- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (239 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (773 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (129 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (128 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (56 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 14:05
A premier Mateusz Krzywousty mówił że będziemy produkować miliony
samochodów elektrycznych rocznie.
Więc nie widzę problemu będą dwać w komplecie z mieszkaniem plus.
Tylko jeszcze trochę poczekajcie jak wstaniemy z kolan:]- 8 4
-
2018-06-10 14:06
Absurd
Miliony litrów ścieków wypuszczają do motławy a za wjazd autem spalinowym każą płacić.
- 8 0
-
2018-06-10 14:06
Jakby tu uprzywilejować najbogatszych ... ?
... mamy oto rozwiązanie !!!
- 2 0
-
2018-06-10 14:08
CNG
CNG jest dobry, a już LPG nie?
- 6 0
-
2018-06-10 14:09
doplaty do samochodow
Mowili o starych samochodach i dodatkowo beda doplaty dla niezamoznych aby zakupic nowe
- 3 0
-
2018-06-10 14:12
Od d#py strony
Narzucaniem opłat doganiamy zachodnie kraje, szkoda że nie doganiamy ich poziomem rozwinięcia infrastruktury drogowej i transportu publicznego.
- 8 0
-
2018-06-10 14:12
szczur wprowadzi opłaty, będzie kasa na pomniki. (1)
- 2 0
-
2018-06-10 14:16
Starsi dyskutanci pewnie pamiętają
Jak Prezydent Tysiąclecia obiecywał, że nigdy opłat za parkowanie nie wprowadzi. Ale to wiadomo, chłop słowny, jak mówi, że obiecuje, to mówi.
- 1 1
-
2018-06-10 14:14
PiS w niczym sie różni się od PO. Tamci ukradli kasę z OFE, a Ci kradną w paliwie i takiej opłacie jak ta. Jeszcze podobno ma opłata parkingowa wzrosnąć z 3 do 9 zł/h. Dodatkowo rozdają kasę w socjalu. Jeszcze nam na głowę milion Ukraińców sprowadzili, którzy zaniżyli stawki i są lepiej traktowani niż Polacy. Precz z PiS/PO.
- 7 0
-
2018-06-10 14:15
sopot tranzytem
Ciekawe dlaczego tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców?? Sopot jest typowym tranzytem dla mieszkańców Gdyni , a pracujących w Gdańsku i odwrotnie. Moim zdaniem znacznie więcej aut przejeżdża codziennie przez "centrum" Sopotu w korkach niż wjeżdża do " centrum " Gdyni i Gdańska razem wziętych. Płatność 2,5zł za przejazd czyli 5zł dziennie i władze miasta Sopotu nie będą wiedzieli co robić z taką górą pieniędzy. Dodatkowo kasować turystów za wjazd na godziny lub przejazd jednorazowy przez Sopot.
- 0 0
-
2018-06-10 14:16
Uber do centrum już nie wjedzie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.