• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Trakcie św. Wojciecha musi poczekać. Rada dzielnicy przeciwna zmianom

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu. Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu.

Wiosną pasażerowie komunikacji miejskiej mieli korzystać z buspasa na Trakcie św. Wojciecha. Choć wielkimi krokami zbliża się nowy rok szkolny, nadal nie wprowadzono żadnych usprawnień w ruchu komunikacji miejskiej. Nieoczekiwanie inwestycję wstrzymała lokalna rada dzielnicy, która oczekuje "mniej inwazyjnej formy buspasa".



Czy radni dzielnicy powinni mieć wpływ na buspasy?

Przypomnijmy: w grudniu opisaliśmy zapowiedź realizacji wydzielonego pasa dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum miasta na odcinku Urząd Dozoru TechnicznegoMapka - GościnnaMapka.

Buspas miał powstać kosztem ciągnących się na całej długości lewoskrętów do poszczególnych posesji wzdłuż Traktu. Reorganizację ruchu planowano wdrożyć wiosną br. - gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne.

- Mamy połowę lata, a buspasa nie ma. Czy on w ogóle powstanie? Myślę, że jest to temat, który zainteresuje znaczną część mieszkańców z południa Gdańska oraz tych, którzy dojeżdżają od strony Pruszcza Gdańskiego - napisał do nas kilka dni temu pan Jan, czytelnik Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku



Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska. Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska.

Rada dzielnicy przeciwna wytyczeniu buspasa



Okazuje się, że urzędnicy nadal podtrzymują chęć wdrożenia buspasa, ale ich działania zostały wstrzymane przez Radę Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.

- W ramach prac nad przedłużeniem buspasa w ul. Trakt Św. Wojciecha odbyło się spotkanie Miejskiego Inżyniera Ruchu i przedstawiciela ZTM z lokalną radą dzielnicy. Rada sprzeciwiła się wyznaczeniu buspasa. Protest wynikał z likwidacji lewoskrętów w ciągu ulicy, które obsługują m.in. osiedle TBS MotławaMapka - informuje Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Na potrzeby dalszych rozmów z Radą planowane jest przygotowanie analizy "potencjalnych zysków wynikających ze zmniejszenia opóźnień komunikacji zbiorowej przy realizacji buspasa".

- Po ponownym przeanalizowaniu powrócimy do Rady z wynikami - zapowiada Szajda.


Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława. Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława.

Radni chcą pogodzić interesy mieszkańców i pasażerów



Co istotne, urzędnicy docelowo chcą wydzielonym pasem przyspieszyć ruch komunikacji miejskiej na całym ciągu od Pruszcza Gdańskiego aż po wiadukt Biskupia GórkaMapka.

Rada Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce jest przeciwna planom urzędników, tłumacząc to nadmiernymi uciążliwościami dla pozostałych uczestników ruchu.

- Rada wyraziła zaniepokojenie planowanym buspasem w formie, którą pierwotnie przedstawił ZTM Gdańsk. Na spotkaniu z urzędnikami nastąpiła rzeczowa dyskusja, w której podnieśliśmy swoje uwagi i podczas której zaproponowaliśmy mniej inwazyjną formę buspasa - godzącego interesy przede wszystkim mieszkańców, jak i komunikacji zbiorowej. Czekamy obecnie na ponowne badania ze strony ZTM i kolejne spotkanie celem przeanalizowania nowych danych - informuje Zarząd Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
Na pytanie, jak interpretować "mniej inwazyjną formę buspasa", nie otrzymaliśmy już odpowiedzi ze strony radnych dzielnicy. Rada podkreśla natomiast, że zależy jej na coraz lepszej komunikacji zbiorowej, która niestety w ostatnich czasach jest "ucinana".

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (164) 4 zablokowane

  • SKM do Pruszcza (2)

    Przedłużyć SKM do Pruszcza z przystankami na Orunii i Lipcach i będzie o połowę mniej aut

    • 11 1

    • Wystarczy do Lipiec, Pruszcz to nie dzielnica Gdańska (1)

      • 0 4

      • SKM-ka to nie gdański pociąg dzielnicowy!

        Rzeczywiście, przywrócenie SKM-ki do Pruszcza a nawet Tczewa, spowodowałoby zmniejszenie liczby aut na Trakcie. Możliwe, że i o połowę! Teraz nie ma alternatywy dla samochodu osobowego dla sypialni z południa Gdańska i okolic! W Pruszczu wybudowano nawet parkingi Park&Drive przy dworcu PKP. Ale niedorozwoje umysłowe z UW zlikwidowały połączenia SKM-ki. Tak trzymać urzędnicze biurwy!

        • 4 2

  • Skrzyżowanie na Sandomierskiej

    i skrzyżowanie na Starogard to one blokują ruch

    • 3 1

  • Agnieszka Bartków sama sobie przeczy (1)

    Razem z resztą uzależnionych od samochodów radnych nie chce buspasa, a jednocześnie narzeka na likwidację 210 na Oruni. Jedyne co interesuje tę radę to nieskrępowana wygoda kierowców, jak by byli najważniejszymi uczestnikami ruchu. Tak samo walczą z rowerzystami.

    • 9 7

    • Jeszcze kilka lat temu Rada chciała

      buspasy na Trakcie Św. Wojciecha. Teraz już nie chce. Dzięki temu nie będzie więcej kursów. Trudno, dostaną inne osiedla.

      • 2 1

  • Rada czy jedna Pani, która blokuje wszystkie pomysły związane z komunikacją miejską w tych okolicach?

    Najpierw 289 chcieli zablokować, teraz buspas. Chcieliby tylko dostawać a tu kładkę, a tu cichą drogę, a tu parking przy parku, a tu więcej autobusów Orunia to od zawsze przelotówka do centrum Gdańska była, a niektórzy w tej radzie zachowują się jakby to był pępek świata.

    • 5 7

  • Rada dzielnicy oszukała mieszkańców (2)

    Rada dzielnicy oszukała mieszkańców mówiąc że są za bus pasem. Pamiętam jak gdzieś 18 miesięcy temu może ciut później przedstawiciele rady dzielnicy i zarząd mówi na spotkaniach i festynach że są za utworzeniem bus pasów aby szybciej można było dojechać do centrum. Dzisiaj widać że było to perfidne kłamstwo i wybrali lobby samochodowe. Pytanie komu zmotoryzowanemu z zarządu rady dzielnicy lub radnych dzielnicy plan bus pasów się nie podobał.

    • 5 7

    • Jest jedna Pani, która wygląda jakby tępiła komunikację miejską w tych terenach

      • 4 0

    • To zagłosujcie przy kolejnych wyborach tak

      Żeby te same osoby w radzie nie siedziały. Widocznie wiedzą, że nic im nie grozi

      • 2 0

  • Buspas powinien powstać na Bulońskiej (4)

    Są tam po 2 pasy ruchu w każdą stroną, a ponieważ nie ma tam buspasa, to mimo iż nie ma tam korków (a zwykle ich nie ma nawet w godzinach szczytu), to i tak autobusy odcinek niecałego 1 km muszą pokonać w min. 6 min.

    • 7 28

    • (2)

      Skoro nie ma korków to po co buspas

      • 10 2

      • (1)

        A no po to aby ZTM skorygował na tym odcinku rozkłady jazdy autobusów. Teraz aby autobusy nie jeździły tą drogą za szybko, to muszą nieraz po 2 min stać na przystankach.

        • 0 1

        • To nie można skorygować bez buspasa? Co za i**otyzm. Uprzykrzyć życie i zakorkować ulicę, bo ZTM rozkładu nie może skorygować...

          • 0 0

    • żart?

      nie jezdzisz ta ulica w godzinach szczytu, skoro piszesz takie bzdury

      • 3 5

  • pruszczanin (1)

    To jest ustalanie Bus-pasów przez urzędników z zza biurka , przykład - bus-pas na wysokości Św. Wojciecha jest tam jeden autobus na pół godziny a inne jadą przez Św. Wojciech gdzie jest przystanek . Z drugiej strony rano jest tyle ludzi na przystanku PKP , że nie wszyscy są w stanie wsiąść do pociągu , SKM powinna przedłużyć trasę do Pruszcza . Tworzenie nowych Bus-pasów znacznie pogorszy ruch , są dni że jest korek do Gdańska do Pruszcza i na odwrót . Może udrożnić drogę techniczną która jest po drugiej stronie torów i biegnie do Radunicy a z Radunicy do Pruszcza jest już piękna droga ,jeżdziłem tam rowerem wiele razy . Pruszcz sie bardzo szybko rozbudowuje ,lada moment wszyscy staniemy jak sie czegoś nowego nie wprowadzi . Pozdrawiam

    • 8 2

    • Nie jest jeden autobus co pół godziny.

      Oprócz 200 i 232 są tam też linie takue jak 50 czy różne czterysetki i osiemsetki. One też wożą ludzi.

      • 1 0

  • Zlikwidować wszystkie buspasy

    • 3 3

  • Ja np znając moją radę dzielnicy nie dałbym im psa wyprowadzić

    A co dopiero decydować o inżynierii ruchu. Mamy rewelacyjny sposób na zwiększenie przepustowości i poprawę dojazdu do centrum - buspasy. A dajemy się wodzić za nos leśnym dziadkom bojącym się zmiany, albo wiążącym takie zmiany z polityką. Niestety jako społeczeństwo wciąż tkwimy mentalnie w latach 90.

    • 25 19

  • Gdansk miastem wariatów (1)

    Jakie bus pasy? Po co. Nic tam nie stoi na tym trakcie. Nie ma korków, a jak powstaną to wszystkie auta poza autobusami będą musiały jezdzic jednym. Tak powstają korki. Już wszędzie pozwężali drogi. Z wrzeszcza na kowale jedzie się godzine. Obwodnica to jakiś. Weźcie się w garść anie bus pasy chcecie tworzyć

    • 8 3

    • Być może nie wiesz

      Ale na tym odcinku jest po jednym pasie w każdym kierunku. Kierowcy nic nie tracą.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane