• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Trakcie św. Wojciecha musi poczekać. Rada dzielnicy przeciwna zmianom

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu. Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu.

Wiosną pasażerowie komunikacji miejskiej mieli korzystać z buspasa na Trakcie św. Wojciecha. Choć wielkimi krokami zbliża się nowy rok szkolny, nadal nie wprowadzono żadnych usprawnień w ruchu komunikacji miejskiej. Nieoczekiwanie inwestycję wstrzymała lokalna rada dzielnicy, która oczekuje "mniej inwazyjnej formy buspasa".



Czy radni dzielnicy powinni mieć wpływ na buspasy?

Przypomnijmy: w grudniu opisaliśmy zapowiedź realizacji wydzielonego pasa dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum miasta na odcinku Urząd Dozoru TechnicznegoMapka - GościnnaMapka.

Buspas miał powstać kosztem ciągnących się na całej długości lewoskrętów do poszczególnych posesji wzdłuż Traktu. Reorganizację ruchu planowano wdrożyć wiosną br. - gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne.

- Mamy połowę lata, a buspasa nie ma. Czy on w ogóle powstanie? Myślę, że jest to temat, który zainteresuje znaczną część mieszkańców z południa Gdańska oraz tych, którzy dojeżdżają od strony Pruszcza Gdańskiego - napisał do nas kilka dni temu pan Jan, czytelnik Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku



Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska. Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska.

Rada dzielnicy przeciwna wytyczeniu buspasa



Okazuje się, że urzędnicy nadal podtrzymują chęć wdrożenia buspasa, ale ich działania zostały wstrzymane przez Radę Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.

- W ramach prac nad przedłużeniem buspasa w ul. Trakt Św. Wojciecha odbyło się spotkanie Miejskiego Inżyniera Ruchu i przedstawiciela ZTM z lokalną radą dzielnicy. Rada sprzeciwiła się wyznaczeniu buspasa. Protest wynikał z likwidacji lewoskrętów w ciągu ulicy, które obsługują m.in. osiedle TBS MotławaMapka - informuje Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Na potrzeby dalszych rozmów z Radą planowane jest przygotowanie analizy "potencjalnych zysków wynikających ze zmniejszenia opóźnień komunikacji zbiorowej przy realizacji buspasa".

- Po ponownym przeanalizowaniu powrócimy do Rady z wynikami - zapowiada Szajda.


Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława. Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława.

Radni chcą pogodzić interesy mieszkańców i pasażerów



Co istotne, urzędnicy docelowo chcą wydzielonym pasem przyspieszyć ruch komunikacji miejskiej na całym ciągu od Pruszcza Gdańskiego aż po wiadukt Biskupia GórkaMapka.

Rada Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce jest przeciwna planom urzędników, tłumacząc to nadmiernymi uciążliwościami dla pozostałych uczestników ruchu.

- Rada wyraziła zaniepokojenie planowanym buspasem w formie, którą pierwotnie przedstawił ZTM Gdańsk. Na spotkaniu z urzędnikami nastąpiła rzeczowa dyskusja, w której podnieśliśmy swoje uwagi i podczas której zaproponowaliśmy mniej inwazyjną formę buspasa - godzącego interesy przede wszystkim mieszkańców, jak i komunikacji zbiorowej. Czekamy obecnie na ponowne badania ze strony ZTM i kolejne spotkanie celem przeanalizowania nowych danych - informuje Zarząd Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
Na pytanie, jak interpretować "mniej inwazyjną formę buspasa", nie otrzymaliśmy już odpowiedzi ze strony radnych dzielnicy. Rada podkreśla natomiast, że zależy jej na coraz lepszej komunikacji zbiorowej, która niestety w ostatnich czasach jest "ucinana".

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (164) 4 zablokowane

  • Buspas to dobry pomysł, ale nie w tym układzie drogowym. (1)

    Czas najwyższy by rozważyć budowę równoległej drogi do Traktu Św. Wojciecha, łączącą Śródmieście Gdańska z Pruszczem Gdańskim, którą można by poprowadzić przez tereny zalewowe przez Olszynkę do Pruszcza gdzie przebiegała by przez Pruszcz w obrębie osiedla Komarowo, stanowiąc jednocześnie małą wschodnią obwodnicę Pruszcza Gdańskiego, który zwykle w godzinach porannego i popołudniowego szczytu boryka się również z niemałymi korkami, szczególnie w obrębie skrzyżowań Grunwaldzkiej z ulicami Raciborskiego i Chopina. Droga mogła by zostać wyprowadzona za Pruszcz Gdański w kierunku Tczewa by rozładować korki na DK 91 pomiędzy Tczewem a Pruszczem Gdańskim.
    W tę inwestycję należałoby zaangażować władze województwa i poszczególnych powiatów.
    Dopiero po wybudowaniu równoległej, alternatywnej dla Traktu drogi, można zacząć tworzyć buspasy, albo nawet zażegnać całkowicie ten pomysł z powodu odciążenia tej kluczowej drogi z ruchu tranzytowego pojazdów.

    • 21 5

    • Dawaj kasę i budujemy !

      • 0 0

  • Najlepsza byłaby SKM

    Najlepsza byłaby SKM lub szynobus do Pruszcza. Ale oczywiście się nie da.
    Jeżeli chodzi o buspas to w sumie też coś by dał ale kierunkowy jak np. w Gdyni (rano w stronę śródmieścia, po południu w stronę Pruszcza) z możliwością lewoskrętu, jak np. prawoskręt na Zaroślaku.
    Bo to co przedstawili to oczywiście rozwiązanie na szybko bez pomyślenia byleby było.

    • 10 2

  • Projekt?

    Ja bym zaczal od przebudowy skretow na obwodnice ,bo zaprojektowal je jakis slabo myslacy czlowiek. Koszt bylby niewielki.

    • 12 0

  • totalna głupota. (1)

    Zlikwidują skręty w lewo powodując korki na wyjeździe z Gdańska zamiast umożliwić jak najszybszy wyjazd.
    Większe korki na wyjeździe oznaczają więcej spalin i hałasu.

    Za to do miasta będzie mogło wjeżdżać więcej aut powodując to samo co wyżej czyli korki i spaliny.

    To pomysł szaleńca jak betonowanie rynków miejskich i wycinanie drzew.

    • 17 3

    • Nie chodzi tylko o korki. Kiedyś gdy nie było tych lewoskrętów, mieliśmy regularnie stłuczki, często poważne

      • 8 1

  • Chociaż jedna normalna Rada, ktora reprezentuje mieszkańców (1)

    A reszta pod urzędniczym butem, jest przybudówką tych nieudaczników z Gdanska

    • 21 9

    • Nie mieszkańców tylko ludzi spoza Gdańska

      Którzy się tamtędy autami do centrum pchają, a mieszkańcom pod domami smrodzą, hałasują i blokują.

      • 3 2

  • Miasto prosamochodowe i mamy efekty (2)

    Brakuje buspasów i miasto promuje samochody. Mamy efekty, czyli zapaść komunikacji miejskiej...

    • 8 19

    • Zaraz banda mitomanów będzie postulować o kolejne prawo i lewoskręty (1)

      Wierząc, że to rozwiąże wreszcie problem korkow :)

      • 0 0

      • Jeszcze tylko jeden pas i nie będzie korków.

        • 0 0

  • Oho! Lobby samochodowe jest silne w Radzie Dzielnicy Orunia

    Oho! Lobby samochodowe jest silne w Radzie Dzielnicy Orunia!
    Nie dość, że przepychają w Budżecie Obywatelskim parkingi, namawiają mieszkańców do atakowania swoich zarządców terenów by wyznaczono miejsca parkingowe na osiedlach kosztem terenów zielonych to jeszcze teraz nie pozwalają wyznaczyć buspasu usprawniającego dojazd tysiącom osób. Bo kilkadziesiąt aut będzie miało problem ze skrętem. No nieźle. Brawo Zarząd Dzielnicy! Brawo! Już wiem na kogo nie będę głosować w najbliższych wyborach do Rad Dzielnic.

    • 5 25

  • Zrozumcie, zlikwidowali SKM bo nie opłacalna. I macie stać i tracić nerwy i życie w korkach by kupić mieszkanie we Wrzeszczu z miejscem parkingowym. Chcą was zmusić do kupowania drogich mieszkań. I co masz mieć lepiej i mieszkać w Kurniku domków jednorodzinnym. Masz stracić życie na korki do i z pracy.

    • 12 1

  • Kolejny super pomysł miasta bu hahaha (3)

    Robią wszystko aby odechciało nam się jezdzic autami. Bus pasy ,przejścia naziemne choć obok jest przejście tunelem. Itd

    • 15 4

    • Mi już się dawno odechciało jeździć autem

      O to wcale nie przez urzędników, tylko przez tą januszerię na drodze. W mieście wolę komunikację na zmianę z rowerem, auto to na weekand z rodziną albo wieczorem, jak ciezkie coś z castoramy jadę przewieźć

      • 1 2

    • (1)

      Po co wam droga w mieście skoro obok jest obwodnica?

      • 0 0

      • Świr

        • 0 0

  • Brawo RD! Nareszcie decyduje ktoś myślący a nie jakiś niedorozwój umysłowy z GZDiZ-tu!

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane