• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Automaty SKM zawyżały cenę biletu za psa

Piotr Weltrowski
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Czy automat może nas oszukać? Jeśli ma błąd w oprogramowaniu, to owszem. Czy automat może nas oszukać? Jeśli ma błąd w oprogramowaniu, to owszem.

Według cennika SKM przewóz psa kosztuje 1 zł, według automatów z biletami... 2,5 zł. Kilka godzin po naszej interwencji przedstawiciele SKM poinformowali nas, że problem został usunięty.



Gdzie kupujesz bilety SKM?

Według taryfy ważnej od 1 stycznia bieżącego roku, przewóz psa pociągiem SKM kosztuje 1 zł. Wcześniej za podróż naszego pupila zapłacić trzeba było więcej: 2,50 zł. Jeden z naszych czytelników zwrócił nam jednak uwagę, iż teoria znacząco rozmijała się w ostatnich miesiącach z rzeczywistością i automaty za bilet na przewóz psa żądały zapłaty według starej taryfy.

- Dlaczego władze trójmiejskiej SKM-ki wprowadzają ludzi w błąd? Osoby mniej zainteresowane na pewno nie raz przepłacały i za swojego pupila płaciły 2,50 zł. A jeżeli ktoś nawet był dobrze poinformowany, to, chcąc uniknąć dopłaty u kierownika pociągu, wolał zapłacić te 2,50 zł niż później mieć problemy przy zakupie u kierownika pociągu biletu za złotówkę - mówi pan Łukasz, czytelnik Trojmiasto.pl.

W poniedziałek rano skierowaliśmy pytanie w tej sprawie do przedstawicieli SKM. Przyznali, że problem znają, gdyż z przerwami pojawiał się on od marca br. Po kilku godzinach poinformowali nas, że problem został rozwiązany.

- Mimo naszych licznych interwencji, dostawca oprogramowania do automatów dopiero w dniu dzisiejszym dostarczył wersję z prawidłową ceną, dotyczącą opłaty za przewóz psa. Prawidłowa wersja została wgrywana wcześniej kilkukrotnie, jednak wciąż znajdowaliśmy w niej błędy - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zaznacza też, że większość biletów na przewóz psa sprzedawana była w ostatnim czasie w kasach i u kierowników pociągów. - Mimo to chciałbym za zaistniałą sytuację przeprosić wszystkich podróżnych i oczywiście zapewnić, że zwrócimy naszym klientom pieniądze za źle naliczone bilety. Podstawą będzie wysłanie do nas takiego biletu - deklaruje Głuszek.

- Przypomnę, że bardzo duża operacja logistyczna, przeprowadzona przez nas w nocy z 31 grudnia 2010 na 1 stycznia 2011, związana ze zmianą cen, wejściem nowych ulg ustawowych i stawką podatku VAT, przebiegła absolutnie bez żadnych zakłóceń. Finalne prace legislacyjne nad tymi przepisami dokonały się w samym końcu grudnia i z tego powodu, tak jak inni przedsiębiorcy, mieliśmy bardzo krótki czas na wprowadzenie i przetestowanie wersji oprogramowania. Niektóre firmy nie rozpoczęły działalności z powodu nieprzystosowania urządzeń fiskalnych do nowych przepisów, PKP SKM z oczywistych względów nie mogła sobie na to pozwolić - kończy.

Miejsca

Opinie (94) 3 zablokowane

  • proszę o ankietę -KTO PRZECHOWUJE SKASOWANE BILETY SKM DŁUŻEJ NIŻ DO KOŃCA DNIA ? (2)

    i oczywiście zapewnić, że zwrócimy naszym klientom pieniądze za źle naliczone bilety. Podstawą będzie wysłanie do nas takiego biletu - deklaruje Głuszek.

    • 7 0

    • Ja wyrzucam od razu po wyjściu ze środka komunikacji miejskiej...

      (z skm nie korzystam)
      Ehh... od dzisiaj chyba trzeba zacząć zbieranie zużytych biletów :(

      • 3 0

    • Ja buduje z nich gniazdo.

      • 7 0

  • Skandal! (2)

    w niedziele korzystałem w tramwaju a,że kioski były pozamykane musiałem kupic bilet u motorniczego.Miałem tylko 10zł więc tym się musiałem ratować.Daję mu 10zł,On wręcza tylko mi bilet bez reszty bo nie ma jak wydać!Mówię mu,że jednak rezygnuję i proszę o zwrot pieniędzy..On jednak ma kamienna twarz i na nic nie reaguje..Gdzie to zgłosić?

    • 3 1

    • Na policję

      o przywłaszczenie mienia :P

      • 6 0

    • Albo przynajmniej niech więcej biletów

      • 1 0

  • I bardzo dobrze!

    tępić ogłupiałych właścicieli psów. Psy na wieś!

    • 3 9

  • mój rodwailer nie kupuje biletu a nawet kanar do nas nie podchodzi, nawet jak zrobi kupe w kolejce, wali mnie to.

    • 7 1

  • 100 za psa

    • 0 1

  • Bilet z Gdańska Gł. do Gdyni Gł ... (4)

    kosztuje 5 zł, moim zdaniem to za dużo, taki transport powinien być dużo bardziej konkurencyjny do przejechania tego dystansu samochodem. A tak, jak ktoś ma samochód na gaz to cenowo wychodzi to samo i sporo ludzi wybiera samochód, co w konsekwencji powoduje korki na drogach i większe zużycie dróg. A nie wierze, że obecne ceny dają mały zysk skmce, tylko jest to dochodowy interes.

    • 3 0

    • Nie ma jak ignoranci zabierają głos.

      • 0 2

    • Skoro 5 zł za trase Gdańsk Gł.-Gdynia Gł to dużo (2)

      to co powiesz na trasę Gdańsk Morena-Gdańsk Wrzeszcz (niecałe 4 km) za 2,8 zł?? Co prawda inny środek transportu, ale innego nie ma, tak samo jak skm.

      • 0 1

      • (1)

        autobus jest droższy w użytkowaniu, w porównaniu do pociągu. To można to jakoś tłumaczyć, czemu bilety są droższe, więc słabe porównanie wybrałeś, a tak poza tym przejazd porównywalnego odcinka kolejką kosztowało by 3,4 zł. Wniosek nasuwa się sam ---> bilety na skmce, są na tyle drogie, że nie promują tego transportu w należytym stopniu, dzięki czemu część mieszkańców, którzy mają wybór jadą samochodem.

        • 1 0

        • Fakt, to autobus, ale ceny za tramwaj są dokładnie takie same

          więc albo autobus jest tani, albo tramwaj za drogi.
          I jeszcze jedno, gdy trzeba przejechać kilka przystanków dwoma autobusami/tramwajami (bo nie ma połączenia bezpośredniego) to cena za te 4km skacze do 3,4 zł.

          • 0 0

  • Przyznali, że problem znają, gdyż z przerwami pojawiał się on od marca br. Po kilku godzinach poinformowali nas, że problem

    został rozwiązany. Mamy czerwiec. 3 miesiace świadomego okradania pasażerów?

    • 7 0

  • "Mimo naszych licznych interwencji, dostawca oprogramowania do automatów dopiero w dniu dzisiejszym dostarczył wersję z prawidłową ceną"

    Czy to oznacza, że każda, najmniejsza zmiana w taryfie cenowej oznacza wgranie przez dostawcę nowego oprogramowania do automatów?? Czy to jest żart?? Jak rozumiem, ów dostawca ma za to płacone ciężkie pieniądze? Mamy XXI wiek i system powinien działać w taki sposób, że ceny z łatwością mogą zmieniać wyznaczeni pracownicy SKM. Tu śmierdzi przekrętem na kilometr. Przydałaby się jakaś solidna kontrola.

    • 9 0

  • równie nieczytelny jest bilet na wózek
    niektórzy rodzice z małymi dziećmi myślą że muszą za niego płacić i wybierają ten bilet
    natomiast nie ma w automacie biletu za 0 zł za wózek dla niemowlaka i dziecka do 3 lat,
    bilet jest wymagany w okienkach z panią takie bilety wydają
    czekam zmiany w automatach skm

    • 4 0

  • Jeśli się ci niepasuje co się dzieje na skm pisz do nich do skutku!!!! (2)

    Lista @maili do skm

    mlignowski@skm.pkp.pl - prezes
    mgluszek@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
    spijet@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
    bbuczek@skm.pkp.pl - zarząd
    markieting@skm.pkp.pl - marketing
    skm@skm.pkp.pl

    Niech nie myślą że są sami dla siebie.

    • 3 0

    • (1)

      skm to monopolista, więc tak naprawdę mogą robić co chcą.

      • 2 0

      • Oczywiście, lepiej pójść do mediów ze skargą, niż napisać do źródła.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane