• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Trakcie św. Wojciecha musi poczekać. Rada dzielnicy przeciwna zmianom

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu. Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu.

Wiosną pasażerowie komunikacji miejskiej mieli korzystać z buspasa na Trakcie św. Wojciecha. Choć wielkimi krokami zbliża się nowy rok szkolny, nadal nie wprowadzono żadnych usprawnień w ruchu komunikacji miejskiej. Nieoczekiwanie inwestycję wstrzymała lokalna rada dzielnicy, która oczekuje "mniej inwazyjnej formy buspasa".



Czy radni dzielnicy powinni mieć wpływ na buspasy?

Przypomnijmy: w grudniu opisaliśmy zapowiedź realizacji wydzielonego pasa dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum miasta na odcinku Urząd Dozoru TechnicznegoMapka - GościnnaMapka.

Buspas miał powstać kosztem ciągnących się na całej długości lewoskrętów do poszczególnych posesji wzdłuż Traktu. Reorganizację ruchu planowano wdrożyć wiosną br. - gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne.

- Mamy połowę lata, a buspasa nie ma. Czy on w ogóle powstanie? Myślę, że jest to temat, który zainteresuje znaczną część mieszkańców z południa Gdańska oraz tych, którzy dojeżdżają od strony Pruszcza Gdańskiego - napisał do nas kilka dni temu pan Jan, czytelnik Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku



Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska. Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska.

Rada dzielnicy przeciwna wytyczeniu buspasa



Okazuje się, że urzędnicy nadal podtrzymują chęć wdrożenia buspasa, ale ich działania zostały wstrzymane przez Radę Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.

- W ramach prac nad przedłużeniem buspasa w ul. Trakt Św. Wojciecha odbyło się spotkanie Miejskiego Inżyniera Ruchu i przedstawiciela ZTM z lokalną radą dzielnicy. Rada sprzeciwiła się wyznaczeniu buspasa. Protest wynikał z likwidacji lewoskrętów w ciągu ulicy, które obsługują m.in. osiedle TBS MotławaMapka - informuje Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Na potrzeby dalszych rozmów z Radą planowane jest przygotowanie analizy "potencjalnych zysków wynikających ze zmniejszenia opóźnień komunikacji zbiorowej przy realizacji buspasa".

- Po ponownym przeanalizowaniu powrócimy do Rady z wynikami - zapowiada Szajda.


Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława. Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława.

Radni chcą pogodzić interesy mieszkańców i pasażerów



Co istotne, urzędnicy docelowo chcą wydzielonym pasem przyspieszyć ruch komunikacji miejskiej na całym ciągu od Pruszcza Gdańskiego aż po wiadukt Biskupia GórkaMapka.

Rada Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce jest przeciwna planom urzędników, tłumacząc to nadmiernymi uciążliwościami dla pozostałych uczestników ruchu.

- Rada wyraziła zaniepokojenie planowanym buspasem w formie, którą pierwotnie przedstawił ZTM Gdańsk. Na spotkaniu z urzędnikami nastąpiła rzeczowa dyskusja, w której podnieśliśmy swoje uwagi i podczas której zaproponowaliśmy mniej inwazyjną formę buspasa - godzącego interesy przede wszystkim mieszkańców, jak i komunikacji zbiorowej. Czekamy obecnie na ponowne badania ze strony ZTM i kolejne spotkanie celem przeanalizowania nowych danych - informuje Zarząd Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
Na pytanie, jak interpretować "mniej inwazyjną formę buspasa", nie otrzymaliśmy już odpowiedzi ze strony radnych dzielnicy. Rada podkreśla natomiast, że zależy jej na coraz lepszej komunikacji zbiorowej, która niestety w ostatnich czasach jest "ucinana".

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (164) 4 zablokowane

  • Nasi radni

    Oni wiedzą tylko tyle że y im było lepiej i gdzie tu zarobić dodatkowo wydają pozwolenia na budowlankę zapominają o drogach będą pamiętać jak wybory będą się zbliżać i tyle mają nas totalnie w d...

    • 2 1

  • Mam nadzieję że nowa władza jak przyjdzie po obecnej gdańskiej ekipie rządzącej (1)

    odejdzie od szaleństw ideologii klimatyzmu-roweryzmu-hulajnogizmu. Buspas jest ok jak są 4 pasmowe aleje na których można jeden pas zabrać. Zabieranie lewoskrętów mieszkańcom i robienie buspasu na przeładowanej ulicy jednopasmowej to czyste szykanowanie mieszkańców. Obłęd.

    • 3 1

    • aha, czyli buspas może powstać tylko tam, gdzie nie ma korków xD logika kierowczyków zaskakuje na każdym kroku

      • 0 0

  • Boże, i znowu ta Agata Bartkow. Dramat, robi się więcej złego dla dzielnicy niż dovrego

    • 1 0

  • Powinno się odbudować linie tramwajową na Orunie

    I tam zrobić węzeł przesiadkowy

    • 2 0

  • w tym mieście nie myśli się o ludziach co są zmuszeni przez pracę poruszać się samochodem

    Chciałbym jeździć komunikacją ale mam taką pracę ze muszę poruszać się samochodem. Nikt już nie myśli o samochodach. Najlepiej zaorać drogi 2 pasmowe a co w zamian? Może jakieś ekspresówki, obwodnice?
    Zobaczcie jak to wygląda w cywilizowanej Warszawie... przez całe miasto są ekspresówki i można się przepieszać a w gdańsku, jednopasmówki, buspasy i strefy 30...

    • 2 1

  • Buspasy po obu stronach, a pozostali przemiennie środkowym pasem.

    • 0 0

  • Kolejny genialny pomysł

    Najlepiej zrobić tam 3 bus pasy i ścieżkę rowerowa. Przecież każdy może na rowerze jeździć, cały Gdańsk to rowerowa potęga (ale nie w zimę wtedy jest przerwa)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane