- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (103 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (104 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (97 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (219 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (85 opinii)
Autobusy na gaz zachęcą do odstawienia samochodów?
Siedem nowych autobusów wyjechało na ulice Gdyni. Ciche, klimatyzowane, komfortowe i tanie w eksploatacji mają pomóc miastu w... walce z korkami.
Władze Gdyni chcą, by gdynianie chętniej korzystali z komunikacji miejskiej. Przekonują do tego nie tylko poprzez wprowadzenie opłat za parkowanie w centrum.
W poniedziałek, na parkingu przy Bulwarze Nadmorskim, zaprezentowano gdynianom siedem nowych autobusów. Pięć z nich należy do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej (MAN-y Lion's City G, zasilane sprężonym gazem ziemnym), a dwa - Solarisy Urbino 12 - do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Pięć nowoczesnych MAN-ów Lion's City napędzanych sprężonym gazem ziemnym będzie obsługiwać najdłuższe trasy: 181 do Sopotu, linię R do Rumi, 152, 171. W razie konieczności - także inne.
MAN-y na CNG są o ok. 30 proc droższe, niż inne autobusy. O ile "zwykłe" autobusy kosztują ok. 1 mln zł, o tyle za MAN-y PKM zapłaciło o 280 tys. zł więcej. Kazimierz Gałkiewicz, prezes PKM Gdynia: - Inwestycja się opłaci. Mamy już pięć MAN-ów, które po przejechaniu 180 tysięcy kilometrów zaoszczędziły nam 620 tys. zł na paliwie.
- Pasażer musi czuć się komfortowo - podkreśla Zdzisław Maksymowicz, prezes gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
- Tylko poprzez wysoki standard autobusów i trolejbusów możemy walczyć z korkami - dodaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
To nie koniec wymiany gdyńskiego taboru: - W tym roku na gdyńskich ulicach pojawi się jeszcze siedem nowych autobusów przegubowych, pięć standardowej długości i dwa nowe trolejbusy. Trafi do nas także pięć trolejbusów, na które przebudowane zostaną autobusy marki Mercedes - zapowiada dyrektor ZKM, Olgierd Wyszomirski.
Opinie (152) 4 zablokowane
-
2009-04-21 09:02
SUPER INICJATYWA - JESTEŚMY NAJLEPSI W POLSCE ALE...
SAMOCHODEM TANIEJ.... I TO O WIELE. JAK CENA BILETU MIESIĘCZEGO WYNOSIŁA BY 50ZŁ JESZCZE MOŻNA POMYSLEĆ.
KUPUJĄC DWA BILETY SIECIOWE NA ZKM I NA SKM; A WIĘC LEPIEJ JECHAĆ AUTEM.- 0 0
-
2009-04-21 09:09
KORKI W GDYNI??? (1)
To w Gdyni też są korki? Jestem zaskoczony. Czytam komentarze mieszkańców Gdyni o korkach ale oni zawsze piszą o nich w kontekście innych miast.
- 0 1
-
2009-04-21 09:17
jak w kazdym miescie i w Gdyni sa tez korki :(
- 1 0
-
2009-04-21 09:25
Adamowicz w 2003 roku odrzucił propozycję zakupu autobusów na gaz ziemny
ni i wdychamy diselka..
- 1 2
-
2009-04-21 09:26
W Warszawie sieciówka niedawno kosztowała około 70 zł
porównajcie sobie obszar Warszawy i nawet całego trójmiasta - które i tak jest podzielone i na jednym bilecie nie pojedziemy - i wyjdzie jak z nas zdzierają.
- 2 0
-
2009-04-21 09:59
KLIMATYZACJA ???
Jeszcze nigdy nie jechałem autobusem z włączoną klimatyzacją! Zawsze jest tłumaczenie, że to za drogo, że pasażerowie otwierają okna, że nieefektywna... Skończy się jak zawsze - spiekota, duchota i stanie w korkach!
- 1 0
-
2009-04-21 10:35
Autobusy
Nowe autobusy w Gdyni no no ... to jest to :) Nawet w czasie Kryzysu dajemy rade :D
- 2 1
-
2009-04-21 11:35
Chcemy zachecić gdynian do korzystania z komunikacji miejskiej więc...
...podnosimy cenę biletów!
- 0 3
-
2009-04-21 11:59
Śmierdzący pasażerowie
Komfort jazdy komunikacją miejską zależy głównie od pasażerów a nie od taboru (choć i tabor się liczy oczywiście). Właśnie powracam do jeżdżenia samochodem po kilkumiesięcznej przygodzie z komunikacją miejską. Powodem mojego powrotu do samochodu jest smród i brud wielu pasażerów.
- 1 2
-
2009-04-21 12:34
No proszę
ZKM w Gdyni dał autobusy na gaz, a tymczasem ZTM w Gdańsku dał w gaz żegnając dyr. Popiołka.
- 4 0
-
2009-04-21 15:48
280 tys. za przeróbkę na gaz????
Za takie pieniądze można dostać "wypasione" Audi A6. Ktoś śię dał nieźle zrobić w bambuko z tymi "ekonomicznymi" autobusami.
Autobus to nie auto osobowe i instalacja CNG musi swoje kosztować, ale płacić ponad 1 mln. zł za przystosowanie fabrycznych silników to gruba przesada...- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.