• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?

Michał Brancewicz
11 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (362)
aktualizacja: godz. 18:00 (12 lipca 2023)
Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm. Codzienność kierowców na Armii Krajowej, wracających po południu na południe Gdańska. Korek nierzadko zaczyna się już przy zjeździe na Chełm.

Miasto zleca analizę ruchu dla al. Armii Krajowej i ulic wzdłuż tej trasy. Ma to dać odpowiedź na pytanie, czy w przyszłości powinny powstać estakady na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i Havla. Będzie też rozważana budowa nowych skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej.



AKTUALIZACJA, 12.07



W przetargu siedem firm złożyło oferty.

  1. Refunda Maciocha i Wspólnicy z Wrocławia - 110 454 zł
  2. LPW z Katowic - 117 772,50 zł
  3. PM Traffis z Gdańska - 129 150 zł
  4. Grandiens z Kielc - 149 506,50 zł
  5. Biuro Konsultacyjno - Projektowe Inżynierii Drogowej "Trafik" z Gdańska - 156 210 zł
  6. Stadtraum Polska z Poznania - 299 000 zł
  7. Konsorcjum spółek Poldukt Projekt - 498 150 zł

Na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Łostowicka powinna powstać:

Temat budowy estakad na al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką i HavlaMapka wraca jak bumerang.

Powód jest prosty, w tym miejscu trasa W-Z najbardziej się korkuje. Rano w stronę centrum, po południu w kierunku obwodnicy.

Wielu kierowców uważa, że budowa estakad, pod które powstały lata temu nasypyMapka, rozwiązałaby ten problem.

Informacje o korkach na Armii Krajowej w Raporcie z Trójmiasta





Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości. Tekst z 2022 roku

Drogowcy odpowiadają, że o ile w kierunku obwodnicy powstanie przeprawy byłoby zasadne, o tyle w stronę centrum przesunie jedynie korek na skrzyżowanie z ul. 3 Maja i tam i tak trzeba będzie swoje odstać.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z. Tekst z 2020 roku

Teraz DRMG szuka firmy, która przeprowadzi analizę ruchu dla roku 2030. Pomiary natężenia ruchu będą wykonywane w 10 wybranych miejscach.

Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu. Miejsca, w których wykonywane będą pomiary natężenia ruchu.
Na tej podstawie powstanie plan rozbudowy trzech węzłów.

Trzy warianty rozbudowy węzła Armii Krajowej - Łostowicka



Pierwszy dotyczy skrzyżowania al. Armii Krajowej, Łostowickiej i Havla. Należy tu przeanalizować warianty:

  1. Budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Vaclava Havla (pasy ruchu w obu kierunkach)
  2. Budowa wiaduktu w kierunku obwodnicy nad skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką (pasy ruchu w kierunku obwodnicy)
  3. Budowa lewoskrętu z al. Armii Krajowej w al. Vaclava Havla poprzez wydłużenie pasa


Powstaną skrzyżowania z Cedrową i Leszczynową?



Analizy ruchu będą również przygotowane dla węzłów al. Armii Krajowej - ul. CedrowaMapka oraz węzła al. Armii Krajowej - LeszczynowaMapka. Obecnie te ulice nie łączą się ze sobą, a jedynie przebiegają nad trasą W-Z.

- Analizy ruchu mają być wykorzystane w  przyszłej koncepcji, która będzie miała na celu wskazanie możliwości i kierunków rozbudowy układu drogowego w okolicy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG. - Ponadto celem analizy jest m.in. wskazanie najkorzystniejszych rozwiązań oraz ustalenie etapowania analizowanych wariantów i dostarczenie danych o ruchu niezbędnych do wymiarowania podstawowych elementów przekroju poprzecznego drogi czy wyboru typów skrzyżowań.

Opinie (362) 7 zablokowanych

  • Ale co oni chcą analizować? Wystarczy się rano i popołudniu ustawić na tym skrzyżowaniu i wszystko jak na dłoni!

    • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Proponuję rówież analizę ruchu w Pieckach - Migowie (18)

    Synchronizacja świateł tam nie istnieje. Organizacja wyjazdów z ulic wzdłuż Bulońskiej to koszmarek. A najnowszy przebój to buspas wzdłuż Rakoczego od CH Morena w kierunku Jaśkowej Doliny (McDonald's). De facto na wiadukcie są 4 pasy w tym kierunku plus trawmaj. Z tego jeden jest wydzielony na bus pas. gdzie tramwaj jedzie równolegle i nie koniecznie widziałem tam jakieś korki. A jeden jest po prostu wyłączony z ruchu przez wypaskowanie. Tak więc teraz, po tym usprawnieniu, korki tam się tworzą niemal przez cały dzień. O to chodziło?

    • 128 14

    • sychronizacja świateł istnieje (4)

      przecież tam jest czerwona fala, na 7 światłach stoję na 5-6. Już nawet się nie rozpędzam tylko blokuję, żeby zwiększyć korek.

      • 21 2

      • Ja tam jadę 50 i mam zieloną falę. (3)

        Na szczęście jeżdżę tamtędy tylko jak nie ma ruchu, bo inaczej zawsze ktoś się wciśnie żeby mnie zatrzymać na końcówce czerwonego...

        • 1 23

        • (2)

          Chyba w snach, ruszasz i widzisz jak na następnym zapala się czerwone. Jadąc 50 nie masz szans jechać plynnie

          • 16 1

          • Tak jest. Po czym jedziesz z dozwoloną prędkością i zapala się zielone jak dojeżdżasz. (1)

            Fakt, że do tego trzeba jechać w nocy, albo mieć nerwy ze stali, bo na Adamowicza potrafią na podwójnej ciągłej Cię wyprzedzić jak jedziesz przepisowo ;)

            • 2 5

            • chyba w sobotę w nocy

              i też nie

              • 3 1

    • Korki cały dzień? Tam jest cały czas pusto. Ten buspas to się chyba jeszcze nigdy w życiu żadnemu autobusowi nie przydał bo i tak nie straciłby ani sekundy na stanie w miejscu. A najbardziej żenująca to jest policja, która stoi w tym miejscu niemal codziennie - faktycznie pilnują bezpieczeństwa na wiadukcie, gdzie jest szeroko i bezpiecznie. Znaleźli sobie miejsce do zarobku...

      • 10 2

    • w całym Gdańsku synchronizacja świateł polega na czerwonej fali (1)

      zarówno w dzień jak i w nocy. Kto jezdzi ten wie. W końcu po coś płacimy za tristar

      • 12 2

      • Po prostu samochodów jest zbyt dużo. Nie da się wszędzie i dla każdego zrobić zielonej fali.

        • 4 8

    • czerwona fala

      Co ciekawe, nawet jadąc przez Morenę nocą, mamy cały czas "czerwoną falę".

      • 13 0

    • pełna zgoda. a jak po 15, w roku szkolnym, robi sie korek, to ja nie moge szybko skrecic w prawo do swojego bloku, bo bus pas ciagnie sie az pod pasy. i musze stac jak d**il doslownie 100 metrow przed swoim domem

      • 6 1

    • Prezydetka miasta juz zrobila analize i jej wniosek jest taki musimy ograniczyc liczbe aut spalinowych w miescie (1)

      strefy zeroemisyjne i oplaty za jazdem autem spalinowym to są juz pewne zmiany zapowiedziane po wyborach samorzadowych w Gdańsku identycznie jak w Warszawie

      • 6 1

      • Patrz, raz się zgodziła z partią Kacpra.

        W końcu ma taką możliwość dzięki ustawie stworzonej przez PiS.

        • 2 1

    • (2)

      Morena! Piecki-Migowo dla przyjezdnych!

      • 5 3

      • Co ci lokalni mają z głową? (1)

        Jak ktoś chce używać poprawnej nazwy to niech używa.
        Jeszcze może marudzisz jak ktoś nie wystawi śmieci na klatkę?

        • 2 5

        • Morena. A przyjezdni niech sie dostosuja.

          • 4 1

    • Okolica ul. Piekarniczej zakorkowana a rownoledly pas terenu rezerwy w okolicy

      Sądu leży odlogiem od lat 70tych

      • 1 1

    • Ten buspas nic nie zmienił w kontekście jazdy samochodem. Przed wiaduktem i za nim zawsze były i dalej są 2 pasy (skrętnych przy lidlu nie liczymy), więc nie ma żadnej różnicy ile dodatkowych pasów jest teraz na wiadukcie i do czego służą dopóki 2 pasy są przeznaczone ruch ogólny.

      • 2 0

    • Bulińska rano to dramat

      Zupełnie bezsensownie zaprogramiwane światła, na skrzyżowaniach rano więcej aut na świetle włącza się z bocznej niz przejeżdża, bo jak maja juz na głównej zielone, to zero miejsca..
      Światła są ustawione tak samo jak popołudniu.. choc ruchu od strony Potokowej Zupełnie nie ma!
      No i dramat dla autobusów, taki 127 stoi z ok20 minut a w tym czasie juz powinien być we Wrzeszczu, tam na torowisku powinien byc bus pas. W stronę centrum wystarczy, bo w druga stronę autobusy po południu problemu nie mają

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (25)

    Te warianty powinny być badane 10-15 lat temu co jak widać nie zostało zrobione, patrząc właśnie na te codzienne korki. Gdzie tu ekologia? stanie tysięcy samochodów w korkach wcale nam nie służy na zdrowie a zapewniam że społeczeństwo nie ulegnie miejskiemu lobby rowerowemu. Bez większych badań a li tylko z codziennego użytkowania Armii Krajowej można śmiało powiedzieć że wariant 1 jest najbardziej rozsądny. I co z tego? Teraz będą badania, wykonanie studiu,, planowanie a wykonanie kiedy? W 2040??? ciekawe czy dożyjemy do realizacji tych planów skoro samo wykonanie Armii Krajowej w całości zajęło 40 lat.

    • 202 22

    • (1)

      męczą mnie te wieczne dyskusjie - wnioskuje że większośc teraz potrafi tylko gadać wymądrzać się , analizować i na tym koniec ich zdolności ... weźcie się do roboty a nie wieczne spotkania i spotkania i czcza gadanina - do tego niczego nie przybedzie

      • 9 9

      • badanie 10-15 lat temu nie zostało przeprowadzone bo szwagier nie miał wtedy firmy drogowej

        • 3 1

    • W sumie lepiej bym tego nie podsumował. Mogę jeszcze dodać, że to jest kwestia planowania. Miasto daje przyzwolenie deweloperom na rozbudowę osiedli następnie wykonuje jakieś minimalne zasilania drogami bez rozwiązań przyszłościowych. Dlatego projekty typu wiadukty ,Nowa Świętokrzyska są spóźnione o około 15-20. Natomiast do wiedzy publicznej powinny być udostępnione audyty ( ale nie takie na zamówienie ), które wskazywały by na potężne przeciążenie transportowe. Niestety nasze władze nie idą w tym kierunku, preferują minimalizm i brak perspektywy.

      • 8 2

    • (4)

      Zbliżają się wybory, więc trzeba zacząć pozorować jakieś ruchy. Takie analizy, prezentacje jak widać są skuteczne dla wyborców PO....

      • 13 6

      • (3)

        więcej zrobi niż gadali pis tylko gada , drukuje i dzieli kasę , pozycza i pozycza u Chińczyków u Koreańczyków tak że zaraz wszystkie drzewa w ofsecie wytną i wyślą do Chin, taka rada : nie słuchaj co ktoś gada -patrz co robi i co dzięki niemu jest i jak jest

        • 5 5

        • (2)

          Fajnie ze od gadania powstał przekop, tunel na Wolin i drogi po których nikt nie zbankrutował bo mu kasy nie dali. Za twojego boga tfuska ludzie potrafili się wieszać w oczekiwaniu na pieniądze za wykonana pracę.

          • 2 9

          • Przekop dla żaglówek i tunel za pieniądze unijne

            To wszystko co PiS zrobił przez 8 lat?
            No nie, zadłużył nas na 100 lat i spowodował wzrost cen.

            • 6 0

          • ale to było w kabarecie jako żart a nie na serio

            • 0 0

    • To są ruchy pozorowane.

      Niedługo wybory więc jej serdeczność udaje, że coś planują.

      • 10 1

    • Nikt estakad w mieście w XXI budować nie będzie

      Analiza jest tylko po to, by wykreślić z planów rezerwy na przyczółki.

      • 10 4

    • (10)

      nikt nie każe nikomu jeździć samochodem - niech kierowcy sami płacą za budowę dróg a nie tylko daj daj daj

      • 5 16

      • lecz się lecz się lecz się (1)

        • 7 4

        • Nagle komuna jest ok, jeżeli chodzi o samochody?

          • 3 1

      • Płacą takie podatki w paliwie. (7)

        Oczywiście oprócz pozostałych podatków. A jakie dodatkowe podatki płacą rowerzyści że wszystko przerobiliby na ścieżki?

        • 6 5

        • Z podatków paliwowych na drogi miejskie idzie okrągłe zero (6)

          Więc piesi, rowerzyści i kierowcy płacą na nie solidarnie z udziału w PIT. Tylko infrastruktura dla kierowców jest o dwa rzędy wielkości kosztowniejsza niż chodniki czy DDR-y.

          • 4 5

          • Po drogach jeździ komunikacja i transport. (5)

            Do marketu będą Ci dowozić towar na rowerze?

            • 6 2

            • Transportowi i komunikacji w zupełności wystarczy jeden pas. (4)

              To kierowcy osobówek sprawiają że infrastruktura kosztuje miliardy.

              • 3 6

              • (3)

                Zrozumcie ze drogi i tak by byly. Autostrady nie powstalyby, gdyby nie potrzeby logistyki. Dla samych samochodow osobowych nie robiliby inwestycji.
                Jeszcze mijanki by chcieli....

                • 3 2

              • Gdyby chodziło o logistykę, nie powstawałyby autostrady, a kolej, która o wiele bardziej się opłaca. (2)

                Drogi powstają pod osobówki, a transport jest tylko dodatkiem, tanim kiedy koszta zostały już poniesione.

                • 2 5

              • Uhm, bo transport kolejowy jest taki tani i plastyczny, że by zbudowali zwrotnicę pod każdym Lidlem. (1)

                • 4 1

              • Firmy spedycyjne i tak mają centra przeładunkowe pod każdym miastem.

                Zauważyłeś że do Lidli i Biedronek nie jeżdżą zestawy z naczepami, a mniejsze ciężarówki?

                • 0 3

    • strefy zakazu wjadu autom spalinowym i oplaty za wjazd do miasta autem spalinowym to są nowe pomysły władz Gdańska

      • 4 0

    • Jedyny sensowny wariant to metro obejmujące powstałe dzielnice, a nie PKM

      która jeździ dookoła.

      • 1 1

    • Lobby rowerowe? Hehe, szczególnie dojazd z centrum w stronę Auchan to męczarnia

      Nier każdy ma mięśnie jak Szłorceneger

      • 3 0

    • Lobby rowerowe jest złe, ale lobby samochodowe jest już za to dobre? xD

      • 0 1

  • 20 lat myślą i znowu przed wyborami wizja jak ze swietokrzyska

    • 6 0

  • I tak Gdansk

    Nic nie zrobi w tej sprawie ogólnie nic pożytecznego nie robią dla Gdańska wszędzie korki

    • 8 0

  • Pomiary wykona Drmg

    Czyli bedzie jak zawsze zle, opóźnione i brak dobrych wnioskow

    • 7 0

  • Budowa linii tramwajowe w al. Armii Krajowej (3)

    Bardzo proszę wziąć pod uwagę budowę linii tramwajowej wraz ze ścieżką rowerową (poza jezdniami) wzdłuż al.Armii Krajowej aż do Kokoszek. Kiedyś trasa była w planach miejscowych. Warunkiem funkcjonalności tej linii jest sensowna lokalizacja przystanków i częstotliwość kursowania tramwajów. "Wolne Miasto" przy Cerowej miało budować łącznicę do al. Armii Krajowej bo już wtedy wiadomo było że wszystko się zapcha.

    • 10 3

    • (1)

      A kto będzie jeździł tą drogą rowerową na te Kokoszki z centrum Gdańska? Matka z ojcem spiesząc po odbiór dzieci ze szkoły, przedszkola która jest na innym osiedlu bo na tym na którym mieszkają wybudowali tylko budynki mieszkalne a o szkołach zapomniano, ups nie zapomniano szkoda kasy na ich budowanie? 40,50,60 latkowie będą dylać pod górę bo ty tak chcesz mając 20/30 lat. Jesteś społecznym nieużytkiem.

      • 6 5

      • widac ze nie masz pojęcia, to dzieci z Moreny jezdzą na Kokoszki zapychając tu drogi bo tam brakuje szkół i miasto wysyła do szkoly pozytywnej

        • 2 2

    • dzbanku najgorsza komunikacja w Polsce jest własnie przez te tramwaje

      • 1 1

  • Te estakady powinny już być 5 lat temu

    Dziwna polemika. Ale ścieżka rowerowa na jana z kolna jest... ot priorytety um gdańsk

    • 9 3

  • estakady w dwóch kierunkach

    Ciekawe czy dożyję tych czasów.
    Tylko pomiaru róbcie jak się zacznie rok szkolny i studencki czyli w październiku a nie w wakacje.

    • 8 1

  • Wariant 2

    Wydaje się najbardziej racjonalny

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane