• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na al. Grunwaldzkiej?

ms
25 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech. Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech.

Buspas na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu? Na razie tylko podczas remontu torowiska, które zacznie się w połowie marca. Prace potrwają całą wiosnę i lato.



Czy buspas na czas remontu we Wrzeszczu to dobry pomysł?

Remont torowiska w al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na odcinkach od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska i od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, utrudni życie nie tylko mieszkańcom Wrzeszcza. Na co najmniej cztery miesiące przestaną działać najbardziej obciążone linie tramwajowe w mieście, a zamiast nich na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska pojawi się komunikacja zastępcza.

- Chcemy, by autobusy T6 kursowały co ok. 3 minuty - cytuje swoje źródło w Zarządzie Transportu Miejskiego "Dziennik Bałtycki". - W tym celu planowane jest wydzielenie w ciągu alei Grunwaldzkiej buspasa, po którym poruszać mogłyby się tylko autobusy.

Problem w tym, że jeśli autobusy przejmą jeden pas ruchu, a drugi zajmie wykonawca remontu torowiska, na wrzeszczańskim odcinku najważniejszej arterii komunikacyjnej Trójmiasta pozostanie tylko jeden pas dla kierowców. Spodziewany efekt: korek gigant.

- Wszystko będzie jasne po rozstrzygnięciu przetargu na remont torowiska i rozmowach szczegółowych ze zwycięzcą przetargu - uspokaja na łamach "Dziennika" Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskiej Infrastruktury Komunalnej, zlecającej remont torowiska.

Wykonawcę prac budowlanych poznamy po 22 lutego.

Komunikacja podczas remontu (projekt)

Autobus T6 - kursowałby co 3 minuty między pętlą tramwajową Strzyża a Operą Bałtycką
Linie tramwajowe 5, 9 i 12 - kursowałyby przez Zaspę do zajezdni Wrzeszcz.
Linia 11 - kursowałaby na trasie Jelitkowo - zajezdnia.
ms

Miejsca

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

  • A co z trasą Dworzec Głowny - Chełm Witosa?

    • 4 1

  • Wprowadzić lotniczą komunikację zastępczą (2)

    • 15 0

    • żelaskoloty!!! promuję to rozwiązanie już od lat, ale do tej pory nikt nie chciał mnie słuchać...

      • 2 0

    • albo tramwaj wodny

      w tym mieście nic już nie zdziwi

      • 1 0

  • przecież buspas to lekarstwo na korki! (4)

    Jak to? Tyle razy czytałem na Trojmiasto.pl propagandę buspasów, w której stwierdzano, że odebranie kierowcom pasa ruchu ZMNIEJSZY korki. Twierdzono, że zwężenie jezdni sprawi, że korki będą mniejsze.

    Co się stało? Urzędnicy zaczęli używać matematyki? Teraz nagle mniej pasów oznacza większe korki?

    Zapewne po remoncie powrócimy do starej, absurdalnej propagandy.

    • 11 4

    • Tyle razy czytałem na Trojmiasto.pl propagandę buspasów, w której stwierdzano, że odebranie kierowcom pasa ruchu ZMNIEJSZY korki (3)

      Możesz podać źródło? Bo myślę, że tą bzdurę to sam sobie wymyśliłeś.

      • 0 3

      • (2)

        Założenie jest, że ludzie nie będą się upierać przy samochodach i wybiorą autobusy, które w takich warunkach są szybsze.

        • 1 1

        • wystarczy, że raz przejadą się autobusem

          to zapewniam, że będą upierać się przy samochodach...

          • 3 1

        • Ja testowałem różne środki transportu. Nie mam żadnych uprzedzeń do żadnego z nich. I powiem tak: NIGDY NIE JEŹDZIĆ AUTOBUSEM

          • 0 1

  • (2)

    dlatego wolę metro, a nie pociągi, tramwaje i autobusy - tam zawsze remonty, awarie, wypadki, korki itp.

    METRO DLA TRÓJMIASTA !!!

    • 14 3

    • wyciągaj kasę na wiercenia

      to będzie metro.

      • 0 0

    • dowcipniś

      bo w metra to się nie remontuje i nic się tam nie psuje ;)

      • 1 0

  • Cieszę się,że mieszkam w Gdyni! (1)

    KOrki jak są to tylko wtedy gdy Gdańszczanie wracają do domu z pracy,ale i tak sprawniej to idzie niż w Gdańsku !

    • 6 7

    • bo u was tam bieda, malo kogo na samochod stac, dlatego...

      • 1 1

  • (2)

    i kogo wybral ciemny naród? Chcieliście Budynia to macie kiszenie w korkach.Następnym razem może ruszyć pupska i pomyśleć kogo wybrac?

    • 17 1

    • (1)

      mogło być gorzej, mogli wybrać Jaworskiego, spec. od motylków i sprzedaży polskiego majątku UPA.

      • 1 0

      • A wy dalej dajcie się straszyć tymi strasznymi "pisiorami".

        Kandydatów było wielu, a i jestem przekkonany, że najgorszy "pisior"
        byłby lepszy od budynia.

        • 0 1

  • BUSPAS NA TRAKCIE ŚW. WOJCIECHA! (3)

    Proszę o wprowadzenie buspasa na Trakcie Św. Wojciecha przynajmniej w godzinach szczytu. Dojazd do centrum w godzinach porannych i po południu zajmuje ok 40 min, gdzie normalnie nie powinien przekraczać 15 min. Proszę o interwencję w tej sprawie. W dużej mierze takie rozwiązanie przyniosłoby korzyść dla ludzi z południowych dzielnic Gdańska, a także z Pruszcza Gd.

    • 11 9

    • Pruszcz ma swoją SKM

      • 1 1

    • ta, uważaj, bo Cię ktoś posłucha! przecież ludzie z Południa jeżdżą najcżęsciej na Chełm i stamtd tramwajami... 25 minut paniusia w korku postoii i wielkie mi aj waj.

      • 1 2

    • A gdzie niby ten buspas miałby być???

      Na skrzyżowaniu przed Maćkami czy na skrzyżowaniu za?

      • 0 0

  • Na al Grunwaldzkiej nie jeżdżą autobusy ? (3)

    A ja widuję na tej ulicy autobusy linii 115 , 122 , 124 , 127 , 149 , 199 które często tkwią w korkach . I dla tego uważam że jest to powód dla budowania w tym miejscu torowisk połączonego z jezdnią dla autobusów . Może z pominięciem linii 124 i 149 dla reszty takie rozwiązanie by się przydało . A do tego jeszcze ułatwione poruszanie się pojazdów uprzywilejowanych było by o wiele sprawniejsze a tych tamtędy też się bardzo dużo musi przebijać w korkach .

    • 3 2

    • A czemu nie dla 149? Moja babcia codziennie korzysta z tej lini jadąć do Reala i lekarzy. Co, ci, którzy korzystają z lini 149 to nie ludzie dla ciebie? Weź sie lepiej zastanów, zanim coś takiego napiszesz!

      • 0 0

    • budowa bus pasów na torowisku ma też swoje wady, zwłaszcza na tak ruchliwych ulicach (1)

      Po Grunwaldzkiej jeździ sporo tramwajów i dość mało autobusów to raz.

      Dwa, gdyby autobusy i tramwaje jechały po tym samym pasie to mógł by się pojawić problem na skrzyżowaniach. Autobusy często skręcają w ulice prostopadle do Grunwaldzkiej i czekając na możliwość przejazdu przez zakorkowane skrzyżowania blokowały by tramwaje.

      Po trzecie trzeba by w jakiś sposób uniemożliwić jazdę samochodom osobowym po bus pasie i korkowanie go. Do tego gdy tory tramwajowe będą zatopione w jezdni to przy takim natężeniu ruchu zarówno tramwajów jak i samochodów znacznie zwiększy się liczba wypadków i kolizji których efektem będzie blokowanie torowiska.

      • 0 0

      • raz - w takim razie nikła ilość autobusów nie przeszkodzi tramwajom, a pojedzie szybciej, niż samochody jezdnią

        dwa - skrzyżowania (a właściwie odcinki bezpośrednio przed nimi) należy dostosować do takiego rozwiązania, to nie jest takie skomplikowane)

        trzy - buspas na torowisku to znane na świecie i w Polsce rozwiązanie i na prawdę Ameryki odkrywać nie trzeba; jeśli nie dopuścimy taxówek, to wystarczy odpowiednia nawierzchnia (dostosowana do rozstawu kół autobusu), a jeśli wpuścimy taxówki, to: monitoring, fotki i 500 PLN za sztukę - po miesiącu NIKT niepowołany tam nie wjedzie :)

        • 1 1

  • zniknie zieleń :( ;(

    zniknie taka piękna zieleń z torowiska, było tak pięknie z tym kolorem nadziei, a teraz będą tylko smutne kamienie ;( ;( ;*

    • 6 3

  • buspass to bilet- wejściówka na autobus itp. Pas dla autobusów to buslane! (2)

    • 7 6

    • przez jedno "s"

      BUSPAS to tłumaczenie na język polski "buslane"

      • 5 0

    • lingwista! no, no.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane