• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Wybory jakieś, czy coś? (8)

    Że sobie o estakadzie przypomnieli? Bo na codzień to tylko sałatka z "uspokajania ruchu" i "promocji komunikacji zbiorowej" podlana pseudo-eko-sosikiem.

    • 119 4

    • 1 wariant popraosze i to szybciutko po jesteśmy dawno po czasie podejmowania takich decyzji - no ale lepiej późno niż wcale - do roboty !!! od gadania niczego nie przybywa ... co widać po CPK

      • 7 1

    • (6)

      Gdyby to było spowodowane wyborami, to by nie wyjeżdżali z pomysłem zmniejszającym korki mieszkańcom okolicznych wiosek, a zwiększającym mieszkańcom Gdańska.

      • 2 5

      • (1)

        Pieniądze samorządowe wydane na wymalowanie reklam na autobusach o wyborach do parlamentu. Nie lepiej wydać to na odkorkowanie Gdańska i oddania ludziom pustostanow?

        • 1 1

        • a co mieliśmy kupić miecz krzyżacki dla rydzyka ? moze won jungingena dla jaśnie króla torunia

          • 2 1

      • (3)

        Jasień, Ujeścisko czy Szadółki to też Gdańsk. Mieszkańcy tamtych dzielnic mają prawo do takiej samej jakości infrastruktury jak mieszkańcy Wrzeszcza czy Przymorza.

        • 2 0

        • (2)

          Mieszkańcy Wrzeszcza mają swoją estakadę przy Galerii Bałtyckiej i poza sprowadzeniem masy samochodów do Wrzeszcza, nie rozwiązała ona żadnego problemu komunikacyjnego, a wręcz go nasiliła.

          • 1 4

          • Nie rozwiązała żadnych problemów? (1)

            Chyba nie pamiętasz jak się jeździło, a w zasadzie stało, Słowackiego przed remontem i estakadą.

            • 3 1

            • Tam wystarczyło jednego policjanta postawić.

              Bo cały ruch był blokowany przez stojące w poprzek skrzyżowania autobusy.

              • 0 1

  • Nic nie budować , nakupowali słoiki mieszkań na przedmieściach to niech jadą godzinę (4)

    Prawdziwi gdańszczanie kupują mieszkania w Centrum , Wrzeszcz, Zaspa, Orunia i tam nie ma żadnych problemów z dojazdem

    • 7 42

    • Ty pewnie z tych co chce komunalne w centrum

      I ze mieszkanie prawem nie towarem xD

      • 10 3

    • Dodalbym do tego brzezno , jelitkowo , przymorze i zabianke (1)

      A lud z Braniewa, Olsztyna czy innych sloikowych miejsc moze wdychac szadulki. Zreszta u nich zapach obornika to norma wiec hej ho.

      • 1 11

      • Ok, zgadzasz się na postawienie nowych bloków obok Twojego?

        Bo kupić starego mieszkania w tych dzielnicach prawie się nie da, wnuczki trzymają mieszkania po babciach na wynajem.

        • 1 2

    • Mieszkam na starym Chelmie.

      Czy to dla Ciebie już prawdziwy Gdańska czy jeszcze nie? Mam problem z powrotem z pracy przez to skrzyżowanie. Nie każdy siedzi na zasiłku.

      • 4 0

  • Po co estakada przy Łostowickiej? (13)

    Marnowanie publicznych pieniędzy, bo po pierwsze światła spowalniają ruch, a wariatów pędzących z góry na złamanie karku nie brakuje, a po drugie wszystko sie zakorkuje "na amen" przy 3 maja.....Lepiej pomyśleć o ścieżce rowerowej z prawdziwego zdarzenia kosztem jednego pasa ruchu tej miejskiej autostrady!

    • 15 63

    • (12)

      A gdy już zejdziesz ze swojego siodełka to czym będziesz jeździł?? wózkiem czy samochodem, chyba czas dorosnąć i zrozumieć że w wieku 50-60 lat nie będziesz jeździł rowerem.

      • 7 6

      • Co ty biedaku wiesz o zyciu? (9)

        Mam już 65+ i ciągle jeżdżę rowerem i chodzę po Tatrach. Ty za pewne młodzik,, ale wozisz d.... samochodem i biegasz na siłę, imprezujesz "zdrowo"....tak żyjąc nie widzę ciebie w takim wieku....w ogóle!

        • 6 3

        • (5)

          Człowiek bez auta wyzywa kierowców od biedaków. Nawet śmieszna ta ironia.

          • 1 6

          • to efekt długotrwałego ucisku jąder (1)

            • 2 6

            • Lubisz zabawę z....imadłem?

              • 3 0

          • Na samochód zwany staroświecko...autem (1)

            mnie stać, nawet na "z wyższej półki" ale do niczego nie jest mi potrzebny. Kiedyś miałem ale świadomie z niego zrezygnowałem, jest po prostu za bardzo stresogenny. Poza tym, korzystanie z niego jest ,przy takiej ilości osób "sprawnych inaczej" za kierownicą, wręcz ryzykowne.

            • 6 3

            • Stresogenny? Może czas wrócić na kurs prawa jazdy.

              • 0 8

          • Zazwyczaj to nasi kierowcy, których nie stać na samochód, więc kupują złomy z Niemiec wyzywają wszystkich od biedaków :)

            • 8 1

        • A ja mam 120 lat i biegam do pracy. (2)

          Po co pas dla ped**arzy. Zamieńcie jeden pas w ścieżkę dla biegaczy.

          PS. Już widzę jak podjeżdżasz pod górkę od Jabłoniowej

          • 0 3

          • Hę? (1)

            Jestem tłuściochem który właśnie po latach odkopał rower, jeżdżę rekreacyjnie może po 5km ze dwa razy w tygodniu i nie mam problemu z tą górką...

            • 1 1

            • Fajnie kłamiesz, bo nie masz jak tamtędy pojechać.

              Warszawska w górę ma inne nachylenie niż AK.

              • 0 1

      • Jeżeli nie jesteś w stanie jechać rowerem, to tym bardziej nie powinieneś kierować dwutonową stalową puszką. (1)

        • 2 1

        • Ale wiesz ze Flinstonowie to tylko bajka?

          Samochodu nie trzeba napędzać nogami. Co więcej osoba bez nogi też swobodnie sobie poradzi.

          • 0 0

  • Czas przeanalizować skrzyżowanie ul. Kartuskiej , Nowej Olchowej ze skrótem na Myśliwskiej, który kończy się ul. Piekarniczą (1)

    tam dopiero jest zator a droga z płyt betonowych. Po kilkunastu latach robią chodnik ale na krótkim odcinku i oczywiście nie po stronie przystanków autobusowych!!! Zobaczymy co wymyśla na niebezpiecznym łuku, bo tam mega wąsko i brak pobocza. To skrót strategiczny a niestety droga dla mieszkańców to trzeci świat

    • 4 3

    • Tyle wokół terenu a oni przepuszczaja ruch tym zalosnym skrótem

      Mowa o dekadach a chodnika po prawidlowej stronie nie potrafią położyć, nie mówiąc, że nie na całej długości.

      • 0 0

  • Żadnej rozbudowy, dosyć blachosmrodów w mieście (5)

    tylko rowery i komunikacja miejska

    • 12 42

    • Towarzyszu, więcej propagandy (4)

      Przyczyną niedziałania komunizmu na pewno jest, że było go za mało. Więcej przekonywania, iż wyłącznie wy macie rację z rowerami/komunikacją i należy zlikwidować transport prywatny. Przecież nie godzi się, że jednostka jest wolna i niezależna, więc może poruszać się kiedy, gdzie i jak lubi własnym autem. Więcej takich mądrych i wyważonych komentarzy jak powyższy, z pewnością przekonają innych do waszej sprawy.

      • 3 4

      • Co ty biedaku wiesz o komunie i czasach dawno minionych? (1)

        A no tyle co kłamcy z IPN-u ci napiszą. Oni fałszują kazda historię, nawet tą najnowszą,. A wyobraź sobie, że twoi idole, bliźniacy, ci od księżyca, byli nietuzinkowymi komunistami i czynnymi działaczami......

        • 2 3

        • Szanowny Panie, przypominam o terminowości brania swoich leków. Pan znowu zapomniał...

          • 2 1

      • Jednostka jest wolna i niezależna, więc ma wybór jak chce się poruszać. (1)

        Komuniści chcą wszystkim narzucić na siłę samochody, zabierając praktyczną możliwość poruszania się w inny sposób.

        • 3 3

        • Mylenie pojęć

          Nic bardziej nie symbolizuje wolności jak swoboda poruszania się własnym samochodem. Komuniści zawsze dążyli by ograniczyć prawo do przemieszczania się. WEF nawołuje by do 2050 zlikwidować 75% prywatnych samochodów i tworzyć 15 minutowe getta z przepustkami, a Chińczycy już teraz nie wpuszczają do komunikacji miejskiej ludzi z niskim rankingiem społecznym (bo nie zgadzają się z władzą).

