estakada i wydluzony lewoskret
Powinny byc tam wykonane w trakcie pierwotnej budowy, ale zrezygnowano z tego zeby zaoszczedzic. Dzieki temu tysiace mieszkancow od 10 lat stoi w korkach, nie mowiac juz o tym, ze dzis budowa bedzie 5x drozsza. Takie oszczednosci.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.