• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Przyczółki pod estakadę gotowe od dziesiątków lat

    ale kasę na analizę trzeba wydać...

    • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkaniec Chełmu (31)

    Estakada na AK/Havla w kierunku Obw. rozładuje popołudniowe korki - dobra opcja. Estakada na AK/Havla w kierunku Gd przesunie korek w kierunku węzła Groddecka, nie rozładuje to korków bo to skrzyżowanie w centrum z 3-go Maja, Okopową jest wąskim gardłem. Władze Miasta powinny opracować koncepcję rozbudowy Świętokrzyskiej na odc. Havla/Niepołomicka oraz Małomiejskiej, ewentualnie porządnie zainwestować w ul. Kampinoską by utworzyć nową żyłę komunikacyjną do południowych osiedli.

    Ponadto na mojej dzielnicy zauważyłem trend, że ludzie omijają Witosa i objeżdżają cały tzw. "nowy Chełm" przez Dragana. Niestety ilość nieskoordynowanych sygnalizacji świetlnych dużo bardziej wydłuża podróż niż kilka "chopków". Do tego lewoskręt z Witosa na Wilanowską również do znacznego wydłużenia. Ludzie omijają węzeł AK/Havla. Wtedy rozbudowa Wilanowskiej, co rozumiem byłoby trudne.

    Tylko tyle i aż tyle...

    • 144 25

    • (13)

      "Estakada na AK/Havla w kierunku Gd przesunie korek w kierunku węzła Groddecka," - nie prawda - większość skręca w Havla lub Łostowicką - dodatkowo wydłużył bym i zrobił 2 pasowy zjazd z WZ na wykości Szadółek jadąc w stronę gdańska - bo to miejsce generuje korki - zwłaszcza dzięki cawaniakom co się wcioskają z lewego

      • 9 5

      • Jeżeli większość skręca, to estakada kompletnie nic nie da. (7)

        Więc po co marnować na nią pieniądze?

        • 12 11

        • A jeździsz tamtędy? (6)

          Skręcający w Havla i Łostowicką blokują ruch na wprost, więc chociażby po to. Dodatkowo z pełną estakada można by zmienić cykle świateł na Łostowickiej/Havla, co również usprawni ruch.

          • 20 6

          • Były projekty w BO na przedłużenie lewoskrętów.

            Nikt ich nie chciał, więc jak widać, nikomu nie były potrzebne.

            • 5 8

          • No właśnie bzdury gadasz, bo w kierunku Gdańska korki są głównie rano. (4)

            I zbierają ruch z Havla na Armii Krajowej. Estakada spowoduje większe korki przy wyjeździe z Havla i w sposób oczywisty spowoduje większe korki na węźle Groddecka.

            • 1 6

            • To tylko rano można tamtędy jeździć? (2)

              Każdego popołudnia tracę tam jakieś 10 minut na powrocie do domu. Jeszcze 5-6 lat temu nie było problemu.

              • 4 0

              • (1)

                No to po budowie estakady bedziesz tracił 10 min na Havla, albo na innym kolejnym wąskim gardle. Estakasa prosto zwiększy tłok na obwodnicy itd/itp. Oczywiście - znajdą się beneficjenci rozwiązania, ale będzie ich znacznie mniej niż sie wydaje

                • 0 1

              • Nie będę bo skręcam na Chełm.

                Przyjmując taki punkt widzenia to moglibyśmy nic nie robić. Poza tym ta teza nie jest prawdziwa, bo czasami jest tylko jedne wąskie gardło na trasie. Wystarczy popatrzeć jak upłynnił się ruch na Kartuskiej od Nowatorów do Obwodnicy. Oczywiści przez ten krótki okres zanim zamknęli Budowlanych.

                • 0 0

            • Jaa

              Jeżdżę tam popołudniu i też stoimy od zjazdu na szadółki do skrzyzowania z Łostowicką, każdy dzień w tygodniu przed 17 są tam korki

              • 0 0

      • Czyli estakada w tym kierunku nie jest potrzebna? (4)

        Zresztą bzdury gadasz.

        • 4 9

        • (3)

          a gdzie tak napisano ? umiesz czytać ze zrozumieniem czy sam piszesz swoje dialogi ?

          • 0 0

          • Skoro większość skręca, to nie będzie z niej korzystać. (2)

            A skoro większość nie będzie z niej korzystać, po co wywalać pieniądz w błoto?

            • 2 4

            • Na razie3 w błoto wydają kasę na analizę ruchu (1)

              Zrobić wiadukty i nie zadawać głupich pytań

              • 7 4

              • I zatkać węzeł śródmieście na amen?

                • 3 5

    • skończy się na (8)

      buspasie, taka będzie analiza.
      i cyk, pora na CS

      • 11 2

      • I spoko. Akurat autobusu tam brakuje. (7)

        • 9 4

        • P9 co tam autobus? Kto będzie z kiego korzystał. (6)

          Nikt z Chełmu nie będzie tam iść na przystanek, mając tramwaj pod bokiem.

          • 8 1

          • Ale z Ujeściska, Jasienia, czy Kiełpinka już tak. (5)

            Autobusy jeżdżą tam takimi zygzakami, że da się do centrum szybciej dotrzeć rowerem...

            • 6 2

            • Jedna odpowiedź. PKM. (4)

              A poza tym zobacz gdzie jest Ujescisko, a gdzie AK. Będą iść 15 minut.

              • 2 2

              • Fragment AK przebiega przez Ujeścisko ;p

                • 1 2

              • PKM to przykład g...nianego podejścia do rozwiązania problemu z dojazdem do centrum (2)

                PKM powinna skupiać ruch samochódów osobowych z górnego tarasu. Powinny być duże parkingi, dobry dojazd z okolicznych osiedli środkami transportu publicznego. Na Jasieniu parking jest za mały i ludzie jeżdżą na Kiełpinek. W rezultacie ok 8:00 - 8:30 nie ma już miejsc do parkowania i na Jasieniu i na KIełpinku i ludzie ratują się parkując w róznych miejscach, o czym wie Straż Miejska surowo każąc klientów PKM. Kolejnym przykłądem jest brak przystanku PKM na wysokości Karczemek. Jest tutaj szkoła na 800 osób (około) i na pewno wiele osób, w tym młodzieży chętnie by skorzystało z przystanku w tym miejscu. Oczywiście okazuje się, że przystanek Kiełpinek jest zbyt blisko. Ale akurat to są dwa oddzielne :potoki" pasażerów. Kiełpinek to Wiszące Ogrody. nowy przystanek to Karczemki. Żeby z Karczemek dostać się do PKM Kiełpinek, trzeba pokonać piechotą bardzo niebezpieczny odcinek wzdłuż drogi, bez żadnych zabepieczeń (kiedy w końcu się za to zabiorą?), albo skorzystać z 2 autobusów,.

                • 4 0

              • Mirro, dokładnie jest tak jak mówisz

                • 0 0

              • brawo

                brawo, podpisuję się obiema rękami

                • 0 0

    • Przecież nie wszyscy jadą do centrum, wielu skręca w Łostowicką albo na Chełm

      • 5 0

    • Korki sie niedługo zmniejszą bo władze gdańska chce wprowadzic ograniczenia do jazdy autem spalinowym w miescie!! (1)

      • 3 3

      • I po co?

        Wystarczy robić prawdziwe przeglądy co roku, a ograniczenia same się wprowadzą.

        • 3 1

    • Tylko częściwo można się zgodzić, tak jak niektoezy piszą bardzo wiele osób skręca w Łostowicką/Havla a

      Po prostu przy okazji rozbudowy estakady w kierunku centrum trzeba dodatkowo lekko przeprojektować Węzeł Grodecka i to skrzyżowanie/wiadukt aby zwiększyć jego przepustowość. Przecież kojarzę coś, że i tak ma być odnawiany/przebudowywany ten wiadukt to przy okazji można by lekko przebudować to skrzyżowanie. Wystarczyłoby aby z trasy WZ 2 pasy płynnie przechodziły w Podwale Przedmiejskie a nie jak teraz, że schodzą się w jeden kosztem 2 pasów zjazdowych z estakady... Stosunkowo mało zmian a przepustowość znacznie by wzrosła

      • 2 0

    • Rozwiąże kilka kwestii. Blokowanie Havla przy wjeździe na Łosotiwcką / Armii Krajowej

      Prawoskręt w AK blokuje jeden pas w Kierunku Łostowickiej. Skręt w AK w kierunku Auchana - poprawa płynności ruchu. I najwązniejsze - o ile będzie miejsce (tutaj może byc problem) większy parking dla samochodów osobowych dla tych, którzy chcą zjechać trawajem na dół. Dziwne, że nic się o tym nie mówi!

      • 0 0

    • Co z Kartuska w kierunku Lezna?

      • 0 1

    • Forum

      To niech jeszcze jedno forum postawią na pohulance, będzie pięknie i serdecznie

      • 0 0

    • Robercie

      Na dole, na węźle Goddecka trzeba było zrobić jednopasmową estakadę np. ze środkowego pasa AK i wpiąć ją w dwupasmową , istniejącą estakadę prowadzącą z centrum w lewo, w kierunku na Elbląg.

      • 0 0

  • Nasz klient nasz pan

    czyli skoro już mają postawioną tezę że budowa estakad będzie bezzasadna (mimo że w rzeczywistości jest bardzo potrzebna) to GZDiZ wybierze taką firmę która to potwierdzi, a pewnie nawet zaleci tam budowę ścieżki rowerowej i buspasów. Między bajki takie "badania"...

    • 10 0

  • analiza

    wykona ja pg w nocny wekend tak jak dla spacerowej i sprawa sie rypla

    • 3 0

  • (3)

    Jestem zwolennikiem wiaduktow w obu kierunkach. Jeśli ktoś się martwi korkiem na dole to można wsiąść w tramwaj albo zrobić bus pas do zatoczki autobusowej, która jest nieużywana

    • 18 6

    • Zdumiewające, że nadal

      żyjemy w socjalizmie - czyli systemie walczącym z problemami nieznanymi w innych systemach. Myśl S. Kisielewskiego nadal aktualna.

      • 1 0

    • (1)

      Czyli zamiast smrodzić samochodami u góry, będziecie nimi smrodzili i truli ludzi w centrum. Świetny pomysł.

      • 0 2

      • Na dole jest więcej opcji skręcenia np w lostowicka i havla żeby ominąć korek. Tak tej opcji nie ma i nigdzie się nie dojdzie. Trzeba stać

        • 0 0

  • Ciekawa koncepcja

    Wreszcie ktoś pomyślał, bo ostatnio robi się kolejne klasyczne przejścia dla pieszych i ograniczenie prędkości do 50 km/h.

    • 2 0

  • Estakady powinny powstać

    Dwa pasy wyjazdowe i buspas wjazdowy

    • 3 1

  • My chcemy dwie estakady!!! W kierunku do Centrum i Obwodnicy!!!

    Co za półśrodki tu chcecie wstawić! Podstawa to odkorkowanie skrzyżowania Havla i Łostowicka! Estakada pozwoli wydłużyć światła i udrożnić tam ruch. To że korki się przeniosą dalej nie jest usprawiedliwieniem takiego podejścia i jakiś półśrodków. To już powinno być z 10 lat temu tam zbudowane.

    • 14 5

  • wariant 1

    to jedyna rozsądna opcja

    • 4 1

  • Mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy aby zrobić taką analizę teraz, w okresie wakacyjnym (2)

    Akurat teraz jest trochę mniejszy ruch na drogach bo ludzie na urlopach + nie wożą dzieci do szkól i aby później im nie wyszło, że w sumie to nie jest tak źle i nie potrzeba żadnych inwestycji;)

    • 33 1

    • racja, powinni robić w listopadzie albo na początku grudnia. wtedy jest największy ruch, mało kto jest na urlopie, na rowerach czy na pieszo też poruszają się nieliczni.

      • 5 1

    • Ciekawe że analiza nie obejmuje skrzyżowań w centrum :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane