- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (58 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (270 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (147 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (795 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (146 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (59 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 15:10
Dziwne
A co z karetkami policja strażą oni też mają placic
- 4 2
-
2018-06-10 15:13
Gdzie to eko? wszędzie beton, mało zieleni. Wysypiska, fosfory, spalarnie itp. Stare pojazdy komunikacji miejskiej. Brak energii słonecznej, wiatrowej, wodnej ... Stare budynki z piecami. Fabryki itp . Drogie auta elektryczne, brak stacji do ładowań. Brak dużych parkingów przed centrami miast. Niewydolna, stara komunikacja. Trudności dojechania do centrum z osiedli
mieszczących poza centrum. Ostatnio nieczystości wpadające do rzek, morza. To trzeba poprawić a potem wprowadzać opłaty. Co z taxi, co z niepełnosprawnymi, co z kierowcami dostawczymi, co z ludźmi którzy mieszkają w centrum, co z policją, karetkami itp. Czy urzędnicy pracujący w centrum i sam prezydent dadzą przykład i będą jeździć rowerem, komunikacją lub autem elektrycznym? Jestem za ochroną środowiska, ale to nie ma sensu jak reszta kuleje. Przez takie opłaty wszystko wzrośnie. Będzie jak z ustawą śmieciową, Ceny za śmieci poszły do góry, są oszczędności nie wiadomo na co je przeznaczają, a efektów brak i wszystko jak było tak jest.- 12 1
-
2018-06-10 15:14
Ale jaja, za wszystko każą płacić, teraz już w sumie za powietrze!
A lewactwo myślało, że te opłaty będą ukryte albo "wspólne" : ) ale dobrze, niech płacą, niech płacą!
- 1 1
-
2018-06-10 15:16
Świat jest głupi
Przepraszam nowy pomysł a dla czego 500 plus chcą odrobić
- 3 0
-
2018-06-10 15:23
Dzisiaj kilkanascie tysiecy rowerzystówna wielkim przejezdzie rowerowym zaprotestowało przeciwko zatruwania miasta spalinami! (8)
Co roku na mim jest ich wiecej ,propagują miasta wolne od trujących spalin ,od hałasu .
To dobrze ,opłaty w maistach zachodnich wprowadzili juz wiele lat wcześniej.0Dodatkowow wprowadzili ograniczenia wjazdu i likwidują miejsca parkingowe . Ale tam opłaty są 5 x wyższe u nas te opłaty są śmiesznie niskie.Ale cebulaki w tym30letnim złomie i tak płaczą ze ich na nie nie stac i właśnie oto chodzi by wyeliminować ten złom z miasta!!
A ci co chca truc spalinami ludzi to nich płaca ztej kasy rozbuduje sie komunikacje miejską w nowoczesne autobusy elektryczne i obnizy ceny biletów.Proponuje by co roku opłaty wzrastały o 100%.- 6 19
-
2018-06-10 15:52
Proponuje (2)
Aby w końcu zaczeli karać rowerzystów np. Za przejazd przez pasy itd.
- 7 2
-
2018-06-10 17:18
gdyby karali kierowców tobys sie nieywpłacił z mandatów (1)
- 1 5
-
2018-06-10 20:40
Gdyby karali za głupotę, musiałbyś mieć abonament.
- 4 0
-
2018-06-10 15:58
Gdybyś więcej do szkoły chodził (2)
A mniej na rowerze jeździł, to może nawet umiałbyś teraz pisać po polsku. Ale niekoniecznie.
- 5 2
-
2018-06-10 17:18
Gdybys ty jaką kolwiek szołe ukonczył to bys nie chwalił sie swoją głupotą. (1)
Tobie rak mózgu nie grozi bo go nie posiadasz .
- 1 3
-
2018-06-10 20:32
Proszę, nie kompromituj się już
Poważnie, nikt nie chce się śmiać z osoby niepełnosprawnej umysłowo ale nie dajesz nam wyboru.
- 2 0
-
2018-06-10 20:39
Ciekawe ilu z tych "rowerzystów" po imprezie wsadziło swój rower do samochodu, ilu do komunikacji zbiorowej
... bo za daleko, bo pod górkę itp?
- 4 0
-
2018-06-13 00:57
Motława
Przejechali gromadnie bo lubią być w kupie.
- 0 0
-
2018-06-10 15:33
auto
Komus sie chyba pomieszalo w glowie
- 1 0
-
2018-06-10 15:49
Banda debili z Wiejskiej
- 4 0
-
2018-06-10 15:51
Centrum miasta tylko dla pieszych i rowerzystów! (1)
Lidzie z całej polski zjeżdżaliby do ogródków, w których można by się napić coś zjeść. Taka,wielka konig strasse jak w stuttgarcie tam taka ulica jest od,100 lat kto był ten wie
- 3 5
-
2018-06-10 15:56
Ekonomia oparta na ogródkach
Pedalarskie wyobrażenie o gospodarce.
- 1 1
-
2018-06-10 15:51
Co za bezsens
Qr.. w paliwie już jesteśmy okradani to teraz wymyślają jeszcze inne sposoby okradania ludzi.
- 1 1
-
2018-06-10 15:56
A wysypiska jak płonęły tak płoną
I lasy jak rżnęli tak rżną na potęgę.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.