- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (112 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (103 opinie)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (227 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Skaner 3D pomaga w oględzinach hali (17 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 06:35
Czy w-ce prezydent za takie głu... pomysły dostaje premie?
- 3 0
-
2021-05-14 06:53
Mieszkam tu od urodzenia, po tym co wyczynia dudkiewicz i jej spółka to miasto staję się nie do życia
Nie mam ochoty żyć w raju aktywistów i prospołeczniaków, chce móc jedynie normalnie funkcjonować w mieście nie stać w GIGAKorkach i czuć że ktoś o Gdańsk dba i go rozwija a nie wręcz przeciwnie po prostu ośmiesza
- 14 4
-
2021-05-14 07:09
Głupota ekoterrorystów
Czy to prima aprilis??nie macie na co pieniędzy wydawać??może płać zabaw i boisko na południu za tą kasę wybudujecie??
- 4 4
-
2021-05-14 07:10
Kolejny absurd.
No już wasz koniec bliski. Taczkami was wywiozą.
- 5 2
-
2021-05-14 07:13
Ze mieszkańcy na to się godzą?
Cały Gdańsk nieogarnięty...
W wielu miejscach wieczne nie konczące sie remonty...- 4 1
-
2021-05-14 07:19
Wielka Bzdura czy Wielka Aleja?
Jak można ratować tę piękną aleję w tak głupi sposób???? Wyłączając 1 pas ruchu z głównej arterii Trójmiasta??? Parę lat temu mówiło się, że będzie nowy system drenażowy, nowe nasadzenia itp.
Jak można ufać, że wyłączając 1 pas ruchu - zrobi się tak jakiś specjalny mikroklimat, korzystny dla starych, zniszczonych drzew. Co za totalna bzdura!!! A miasto wcale się nie zakorkuje!!!!!!!!!!!!!!- 7 3
-
2021-05-14 07:19
Propnuię analizę ilości urzędników
Połowa stanu obecnego wystarcza
- 7 2
-
2021-05-14 07:20
Trzymajcie mnie... aut przybywa z roku na rok, coraz wiekszy ruch i korki,
a ci wymyslili zwezenie o jeden pas glownej arterii i jeszcze bedą robic analizy na 20 lat do przodu... Analizy za kilka baniek to musi być złoty interes. I ciekawe jak chcą wykazac przy rosnących korkach zasadność zweżenia drogi. To bedzie naprawdę majtersztyk. Mogliby od razu połaczyć to z analizą, czy nie zmiejszyć na Zwyciestwa predkosci do 30 i nie walnać 20 progów zwalniajacych.
- 4 4
-
2021-05-14 07:24
Analiza? - wydojenie kasy!
- 4 1
-
2021-05-14 07:24
podziękujemy za takie decyzje w wyborach ,chore miasto
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.