- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (135 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (111 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (303 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (854 opinie)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (171 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (160 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 18:16
W takim razie parkingi też pewnie mają już zaplanowane?
- 1 0
-
2018-06-10 18:25
Jeśli już mowa o spalinach z samochodów. Nie będę powtarzać argumentów o innych gorszych trucicelach z komentarzy.
To jaki to będzie obszar.
Fakt czuć spaliny i na Toruńskiej i przy Zieleniaku.
A obok na Armii Krajowej, Trakcie, Spacerowej, Słowackiego, Małomiekskiej, Świętokrzyskiej wieczny kilkukilometrowy korek.
Tam mieszkać i truć w tych spalinach to już ok?- 4 1
-
2018-06-10 18:26
Oplata (1)
To nowy characz nastepny podatek pisowski
- 8 2
-
2018-06-10 22:58
oddaj skladki ofe!!!!
- 1 2
-
2018-06-10 18:37
No to na obiadek pojedziemy na Kaszuby i tyle!
- 8 1
-
2018-06-10 18:52
A co z mieszkańcami? tez mają płacić? no żesz... (1)
- 6 1
-
2018-06-10 19:20
No właśnie to nie zostało - jak zwykle - wytłumaczone w tekście.
- 2 0
-
2018-06-10 19:23
Wyzysk (1)
Nawet się zastanawiałem czy w najbliższch wyborach nie zagłosować na PIS ale po tym to jak dla mnie to czysty wyzysk. Jak można sprzedawać auta spalinowe i benzynę golić podatki od tego a później zabrania wjazdu do miasta. To czysta herezja
- 7 1
-
2018-06-10 22:40
To prawo ustanowili właśnie niedawno PiSlamiści
- 1 1
-
2018-06-10 19:30
Nawet jak bym kupil auto elektryczne
Mieszkam w bloku z parkingiem zewnętrznym. To gdzie mam go podłączyć aby naładować? Do latarni..
- 8 1
-
2018-06-10 19:32
Kupuje elektryczna chulajnogę
Nic im nie zapłacę
- 5 0
-
2018-06-10 19:39
i bardzo dobrze blachosmrodom
!!- 3 7
-
2018-06-10 19:45
Przesadzacie. 2,5zł/h to raptem 20zł za dobę. Około 400zł miesięcznie pn-pt. 4800zł rocznie. Podobną kwotę płacę za OC+AC. Nie ma co dramatyzować.
- 3 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.