          • 0 0

  • Jaki ruch? (2)

    Przecież samochód będzie jeden na jedną ulice i będzie go miał najbogatszy. Resztą na rowery!

    • 4 10

    • najbogatszy bedzie mial rower (1)

      biedoty jezdzą samochodami

      • 2 3

      • Rower cargo dla elit

        Pyszna jazda na kaszuby zimą po pracy

        • 3 1

  • Te wiadukty nigdy nie powstaną (3)

    One tylko przesunełyby korki paraliżując Węzeł Groddecka. Zakładam, że analiza ma raz na zawsze to udowodnić i zlikwidować te chore plany. Natomiast bardzo przydałyby się nowe skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową.

    • 9 28

    • Napisz do dewelopera

      Sorry pato dewelopera. Postawil ci osiedle nich zrobi dojazd. Sa wazniejsze remonty w centrum , grunwaldzka , droga miedzy wrzeszczem a zaspa, al zwycięstwa, dokonczenie drogo czerwonej czy jakos tak

      • 0 0

    • Lewakooszołomie NIE (1)

      Potrzebne są te estakady a dodatkowe skrzyżowania są niepotrzebne. To jedna z ostatnich ulic w Gdańsku gdzie można swobodnie jechać. Już zepsuliście Grunwaldzką i całą główną oś.

      • 6 5

      • Masz 3 pasy na praktycznie całej długości Grunwaldzkiej, a na wysokości UG cała zieleń przy tej drodze została zaorana w celu rozbudowania skrzyżowania pod kierowców. Jeśli ktokolwiek coś tu psuje, to są to głównie kierowcy.

        • 5 2

  • Zaraz aktywisci miejscy napisza ze estakady be ze trzeba je burzyc bo w europie (4)

    ..szpecenie tkanki miejskiej i tak dalej

    • 26 5

    • Dokładnie.

      • 4 0

    • Estakada powinna powstać

      Jako buspas.

      • 5 4

    • i mają rację

      • 2 2

    • Nie no, cudownie jest pod estakadami :D

      Żule mają gdzie pić...

      • 0 1

  • (1)

    Lepiej zrobić tam drogę rowerową, albo buspass bo rozbudowa drogi nie prowadzi do tego że będą mniejsze korki a wręcz prowadzi do jeszcze większego ruchu i większych korków.

    • 7 19

    • A do autobusu kto wsiądzie?

      AK jest poprowadzona specjalnie w odległości od zabudowań. Nikt nie będzie chodził na autobus jak ma tramwaj pod bokiem.

      • 0 1

  • Socjalizm w Gdańsk, czyli jak bohatersko rozwiązywać problemy, które same "miasto" stworzono. Najpierw rozbudowa osiedli - gett (3)

    a następnie, po latach główkowania, budowa dróg, które i tak nie rozwiążą problemu.
    Na tym polega geniusz planistyczny i bezradność władz: tak zaplanować rozwój miasta, by mieć robotę do końca życia w postaci dyskusji nad tym patologicznym rozwojem.
    Ta koszmarna architektonicznie zabudowa jest klinicznym przykładem upadku planistyki i bezradności wobec siły przetargowej deweloperów, którym udało się wmówić, że są jedynym panaceum na głód mieszkaniowy.
    Skutek widać codziennie na Armii Krajowej: godzina w korku w jedną stronę godziną w drugą. To się nazywa dbałość i dobrostan i mieszkańców.

    • 30 4

    • Bardzo popieram,

      jedna z niewielu konstruktywnych opinii na ten temat.

      • 3 2

    • Niech napisza do dewelopera (1)

      Nie mam pieniedzy dla patoli deweloperow , sprzedawali budowali, ogrodzili sie to niech stawiaja skrzyzowania. Partnersrwo prywatno publiczne . Powiem wiecej odsetek z tych mieszkan budowanych powinien isc na lokale komunalne . Chcesz stawiac stawiaj zrob skrzyzowanie. Oddaj 5 procent mieszkan dla miasta dla ludzi potrzebujacych , przeciez oni wiedza ile ludzi sie wprowadzi to mozna obliczyc natezenia ruchu poranne i popoludniowe to nie jest fizyka kwantowa. Nie potrzeba do tego specjalisty tylko kalkulatora w komórce.

      • 4 0

      • zadnych komunalnych mieszkan. Nieruchomosci i tak juz sporo kosztuje, to czemu jeszcze mialbym mieszkac z patola/gamoniami

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane