- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (112 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (103 opinie)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (228 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Skaner 3D pomaga w oględzinach hali (17 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 01:39
I co jeszcze
Może śpiące policjanty położny na zwycięstwa haha
- 4 0
-
2021-05-14 02:06
Najlepiej
Zamknąć wszystkie drogi, od centrum do sopotu, nic nie będzie,dróg nie będzie, korków nie będzie, są skm,hyperloop i inne, zrobić metro i zamknąć wszystko
- 6 0
-
2021-05-14 05:36
Zaraz, zaraz. Czy to czasem nie pomysł pod tych (1)
Co w parku budują nowe "akademiki"?
- 12 3
-
2021-05-14 05:49
A w Brzeźnie wycinają resztki zieleni
Hipokryci
- 5 2
-
2021-05-14 05:37
Nie udawajcie, że zależy wam na ochronie drzew.
Robicie show medialne, bo to centrum miasta, a zapraszam choćby na Wyspę sobieszewską. Tam przerzedzanie lasu idzie pełną parą. Pomniki przyrody też już są zagrożone. Zwierzęta zagrożone, a deweloper (wiadomo który) betonuje Wyspę z przyzwoleniem urzędnikōw.
Nie tylko Wyspa, bo i Brzeźno i......zły kierunek drodzy włodarze ;/- 15 2
-
2021-05-14 05:48
linie tramwajowe
po co dwa tory?
Zlikwidować jeden i odsunąć od drzew- 11 2
-
2021-05-14 05:49
Dla dewloperki to wyciąć las atu o parę drzew się martwią
- 2 1
-
2021-05-14 05:57
Oj wszystko można, i jeszcze porobić co 50 m. Progi
- 3 0
-
2021-05-14 06:03
Oczywiście popieram taką koncepcję (1)
Tam mamy tramwaj i drogę dla rowerów nie trzeba jechać samochodem
- 6 14
-
2021-05-14 09:05
o tym zadecyduje większość w nadchodzących wyborach
- 2 1
-
2021-05-14 06:30
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
A może ktoś zacząłby się liczyć z opinią mieszkańców!!!!!!!!!
- 11 2
-
2021-05-15 07:37
Liczy się, ale wyobraź sobie, że nie każdy myśli jak ty
Wiem, szokujące przecież jesteś wzorem normalności
- 1 1
-
2021-05-14 06:32
Pasy były projektowane za wczesnego (10)
Gierka jak drogi były niemal pustawe.Czyli teraz cofamy się do Gomółki. Trzeba mieć naprawdę pewną dozę deficytu intelektualnego by wyskoczyć z takim pomysłem
- 364 50
-
2021-05-14 07:28
to te same porąby nad tym myślą co wprowadzili ograniczenie do 50 km na grunwaldzkiej przepraszam oni nie myślą to są poprostu idioci
- 55 14
-
2021-05-14 07:47
jak dla mnie super (3)
będą 2 pasy, ale szersze i spokojnie będzie można moto prelecieć między autami a nie jak teraz
- 4 33
-
2021-05-14 08:31
(2)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Cytat: "zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m"
- 19 1
-
2021-05-14 09:04
(1)
będzie wąsko czyli bezpiecznie
- 5 8
-
2021-05-14 15:49
i tego się trzymajmy!
- 0 1
-
2021-05-14 08:10
Pewną dozę ? Totalną !
Dalej wpisuje się to kompletną.........
- 6 3
-
2021-05-14 08:25
(1)
Jeszcze żeby z tego pasa zrobili jakiś teren zielony, otoczenie dla lip w alei. Ale to po prostu zwęzenie, a drugi pas będzie dla rowerów. Taka to rewitalizacja.
- 11 4
-
2021-05-14 15:55
zaraz, a gdzie to masz napisane?
w koncepcji jest: " W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,"
- 1 0
-
2021-05-14 15:41
Czy jest jakieś trójmiejskie stowarzyszenie kierowców?
Ekoterroryści stworzyli FRAG - Forum Rozwalania Aglomeracji Gdańskiej, i teraz lobbują swoje głupie pomysły. Czy istnieje jakaś przeciwwaga dla tych dziwaków? Jakieś stowarzyszenie broniące interesów kierowców?
- 6 2
-
2021-05-14 17:53
a dokładnie
cofamy się do roku 1927 , gdzie wytyczono Wielką Aleję jako 2 jezdnie dwupasmowe i torowisko w środku. taki stan trwał do początku lat 70.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.