- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (448 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (35 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (161 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Buspas na Trakcie św. Wojciecha musi poczekać. Rada dzielnicy przeciwna zmianom
Wiosną pasażerowie komunikacji miejskiej mieli korzystać z buspasa na Trakcie św. Wojciecha. Choć wielkimi krokami zbliża się nowy rok szkolny, nadal nie wprowadzono żadnych usprawnień w ruchu komunikacji miejskiej. Nieoczekiwanie inwestycję wstrzymała lokalna rada dzielnicy, która oczekuje "mniej inwazyjnej formy buspasa".
Buspas miał powstać kosztem ciągnących się na całej długości lewoskrętów do poszczególnych posesji wzdłuż Traktu. Reorganizację ruchu planowano wdrożyć wiosną br. - gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne.
- Mamy połowę lata, a buspasa nie ma. Czy on w ogóle powstanie? Myślę, że jest to temat, który zainteresuje znaczną część mieszkańców z południa Gdańska oraz tych, którzy dojeżdżają od strony Pruszcza Gdańskiego - napisał do nas kilka dni temu pan Jan, czytelnik Trojmiasto.pl
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
Rada dzielnicy przeciwna wytyczeniu buspasa
Okazuje się, że urzędnicy nadal podtrzymują chęć wdrożenia buspasa, ale ich działania zostały wstrzymane przez Radę Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
- W ramach prac nad przedłużeniem buspasa w ul. Trakt Św. Wojciecha odbyło się spotkanie Miejskiego Inżyniera Ruchu i przedstawiciela ZTM z lokalną radą dzielnicy. Rada sprzeciwiła się wyznaczeniu buspasa. Protest wynikał z likwidacji lewoskrętów w ciągu ulicy, które obsługują m.in. osiedle TBS Motława - informuje Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Na potrzeby dalszych rozmów z Radą planowane jest przygotowanie analizy "potencjalnych zysków wynikających ze zmniejszenia opóźnień komunikacji zbiorowej przy realizacji buspasa".
- Po ponownym przeanalizowaniu powrócimy do Rady z wynikami - zapowiada Szajda.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości Gdańsk Orunia i Św. Wojciech
Radni chcą pogodzić interesy mieszkańców i pasażerów
Co istotne, urzędnicy docelowo chcą wydzielonym pasem przyspieszyć ruch komunikacji miejskiej na całym ciągu od Pruszcza Gdańskiego aż po wiadukt Biskupia Górka.
Rada Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce jest przeciwna planom urzędników, tłumacząc to nadmiernymi uciążliwościami dla pozostałych uczestników ruchu.
- Rada wyraziła zaniepokojenie planowanym buspasem w formie, którą pierwotnie przedstawił ZTM Gdańsk. Na spotkaniu z urzędnikami nastąpiła rzeczowa dyskusja, w której podnieśliśmy swoje uwagi i podczas której zaproponowaliśmy mniej inwazyjną formę buspasa - godzącego interesy przede wszystkim mieszkańców, jak i komunikacji zbiorowej. Czekamy obecnie na ponowne badania ze strony ZTM i kolejne spotkanie celem przeanalizowania nowych danych - informuje Zarząd Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
Na pytanie, jak interpretować "mniej inwazyjną formę buspasa", nie otrzymaliśmy już odpowiedzi ze strony radnych dzielnicy. Rada podkreśla natomiast, że zależy jej na coraz lepszej komunikacji zbiorowej, która niestety w ostatnich czasach jest "ucinana".
Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (164) 4 zablokowane
-
2023-08-25 16:47
Nasi radni
Oni wiedzą tylko tyle że y im było lepiej i gdzie tu zarobić dodatkowo wydają pozwolenia na budowlankę zapominają o drogach będą pamiętać jak wybory będą się zbliżać i tyle mają nas totalnie w d...
- 2 1
-
2023-08-25 18:31
Mam nadzieję że nowa władza jak przyjdzie po obecnej gdańskiej ekipie rządzącej (1)
odejdzie od szaleństw ideologii klimatyzmu-roweryzmu-hulajnogizmu. Buspas jest ok jak są 4 pasmowe aleje na których można jeden pas zabrać. Zabieranie lewoskrętów mieszkańcom i robienie buspasu na przeładowanej ulicy jednopasmowej to czyste szykanowanie mieszkańców. Obłęd.
- 3 1
-
2023-08-25 22:02
aha, czyli buspas może powstać tylko tam, gdzie nie ma korków xD logika kierowczyków zaskakuje na każdym kroku
- 0 0
-
2023-08-25 18:49
Boże, i znowu ta Agata Bartkow. Dramat, robi się więcej złego dla dzielnicy niż dovrego
- 1 0
-
2023-08-25 19:50
Powinno się odbudować linie tramwajową na Orunie
I tam zrobić węzeł przesiadkowy
- 2 0
-
2023-08-25 20:07
w tym mieście nie myśli się o ludziach co są zmuszeni przez pracę poruszać się samochodem
Chciałbym jeździć komunikacją ale mam taką pracę ze muszę poruszać się samochodem. Nikt już nie myśli o samochodach. Najlepiej zaorać drogi 2 pasmowe a co w zamian? Może jakieś ekspresówki, obwodnice?
Zobaczcie jak to wygląda w cywilizowanej Warszawie... przez całe miasto są ekspresówki i można się przepieszać a w gdańsku, jednopasmówki, buspasy i strefy 30...- 2 1
-
2023-08-26 10:04
Buspasy po obu stronach, a pozostali przemiennie środkowym pasem.
- 0 0
-
2023-08-26 11:50
Kolejny genialny pomysł
Najlepiej zrobić tam 3 bus pasy i ścieżkę rowerowa. Przecież każdy może na rowerze jeździć, cały Gdańsk to rowerowa potęga (ale nie w zimę wtedy jest przerwa)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.