- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (88 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (76 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (202 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (67 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 08:05
Buspasy byście dali na całej długości i porządną linię autobusową co 5 minut na uniwerek i do tych biurowców
Inaczej nie ma opcji, że ktoś będzie ze zbiorkomu korzystał, jak parking pod nosem, a tramwaj 800 m pod górę
- 3 3
-
2021-05-14 08:14
ja proponuje jeden pas z garbami - zrobi tam uliczke osiedlową 30km/h!
- 0 1
-
2021-05-14 08:27
Buspas (4)
A to nie lepiej już zrobić buspas z jednego pasa ? Efekt podobny a także komunikacja publiczna będzie sprawniejsza ...
- 0 7
-
2021-05-14 08:28
Nie lepiej (1)
Po pierwsze to tam autobusy nie jeżdżą oprócz nocnego.
Po drugie cwaniaki o tak jeździliby buspasem- 3 0
-
2021-05-14 09:00
Nocne jeżdzą
Traktem Konnym.
- 0 0
-
2021-05-14 09:09
I co jeszcze? przecież masz obok tramwaj.
- 3 0
-
2021-05-14 10:30
bus
A widziałeś tam jakieś autobusy w ogóle? kolejny cwaniak z Żukago co miasto zna jedynie zza szyby swojego passata czyli wcale
- 0 0
-
2021-05-14 08:28
zamknąć całkowicie (1)
Najlepiej zamknąć całkowicie,wtedy drzewka ładnie urosną!!Pomysły coraz mądrzejsze!
- 4 0
-
2021-05-14 13:39
Idzmy dalej
Zlikwidujmy wszystkie ulice i przeznaczmy je pod tereny zielone
- 0 0
-
2021-05-14 08:30
To jest jakieś chore najpierw ograniczenie do 50 km/h a teraz zwężenie do 2 pasów. Ja mam propozycję dla miasta wogóle zlikwidujcie wszystkie pasy a zróbcie dwupasmówkę dla rowerów i hulajnog i to będzie git....
- 2 1
-
2021-05-14 08:30
O!
szczerze jeszcze głupszego pomysłu niż ten nie widziałem. chyba nie mają na co pieniędzy wydawać tylko na analizy ile lip ma rosnąć na pasie zieleni na drodze. normalnie szok
- 1 1
-
2021-05-14 08:30
Proponuję pójść na całość i od razu zmniejszyć do jedynego pasa.
- 1 0
-
2021-05-14 08:32
Najpierw 50kmh a teraz to... (2)
Nie no wgl lepiej cofnijmy sie o 200 lat i niech wszyscy chodzą pieszo
- 5 3
-
2021-05-14 16:37
Bez kozery powiem
Pięćset :)
- 1 0
-
2021-05-15 08:26
Gdanski pieszo-bosy Bangladesh..
- 0 0
-
2021-05-14 08:34
masakra
najpierw tempo 50km/h teraz zwężenie...... dajcie chociaż dobrą komunikację bo ta nie jest najlepsza...... wystarczy zobaczyć co się dzieje w szczycie na Aleji... korek od opery do Pruszcza... hihihi zwężajcie powodzenia to już obecne władze mają po wyborach..hihihihihi
- 2 1
-
2021-05-14 08:44
(2)
ja nadal nie kapuję tego zwężenia na Grunwaldzkiej z 3 pasów do 2 od Oliwy do Przymorza. Po co? Żeby 20 aut zaparkowało? Masakra. I ta fikcyjna zielona fala.. wgl nie kumam, jak w normalnej firmie zatrudniłoby się kogoś kto ma tak durne pomysły to by od razu wyleciał. Czemu takie osoby zarządzają miastem? Kto ich wybiera? Irytujące
- 9 1
-
2021-05-14 16:35
Co? Parking chcesz likwidować?
Mieszkańcy Oliwy i tak mają mało parkingu, to nie blokowisko! Tak dla zwężenia w Oliwie, nic to nie zmienia bo i tak tam nie ma korkow.
- 0 1
-
2021-05-14 16:36
Może dlatego nie wyleciał
Bo to są właśnie dobre pomysły?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.