• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • Podobny problem (1)

    Kupiłem chrześniakowi walky talky pod choinke. Mega ucieszony mocno się rozczarował jak okazało się, że w zestawie nie było baterii, a zabawki były nie na paluszki. Szwagier 1 dzień Świąt jęździł za bateriamii pół dnia i udało mu się je dostać za cenę zabawki (50 zł). Szczęsliwy mały był tylko w momencie, gdy udało się kupić baterie bo okazalo się że "sprzęt" nie łąpie zasiegu nawet z odległości pół metra (na opakowaniu informacja o zasieu 80 m.). Pani w Auchan gdy ją o wszystkim powiadomiłem odparła jedynie" po co się tak produkować, zgłaszamy do reklamacji". Myślałem że reklamuje się sprzęt używany, a nie nowy. Czas oczekiwania na decyzję, oczywiście 2 tygodnie. ŻENADA

    • 4 1

    • to pokazuje jakie są rezultaty uchwalanego przez ostatnie lata przyjaznego korporacjom prawa

      • 3 0

  • A fe, nieładnie - kupować prezenty pod choinkę? Prezenty przecież przynosi Mikołaj!

    • 0 0

  • biedny kraj. nawet uchodźcy z syrii mają lepszy sprzęt.....

    • 3 0

  • Mp4

    Sam miałem podobna sytulacje tylko z mp4 która nie działała oczywiście zwrotu nie ma mowy więc krzykiem udało mi się dopłacić do.innego mp4 które było droższe.

    • 0 0

  • .auchan

    Nie polecam kupywac jakich kolwiek sprzętów w Auchan.. Kiedyś zakupilismy rower daliśmy sporo kasy i okazał się totalna tandeta wszystko się rozpadło złożyłam reklamację kobieta przyjęła zabrała sprzęt po 2 tygodniach odebralismy rower został tak żałośnie naprawiony i ponownie złożyliśmy reklamację poinformowałem kobietę że już nie chce ich roweru tylko kasę bo nie po to zakupilismy sprzęt by ciągle był w naprawie oddali nam kasę ale ile było trzeba się z nimi nameczyc ale radzę by obsługa przeszła jakieś szkolenia z kultury osobistej...

    • 0 1

  • Media markt nie dla idiotów. Co teraz ?

    Dostałem w prezencie dwie płyty winylowe mike oldfielda "tubular bells ii", "tubulars bells iii". Po raz pierwszy spotkałem się z wadliwymi. Ii była w bardzo dobrym stanie, ale iii okazała się zdeformowana.Krzywa. Reklamowałem. Chciałem drugi egzemplarz ale było to nie możliwe ???? Otrzymałem niby zwrot gotówki na kartę który jeszcze nie wpłynął. Zakupiłem ponownie ą płytę w media markt w gdyni i okazało się że też zdeformowana. Wysłałem zapytanie mailem do media marktu co zrobić aby nabyć towar bez wad. I nic. Głucha cisza. Dziwię się że tak renomowana wytwórnia jak warner music pozwala sobie na tak denną produkcję a media markt nie wie co z tym zrobić.Ja chcę po prostu towar w pełni wartościowy, a w sklepie rozkładają ręce !!!

    • 0 0

  • Miałam podobnie !

    Kupiłam tablet w Auchan w połowie grudnia, tez na prezent , bo głupia chciałam zaoszczędzić 20 zł , zamiast od razu iśc do saturna czy do euro rtv, okazało się że tablet nie ma pewnych funkcji , które potrzebowałam , Pomyślałam, zwróce i kupie inny, jednak Pani w dziale obsługi, z głupią i satysfakcjonującą miną poinformowała ze nie ma takiej możliwości, ani zamianaym ani zwrótu , ani nic. A Pamiętam jak istniał jeszcze REAL, nie było żadnych problemów ze zwrotem lub zamianą sprzęt elektronicznego, szkoda, juz na pewno tam nie kupie, człowiek uczy się na błędach, niestety. !

    • 3 1

  • Polecam Asus (2)

    Ale z was chamy i bogacze.. Zamiast cos doradzic to sie nabijacie jakby was wszystkich stac bylo na wypasione sprzety... Ponoc 2/3 Polakow zarabia ponizej sredniej krajowej, wiec powinno was stac conajwyzej na worek ziemniakow z auchan.
    Ja kupilem do domu Asusy 7 calowe memo pad 170 i szczerze polecam. Dzieci nie sa w stanie ich zniszczyc. Zaplacilem ok 90 za sztuke. Dopiero zona w jednym ekran zbila przypadkiem, ale zamowilem nowy ekran i w 20 min sam wymienilem. No a teraz cebulaki wracajcie do waszej roboty za paczke fajek na godzine , moze do konca dnia uzbieracie na wizyte w mcdonaldzie. Pozdrawiam z Irlandii i niech wam bedzie ze ze zmywaka, jesli poczujecie sie przez to lepiej.

    • 1 1

    • Polecam Asus

      90 euro oczywiscie.

      • 0 0

    • Asus = zerowy serwis w Polsce.

      • 0 0

  • A podłączył do ładowania?

    Większość na rozładowaną baterię.
    Niby szczegół, ale potem pojawiają się takie oto jakże ambitne artykuły.

    • 3 0

  • (1)

    sklep powinien oddać pieniądze ale klient też się wykazał kupując tablety w supermarkecie - TEGO to się akurat nie robi.
    RTV EURO AGD stacjonarne sklepy też nie przyjmują zwrotów!!!!!

    • 0 1

    • bo mogą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane