- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (225 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (766 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (123 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (123 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 13:45
To tak jak z papierosami i alkoholem.
Albo coś jest szkodliwe i wtedy trzeba zakazać albo pozwolić na wolny obrót a nie drenować kieszenie opłatami i podatkami bo to czysta hipokryzja!!!
- 4 1
-
2018-06-10 13:45
A LPG (3)
Gazem ziemnym zasilane . Tak . A co z pojazdami zasilanymi LPG ?
- 3 1
-
2018-06-10 14:51
Mogą jeździć również na zwykłej benzynie więc sa traktowane jak zwykła benzyna. Proste jak budowa cepa (2)
- 0 3
-
2018-06-10 17:31
Na benzynie człowieku? Kto normalny jeździ na benzynie za przeszło 5 złoty (1)
Jak można na gazie za 2.05
- 2 1
-
2018-06-10 19:14
Co to jest 5 złoty???
- 0 0
-
2018-06-10 13:48
A co z mieszkańcami?
Prawo musi być jednakowe dla wszystkich. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś wymusił na mnie kupno takiego czy owego samochodu. Trzeba przyjąć minimum na poziomie np Euro 4, napewno zaś nie ma możliwości zmuszenia kogokolwiek do kupienia samochdu elektrycznego czy wodorowego.
- 7 0
-
2018-06-10 13:48
super
ciekawe czy nasza kochana komunikacja miejska jest na tyle wydolna, by przejąć chociaż część ruchu samochodowego i porozwozić ludzi z terenów podmiejskich? A nie, czekajcie! Przecież poza trójmiastem komunikacja praktycznie nie istnieje, a w samym mieście mamy codziennie awarie, wypadki, braki w taborze, czy personelu #codzienneszkalowaniezbiorkomu
- 9 0
-
2018-06-10 13:53
porządek
najpierw zróbcie porządek ze wszystkimi śmierdzielami które nie wiem w jaki sposób dostały przegląd techniczny, potem można rozmawiać o zakazach wjazdu do miasta dla innych samochodów.
Jak zwykle od d*py strony- 9 1
-
2018-06-10 13:55
Parkowanie w centrum
Wreszcie bedzie mozna zaparkowac w centrum
- 0 2
-
2018-06-10 13:56
niech zajmą się tymi wysypiskami a nie głupotami...
- 2 0
-
2018-06-10 13:58
Do takich rozwiązań trzeba najpierw przygotować publiczną komunikację, której jak wiadomo można wiele zarzucić (awarie, spóźnienia, brak koordynacji, brak odpowiedniej ilości połączeń, nieodpowiednia liczba kierowców itp.) . W pierwszej kolejności konieczna jest kontrola: zakładów produkcyjnych, gospodarstw indywidualnych - emisje, jakości proponowanego towaru na składach węgla.
- 4 0
-
2018-06-10 14:00
rąbnijcie sie w leb,za malo już kradniecie pieniedzy w rządzie ? (1)
- 9 2
-
2018-06-10 14:03
To nie rząd tylko miasto ma wprowadzać opłaty! Czytaj za zrozumieniem!
- 0 1
-
2018-06-10 14:04
17 lat - taki jest średni wiek samochodów na Polskich drogach
to pewnie dlatego, że kochamy eksponaty historyczne, a nie dlatego, że Polaków na inne nie stać. Pierwsze elektryczne kupimy, kiedy osiągną wiek co najmniej 20, 25 lat.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.