• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe tory na Hel i do Kościerzyny

neo
29 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych. Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych.

Szybciej do Kościerzyny i na Hel dojedziemy z Gdyni po Euro 2012. Linie kolejowe zostaną zmodernizowane za 219 mln zł.



Czy podróżujesz koleją na urlopy lub weekendy poza Trójmiastem?

Przebudowę wykona włoska firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie. Umowa obejmuje remont torów z Redy do Helu i z Gdyni do Kościerzyny.

W ramach współfinansowanego ze środków unijnych projektu przebudowane zostaną nie tylko tory, ale także przystanki, które mają być wygodniejsze dla pasażerów. Najważniejsze jest jednak skrócenie czasu przejazdu. Dzięki inwestycji prędkość pociągu na trasie do Kościerzyny wzrośnie o 20 km/h, a do Helu maksymalnie o 40 km/h. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o 15-25 minut.

Prace zaczną się jesienią 2012 roku, więc podróżni muszą zacząć liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Trasy zostaną bowiem całkowicie zamknięte, kursować będzie komunikacja zastępcza. Potrwa to niemal dwa lata.

- Taki zakres prac pozwoli pasażerom podróżować w pełnym komforcie - zapewnia Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Ta wielomilionowa inwestycja pozwoli również skrócić czas przejazdu, gdyż pociągi będą mogły osiągać znacznie większe prędkości. Dotychczas było to do 90 kilometrów na godzinę, zaś po gruntownej modernizacji prędkość pociągów wzrośnie nawet do 120 kilometrów na godzinę - zapewnia.

Inwestycja na trasie do Kościerzyny pozwoli też na otwarcie nowych linii. Zmodernizowany i zautomatyzowany zostanie bowiem węzeł w Glinczu, gdzie linia 201 z Gdyni do Kościerzyny przecina się z trasą Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie trasy Gdynia - Kartuzy oraz Gdańsk - Kartuzy, co scali Kolej Metropolitalną.
neo

Opinie (153) 3 zablokowane

  • A co sie stało z utrzymaniem i konserwacja starych? (26)

    Tytuł wskazuje ze tam nigdy nie było torów. Szkoda ze ta informacja nie zawiera faktów o zaniedbaniach 21 letnich. O braku nakładów na utrzymanie i konserwacje. Czego trzeba aby w tym kraju było normalnie? Zniszczenia a potem reklamy ze cos sie robi?

    • 49 35

    • Ale po co pisać o tym? (13)

      zawsze zadziwia mnie, na jak wiele sposobów można zrzędzić. Nie robią = źle. Robią = też źle!

      • 18 9

      • Co robią? (9)

        To czego nie robili przez dwie dekady? To ma byc sukces? Czy kiedy ty doprowadzasz do ruiny własne mieszkanie i dopiero wtedy bierzesz sie za remont kiedy spada ci sufit na głowe to robisz cos szlachetnego i dobrego? A co robiłes przez te nascie lat ze sufit sie wali?

        • 17 12

        • Czyli po 16 latach zaniedbań nie powinien już nic robić, albo przynajmniej nikogo nie informować? (6)

          Albo informować wyłącznie o tym jakim jest leniwym sk...synem że tak się zapuścił? :)

          • 7 3

          • nie tego nie da sie leczyc. (4)

            bo wystarczy robic cos przez lata, co nie doprowadza do ruiny. Naprawa ruiny to nie jest powód do dumy i to chyba marna reklama.

            • 6 6

            • To co się powinno robić z ruiną? (3)

              Siedzieć i płakać? Naprawa ruiny to nie jest powód do dumy??? Odbudowa Polski po wojnie to była hańba? Rekonstrukcja zabytków nie ma sensu? Nowe drogi i tory to głupie działanie? A antydepresanty brałeś już rano?

              • 9 4

              • chyba dalej nie rozumiesz

                • 1 4

              • Wystarczy nie dopuścic do ruiny! (1)

                To takie proste ze chyba ci przez mózg nie przejdzie.Profilaktyka nie tylko w lecznictwie jest tańsza. A unia darmo nic nie daje, kiedys trzeba będzie to spłacić

                • 4 3

              • Ale już jest ruina durniu!!!

                Poza tym ta akurat trasa z drewnianymi podkładami była ruiną już 30 lat temu.

                • 2 1

          • poczytaj zachwyty o kondycji koleji ponizej.

            • 0 0

        • Czemu służyć ma Twój komentarz?

          czy ten remont jest czymś złym? Czy nie powinni remontować? Wracając do Twojego przykładu z mieszkaniem - można i owszem doprowadzić własne lokum do ruiny, gdy się ma inne, niezbędne wydatki (kredyt, choroba/rehabilitacja) albo się nie ma dochodu. Kiedy nagle masz więcej wolnych środków, bierzesz się za to mieszkanie. To chyba normalne i godne pochwały. Wyobraź sobie, że masz takiego sąsiada, co przez 15 lat nie mógł nic wyremontować, wymienić okien itp. Gdy zacznie to robić, polecisz do niego i zaczniesz go besztać?

          • 5 1

        • Takich to mi nie żal

          Takich malkontentów to mi nie żal. Wziąć uciąć łeb i narobić w szyje! Idź marudz marudź!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 3 1

      • Może to jest rodzaj terapii dla cierpiących na depresję? (1)

        Wyrzucają z siebie toksyny i oczyszczają psychikę na jakiś czas. A to że przy okazji kogoś ochlapią treścią żołądka, jadem i plwociną to skutek uboczny i powinniśmy ich zrozumieć hehe.

        • 5 4

        • Może prawda jest nie wygodna?

          A moze krytyk jest autorem tego tekstu? A moze to jedyny jego sukces zyciowy?

          • 2 4

      • koles jazdzi autem od 20 lat i nie przechodzi przegladów, remontów i nawet paliwa nie włewa

        • 2 0

    • Jasne, nie pisać dobrych wiadomości, tylko zrzędzić (1)

      Tylko że... wcale nie jest tak źle, jak na polską średnią, to raz. A dwa - chyba ważniejsze, że remontują. O tym, że jest źle, to ja sam mogę się naocznie przekonać. A czytać chcę o tym, że coś dzieje się na lepsze.

      • 7 3

      • he he, PROPAGANDA SUKCESU, już kiedyś ktoś odkrył że ludzie tego potrzebują

        • 4 4

    • (6)

      Całkiem nieświadomie trafiłeś w sedno - nasza zaniedbana i niedofinansowana infrastruktura kolejowa to przykład niebywałej paranoi. Polskim Liniom Kolejowym jest łatwiej wybudować linię na nowo, bo na ten cel może wnioskować o dofinansowanie ze środków UE, niż utrzymywać stare linie, bo na ten cel nikt (budżet w tej liczbie) nie daje ani zł.

      • 7 2

      • Lepiej było utrzymywać "przy życiu" drewniane podkłady tak długo jak się da? (2)

        • 1 2

        • nie lepiej, tylko taniej - łatwiej jest wymienić cale linie kolejowe za cudze pieniądze, niż podkłady za własne

          • 3 1

        • drewniane podkłady

          są dużo bardziej komfortowe, jednak zdecydowanie droższe

          • 0 0

      • W UE jestesmy od 7 lat a co z pozostałymi 16 latami letargu? (2)

        Czekaliśmy na pieniądze z uni od 1989 do dzis?

        • 3 1

        • Dokładnie to napisałem - problem nie jest nowy. Zauważ, że żadna spektakularna modernizacja, ani inwestycja w latach 90. nie miała miejsca.

          • 5 1

        • Dokładnie tak jak napisałem

          Problem nie jest nowy, jak słusznie zauważyłeś. Teraz przynajmniej modernizują i budują nowe linie, w latach 90. PLK-i (wcześniej PKP) nie stać było na nic.

          • 4 0

    • Anonimie! (1)

      "Tytuł wskazuje ze tam nigdy nie było torów"Cóż, masz kłopot z logicznym myśleniem kolego (żanko?)Słowo "nowe" mówi o tym, że były, jeno stare.

      • 4 1

      • logicznie to dziwne ze cieszy zaniedbanie przez lata. ale dlaczego cieszy was ze przez te lata był, jest ktos kto bierze

        wielkie pieniądze za utzrymywanie tego stanu?

        • 1 2

    • No, to sobie wejdź najpierw na googla i sprawdź zanim napleciesz głupot...

      • 1 0

  • :) (6)

    Ja to proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę. No ubierasz się pan. W płaszcz jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu? Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS. I zdąża pan? Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i się nie zatrzymuje. Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie wysiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do Stadionu a potem to już mam z górki, bo tak...w 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać.

    • 287 7

    • klasyk optymizmu:)

      • 20 1

    • klasyka :)

      • 11 0

    • Ale to już było...

      odgrzewany kotlet

      • 1 37

    • śmieszy za każdym razem..

      Miła poprawa humoru z rana.,

      • 23 0

    • Co mi zrobisz jak mnie złapiesz

      W Youtube wpiszcie "co mi zrobisz jak mnie zlapiesz - polaczenie" , powyższy cytat w wersji wideo, pozdrawiam

      • 0 0

    • jestem idiotą

      no to wszystko wskazuje na to że jesteś idiotą albo głupkiem. Jest takie przysłowie jak sobie pościelesz tak sie wyśpisz jołopie...

      • 0 2

  • Metro (5)

    a może tunel pod zatoką, pomarzyć zawsze można :)

    • 27 10

    • Tunel to by się przydał pod portem, żeby połączyć centrum Gdyni z dzielnicami północnymi. (2)

      Zamiast jechać cały kawał drogi, żeby ominąć port jechałoby się pod nim.No, ale pomarzyć dobra rzecz ;))))) Prędzej pewnie doczekam się bramy międzywymiarowej i obwodnicy północnej ;))

      • 5 0

      • a może zamiast tunelu most? (1)

        takie gdyńskie golden gate

        • 1 0

        • na zatoce nie da rady postawic mostu

          • 0 1

    • przed wojna byly plany zeby zbudowac most

      a tak na janka korki estakada tez

      • 1 0

    • Spoko

      Donek na pewno to załatwi.

      • 0 2

  • coś się rusza w kwestii kolei (5)

    nareszcie. Kolej jest o wiele pożyteczniejsza i ważniejsza niż nowe drogi dla samochodów, które i tak się zakorkują. Tylko komunikacja zbiorowa może rozwiązać problem korków ulicznych. Oby tak dalej.

    • 59 8

    • Ważniejsza?

      Ani kolej nie jest ważniejsza od samochodów, ani na odwrót. Jedno i drugie jest potrzebne - to się uzupełnia nawzajem, a nie wyklucza.

      • 6 0

    • "coś się rusza w kwestii kolei"

      oby jeszcze do tego ceny biletów zachęcały do skorzystania z transportu zbiorowego.Pozdrawiam

      • 1 0

    • Co się ruszyło? (1)

      Masz racje tylko dlaczego zniszczono infrastrukturę kolejową (np. Pszczółki-Skarszewy, Skarszewy-Kościerzyna)? Po to, żeby teraz wydawać miliony na odbudowe? A może zburzyć wszystko co powstało za Gierka i budować od nowa, żeby władza miała się czym chwalić.

      • 3 1

      • a trasa do skorcza...?

        nie wspominaja o trasie skarszewy-starogard. piekna byla chociaz krotka. komu to przeszkadzalo by byla przejezdna chociaz w lecie?

        • 2 1

    • Czuć to. Poprzez brak sprinterów.

      Tak miło się nimi jechało. Narobili apetytu i...

      • 1 0

  • (4)

    a połączenie gdynia chojnice leży i kwiczy. o bytowie nawet nie ma co wspominać bo to odległa przeszłość.

    • 23 2

    • (1)

      do chojnic nie jest tak zle ale do bytowa to faktycznie rozpacz. chociaz nie jest beznadziejnie bo 2 lata temu cos tam jechalo po 20 latach lezenia torow odlogiem

      • 3 0

      • na linii lipusz-bytów czasem jeżdzą towarowe. wiem bo widziałem takie cudo. Toczy sie to z predkością ok 20-30 km/h i ciągnie 3 wagony :DFaktem jest ze jakiś czas temu coś tam robili - chyba wymienili najbardziej spróchniałe podkłady.

        • 3 0

    • przeszłość i przyszłość (1)

      Skończą z odtwarzaniem linii do Kartuz i Kościerzyny - wezmą się za Bytów, Chojnice i Sierakowice

      • 5 0

      • szkoda ze rozebrali bytow-lebork, krokowa-swarzewo(puck) :(((

        • 1 0

  • Jak ten szynobus do Kościerzyny się rozbuja do 120 km/h skoro staje co 10 minut? (9)

    Na 60 km. trasie jest 15 stacji. No chyba że zrobią kaszubski express który stanie tylko ze 2 razy na całej trasie, ale i tak nie wierzę żeby osiągał 120 km/h.

    • 34 11

    • Tutaj z tej wypowiedzi powycinali kilka rzeczy.... (5)

      .... na innych portalach jest wyjaśnione, że wzrost prędkości z 90-120 to na Hel-u, a na trasie do Kościerzyny z max 80 do 90.

      • 5 2

      • Do Kościerzyny już jeździ 100 km/h na niektórych odcinkach (4)

        Po wymianie torów bez problemu da się wyciągnąć 120 km/h

        • 6 2

        • Na jakich odcinkach jeździ 100/h szlony chłopie? Pewnie po drewnianych podkładach? (3)

          Na tej trasie zanim by się rozbujał do 100 już by musiał hamować. Pasażerowie którzy stoją porozbijali by sobie głowy. No i max dozwolona prędkość na niektórych odcinkach to 90, której i tak nie osiągają bo po cholerę.

          • 0 4

          • (2)

            Akurat na kościerskiej jest 100km/h. Mało tego prędkość ta jest osiągana.

            • 6 1

            • A świstak zawija w sreberka. (1)

              Nie wydurniaj się. 100km/h to już nawet na centralnej magistrali nie jeżdżą, a co dopiero szynobusy na Kaszubach:)

              • 1 6

              • jak widać wiesz bardzo niewiele...

                • 3 0

    • rozbuja

      Szynobus potrzebuje znacznie mniej czasu na osiągniecie takich prędkości, niż 10 minut.

      • 8 0

    • Żaden problem. Szynobus-sprinter o mniejszej liczbie przystanków.

      Oczywiście o innych godzinach niż ten właściwy.

      • 3 0

    • ?

      na lini do Koscierzyny jest 5 STACJI i 7 PRZYSTANKOW OSOBOWYCH. PREDKOSC 100km/ . I pociagi w tej chwili ja osiagaja. widac duzo laikow sie wypowiada na tematy o których nic nie wiedza. Linia konstrukcujnie jest przygotowana na 130km a wiec podniesienie po remoncie do 120 km/h nie jest zadnym problemem. Problemem bedzie utrzymanie czasu robot poniewaz włosi juz teraz remontuja linie 131 i maja tempo bardzo zawrotne , to co Polskie firmy robia w pół roku oni wykonuja w kilka tygodni, sa bardo zmechanizowani.A wiec moze byc miłe zaskoczenie ze linie wyremontuja duzo szybciej niz PLK mysli.

      • 3 0

  • Chyba już nikt kto raz na jakiś czas pojeździ trochę po Polsce nie zaprzeczy, że (7)

    Polska w budowie.

    • 33 12

    • To ja już wiem (1)

      To ja już wiem gdzie postawisz krzyżyk 9 października...

      • 10 0

      • Na Krakowskim Przedmieściu?

        • 12 2

    • Szkoda że te rewelacje dziwnym trafem zbiegają się z wyborami. (2)

      Później potworny kryzys je jednak uniemożliwi i będzie można się zająć tym co zawsze czyli awanturą z niedobrą opozycją.

      • 9 5

      • Tusk musiał by być geniuszem biurokracji zeby... (1)

        ..umieć tak prowadzić sprawy zeby Unia dała kase akurat przed wyborami

        • 4 2

        • dość dawno już mówili o remoncie torów na hel

          • 3 1

    • ja zaprzeczam (1)

      wróciłem właśnie z objazdówki po Europie. Przez Polskę jedzie się sprawnie ale tylko odcinkami (nota bene tymi wybudowanymi za poprzednich rządów). Poza tym wszędzie jeden pas, ograniczenia do 50 i fotoradary, co chwile jakieś traktory i tiry. Jakakolwiek budowa paraliżuje ruch w całej okolicy, może dlatego niektórym wydaje się, że coś się buduje. Poza tym budowy ciągną się latami i po 2-3 latach nadają się do naprawy. To nie jest malkontenctwo ale tragiczna prawda na temat POlski w "budowie". Mieliśmy jeździć setkami kilometrów autostrad i kolejami metropolitalnymi, wszystko miało być gotowe na Euro, a co jest? Orliki. Cała reszta leży rozgrzebana bez perspektyw na zakończenie.

      • 7 8

      • nie wiem ,co to za kraj "POlski" ,nie znam owego.Och narzekać to potrafimy

        • 1 3

  • ani słowa o elektryfikacji linii kościerzyna gdynia ani o tym czy linia będzie dwutorowa. (13)

    z tego co pamiętam miały być wybudowane nowe przystanki na tej trasie od ul. kielnieńskiej w osowej do gdyni głównej. pytanie co z tym projektem się dzieje? czy to prawda, że gdynia wycofała się z projektu skm2?

    • 19 9

    • jakie znowu SKM2? (12)

      Nie SKM2 tylko PKM - Pomorska Kolej Metropolitalna. Mozliwe, że obsługiwac to będzie SKM, ale to nie jest zaden automat. Od Gdańska Osowy do Gdyni Głównej ta linia JEST dwutorowa i to od lat 30-ych. Ten odcinek to fragment projektu PKM. Nikt nie odwoływał budowy PKM, prace juz sa rozpoczete tam, gdzie powstana całkiem nowe tory, wspomniany odcinek Gdynia Główna - Gdansk Osowa bedzie zelektryfikowany, natomiast od Osowy do Kościerzyny bedzie jeden niezelektryfikowany tor - bo tam nie ma az takich potoków podróżnych, żeby to zmieniac. Artykuł NIE DOTYCZY projektu PKM, tylko zupełnie innych tras kolejowych.

      • 5 2

      • (11)

        nie ma potoków podróżnych bo przez lata odzwyczajono ich od korzystania z kolei. Tak to niestety działa. Najpierw jest połączenie z którego korzysta mnóstwo ludzi i jest co tu dużo mówić tłok. Potem zmniejsza sie częstotliwość kursowania pociągów i zmienia ich godziny na mniej korzystne. Powoduje to iż liczba podróżnych znacznie spada. Wiec znowu zmniejsza sie liczbę połączeń i znowu liczba pasażerów spada i tak w kółko aż linia staje sie nierentowna. I tyle.

        • 8 3

        • nie w tym przypadku. (1)

          Wzdłuż linii Gdynia - Kościerzyna po prostu mieszka nieporównanie mniej ludzi, niż wzdłuż linii wewnatrz aglomeracji trójmiejskiej. A jeszcze mniej ma potrzebe codziennego dojazdu do trójmiasta. Potoki podróżnych nie uzasadnią budowy drugiego toru ani elektryfikacji, chocby oferta kolei była nie wiem jak atrakcyjna. Pomijając już kwestie techniczne: zarówno trasa do Władysławowa jak do Koscierzyny przegbiega przez tereny pofałdowane, te linie maja parametry linii górskich. Strome podjazdy, ostre łuki i brak miejsca pod drugi tor. Nawet w bogatych krajach takie linie sa jednotorowe...

          • 7 2

          • Ale jak PKM powstanie

            to z Kartuz czy Żukowa, a nawet z Somonina i dalej będzie się dojeżdżało do pracy szybko i wygodnie. Pewnie nieźle skoczą ceny nieruchomości wzdłuż tej trasy.Czekamy na pasażerską/podmiejską linię Żukowo-Straszyn-Pruszcz-Gdańsk, na doprowadzenie SKM przynajmniej do Tczewa... ech, warto pomarzyć

            • 12 0

        • odzwyczajenie? (8)

          Nie wydaje mi się, żeby akurat na tych dwóch liniach "odzwyczajano" podróżnych od pociągów w ostatnich dwóch dekadach. Pociągi kursują na tych liniach tak jak w latach 80-ych.

          • 1 4

          • (3)

            tak ? nie ma aktualnie ZADNEGO pocziągu z gdyni do chojnic przez Kościeżynę którym dało by sie np wrócić z pracy w trójmieście. Ostatnie takie połączanie jest koło 14.

            • 3 1

            • Mowa była o Kościerzynie (2)

              A nie o Chojnicach. Ale wiem, że są połączenia pośrednie.

              • 5 0

              • (1)

                nie ma - aktualnie do wszelkich wiosek miedzy koscieżyną a chojnicami dojechać sie po 14 nie da. A kiedyś były pociągi koło 16, 20 i chyba nawet jeszcze coś późniejszego. Z tego co pamietam to calkiem sporo ludzi tym jezdziło z pracy.

                • 3 1

              • Chojnice

                Połączenie do Chojnic jest całkeim dogodne przez Tczew. Nawet bezpośredni pociąg kursuje. Niekoniecznie trzeba przez Kościerzynę. Ale i z Kościerzyny sa pociągi o wpó do drugiej, potem po 15. Więc nie przesadzajmy. Ludzie do pracy na ogół jeżdżą samochodami - pociągi sa potrzebne głównie uczniom albo osobom bez prawa jazdy.

                • 2 3

          • chrzanisz (3)

            Po 20 z Kościerzyny i po 22 z Gdyni nie wyjedziesz. W srodku dnia też kosmiczne dziury w rozkładzie

            • 5 1

            • A za komuny? (2)

              A za komuny nocami pociągi tam jeździły? I poza godzinami szczytu tez? To zapewne jeździły puste....

              • 1 4

              • (1)

                I tu się bardzo mylisz. Pociągami jeździły wtedy tłumy, a kursowały one także poza godzinami szczytu.

                • 2 1

              • To ty się mylisz.

                Ja dobrze pamiętam tamte czasy i zapełnienie pociągów. I wiem gdzie i kiedy były tłumy, a kiedy pustki. Pomijam juz fakt, ze zdecydowana większość ówczesnych pasazerow dzisiaj korzysta z własnych samochodów, o kórych wtedy mogli tylko pomarzyć.

                • 1 1

  • Railway to Hell

    taka nazwę widzę dla torów do miasta Hel

    • 40 3

  • lepiej przedłużcie chociaż kilka kursów do Czerska,przynajmniej spokojnie pojedziemy na ryby czy grzyby :) (4)

    • 21 3

    • Z Gdyni jeżdżą do Czerska przez Bąk. Przesiadka jest w Kościerzynie, ale bezstresowa. (2)

      Polecam

      • 6 0

      • Ta... (1)

        Jedna w ciągu dnia...

        • 2 3

        • Nie jedna ale są 3.

          • 4 0

    • Do Czerska się jeździ przez Tczew

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane