- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Buspasa nie będzie, ale są inne pomysły na odkorkowanie centrum Gdańska
Zmiana organizacji ruchu na parkingu Forum Gdańsk, znaki informujące o wolnych miejscach postojowych na dojeździe do galerii i wyższe ceny za postój w chwili dużego natężenia ruchu to pomysły urzędników i zarządcy centrum na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Czy usprawni to funkcjonowanie komunikacji miejskiej? Obecnie autobusy najpierw tkwią w korkach, a potem nie mieszczą się w zatoce przy Bramie Wyżynnej. Sytuację miało poprawić wydłużenie buspasa z Huciska do Bramy Wyżynnej, ale z planów nic nie wyszło.
Sceptycy nie pomylili się.
Autobusy szybciej dojeżdżały do Huciska, ale tylko tam. Dalej turlały się (i nadal tak jest) w korku, który zwłaszcza w piątkowe popołudnia i soboty kompletnie paraliżuje ruch między Huciskiem a węzłem Groddecka.
Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie
Duże opóźnienia autobusów
W korkach nerwy, czas i pieniądze tracą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie oczekujący przy Forum Gdańsk na autobusy jadące w kierunku Traktu św. Wojciecha. Choć widzą swój autobus, to często muszą czekać na niego od kilku do nawet kilkunastu minut, o czym napisał ostatnio nasz czytelnik pan Dawid.
- Czekamy na autobus 189 na przystanku Brama Wyżynna. Autobus widoczny z daleka w rejonie Huciska, do przystanku 500 m jedzie 16 minut! Po wjechaniu na przystanek kolejne 9 minut czekania, aby wyjechać z przystanku Brama Wyżynna w stronę Oruni. To jakiś dramat. Problem jest od lat, ale teraz coraz bardziej się nasila. Przez jedno centrum handlowe stoi pół miasta. Według mnie powinien zostać wydzielony specjalny pas dla komunikacji miejskiej. To choć trochę by pomogło zmniejszyć uciążliwości dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Gdańsku.
Przystanek Brama Wyżynna zapchany taksówkami (37 opinii)
I choć takie plany były, to póki co skończyły one w urzędniczej zamrażarce. Dlaczego?
- Faktycznie powstał projekt na wydłużenie buspasa na odcinku od skrzyżowania Hucisko do przystanku Brama Wyżynna, został on jednak wstrzymany z uwagi na poważne ryzyko blokowania węzła Hucisko w tym ruchu tramwajów - tłumaczy nam Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Niewykluczone, że wrócimy do tego rozwiązania, możliwe, że w zakresie tymczasowej organizacji ruchu. Należy mieć na uwadze, że obszar skrzyżowań w ścisłym centrum jest bardzo wrażliwy na wszelkie zmiany, a ich konwencje powodują bardzo duże utrudnienia.
Autobus 132 nie zatrzymał się na przystanku (51 opinii)
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość. Zobacz więcej
Są pomysły na usprawnienie ruchu wokół Forum Gdańsk
Mimo to urzędnicy mają nadzieję, że problem korków wokół Forum Gdańsk uda się wkrótce choć trochę zmniejszyć.
Pierwszym działaniem były zmiany wprowadzone na samym parkingu centrum handlowego, polegające na usprawnieniu organizacji parkowania. Jednak, jak przyznaje Lewandowska, z obserwacji w terenie wynika, że kierowcy ignorują komunikaty wyświetlane na tablicach parkingowych, co powoduje blokowanie przejazdów na kolejne poziomy.
- Zapobiegać temu będą szlabany zamykające wjazd na zapełniony poziom parkingu. Zaproponowaliśmy też zarządowi galerii podwyższenie cen za parkowanie, szczególnie w okresach dużego natężenia, co pozwoliłoby na zachowanie większej wydajności parkingu przez zwiększenie rotacji i zmniejszenie zajętością miejsc - mówi Lewandowska. - Kolejnym krokiem omówionym z zarządem galerii jest zmiana w organizacji ruchu na czas zapełniania się parkingu. Ma to być dynamicznie zmieniająca się tymczasowa organizacja ruchu, odcinająca dopływ pojazdów do zapełnionego parkingu, co udrożni sąsiednie skrzyżowania na węźle Groddecka i na ul. Okopowej. Liczę, że zajmiemy się tym projektem jeszcze w styczniu. Rozbudowany ma być także system informacji parkingowej w postaci aktywnych znaków drogowych na dojeździe do Forum.
Dwie zmiany można zrobić od ręki
W zanadrzu pozostają jeszcze dwie zmiany, które urzędnicy mogą wprowadzić niskim kosztem i w zasadzie od ręki.
Pierwsza to umożliwienie kierowcom skrętu w lewo z Huciska w ul. 3 Maja. Obecnie to niemożliwe, przez co kierowcy jadący w kierunku Forum Gdańsk z Podwala Grodzkiego albo Huciska muszą objechać centrum, przez co dociążają węzeł Groddecka i wydłużają korki na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.
Co na to urzędnicy?
- Dopuszczenie skrętu w lewo na skrzyżowaniu Hucisko - 3 Maja wymaga przebudowy sygnalizacji świetlnej - rozkłada ręce Lewandowska. - Relacja skrętu w lewo może w tym miejscu odbywać się jedynie na sygnale kierunkowym. Wymagałoby to wydzielenia pasów lewych wyłącznie dla tej relacji, co spowoduje zmniejszenie przepustowości na relacji głównej w kierunku ul. Kartuskiej. Wiąże się to także z przebudową sygnalizacji, bo obecne maszty nie mają dostatecznej nośności dla kolejnego sygnalizatora.
To może drugie rozwiązanie? Polegałoby ono na przyspieszeniu autobusów wyjeżdżających z zatoki przy Forum Gdańsk w kierunku Traktu św. Wojciecha. Zamiast wciskać się w korek na Okopowej, autobusy buspasem poprowadzonym po jednym z dwóch pasów łącznicy wjeżdżałyby płynnie na węzeł Śródmieście, a następnie pokonywałyby go górą, a nie - tak jak teraz - dołem. Do pełni szczęścia brakuje tylko usunięcia z węzła betonowego wygrodzenia.
Niestety do tego pomysłu urzędnicy również odnoszą się z dystansem. W tym przypadku kłopotliwa miałaby być przeplotka buspasa ze zwykłym prawoskrętem z Okopowej w ul. 3 Maja.
Miejsca
Opinie (518) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-10 09:29
Przecież covid pokazał jak rozwiązać problem ruchu. Wystarczy jak każdy kto będzie chciał do tego forum danego dnia wjechać wyklika sobie na telefonie rezerwację miejsca na ten dzień w tych i tych godzinach. Bez tej aplikacji (bez wirtualnego biletu) nie wejdziecie do obiektu. Tyle.
- 4 2
-
2024-01-10 09:32
,,Zaproponowaliśmy też zarządowi galerii podwyższenie cen za parkowanie w okresach dużego natężenia, co za (1)
bzdura!
Auta klientów tego patologicznego centrum handlowego od wielu lat rozjeżdżają okoliczne ulice na Biskupiej Górce i Piaskowni. Stają na trawnikach, chodnikach, poboczach, w pasie jezdni, itp. Jeszcze trochę i opracują technikę parkowania na drzewach. Jeśli teraz podwyższycie ceny na parkingu Forum to tym bardziej będą parkować wszędzie, byle nie tam, bo zaoszczędzą 10 zł przy zakupach na kwoty kilkaset złotych (polska mentalność).
Lewoskręt w ul. 3 Maja też nie pomoże. Ze względu na przejście na wysokości Bramy Wyżynnej większość kierowców od strony Wrzeszcza wybiera trasę 3 Maja do Armii Krajowej. Od PKS do Armii Krajowej ulica stoi, a jeśli dodać do tego tych, którzy z cwaniaka chcą wjechać na parking Forum lewoskrętem z 3 Maja- dodanie do tego aut z Huciska wzmocni tylko chaos drogowy tego skrzyżowania.
Jedyne rozwiązanie? Nie ma, bo już nic nie można zrobić- trzeba było nie budować molocha sklepowego w centrum śródmieścia.- 9 0
-
2024-01-10 20:58
Rozwiązaniem jest wywalenie że Śródmieścia wszystkich tych niepotrzebnych samochodów, najlepiej zakaz wjazdu w cały obszar przed dworcem głównym i brama wyzynna
- 1 1
-
2024-01-10 09:32
No... mamy moloch handlowy w historycznym centrum Gdańska. Przestrzeń tego miasta zniszczona architektonicznie i logistycznie
Gdzie są Ci urzędnicy, którzy lobbowali za tym centrum?
- 12 1
-
2024-01-10 09:33
A co z wiaduktem
Na Chełmie na Armi krajowej nasypy są od 25 lat !
- 11 1
-
2024-01-10 09:35
Nie było korków jak nie było bus pasa
Kiedyś codziennie jeździłem do centrum na 8:00 do szkoły. Dojazd z Wrzeszcza to był moment. Nie było bus pasa, ani tych przejść naziemnych.
- 12 2
-
2024-01-10 09:35
W niedzielę przejścia też powodują korki w tym rejonie? (1)
Korki w niedzielę przy Forum to przykład obalający wszelkie mity zwiazane z przejściami w tym miejscu. Korki są spowodowane nawałanicą samochodową zakupowiczów, którzy od 11:00 zaczynają napierać samochodami na wjazd na parking. Czy są tam jakieś korki gdy centrum jest zamknięte?
- 10 3
-
2024-01-10 09:44
Fakt, a dojazd do Galerii znakomity
Są autobusy, tramwaje jest SKM (Gdańsk Śródmieście), czego chcieć więcej ?
Ale jak ktoś lubi korki...- 4 0
-
2024-01-10 09:37
A geniusze z cyrku na nowych ogrodach nie wpadli na pomysł jak jarmarku,żeby parkować pod stadionem a potem autobus do centrum xD? Przecież to był tak genialny plan w wakacje a autobusy pękały w szwach xD
- 6 0
-
2024-01-10 09:38
Rozpisać przetarg na zarządzanie miastem
Może wygrają Niemcy!
- 3 3
-
2024-01-10 09:43
Buspas to ułuda. Co to da autobusowi że 500m pojedzie bez korków jak w końcu ten buspas się skończy i będzie musiał i tak stać kroku, z tym że teraz w jeszcze większym bo przepustowość całej trasy została zmniejszona przez wydzielenie buspasa. Takie częściowe rozwiązania nie mają w ogóle sensu. Większość jak nie wszystkie obecne buspasy są wytyczane z wcześniejszej drogi, przez co przepustowość na całej tej drodze zostaje zmniejszona i powstają większe korki. Obecna władza ma taką tendencje do wydzielania buspasów, tworzenia kolejnych przejść naziemnych i zmniejszania ograniczeń prędkości zamiast remontować całą drogę ( np. Grunwaldzka), wszystkie te zabiegi tylko zmniejszają przepustowość! Działajac tak dalej tylko będziemy pogarszać sytuację, a tu trzeba ją zwiększać. Miasto coraz bardziej się rozbudowywuje, obrzeża miasta i okoliczne miejscowości/wsie tez przez co ruch staje się coraz większy i większy, trzeba go rozładować a nie "uspokajać". Trzeba więcej kładek, żeby piesi i kierowcy mogli podróżować bez przestojów i bezpieczniej. A żeby buspasy miały sens albo wytyczyć na wszystkich trasach autobusów albo je zlikwidować żeby usprawnić ten ruch, żeby wieksza przejezdności była. Zdaję sobie sprawę że nie spotka się z aprobatą, ale niestety inaczej na ten moment się nie da. Wydłużenie buspasow nic nie da, bo w końcu się skończą i autobusy i tak będą musiały dołączyć się do ruchu
- 5 6
-
2024-01-10 09:45
kieolofczyki dalej w natarciu. tak tak korki są przez przejścia naziemne
tak sobie wmawiajacie
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.