• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na al. Grunwaldzkiej?

ms
25 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech. Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech.

Buspas na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu? Na razie tylko podczas remontu torowiska, które zacznie się w połowie marca. Prace potrwają całą wiosnę i lato.



Czy buspas na czas remontu we Wrzeszczu to dobry pomysł?

Remont torowiska w al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na odcinkach od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska i od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, utrudni życie nie tylko mieszkańcom Wrzeszcza. Na co najmniej cztery miesiące przestaną działać najbardziej obciążone linie tramwajowe w mieście, a zamiast nich na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska pojawi się komunikacja zastępcza.

- Chcemy, by autobusy T6 kursowały co ok. 3 minuty - cytuje swoje źródło w Zarządzie Transportu Miejskiego "Dziennik Bałtycki". - W tym celu planowane jest wydzielenie w ciągu alei Grunwaldzkiej buspasa, po którym poruszać mogłyby się tylko autobusy.

Problem w tym, że jeśli autobusy przejmą jeden pas ruchu, a drugi zajmie wykonawca remontu torowiska, na wrzeszczańskim odcinku najważniejszej arterii komunikacyjnej Trójmiasta pozostanie tylko jeden pas dla kierowców. Spodziewany efekt: korek gigant.

- Wszystko będzie jasne po rozstrzygnięciu przetargu na remont torowiska i rozmowach szczegółowych ze zwycięzcą przetargu - uspokaja na łamach "Dziennika" Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskiej Infrastruktury Komunalnej, zlecającej remont torowiska.

Wykonawcę prac budowlanych poznamy po 22 lutego.

Komunikacja podczas remontu (projekt)

Autobus T6 - kursowałby co 3 minuty między pętlą tramwajową Strzyża a Operą Bałtycką
Linie tramwajowe 5, 9 i 12 - kursowałyby przez Zaspę do zajezdni Wrzeszcz.
Linia 11 - kursowałaby na trasie Jelitkowo - zajezdnia.
ms

Miejsca

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • bzdura (42)

    wylaczyc dwa pasy? nawet karetka nie przejedzie, proponuje od razu wprowadzic zakaz ruchu
    a tak powaznie jesli maja byc takie utrudnienia wykonawca powinien prowadzic roboty na 3 zmiany 24h/dobe przez 7dni w tygodniu
    wowczas zamiast 5 miesiecy utrudnienia potrwaja maksimum 2

    • 427 43

    • Popieram! (15)

      • 29 5

      • Oprócz pracy na trzy zmiany, najważniejsze jest duże zaangażowanie sprzętu (czyli kasa!). (13)

        W Stanach taką zmianę torowiska robi się przez weekend. Ale tam pracuje 200 ludzi, 2 kombajny do kładzenia torów, 10 dźwigów, 10 koparek i ze 30 wywrotek. W piątek pod wieczór zaczynają rozbierać - wyrywają stare tory, na ciężarówki i wywożą w tempie jakieś 500 - 800 metrów przez noc.
        Potem w sobotę trochę nowej podsypki, ubijanie i jadą na to kombajny z nowymi torami.
        W niedzielę jest zbrojenie linii w trakcję, przejścia dla pieszych, światła itp.
        W poniedziałek ludzie jadą do pracy nową linią.
        Tylko że fachowiec Amerykanin, jak ma osiem godzin na ścięcie drzewa, to przez sześć ostrzy siekierę, a tnie w dwie (cytat z Lincolna).
        Najważniejsze jest kompleksowe przygotowanie, zaplanowanie w najdrobniejszych szczegółach, zebranie pod ręką wszystkich materiałów i sprzętów, koordynacja i logistyka. Sama robota to jest tylko finał całej pracy.
        U nas niestety zawsze wszystko od du.y strony - sprzętu mało, ludzie chodzą po placu, nogami ubijają żwirek i markują robotę, a kierownik zastanawia się gdzie, jak i kiedy załatwić jeszcze dwie wywrotki podsypki, bo zabrakło i czy trzeba zrobić na to przetarg.
        A my będziemy przeklinać w korkach i autobusach zastępczych.

        • 81 7

        • U nas płącą za godzine. (1)

          Majster mi zawsze tłumaczył.
          Co możesz zrobić w jeden dzień rób 3.
          Jak nie ma pracy to trzeba wydłużać tą co jest i brać 3 dniówki.

          • 18 5

          • Jak to niektórzy mówią:

            "Pracę trzeba szanować" - niestety tak to wygląda...

            • 0 0

        • sory chciałęm poprzeć opinię ale mi sie łapki pomyliły.

          • 4 3

        • To w amerykańskich miastach są jeszcze tramwaje (nie będące tylko atrakcją turystyczną) ? (9)

          Przestań bajki opowiadać. Może i w stanach jest lepsza organizacja ale na tym koniec.

          Ciekawe kto płaci za takie zaangażowanie sprzętu i ludzi w tym pogrążonym w kryzysie kapitalistycznym kraju.

          Takie coś jest możliwe tylko jeśli albo jest opłacalne albo państwo jest na tyle bogate że stać je na to.

          • 6 15

          • Odwrotnie kolego, całkiem odwrotnie! (8)

            Tylko nas "bogaczy" stać na czteromiesięczny remont jednokilometrowego torowiska. Policz ile to kosztuje: ilość roboczogodzin (faktycznie przepracowanych!!!) jest taka sama, praca sprzętu w sumie też taka sama. Nawet materiały takie same. Musimy jednak (tu w Polsce) zapłacić dodatkowo za przestoje, opóźnione dostawy, brakujące narzędzia, niesprawny sprzęt, wyciekające bokiem materiały, tysiąc dodatkowych papierków z uzgodnieniami, pozwoleniami, przetargami, stado sekretarek i prezesików podwykonawców, którzy gdzieś w biurach wypiorą w końcu całą kasę z kontraktu itd. Doliczyć trzeba też koszty wyłączenia pasu z ruchu i koszty autobusów zastępczych (tramwaje i tak jadą na około). O kosztach społecznych - nerwach, dodatkowych korkach, straconym czasie i wypalonej benzynie nie wspominając.
            Taka inwestycja to raj dla wszystkich sępów z urzędu i spółek zależnych, którzy przez cztery miesiące będą żywić się tym remontem podsyłając swoje i znajomych firemki do różnych podzleceń.
            Zgadnij kto za cały ten bałagan zapłaci? Tylko mi nie mów, że miasto. He he.

            • 36 2

            • w demokracji to możecie sobie tylko popisać komentarze i tak władza ma was w d.... (5)

              buhhahahha
              bo głupich jest więcej !!!

              • 11 1

              • (3)

                A co, chcesz dyktaturę? To po co obalaliśmy komunizm? W dyktaturze to nawet komentarza byś nie mógł napisać bo skończyłbyś w pierdlu chłoptasiu.

                • 4 2

              • do Harrego (2)

                zalezy kto by był dyktatorem. Jak w kraju gdzie jest pełno ludzi z mysleniem komunistycznym ze im sie nalezy wszystko za darmo i panstwo ma im dawac to na leki, to na ich nierobstwo, to na nowe drogi a autostrady maja byc darmo, i potem tacy głosują bo w koncu demokracja i dziwia sie ze panstwo kasy nie ma, jak sami je okradaja, i nie moga prostej kalkulacji zrozumiec ze nie mozna z budzetu wydawac wiecej niz wynosi przychod panstwa. Ale nie oni wszyscy kazda grupa musi zrobic strajk w jednym miesiacu kolejarze, w drugim, pielegniarki, w trzecim nauczyciele, w czwartym policja i straz miejska, w piatym gornicy, w szóstym stoczniowcy, i tak mija pol roku gdzie co miesiac ktos chce podwyzek, do tego dochodza ci co psiacza na drogi, ci co psiacza na brak doplat do mieszkan itp. itd. zmiane kraju trza zaczac od samego siebie, a nie w przychodniach i szpitalach kolejki bo stare babcie musza pogadac codziennie nabrac lekow za darmo, albo nieroby pojsc o zaswiadczenie ze nie moze pracowac wiec nalezy mu sie zasilek. ile jest takich co na lewo w Polsce zasilki nawystawiali, i co? rzadzący sa temu winni? NIE! ludzie cwaniactwo pokomunistyczne. A bylaby mocna dyktatura mądrego czlowieka (fakt nierealne ;-) ) to by ukruciła bycie "lepszym" , cwaniakiem!
                Pozdrawiam!

                • 8 2

              • Ja - Dyktator (1)

                Ja mam w planach zostać dyktatorem. Już mam nawet zamysł - Być sprawiedliwym i rozsądnym dyktatorem.

                • 4 2

              • Gdzie na forum kobieto piszesz,do kuchni biegiem!

                Gary się same nie pozmywają,

                • 2 8

              • Jaka "demokracja"?

                Głosował ktoś z Twoich znajomych na Budynia? U mnie nie. Nawet najgorliwsi Platformersi na niego nei głosowali. Nie wierzę w "demokrację". Jak to się załatwia to pokazali chyba we Włocławku.

                • 2 3

            • ilość roboczogodzin jest taka sama

              ale: w nocy mieszkańcy by zamordowali za roboty torowe, plus podwójna stawka za nockę (nie znam frajera, który za stawkę dzienną będzie pracował w nocy na remontach).

              • 6 1

            • to po co najpierw piszesz "najważniejsze jest duże zaangażowanie sprzętu (czyli kasa!)"

              A jak ktoś napisał, że piszesz bzdury to już twierdzisz, że kasa jest taka sama albo nawet większa. Przeczysz sam sobie, jak to wytłumaczysz?

              Powiedz też proszę w jakim amarykańskiem mieście był remont torowiska tramwajowego, który tak szczegółowo opisałeś.

              Bajki tu piszesz człowieku i do tego śnisz sen o cudownych stanach w których wszystko jest idealne.

              Bo tam to już ani cent nie idzie na "przestoje, opóźnione dostawy, brakujące narzędzia, niesprawny sprzęt, wyciekające bokiem materiały, tysiąc dodatkowych papierków z uzgodnieniami, pozwoleniami, przetargami, stado sekretarek i prezesików podwykonawców, którzy gdzieś w biurach wypiorą w końcu całą kasę z kontraktu itd."

              I wcale tam się nie ma żadnych podwykonawców a przedsiębiorcy wcale nie podpłacają urzędników aby Ci pilnowali ich interesu.

              Zapomniałeś jeszcze dodać, że tam nikt nie kradnie (ani robotnik ani przedsiębiorca ani tym bardziej urzędnik), nikt nie mataczy, i nikt nie próbuje wysępić jak najwięcej kasy przy byle inwestycji.

              W USA może nie ma tak wielkiego bałaganu jak u nas ale wcale też nie jest aż tak idealnie.

              • 5 3

      • Popieram podwójnie- czy ktoś tam myśli? nie mogę w to uwierzyć, że mogła paść tak głupia propozycja i jeszcze być rozważana!

        • 0 0

    • karetka

      No fakt, karetki nie mogą jeździć po buspasie.

      • 60 9

    • buspasem mogą jeździć karetki, policja, straż miejska i taxi (9)

      co do zmianowości prac remontowych zgadzam się w całej rozciągłości z tym, że w godzinach nocnych winny być prowadzone prace tzw. "ciche"

      • 47 2

      • ale... (3)

        jak karetka ominie autobusy? nie wszedzie sa zatoki a samochody na srodkowym nie zjada bo nie beda mialy gdzie....

        • 8 16

        • dokładnie tak samo jak dotychczas

          zarówno autobusy jak i karetki muszą jeździć zgodnie z przepisami - nawet jak jest pusto to kierowca karetki na sygnale nie pędzi na złamanie karku...

          • 20 1

        • Na pewno łatwiej ominie autobus niż dwa pasy samochodów...

          • 24 4

        • autobus ma jechać co 3 minuty, więc dla karetki trochę miejsca zostaje

          • 1 0

      • Pan Mietek...

        ... z Panem Heniem zamkną się w kanciapie i "po cichu" zrobią flaszkę albo i dwie w godzinach nocnych.

        • 14 3

      • (1)

        I palanty , które mimo zakazu na Podwalu Przedmiejskim jeżdża buspesem . Za mało policji w tym miejscu . Polski kierowca musi ostro zabulic , aby wróciła mu zdolność patrzenia na znaki .

        • 31 2

        • Te dwa minusy o to od tych co jeżdżą buspasem . Dziękuję Życzę szybkiego mandatu .

          • 2 0

      • cihe pierdzenie w stołki chyba

        • 0 0

      • i jeszcze bus pasxem mogą jeździć

        cfaniaczki.

        • 1 0

    • jeden pas zamkną, drugi będzie bus pasem, to tylko jeden pas dla kierowców zostanie

      pięknie, miasto stanie

      • 25 4

    • ... (4)

      dokładnie - praca na 3 zmiany - i żadnego buspasa!

      • 21 8

      • po co placic za 3 zmiany? (3)

        tylko po to zebys mogl wygonie wiesc swoj wlasny tylek?

        • 17 20

        • po to żeby skrócić paraliż (2)

          • 14 3

          • paraliż się skróci jak więcej ludzi będzie jeździć SKM lub autobusami (1)

            a nie jak się skróci remont o dwa tygodnie a mniej ludzi wyobrażać sobie będzie jeżdżenie inaczej niż samochodem

            • 1 3

            • juz nie ma do nich jak palca wcisnac

              a jak 50% kierowcow przesiadzie sie to kaplica

              • 0 0

    • karetka może jechać po bus pasie

      z tego co wiem :) ale inteligent jesteś heheheh

      • 5 2

    • dokladnie! (1)

      nie wiem dla czego w tym dzikim kraju nie jest mozliwa praca na trzy zmiany.... tak jakby czas nie mial zadnego znaczenia....

      • 10 2

      • Praca na trzy zmiany jest niemożliwa z co najmniej dwóch powodów:
        1. Firmy nie mają ludzi bo za mało płacą.
        2. Ludzie mieszkający w pobliżu remontowanego torowiska od razu oprotestowaliby cały remont że spać nie mogą w nocy bo hałasują.

        • 3 3

    • karetki po takich pasach też mogą jeździć - podobnie jak taksówki

      • 2 1

    • po bus pasie karetka i taxi moga jeździc

      • 1 1

    • karetki jeżdżą po buspasach

      • 1 1

    • Już widzę zadowolenie osób które mają sklepy bądź lokale usługowe przy grunwaldzkiej, już widzę setki samochodów które są codziennie zaparkowane na chodnikach przy tych odcinkach które szukają ochoczo miejsc parkingowych.

      Lewy pas dla wykonawców remontu.
      2 x Prawy pas dla autobusów.

      Z 6 pasów zostają 3.
      na odcinkach remontu można z 3 pasów zrobić 4(wykorzystać pobocze, lekko zwęzić pasy i ograniczyć ruch samochodów ciężarowych) i będzie po 2 pasy w każdą stronę.

      • 1 0

    • bzdura z tą karetką

      karetka przejedzie pasem dla autobusów

      • 2 1

    • buspas jest również dla karetek

      • 0 1

  • pasażerowie zawsze jakoś sobie poradzą (9)

    Gdańszczanie już są przyzwyczajeni do długotrwałego rozkopywania miasta. Jest też jakiś plus-spóźnienie do pracy jest usprawiedliwione :P

    • 83 31

    • O tak, marzenia się spełniają :D Moje kochane buspasiki, muaaa :*

      Buspasik na podwalu, na zwycięstwa :D Teraz będę mógł spokojnie i bez korków dojeżdżać wszędzie :) Jeszcze tylko buspasik na obwodnicy i na słowackiego dorysujemy z chłopakami, i będzie fun :)

      • 18 4

    • a ja nie kumam... na Zaspie też robią remont torów, a jakoś żadnych pasów nie zamykali... (1)

      O co chodzi???

      • 9 4

      • jak nie zamykali

        • 0 4

    • To będzie koniec Gdańska (4)

      bus pasy i remonty zniszczą to miasto. na szczęście ja tamtędy nie jeżdżę, także mam na to totalnie w******e haha

      • 8 6

      • W takim razie po co się udzielasz? (3)

        • 7 1

        • Bo twoja partia nie zdążyła wprowadzić dyktatury za swojej kadencji (2)

          i mamy wolność słowa, pisiorku

          • 1 2

          • Chyba pomyliłeś partię. (1)

            To Tusku-tusku chciał wprowadzić cenzurę w internecie.

            • 0 3

            • poseł Jaworski jest z PO?

              a może argumentów ci zabrakło i jak przedszkolak odwracasz ripostę

              • 1 0

    • a studenci?

      wykładowcy i ćwiczeniowcy są idealnie odporni na tłumaczenia w stylu "spóźniłam się, bo miasto zostało sparaliżowane i nie miałam jak dojechać". nie ma szans na drugi termin egzaminu (będącY jednocześnie pierwszym podejściem) przez korki. mam tylko cichą nadzieję, że jakoś to będzie funkcjonować w miarę rozsądnie...

      • 0 0

  • gdansk (6)

    totalna bzdura juz wgodz 9-17 jest mega klorek w na ghrunwaldzioej ze słowaka w obei strony nie na takie prezydenta glosowałem.....

    • 82 35

    • ale budyn taki jest wlasnie:)

      • 13 3

    • właśnie, że na takiego.

      • 3 0

    • Naucz się porządnie pisać

      A dopiero później bierz się za spełnianie obywatelskiego obowiązku. Jaki elektorat - taka władza..:)

      • 6 0

    • (2)

      Co mieliśmy z polskiego w szkole? Naciąganą dwóję?

      • 2 0

      • (1)

        chyba dwa na szynach :P
        pora zmienić środek lokomocji na skm :D

        • 0 0

        • dwa na szynach to na przymorzu ;)

          tutaj to 11, czyli podwójna jedynka

          • 0 0

  • po remoncie autobusy na torowisko (24)

    Wyłożyć torowisko płytami tak, aby była równa powierzchnia i tamtędy puścić autobusy. Skoro jest wydzielony pas dla komunikacji zbiorowej (torowisko), to po co pchać autobusy na jezdnię?

    • 168 36

    • (5)

      Pamiętaj, że autobus jadący takim torowiskiem i skręcający na skrzyżowaniu będzie wymagał osobnego cyklu sygnalizacji świetlnej. Dla kilku autobusów to się zwyczajnie nie opłaca. Poza tym pozostaje kwestia polskich kierowców którzy z pewnością jeździliby po takim torowisku - zobacz jak wygląda poszanowanie przepisów ruchu drogowego dzisiaj.

      • 28 16

      • Pamiętam (2)

        Pamietaj, że żyjemy w XXI wieku i sterowanie sygnalizacją świetlną w zależności od tego, czy na skrzyżowaniu znajduje się autobus, czy tramwaj nie jest niczym nadzwyczajnym.

        A osobówki nie będą jeździć po takim buspasie, bo będzie się on zaczynał w jednym miejscu, biegł przy przystankach i kończył się na innym skrzyżowaniu (albo wręcz kilka skrzyżowań dalej) w dodatku z osobną sygnalizacją sterowaną z pojazdu zbiorkomu. Oczywiście - można zrobić taki "zintegrowany", który będzie w wielu miejscach połączony z jezdnią i wpuścić tam też np. taxi - tak jest w Amsterdamie.

        • 19 4

        • (1)

          zapominasz o tym, że po Grunwaldzkiej autobusy w zasadzie nie jeżdżą.

          • 15 4

          • tym lepiej dla tego rozwiązania: torowisko wykorzystywane głównie przez tramwaje, a z rzadka jeżdżące autobusy znakomicie omijają korki i nie przeszkadzają nikomu :)

            • 13 3

      • w Krakowie takie rozwiązanie jest zastosowane w kilku miejscach (1)

        i nikt się na trambuspasy nie wpycha

        • 5 0

        • Wrocław

          We Wrocławiu to jest w wielu miejscach. i jakoś wszystko ładnie się zgrało.

          • 1 0

    • (14)

      Taaaa, ale chodzi o to że po torach pojedzie tylko tramwaj.

      A betonowy pas ktoś w końcu uzna za całkiem zmarnowany i będziemy mieli 10 pasów na grunwaldzkiej.

      Czy wiesz o tym, że większa ilość pasów nie jest gwarantem wyższej przepustowości? Gdyby tak było to nie byłoby na świecie problemu korków.

      Każdy polak to wielki specjalista od lotnictwa, komunikacji, mechaniki, i czegokolwiek dotknie.

      • 12 15

      • (13)

        Chodzi o to, aby każdy z pasów był odpowiednio wykorzystany.
        Jeśli istnieje torowisko, które jest wykorzystane w niewielkim zakresie - tramwaje jadą raz na kilka minut. Można więc tam dołożyć autobusy:
        - będą miały priorytet przed komunikacją indywidualną,
        - nie będą przeszkadzać tramwajom,
        - odciążą jednię.
        Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane - przykładem jest Amsterdam.

        Dobudowywanie pasów przeznaczonych "dla wszystkich" prowadzi do wzrostu ilości samochodów na ulicach - bez dwóch zdań. Ale optymalizacja komunikacji miejskiej - analogicznie - prowadzi do wzrostu jej atrakcyjności.

        • 18 3

        • (6)

          Powtarzasz ten sam argument. Umiesz pisać ale czytać chyba nie.

          Mi chodzi o to, że zaraz jakiś urzędas pomyśli, że w sumie można odciążyć jeszcze troszkę korki pozwalając samochodom jazdę po tym torowisku.

          • 2 15

          • Idąc twoim tokiem myślenia (5)

            już dawno ulicą Długą i Długim Targiem śmigalibyśmy samochodami...

            Ja piszę o rozwiązaniu problemu, a ty roztaczasz jakieś czarne wizje.

            • 17 2

            • (4)

              Niby po co Długą i Długim Targiem mieliby jeździć samochody, skoro tymi ulicami nigdzie i tak nie dojedziesz? Po drugie - na Grunwaldzkiej nie ma autobusów, prócz nocnego N1 i jeśli przejeżdżają pomiędzy Słowackiego a Do Studzienki. Po trzecie - betonowe płyty na torowiskach posłużyłyby kierowcom za dodatkowy pas ruchu i tramwaje stałyby w korku.

              • 3 6

              • (2)

                Przecinając Długą mamy doskonały skrót Podwala Przedmiejskiego.

                Grunwaldzką jeżdżą choćby 115 i 199.

                Jakoś chyba nikt Długiej nie przecina; taki buspas jest jakby bardziej "psychologicznie" oddzielony od jezdni, niźli tylko białą kreską.

                • 4 1

              • powinien być oddzielony 'psychiatrycznie' dla polskich jełopów za kierownicami (1)

                • 0 0

              • no cóż, każdy sądzi po sobie

                i widzi źdźbło w czyimś oku a nie belkę w swoim

                • 0 0

              • jak to nie dojedziesz?

                a od podwala do długich ogrodów to co? + do hoteli i filharmonii lepszy dojazd:DDD
                a tak na serio to lpk ma rację i całkiem sensownie wykłada swoje argumenty, natomiast 'uznanie przez urzednika' za zmarnowany raczej argumentem nie jest. na grunwaldzkiej autobusy jeżdżą od lendziona w kierunku oliwy chociażby, a kiedys jeździł b, który naprawdę wielu ludziom ułatwiał życie (przesiadka naprawdę sporo trwa) i mając możliwość poprowadzenia linii autobusowej poza korkami, warto byłoby go przywrócić. do tego możnaby myśleć u uruchomieniu innych linii choćby z moreny przez jaśkową skręcającą w grunwaldzką w stronę gdańska i w miszewskiego czy hallera- krotki odcinek wzdłuż grunwaldzkiej, żeby nie dublowć tramwaju, ale żeby łączyć dziielnice, gdzie tramwaju nie ma lub jeździ na około. a odnośnie jazdy przez nieuprawnionych po torowisku, przecież i tak mają być tam kamery tristara, jaki problem fotka +mandacik 500 zł za każdym razem+ właczenie czerwonego delikwentowi na kilka minut, a jak nie wytrzyma kolejny za jazdę na czerwonym...

                • 2 0

        • tramwaje raz na kilka minut? chyba wieczorem i to późnym

          chłopie, tam masz tramwaj co zmianę świateł

          • 9 6

        • BTW (4)

          Poza tym, tramwaj ma większą sprawność energetyczną ($$$), gospodarkę miejsca dla pasażerów($$$), możliwość zmiany ilości wagonów (czyli optymalizację, czyli $$$). Napęd elektryczny można kontrolować o wiele lepiej i uzyskiwać lepsze dla pasażerów charakterystyki przyspieszenia i prędkości.
          Nowoczesne tramwaje wymagają węższego pasa niż samochody przy dużych prędkościach (dobre dla ciasnych miast takich jak Gdańsk).

          Komunikacja zbiorowa jest wydajniejsza niż pojedynczy, niekompetentny kierowca we własnym samochodzie.

          Nie wiem czy jesteś przeciwko tramwajom bo jesteś UPRowiec czy może masz jakąś fobię. Ale widzę jedno - masz dużo wolnego czasu.

          • 14 4

          • W pełni popieram. Jedna mała uwaga co do optymalizacji ilości wagonów: w nowoczesnych składach jest to niemożliwe, a w starszych wymaga tyle czasu, że nie można dodawać i odejmować wagonów na poczekaniu.

            • 7 0

          • Nie jestem przeciwko tramwajom, (2)

            ale OBOK tramwajów funkcjonują autobusy, bo przecież (póki co) tramwajem nie dotrzesz z Wrzeszcza na Suchanino, Morenę, Jasień, Niedźwiednik, Matarnię, Kokoszki itd.

            • 6 2

            • autobusy jeżdżą prostopadle do Grunwaldzkiej (1)

              • 2 1

              • większość tak

                ale takie 115, czy 122, czy 199 już nie

                • 1 1

    • popieram

      dobry pomysł

      • 2 0

    • Ciekawe w jaki sposób remontuje się przykryte torowiska, madralo?

      • 0 2

    • ile jest linii autobusowych we Wrzeszczu wzdłuż Grunwaldzkiej?

      dużo więcej jeździ w poprzek

      buspas jest potrzebny na okres remontu torowiska tramwajowego

      • 0 1

  • Zator (12)

    To będzie ZATOR, to już nie korek, tylko tama nie do ruszenia, SKM przepełnione są już teraz, tramwajów nie będzie, a autobusów za mało - ciekawe jak z tym sobie poradzą w ZTM, pewnie jak zawsze "Jakoś to będzie"

    • 104 5

    • Powinni podnieść ceny biletów (2)

      Wtedy więcej osób chodziłoby pieszo lub jeździło rowerem, a nie szlachta rozpasana komunikacją miejską jeździ. ;)

      • 22 2

      • Ty, weź, lepiej nic nie mów, bo oni tylko na takie pomysły czekają!

        • 5 0

      • Albo Ci co mają samochody zaczęliby nimi jeździć do pracy a nie tylko po zakupy w sobotę i ewentualnie na weekendy. Skutek - jeszcze większe korki.

        • 1 0

    • ZTM zrobi to samo, co w przypadku przebudowy Łódzkiej

      zawiesi kilka linii autobusowych, aby nie ponosić dodatkowych kosztów stania autobusów w korkach lub jeżdżenia objazdami :)

      • 8 0

    • Spoko, jakoś to będzie.

      • 2 0

    • No to mam teraz problem

      Jeździć do Pruszcza SKM-ką, która będzie tak zatłoczona, że miejsca wolne będą na dachu. czy samochodem prze przeprawą promową... hmmm....

      • 2 0

    • niczego nie będzie

      ot co!

      • 5 0

    • Eee... rower? (2)

      Prace mają trwać wiosną i latem, wzdłuż całej Grunwaldzkiej niezła ścieżka rowerowa - w czym problem?

      • 2 2

      • Autobusy puścić na ścieżkę rowerową (1)

        może by tak

        • 5 1

        • A rowery na buspas

          Jestem za!

          • 1 1

    • zator już jest

      czy urodziłeś się wczoraj?

      • 1 0

    • ZTM na dzien dobry podniesie ceny za przejazd w trosce o dobre warunki i komfort pasazera

      !

      • 2 1

  • (10)

    Czasu jest dość, kierowcy pójdą po rozum do głowy i się dostosują. Zaczną jeździć po dwie osoby w jednym samochodzie albo skorzystają z komunikacji miejskiej, korona im z głowy nie spadnie.

    • 53 107

    • ciekawe (4)

      nie wszedzie i nie z kazdego miejsca da sie dogodnie dojechac komunikacja
      ja gdybym jezdzil zkm to zamiast 1,5h dziennie na dojazdy tracilbym conajmniej 3 /sprawdzone/ czyli 3+minimum 8 w pracy + sprawy do zalatwienia....
      wychodze przed 7, wracalbym okolo 21 - 22 /o ile zdazylbym na ostatni autobus/

      • 18 5

      • no to teraz proporcje się wyrównają (3)

        3h samochód kontra 3h (?) komunikacja publiczna

        • 2 9

        • 3h samochód; 3 h komunikacja publiczna 30 minut rower przez cały Gdańsk (1)

          • 1 2

          • Tylko ostatnio ścieżek rowerowych nie odśnieżają.

            Nie tylko rowerowych zzresztą.

            • 0 0

        • w tej sytuacji wole auto

          zima ogrzewanie, latem klima i nie dotykaja mnie brudni przepoceni wspolpasazerowie

          • 0 0

    • oby

      miejmy nadzieję, że masz rację :)
      choć osobiście bardzo w to wątpię niestety...

      • 2 4

    • już ja to widzę (1)

      wyciągnij zadufanych kierowców z ich cudownych autek.

      • 3 12

      • Niestety- jeżeli ktoś porusza się poza główną osią komunikacyjną Centrum-Wrzeszcz- itd. to własny samochód jest jedynym rozsądnym środkiem komunikacji.
        Autobusy na np. Morenę czy Jasień potrafią mieć 40 minut poślizgu nawet w sobotę przy sprzyjających warunkach pogodowych, a co dopiero w tygodniu po umiarkowanych opadach śniegu.

        • 10 1

    • Jasne, marzenie ściętej głowy.

      • 1 0

    • jasne, osoby, których praca polega na jeżdżeniu samochodem (patrząc na ilość oklejonych aut, jest ich sporo) też mają jeździć do Klientów kolejką? sorry, ale mam wrażenie, że ludzie czasem klepią głupoty bez zastanowienia. ciekawe czy gdybyś był tym Klientem, byłbyś taki wyrozumiały, że osoba, z którą się umówiłeś spóźnia się 2 godziny?

      • 3 0

  • Kilka lat temu był w tym miejscu remont torowiska! (4)

    Czy to nie jest tak jak łatanie dziur w jezdniach?
    W kaloszach i udeptywanie asfaltu - kupą mości panowie!

    • 60 25

    • od 30 lat nie było remontu tam (2)

      miejsca ci się pomyliły

      • 11 4

      • ten odcinek był remontowany kilka lat temu (1)

        tak samo na odcinku al. Zeczypospolitej od Wrzeszcza po Zabianke i kilka miesiecy temu skonczył sie kolejny remont tej trasy

        • 2 6

        • Bzdura! Ten odcinek nie był remontowany. Widać, że nie jeździsz tramwajami. Nie ma nowych torów na odcinku od Miszewskiego do "wysepki" oraz od Lidla do Wojska Polskiego. Ten drugi odcinek to mogli zrobić wraz z przebudową skrzyżowania przy GB, ale lepiej dwa razy rozkopać (dwa razy można potem uroczysście otworzyć!!).

          • 6 0

    • Remont to był na Alei Zwycięstwa i chyba jeszcze Wojska Polskiego.

      • 1 0

  • z jakiej paki, nie dosc, ze (7)

    sie tyle placi za benzyne - najwiecej w europie, to jeszcze chca zabrac
    jeden pas ??? skandal, nie dosyc,ze sie tyle placi, to drogi dziurawe jak nigdzie
    na swiecie (cywilizowanym) i korki, ze szok....

    • 68 26

    • Najwięcej w Europie? (6)

      Hahahahahha nie rozśmieszaj mnie!

      • 17 8

      • to powiedz, gdzie drozej (5)

        w stosunku do zarobkow oczywiscie ???

        • 11 7

        • (4)

          to idź do lepszej pracy jak do twoich zarobków benzyna w Polsce jest droga, jak taki biedny to dziwie się że na samochód cię stać...
          Co do zarobków w Grecji 98 stoi wg. strony 1,80 euro = 8,8 zł a wcale zbytnio bogatsi od nas nie są więc nie marudź :-)

          • 8 15

          • co mi tu pitolisz? (3)

            jezdze autobusem wiec o co ci chodzi ? co z tego ze 1.8 jak zarabiasz 2 tys euro?
            a tu zarabiasz powiedzmy 2 tys zl a waha kosztuje 5 zl ? to ile litrow kupisz za wyplate ? 2,5 raza mniej...

            • 8 4

            • to jędz do Grecji (1)

              Powodzenia jak w tym niezbyt bogatym i targanym problemami kraju zarobisz 2 tys euro skoro w naszym zarabiasz ledwo 2 tyś zł.

              • 3 6

              • widac, zes sie po swiecie najezdzil :):)

                • 3 4

            • Jak jeździsz autobusem to co się burzysz.

              • 2 2

  • Oj tam... (7)

    ... środkowy też będzie niepotrzebny. Włodarze, nie rozpieszczajcie nas, nie zawracajcie sobie głowy chęcią ułatwienia życia nam - szarym gdańszczanom. Zamknijcie całą Grunwaldzką, nie będzie niepotrzebnych stresów, wytłumaczy się to "brakiem innej możliwości", a mieszkańcy będą śmigać kanałami.

    • 141 7

    • (6)

      Czemu się pienisz? Pas dla autobusów jest przykładem troski o mieszkańców. Wyobraź sobie co by było gdyby każdy jeździł samochodem - nawet nie ruszyłbyś spod domu. Lepiej się ciesz że miasto usprawnia komunikację zbiorową, bo to ratuje także leniwe tyłki samochodziarzy.

      • 15 26

      • "Usprawnia"? (2)

        Kiedy, gdzie i jak? Buspas będzie tylko na czas remontu, a w takim wypadku to jest KONIECZNOŚĆ, a nie usprawnienie.

        oraz

        Na szczęście nie każdy jeździ i nie każdy będzie jeździł samochodem i mogę ruszyć spod domu. Piany również nie utoczyłem. Pracuję w takim miejscu, że dojeżdża tam tylko autobus, więc zamiast jeździć z zatęchłymi śmierdzielami za 2,50 w jedną stronę, wolę jechać samochodem. Lubisz wąchać pachy - jedź komunikacją zbiorową nawet po dwóch buspasach, przecież Ci nie zabronię.

        • 17 5

        • i dobrze za na czas remontu tylko

          na codzień jest tramwaj i nie ma sensu dublować go autobusami

          • 5 2

        • Kochasz bliźnich, nie ma co. Jeżdżę komunikacją zbiorową i jakoś nie zauważyłem żeby jeździły tam zatęchłe śmierdziele (chyba że mówisz o sobie).

          • 0 1

      • obnizyc (2)

        trzeba ceny za bilety zkm i puscic wiecej autobusow po normalnych pasach a nie buspasach, to moze zacheci ludzi do jezdzenia komunikacja miejska. a bus pas jest niewykorzystany jak jezdza po nim tylko autobusy...

        • 6 5

        • taki jest cel buspasu by był niewykorzystywany i autobusowy mogły szybko przejeżdżać

          • 3 4

        • Tak, puścić autobusy normalnymi pasami i w godzinach szczytu stoją w korkach. Na pewno zachęci to ludzi do jeżdżenia komunikacją zbiorową. Brawo za inteligencję.

          • 2 1

  • (7)

    a nie lepiej najpierw zrobić tor w jednym kierunku, a potem w drugim?

    • 63 14

    • Nie!

      Nie!

      • 5 12

    • zgadzam sie z przedmowca (1)

      tak remontuje sie torowiska kolejowe i pociagi jezdza. Po co zamykać torowiska na caly czas remontu?

      • 8 2

      • a ile pociągów przejeżdża po jednej linii na godzinę a ile jedzie tramwajów wzdłuż ul Grunwaldzkiej?

        Tylu tramwajów w dwóch kierunkach nie da się puścić po jednym torze. Nawet z mijankami przepustowość będzie mniejsza niż teraz jest potrzebna.

        • 4 2

    • wymagasz zbyt wiele

      od starcyh dziadkow

      • 3 1

    • nie na tym odcinku

      wyłączenie całego remontowanego odcinka wymagałoby zbudowania mijanek, by utrzymać chociaż połowę taktu w sczycie komunikacyjnym. Jeden tor, pięć przystanków, to około 10 minut w jedną stronę. Wyobrażasz sobie tramwaj w szczycie co 20 minut?

      • 3 1

    • to by było trudne logistycznie

      Jak wyobrażasz sobie pracę w centrum miasta na wąskim odcinku jednego torowiska mając z jednej strony pędzące tramwaje a z drugiej ruchliwa ulicę?

      Poza tym jednym torem i tak nie da się obsłużyć tego ciągu komunikacyjnego.

      • 3 1

    • bo tramwaj jedzie wta i wewta

      Jak bedzie jeden tor to bedzie tylko wta

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane